момчета ако на 1,8 АБС се измести с един зъб зацепването на разпределителния вал спрямо коляновия към предварение, каква би била реакцията на мотора?
Благодаря за отговорите предварително.
Ангренажен ремък
- zdr_spasov
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Swistow
- Контакти:
Ако вече си направил това разместване - по-добре възстанови напасването на двигателя по заводските белези.
Ако просто ти се иска да направиш подобно разместване - по-добре не го прави.
Най-общо казано двигателя ще работи с нарушено газоразпределение. Не знам какво точно имаш предвид под "към предварение". Ако искаш да кажеш, че разпред. вал е изместен 1 зъб по посока на часовниковата стрелка, то клапаните на двигателя ще се отварят/затварят по-рано, отколкото е изчислил производителя спрямо положението на коляновия вал ( респективно буталата ). Най-вероятно двигателят ще работи нестабилно, ще имаш загуба на мощност, вероятно ще се отрази и на консумацията на гориво. Разбира се, тези симптоми ще са толкова по-очевидни, колкото е по-голямо разминаването в белезите. Разминаване от 1 зъб не е толкова критично, но и не е желателно.
Ако просто ти се иска да направиш подобно разместване - по-добре не го прави.
Най-общо казано двигателя ще работи с нарушено газоразпределение. Не знам какво точно имаш предвид под "към предварение". Ако искаш да кажеш, че разпред. вал е изместен 1 зъб по посока на часовниковата стрелка, то клапаните на двигателя ще се отварят/затварят по-рано, отколкото е изчислил производителя спрямо положението на коляновия вал ( респективно буталата ). Най-вероятно двигателят ще работи нестабилно, ще имаш загуба на мощност, вероятно ще се отрази и на консумацията на гориво. Разбира се, тези симптоми ще са толкова по-очевидни, колкото е по-голямо разминаването в белезите. Разминаване от 1 зъб не е толкова критично, но и не е желателно.
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
ами чудя се дали разпределителния вал е зацепен със шпонка спрямо зъбното колело, защото на средни обороти имам едно прекъсване на двигателя и ми се струва, че ако не е на шпонка може да се е получило разместване нещо и затова да имам проблема.
Относно проблема съм мерил всичко по тоците - всичко е наред, прави го на газ и бензин по един един и същи начин.
Относно проблема съм мерил всичко по тоците - всичко е наред, прави го на газ и бензин по един един и същи начин.
- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Свалял съм си зъбното колело на разп. вал - с шпонка е!
Прекъсването и аз го имам - както на газ, така и на бензин, но на по-ниски обороти - до около 1700об/мин. Много "мастори" се изказаха, че може да е от запушен повдигач (понеже един ми се обажда от време на време), или от попрегорял клапан...
Все още не съм го отварял, но мисля скоро да мине една профилактика - гумички, гарнитури, семеринги и каквото още се наложи след отварянето.
Прекъсването и аз го имам - както на газ, така и на бензин, но на по-ниски обороти - до около 1700об/мин. Много "мастори" се изказаха, че може да е от запушен повдигач (понеже един ми се обажда от време на време), или от попрегорял клапан...
Все още не съм го отварял, но мисля скоро да мине една профилактика - гумички, гарнитури, семеринги и каквото още се наложи след отварянето.
- zdr_spasov
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Swistow
- Контакти:
- zdr_spasov
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Swistow
- Контакти:
Pav3l написа:...
Много "мастори" се изказаха, че може да е от запушен повдигач (понеже един ми се обажда от време на време), или от попрегорял клапан...
...
Ако не ти работи повдигач се чува едно много специфично причукване и едва ли ще го сбъркаш като го чуеш ...
Нагара по клапаните е възможен, но е трудно да се установу без разглабяне на главата.
Понякога причините за подобна нестабилна работа на двигателя са доста по-прозични и елементарни и също така трудно установими. След като сте сигурни, че запалителната ви система е изправна, след като на газ и бензин се държи по един и същи начин - погледнете какво става с въздуха или с изпускателния тракт. Проверете тампона под моноинжекторния блок. Ако от там засмуква паразитно въздух точно такаива са симптомоте ....
- MITKO_DVD
- Мнения: 6382
- Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: София/Монтана
- Контакти:
Здрасти ИВО 123 значи сменях гумичките на клапаните и нещо незацепих правилно раз.вал,аименно с1-3 зъба точно напред т.е. имаше предварение.Та какви бяха последствията на бензин работеше но много шумно все едно имаш скъсана генерация,та превключвам на газ форсирам и БУМ ама яко БУМ,добре че бях с предпазна клапа.Свалих и зацепих на ново,оказа се че съм го върнал с2 вместо с 3 зъба - остана 1 зъб в посока предварение.Няма6е никакъв проблем,но все пак отидох до един познат та с тробускопна лампа понамести делкото.Дали е правилно незнам
. Успех




-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Благодаря ви за отговорите.
Нагар по клапаните нямам поради две причини - преди 10к км отварях главата, а и скоро мерих компресията - 11 на четирите цилиндъра, ако има нагар или не ляга клапан няма да има висока компресия.
Чудно ми е обаче защо като дам малко закъснение се оправя.
А колкото до повдигачите - чува се един съъвсем слабо, почти недоуловимо, така че едва ли той може да прави такава беля.
Междо другото и моята го прави при 1700-1800 обороти най осезателно
Нагар по клапаните нямам поради две причини - преди 10к км отварях главата, а и скоро мерих компресията - 11 на четирите цилиндъра, ако има нагар или не ляга клапан няма да има висока компресия.
Чудно ми е обаче защо като дам малко закъснение се оправя.
А колкото до повдигачите - чува се един съъвсем слабо, почти недоуловимо, така че едва ли той може да прави такава беля.
Междо другото и моята го прави при 1700-1800 обороти най осезателно
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта