Бензинова помпа

Техническа и сервизна информация за Passat
ymilev
Мнения: 14
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 20:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Бензинова помпа

Мнениеот ymilev » Вто 13 юни 2006 23:48


Моделът е Пасат В4 от 1993 г. (с маската отпред) двигател 2Е.
При зареждане с бензин се получава силен теч в момента когато резервоара се напълни. В допълнение, от колата и в нея се носи силен мирис на бензин.
След дълго оглеждане открих, че фланеца на бензиновата помпа върху резервоара се е спукал по непонятни причини!?
В магазина ме подготвят за цени от порядъка над 300 лв., (вероятно това е за цялата помпа).
Търся информация, дали е възможно да се смени само тази част?
Къде във Варна мога да я намеря.
Може ли някой да препоръча добра автоморга.

От известно време също така установих, че индикатора за ниско ниво в резервоара не работи.
Във форума срешнах вече твърдения, че Пасатите нямат такава индикация (лампичка за бензина).
Поне въпросния модел има такава. Вярно, че този междинен модел се е произвеждал само година и половина, от Август 1993 до излизането на новия модел от 1995 г.
Един провокативен въпрос - ако няма лампичка за бензина, защо е този поплавък в резервоара?
Та тази лампичка за бензина ми е помагала често и затова търся възможните причини за повредата (освен спукания фланец).
Някакви идеи?




Потребителски аватар
20vTurbo
Мнения: 1034
Регистриран на: Вто 29 мар 2005 23:12
Автомобил: Jetta GLI Mk6 TSI + Octavia VRS
Двигател: 2012 20 TSI CCTA 2003 18 AUQ
Местоположение: София или Някъде в скалистите планини
Контакти:

Re: Бензинова помпа

Мнениеот 20vTurbo » Сря 14 юни 2006 1:19


ymilev написа:Един провокативен въпрос - ако няма лампичка за бензина, защо е този поплавък в резервоара?

:gruebel За да ти показва стрелката нивото на бензина, може би? :idea3


Потребителски аватар
MobilLife
Мнения: 551
Регистриран на: Пет 31 мар 2006 16:39
Автомобил: Wv golf 5 +
Двигател:
Местоположение: Мездра-Марс
Контакти:

Мнениеот MobilLife » Сря 14 юни 2006 6:11


поплавьк имат всички... :idea: 300 лв. струва помпата а при теб става на вьпрос за пласмасовиа капак маи - така че не се коси това не е скьпо , а на маистора си които ти е казал тази цена.......... :arrow: и така нататька.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Сря 14 юни 2006 8:52


1. при тебе тоя фланец е еднакъв с всички останали пасати (независимо от мотора) с инжекцион. бил той моно или мулти. само на 9А мотор и на KR са с външна помпа и фланеца е по малък но това е относителна рядкост. всичко що е 1.8 моно има същия капак та комай и седаните и комбитата са еднакви в това отношение. така че това ти охлабва около врата доста с търсенето.
2. лампа на тоя модел няма! и никога не е имало (заводски това). поплавъка и при мене играе магарлък но го хванах защо. лентите които закрепват резервоара отдолу (аз съм комби) са по къси с малко. което при стягане вкарва зор на резервоара и го изтумбва малко навътре. белята е че точно там си ляга поплавъка като намалее нивото и в един момент вече той е реално на дъното а бензин все още има. но там вече не можеш хич да кажеш кога ще се гасне...
свалях баката и я разпъвах но като я сложих обратно пак си се е върнала. няма спасение. аз си го засякох при какви показания гасне и вече не го оставям да стига дотам просто и толкова...


ymilev
Мнения: 14
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 20:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот ymilev » Сря 14 юни 2006 12:32


Дължа публично извинение на експертите от форума като vaskoto1.
Пасата няма лампа за бензина. Няма такова място на таблото.
Заблудата ми идва явно от спомени от друг модел. Аз бях уверен че символа на бензиновата колонка на таблото светва при ниско ниво в резервоара.
Е поне сега няма да търся несъществуваща индикация.
Но проблема с пукнатия фланец на бензиновата помпа остава.
За сега получих само устни уверения, че ще ми намерят такъв и че смяната му е възможна.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Сря 14 юни 2006 22:28


Има китайски помпи по около 200 лв , но трябва да питамза цената.
Мисля , че баха на магазинчето на улЦариброд 12 / бившата направи си сам/. Утре мога да ти дам телефон .
И какво и има на помпата ти?? При мен Боша ръмжи цяла година вече ама дава 5 бара налягане и успявам да се добера до 225 км/ч

tel.052 630 992

Последна промяна от kris11 на Пет 16 юни 2006 8:16, променено общо 1 път.


ymilev
Мнения: 14
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 20:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот ymilev » Чет 15 юни 2006 14:23


Помпата не съм я вадил още, но тя си работи нормално. Спукан е фланеца/капака на резервоара и от там се разлива бензин.
Тази вечер са ми обещали да го сменят. Не ми се купува цяла помпа ако може да се смени само фланеца.
Ще свиркам ако се получи.


ymilev
Мнения: 14
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 20:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот ymilev » Пон 19 юни 2006 22:09


Неволята реши проблема.
Срещу 5 лв намерих фланец/капачка от автоморгата + 1лв за 4 стягаши скоби.
С шланговете беше лесно а кабелите отпоих от старата и запоих на новата капачка.


ymilev
Мнения: 14
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 20:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Спукан капак на резервоара - за втори път!

Мнениеот ymilev » Пет 30 юни 2006 0:17


Колеги помагайте!
За втори път ми се пука капака на резервоара (на който виси помпата). Моделът е Пасат В4 води се модел 1994 год, мотор 2Е, система Digifant.
Смених капака преди седмица и на второто пълнене на резервоара отново се спраска и потече.
По принцип винаги пълня резервоара до горе - за да си отчитам разхода.
Първия път капака се спука през Август миналата година в много горещо време. Сега, при втория случай, на паркинга в Несебър термометъра ми показваше 47 градуса!!!
Е пак ще го сменя този проклет капак, но ми помогнете да намеря причините!
Пукнатините са с такава форма че по-вероятно е капачката да се е огънала надолу, навътре към резервоара. Значи или натиск отгоре или вакум.
Имам подозрение че причината е следната:
От горещините се е покачило налягането в резервоара. Резервоарът се е издул и куплунга на бензиновата помпа (най-високата точка от капака) опира в капака на дъното на багажника. Като добавим и друсането ...
Направих следната проба. Откачих тръбата към разширителния съд и я надух. Резервоара се разду и капачката се повдигна нагоре.
Знае ли някой какви са предпазните средства против покачване на на лягането в резервоара.
Капачката на резервоара (от където се пълни) позволява въздух да влиза навътре за да компенсира изразходвания бензин, но в обратната посока затваря.
Възможно ли е някоя от вентилационните тръби да е запушена.
За какво служат абсорбера и регулатора на налягане разположени отпред, под и до въздушния филтър.
В английската литература ги наричат Tank-ventilation system:
например тук http://volkswagen.msk.ru/injector/digif ... ant_tr.zip


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пет 30 юни 2006 8:53


Не пълни догоре в тези горещини. Ако пълниш догоре гледай да минеш поне 50км за да спадне нивото. От температурата бензина се разширява. Дръж я на сянка или в гараж като епълна догоре или зареждай само вечер догоре. другите причини после ще ги търсиш и елеминираш.


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Пет 30 юни 2006 10:19


В горещините е малко опасно да се пълни догоре както бензин , така и газ - недай Боже ботилката пък да е без поплавък ! :roll:


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пет 30 юни 2006 10:21


Съгласен съм с колегата. Наистина най-добре не пълни до горе в жегата - Обемното разширение на течности е много сериозна сила!


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Пет 30 юни 2006 18:32


Е по принцип за тази цел се слага клапичка някъде из системата. Става дума за отдушника!
Само дето не знам дали клапанчето не е еднопосочно - т.е. дали не е само за всмукване на на въздух при изпразване на резервоара от двигателя...


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пет 30 юни 2006 21:21


Pav3l написа:Е по принцип за тази цел се слага клапичка някъде из системата. Става дума за отдушника!
Само дето не знам дали клапанчето не е еднопосочно - т.е. дали не е само за всмукване на на въздух при изпразване на резервоара от двигателя...

Прав си защото служи и за спиране на теч при преобръщане на автомобила.


ymilev
Мнения: 14
Регистриран на: Вто 13 юни 2006 20:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот ymilev » Пет 30 юни 2006 23:59


Разширението при пълен резервоар не трябва да е проблем - по схемата си има разширителен съд за да поеме разширението на течността. Освен това разширението на течностите не е толкова голямо. По сериозно е повишеието на налягането на изпаренията особено при ексртемните темпоратури в последните дни.
Колеги, трябва да има някакъв отдушник за тези изпарения, но къде е?
Какво виждам на моя модел.
Под капачката, към тръбата за пълнене има 3 допълнителни тръби:
Едната е с по голям размер, полупрозрачна е и е присъединена от долната страна на тръбата за пълнене. Тя трябва да минава през разширителния съд (него не го виждам) и се свързва към резервоара в най-високата му точка, точно до фланеца на бензиновата помпа.
Втората тръба - от предната страна на тръбата за пълнене е вграден този клапан с металното топче, който затваря при преобръщане. от този клапан излиза черена гумена тръба, преминава над фланеца на бензиновата помпа и отива някъде напред. Мисля че отива към адсорбера?!
Третата тръба е присъединена по странен начин - чрез винтова капачка към задната страна на тръбата за пълнене (черна гумена тръба). В нея е вграден малък клапан, който се отваря от палец, стърчащ вътре в тръбата за пълнене. Капачката на тръбата за пълнене, когато е завинтена до край, го допира и отваря. Не ми е известно предназначението на тази тръба.
И така - много тръби, но всичките са отворени към пространството под капачката а за нея казах вече, че пропуска само навътре.
Загадката за мен остава - от къде се изпускат изпаренията когато налягането нарастне.
Не е възможно да няма защита против свръх-налягане на парите в резервоара.
Аз предполагам, че при мен има някакъв проблем точно в тази защита.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Danny boy, koko__2002, ognqn и 52 госта