Колеги, вече съм шах с тази охладителна система. Подмених термостата и антифриза и радиаторче на парното. Термостатът отваря когато трябва, перките включват, уреда на температура показва коректни данни. При достигане на 90-92 уреда видимо мръдва надолу с милиметър, два - явно термостата си отваря коректно, перките включват ако вдигне за момент малко повече.
ОБАЧЕ...
Два пъти ми прави ебаси проблемите. При загряла нормално кола спирам и гася мотора. След 10-ина минути паля отново и тръгвам. Когато процедурата се повтори няколко пъти по начесто температурата започва да се покачва и стига 100-105 градуса. Странното обаче е че перка не се включва, което ме навежда на мисълта че термостата не отваря, горещата вода не циркулира през радиатора и от там перката не включва (когато е отворил дори в града много рядко вдига над 90 градуса и въобще не опира до помоща на перката, тя се включва само в зверски задръствания).
Сега си блъскам главата защо не отваря термостата при описания сценарий. Направих следния експеримент. Като е загряла колата развивам капачката на разширителния съд и пускам налягането да излезе, след което ако ще в най-шибаното задръстване да се набия темпераура над 90 градуса нямам, термостатът отваря и затваря перфектно.
Въпросът ми е - Възможно ли е термостата да не отваря при голямо налягане в системата, с една дума самото налягане ако е извън нормата да му пречи да отвори т.е. прецакана капачка на разширителен съд. Днес я смених, всичко засега е ОК, но определено за в бъдеще не ми се иска да виждам такива показания на термометъра. Вече един път пръснах радиаторчето на парното (мооже да е било съвпадение, знам ли). Само доуточнявам - нямам надуване в системата от гарнитура или пък загуба на антифриз.
BTW - колата е с 2Е мотор.
Въпрос относно охлаждащата система
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 8:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
И аз искам да чуя отговора.
И аз бих искал да чуя отговора на този въпрос. Тъй като колата пролета работеше по един начин без да пипам нищо температурата започна да се покачва. Имам в предвид перката в градсо се включваше малко преди 95С и охлаждаше бързо до 85-87С, а сега малко преди 100С вклучва и бичи нонстоп не може да охлади. термостата отвара нормално на 87С гарнитурата на главата е сменена водната помпа е подменена (всички майстори твърдят че това е нормално). И това става когато е не е много жега!!! Да чуем?
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 8:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
д
Да не говорим, че вече и в извънградско започва да минава над 90С
- Pav3l
- Мнения: 703
- Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
- Автомобил: bmw
- Двигател: 1998
- Местоположение: Usa
- Контакти:
Нема да се плашите:
С ДВА нови радиатора - на парното и големия и пак същото! Термостата е сравнително нов. Помпата е сменяна с оригинална! Ремъка на помпата и генератора е опънат повече от нормално и 100% не приплъзва. Карам с антифриз, който е бистър - като че преди малко си го налял...
Обаче в града перката доста често се включва...
Извънградско обаче за нея няма място - единствено ако се лепна зад камион или автобус (голямо МПС, което да спъва въздушния поток и скоростта на моето МПС) може да се включи, но не преминава 100 градуса (дори и на място). Иначе нормално стрелката си стои на около 88градуса...
С ДВА нови радиатора - на парното и големия и пак същото! Термостата е сравнително нов. Помпата е сменяна с оригинална! Ремъка на помпата и генератора е опънат повече от нормално и 100% не приплъзва. Карам с антифриз, който е бистър - като че преди малко си го налял...
Обаче в града перката доста често се включва...
Извънградско обаче за нея няма място - единствено ако се лепна зад камион или автобус (голямо МПС, което да спъва въздушния поток и скоростта на моето МПС) може да се включи, но не преминава 100 градуса (дори и на място). Иначе нормално стрелката си стои на около 88градуса...
- Aylan
- Мнения: 126
- Регистриран на: Пет 19 ное 2004 9:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
загрява до 105
В града и аз нямам проблеми, рядко стигам до около 92-93градуса.извънграда по Петрохан ми загрява до около 105 интересното е че като спускам пак държи някаква такава температура за известно време. не мога да си обясня причините. Да не говорим че на дълъг път стрелката понякога показва 82-85градуса. къде може да е проблема? Перката включва и на 92-93 и на 102-105, сравнително бързо сваля температурата. сменил съм термостата с берн от ауто+
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В. Търново
Eто малко наблюдения за 2-3 дена (150-200км.) каране с новата капачка на разширителния съд. Засега проблема с покачването на температурата не се е появявал. В града перката включи всичко на всичко веднъж по баир и то режим на каране спри - тръгни. Температурата при достигане на 92-93 градуса (ориентировъчно по показание на таблото) бързо пада до 85-86 без да прибягва до помощта на перката, явно това е моментът на отваряне на термостата.
Всичко това все повече затвърждава първоначалното ми предположение, че явно налягане над нормалното в системата пречи на коректното отваряне на термостата. Не съм запознат с точното положение в системата на термостата и не знам доколко това което казвам е логично, но друго обяснение просто нямам.
Нека някой от по-компетентните хора във форума да се изкажат възможно ли е налягане над нормата при неработещ клапан на капачката да доведе до пълно или частично неотваряне на термостата.
Всичко това все повече затвърждава първоначалното ми предположение, че явно налягане над нормалното в системата пречи на коректното отваряне на термостата. Не съм запознат с точното положение в системата на термостата и не знам доколко това което казвам е логично, но друго обяснение просто нямам.
Нека някой от по-компетентните хора във форума да се изкажат възможно ли е налягане над нормата при неработещ клапан на капачката да доведе до пълно или частично неотваряне на термостата.
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В. Търново
kossel написа:по скоро проблема е че налягането в охладителната система е ниско ... а трябва да е 1.8-2 атм. ...
Ами не беше от това проблема. Преди със старата капачка, проблема се оправяше като при загрял мотор поотвиех капачката за да изпусна налягането. След подобна интервенция всичко заработваше нормално и температурите си влизаха веднага в нормата.
- Drago_M
- Мнения: 100
- Регистриран на: Съб 30 апр 2005 18:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Правеше ми подобни проблеми. ( RP двигател ). Дори ми светваше лампата за маслото!!! при прегряване ( 100 градуса ) .
Смених три термостата , няколко пъти антифриза и т. н.
Решението : смених радиатора и всичко заспа.
Стрелката на термометъра се кротна на 85. Вентилатора почти не се включва. ( само в задръстване ) , а лампата за маслото я забравих.
Може и да звучи странно , но още при първите проблеми и симптоми се
съмнявах в радиатора , но просто не ми се даваха толкова пари.
В крайна сметка ми излезе още по-скъпо , щото купих термостатите без нужда .
Ако искаш по-подробна информация кажи - ще пиша .
Смених три термостата , няколко пъти антифриза и т. н.
Решението : смених радиатора и всичко заспа.
Стрелката на термометъра се кротна на 85. Вентилатора почти не се включва. ( само в задръстване ) , а лампата за маслото я забравих.
Може и да звучи странно , но още при първите проблеми и симптоми се
съмнявах в радиатора , но просто не ми се даваха толкова пари.
В крайна сметка ми излезе още по-скъпо , щото купих термостатите без нужда .
Ако искаш по-подробна информация кажи - ще пиша .
-
- Мнения: 44
- Регистриран на: Чет 15 юни 2006 11:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Добре си направил колега, че си сменил капачката. Аз имах абсолютно същия проблем и смених два радиатора за парното, защото вторият буквално се пръсна и ми изтече в краката . След цялата хамалогия по поправянето , смених и капачката и вече всичко е наред.Лошото е , че на мен нямаше кой да ми провери капачката с уред и до смяната й стигнах по пътя на опита и ми излезна доста солено. Желая ти безаварийно шофиране!
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В. Търново
Благодаря на всички за отговорите и съветите.
Смея вече да твърдя, че проблема категорично се оказа капачката. Вече 5 ден, при това все каране в градски условия в тези адски жеги напоследък, температурата повече от 92-93 градуса не се е качвала.
Капачката сега си тсъска леко когато стигне 90 градуса (за разлика от старата), термостатчето си отваря когато му е време, а перката сработва безотказно при нужда.
Никога нямаше да се сетя за това решение на проблема, ако не бях забелязал че перката не винаги сработва при достигане на 100 градуса, което ме наведе на мисълта че термостата не винаги отваря и датчика на радиатора не може да включи перката. И тъй като термостата е нов започнах да търся логично обяснение за това защо някой път не отваря. Пробата с изпускане на налягането от системата при загрят двигател показа недвусмислено виновника за проблема.
Въобще Ханс е изчислил цялата система на охлаждане на Пасата толкова на ръба, че си е е***о мамата, най-малкото нещо да мръдне и става подвижна печка. Дано всичко което изписах в тази тема да бъде полезно на някой с аналогичен проблем.
Добре че се разминах само с едно радиаторче на парното.
Смея вече да твърдя, че проблема категорично се оказа капачката. Вече 5 ден, при това все каране в градски условия в тези адски жеги напоследък, температурата повече от 92-93 градуса не се е качвала.

Капачката сега си тсъска леко когато стигне 90 градуса (за разлика от старата), термостатчето си отваря когато му е време, а перката сработва безотказно при нужда.
Никога нямаше да се сетя за това решение на проблема, ако не бях забелязал че перката не винаги сработва при достигане на 100 градуса, което ме наведе на мисълта че термостата не винаги отваря и датчика на радиатора не може да включи перката. И тъй като термостата е нов започнах да търся логично обяснение за това защо някой път не отваря. Пробата с изпускане на налягането от системата при загрят двигател показа недвусмислено виновника за проблема.
Въобще Ханс е изчислил цялата система на охлаждане на Пасата толкова на ръба, че си е е***о мамата, най-малкото нещо да мръдне и става подвижна печка. Дано всичко което изписах в тази тема да бъде полезно на някой с аналогичен проблем.
Добре че се разминах само с едно радиаторче на парното.

- Aylan
- Мнения: 126
- Регистриран на: Пет 19 ное 2004 9:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
HELP капачката
сменил съм капачката, термостата, и малкото маркуче не ми е запушено.в града не съм имал проблеми - 92-95градуса мах, но извънградско държи понякога 82-85; понякога е и нормално ,друг път и до 100градуса стига. като съм в града перката включва около 92 и бързо охлажда, ама извънградско се включва около 100градуса и бавно охлажда. какво да сменя, дали може да е от антифриза, бая ми е разреден, или да налея нещо за промивка на системата, ама да не протече.
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 8:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Сега ще взема да я сменя.
Ще взема да я сменя и аз тази капачка да видя какво ще стане. Вече смених 5 термостат една водна помпа 2 датчика за радиятор и нищо. Относно въпроса за радиатора (дали е запушен или не) според мен колкото и да е запушен тя водата минава така, че перката трябва да вклучва в нормалните си 92-95С а после температурата да продължи да се покачва. Аз мисля така!!!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта