Зравейте, нов съм във форума и бих желал да чуя някои компетентни
мнения!
От скоро притежавам Пасат комби 1.8 Mi 1993 г. на 180 000 км. До колкото разбрах е внос от Северна Италия (колата е без климатик!), но държа да отбележа, че
изглежда много добре и е стегнат, двигателят работи тихо и скоростите влизат стегнато. Това което ме тревожи, обаче е че в тези горещини температурата се вдига до 100, 110 градуса според уредите на таблото. Перката си включва - работят и двете степени, но това се случва до като измина около 7 км. градско! Пробвах я извън града вечер - тогава няма проблеми, дори на моменти отчита малко над 70 градуса, но това е вечер! Изминах 260 км и няма ядове, но в града постоянно е на 100, 110 градуса. Лампа не ми е светела. Не зная какво да направя първо? Мисля да сменя термостат и евентуално после датчик - чувал съм че има датчици които включват по-рано перката. Но преди това бих искал да чуя нещо, защото прочетох тук някои неща и се ме притесни това че в някои случаи изброявате пукната глава или гарнитура! Чувал съм че е нормално да работи на 90, 100 градуса, но при мен стига до 110! Имам чуството че поради дизайна отпред е много малък отвора долу на бронята за охлаждането! Дори си мисля за варианти да сложа друга решетка (изработена), която има по-голям отвор от край до край например!
Какъв е вашия съвет?
mod edit: dobrinb
Охлаждане?
Наистина не е нормално да ти държи 110 градуса в града. Смени първо термостата, явно или не отваря или отваря недостатъчно. При мен проблема беше аналогичен, смених го и сега всичко е ок. Загрява ми само ако работи дълго време на едно място и то до 98 градуса максимум после включва перката и се връща на 90 което е нормално
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
той колегата е казал ясно , че няма климатик , но ми стана интересно защо пък ако климатика не е пълен, това да се отразява на температурата в "повишаваща посока".... ако климата не е много пълна, компресора работи на по ниска Т на изпарение ( ако не го спре пресостата за ниско налягане) и прегряването в радиатора е по голямо, но само в началото, т.е количеството топлина , отдавана в него ( респективно на антифриза) е по малка като абсолютна стойност - няма логика да прегрява колата, освен ако някои има обоснована версия по въпроса която да представи евентуално ......
сорри за офтопика.....
сорри за офтопика.....
Lawyer написа:Температура до 110 градуса е нормална за този мотор. Нагоре вече не би трябвало да вдига.
Не мисля, че 110 градуса е нормална температура. Пробвах като отворих капачката на преливника и стартирах двигателя изфорсирах няколко пъти, когато започна да се покачва температурата нивото на водата започна да се покачва и започна да прелива, изфорсирах и водата дръпна на вътре. Когато обаче започна да приближава 100 градуса водата започна да завира, а перката включи на първата си степен на около 100 градуса! Мисля, че уредите отчитат вярно, но не ми е ясно защо перката включва чак на 100 градуса, когато колата работи на място? Искам да разбера дали е от датчика или от термостата, а може би и от двете!? За около 10 секунди се изпари над 1 литър вода! Тази сутрин изминах около 7 км. и температурата стигна съвсем малко над 100 градуса, но не съм вдигал над 2500 оборота! При форсиране качва.
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 8:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
В спора се ражда истината.
Да ви кажа честно седа тука и чета форумите вече цяла седмица и не съм видял някои да си реши проблема с температурата от около 100 С. Не знам коя е нормалната температура на тия каруци ама знам, че глави и гарнитури се сменяват като за световно. Варянтите са два или има нещо сбъркано в тоя двигател и охлаждането или ние нещо пропускаме тука. Другия въпрос е защо немеца ще прави кола която да работи на 100С само на 10С от критичната стойност. Моя пасат съм му сменил 5 термостата (вклучутелно и оргинален немски за 28лв.), които работеха по две седмици и започваха да дават аномалии от по 95 С на парав път при -10 С. После реших проблема така, взех един термостат втора употреба за 5 лв. и спрях да ги сменям. Мога да кажа, че като го сложих колата подържаше на прав участък 87-90С поенерция стигаше до 78-82С а в градско с достихане на 92-95С се включваше перката, която бързо охлаждаше до окло 87-90С. Сега без да пипам нищо по колата (като не говорим за адски жеги, а сутрин в хладно време) колата започна да парви страни номера перката вече вклучва на 100С и не охлажад а работи постояно (направил съм така че да работи постоянно на бързата скорост). При проверка на термостат се оказва, че температурата на давата маркуча се изравнява на окло 90С. Посетих двама трима така наречени майстори които всячески ме убеждаваха че това е нормално (тоя пасат го карах и миналата година и знам как работи в горещините), а кажете ми сега за акво си говорим акто никой не знае точно за каво става въпрос????
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 8:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
също така
Също така мисля, че тази тема е дискотирана и тук.
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=22260
Колкото до ефективноста при смяна на капачката не гарантирам. Обаче човека твърди че като последна стъпка му е помогнала.!!!!
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=22260
Колкото до ефективноста при смяна на капачката не гарантирам. Обаче човека твърди че като последна стъпка му е помогнала.!!!!
Един мой човек има същите проблеми от години, казва че в градски
условия през лятото редовно достига до 110 градуса. Не се оплаква от това защото извънградско обикновено кара със скорост между 130 и 170 и тогава температурата пада доста. Иначе автомобила му върви добре.
Моята кола обаче не качва повече от 80-85 градуса. Единственото което съм сменявал е ключа на моторчето за охлаждане. Понеже по-бързо намерих такова от SEAT го сложих него. Става и работи, само че се включва 3-4 градуса по-рано не знам дали това е причината да не загрява. Иснам да помоля Ваското1 като изявен разбирач да вземе отношение по въпроса ако е удобно.
условия през лятото редовно достига до 110 градуса. Не се оплаква от това защото извънградско обикновено кара със скорост между 130 и 170 и тогава температурата пада доста. Иначе автомобила му върви добре.
Моята кола обаче не качва повече от 80-85 градуса. Единственото което съм сменявал е ключа на моторчето за охлаждане. Понеже по-бързо намерих такова от SEAT го сложих него. Става и работи, само че се включва 3-4 градуса по-рано не знам дали това е причината да не загрява. Иснам да помоля Ваското1 като изявен разбирач да вземе отношение по въпроса ако е удобно.
- newgeneration
- Мнения: 51
- Регистриран на: Сря 21 дек 2005 20:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Писна ми и на мен да се взирам през секунда в стрелката за темп. на антифриза,да се услушвам по светофарите дали е включила перката,а като тръгне да подминава 100С косата ми и тя да ходи нагоре със стрелката. СТИГА!!! Спрях в първият срещнат магазин за ауто части и изках да ми покажат всички налични датчици за темп. на радятора,които ръководят перката.За моя пасат 90г 1.8ми РП мотор имаше 3 вида 92С/102С/по книга/ и няколко измислени: 85С/95С и 80С/85С.Взех си последния с най-ниски стойности и...се родих!!!Стрелката на антифриза стигне ли почти 90С и прката я вразумява.За сега това е моето решение.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Колеги, не искам да съм на ваше място.
Едно искам да попитам колегите които разбират:
" Коя температура е нормална или по нормална при градски условия - 90-95 или 110 градуса?"
Аз не виждам нищо нормално в 110 градуса, нищо че тази температура може да не е пагубна за двигателя!
Много се е писало по темата за работната температура.Колеги, не е нормално температурата да превишава дълго време над 100 градуса - мисля че това ви интересува, а не след колко градуса стават поразии?!
Едно искам да попитам колегите които разбират:
" Коя температура е нормална или по нормална при градски условия - 90-95 или 110 градуса?"
Аз не виждам нищо нормално в 110 градуса, нищо че тази температура може да не е пагубна за двигателя!
Много се е писало по темата за работната температура.Колеги, не е нормално температурата да превишава дълго време над 100 градуса - мисля че това ви интересува, а не след колко градуса стават поразии?!
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Пон 26 юни 2006 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Здравейте! Бобсън Ви пише. В клуба съм от скоро. Карам Пасат произв. март 1992г от четири години - модификация на купе GL, Арива- двигател ААМ 1,6 J-Jekcion, на собствен ход си го докарах от Холандия.. В началото беше всичко ОК. Охлаждането не ми го решиха и в "Юнитрейд", където се изръсих с 66,00лв. за три дена и нищо не направиха. Отидох при майстор, специално препоръчан ми от човек от борсата на "Горубляне". Чрез компютър провери сигналите за Темп., които се намират под лоста за скорости и се оказа изгорял датчик на голямият маркуч. Смених го. Пак проблеми - смених и този на радиатора. След три дена лампата на таблото светка и не престава. Оказа се някакъв резистор и дийод на платката на самото таблото. След една седмица Пасата не загрява - Т е 65 градуса. Оказа се термстат, който смених, но темп. след четири дни се държи на 88 град и перката не спира да работи но и темп. не пада. Оказа се че мембраната на казанчето на разширителният съд не поддържа 1,2 до 1,5 атм. и термостата стои в 45% постоянно отворено положение. И след смяната на капачката смених и вторият датчик на голямия маркуч но този който е долу- много особена модификация се оказа този мой Пасат. Казвам Ви чесно бях на края на силите си. Всички части съм си ги купувал с връзки от мой хора от Германия. Вече всичко е наред . Перфектния майстор ми написа следните темп. за 1-ви и 2-ри кръг на темп.термостатиране независимо от вида на двиг., а само от кубатурата и така: 1,6 куб.см.(Ікр.вкл.87,5 изкл.84,3; ІІкр.вкл.96,7 изкл.94,2); 1,8 куб.см. (Ікр 89,7/85,5, съотв.ІІкр. 98,7/96,3) и 2,0куб.см.(Ікр. 90,0/89,4, съответно ІІкр. 99,3/97,6). Климатика не оказва влияние на охладителната система на Пасат -2. Да не се правят отвори допълнителни на маската. Всички маркучи при запален двигател при 3000 об/мин. при стискане трябва да клокочат - в противен случай колата е прегрявана или по двигатела има котлен камък от лоша вода. Това е истината която установих след два месеца главоблъсканица. Дано да съм Ви полезен.(bodivel@abv.bg)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Ивайло Димов и 40 госта