Перки на радиатора и климатроника на Пасат Б5

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
kgeorev
Мнения: 39
Регистриран на: Пет 17 окт 2008 12:24
Автомобил: VW Passat B6 Variant
Двигател: BMR 2008
Местоположение: София

Перки на радиатора и климатроника на Пасат Б5

Мнениеот kgeorev » Пет 01 окт 2010 10:18


Здравейте,
значи перката на климатроника я ремонтирах лятото
аз хич и не бях забелязал че не работи , най вероятно още като съм си купил колата преди 2 години не е работила, добре че тази година реших да отида на профилактичен сервиз за климатроника та от там ми казаха
че не работи, иначе принципно не съм имал проблеми, дори и в жегите си работи на студено.

Сега забелязах че и двете перки работят постоянно,
на климатроника работи на бавна степен, тук четох в форума че било нормално да работи, само когато е на ЕКОН не работи, така е и при мен, не знам дали при температура навън по ниска от 5 градуса спира като стане по студено ще видя.
макар че според мен тази перка не трябва да работи при температура по нска от 20 градуса, кажи речи работи на хаос.

Но тази другата перка която се върти от двигателя трябва ли сутрин при студен двигател и тя да се върти?




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Перки на радиатора и климатроника на Пасат Б5

Мнениеот zfa159 » Пет 01 окт 2010 16:20


Тази за двигателя е на така наречения виско съединител.Тя винаги се върти заради инерцията,но според загряването на двигаеля се променят оборотите и.Примерно при студен двигател се върти с около 10-15% от оборотите на двигателя,на около 70-80 градуса се върти на 25-30%,при около 90-100 градуса,на около 60-65%,което са и максималните обороти. Това е така,ако ти е изправен виско съединителя.Ако не е изправен масово перката спира да се върти на повече от 20-тина % и хорта я зацепват постоянно на 100% към двигателя и тогава върти постоянно и при стден двигател.Това не е хубаво да се прави понеже двиателя загрява много по-бавно а и се разбиват лагерите на оста на перката,защити не се прадвидени да работят на 100% обороти на двигателя.
За електрическата - при работа на място на колата няма дебит,който да обдухва климатичния радиатор и фреона ще се прегрява,дори при околна темература от 10 градуса,защото няма въздушна струя,която да го охлажда.Затова и е направено така - ако работи компресора за фреона (климатроника не е на Екон),върти и перката,независимо от температурата на двигателя или околната.Когато температурите паднат под +5 градуса,електрониката спира и перката и компресора ;)
:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта