смяна на преден десен лагер на пасат б5

Техническа и сервизна информация за Passat
andre
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 27 фев 2009 1:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

смяна на преден десен лагер на пасат б5

Мнениеот andre » Пон 01 ное 2010 20:41


Привет колеги тия дни ми се налага на пасатко да се сменя преден десен лагер. Има ли колеги с опит в тази операция да кажат каква е процедурата и има ли начина да си го направя сам на паркинга пред блока без да се налага да ходя до сервиз и да си спестя 30 марки :D
Ако може някой да даде я снимков материал я опътване

За протокола да допълня че сам наясно с механиката просто това ще го правя за първи път и ми трябва да знам ще има ли изненади...?




KirilGeorgiev
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2709
Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: смяна на преден десен лагер на пасат б5

Мнениеот KirilGeorgiev » Пон 01 ное 2010 20:53


Хич не почваи :talk:


andre
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 27 фев 2009 1:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: смяна на преден десен лагер на пасат б5

Мнениеот andre » Пон 01 ное 2010 20:56


да неми излязат тия 30 марки през носа после ....? :dummy:


Потребителски аватар
Fr3nzY
Мнения: 196
Регистриран на: Вто 01 яну 2008 22:58
Автомобил: VW Passat
Двигател: AFB V6 TDI
Местоположение: Бургас

Re: смяна на преден десен лагер на пасат б5

Мнениеот Fr3nzY » Вто 02 ное 2010 18:32


на мен ми излязоха наистина през носа.Когато започнах да избивам стария лагер понеже нямах преса и с чук върхо чук удрях хвръкна един шрапнел и ми се заби в единия пръст между ставите и после мани мани.Иначе не голяма философия.


slavi7575
Мнения: 104
Регистриран на: Нед 07 дек 2008 19:47
Автомобил: Vokswagen Pasat B3
Двигател: PF 1988
Местоположение: Русе

Re: смяна на преден десен лагер на пасат б5

Мнениеот slavi7575 » Вто 02 ное 2010 20:49


Някои магазини за лагери имат преса, просто носиш главината и ти сменят лагера, със лагер закупен от тях естествено.


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1017
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: смяна на преден десен лагер на пасат б5

Мнениеот vasko__2 » Вто 02 ное 2010 21:20


Хич не се захващай.Ако беше по-нова (1-2 годишна)може,ама на тая стара кола незнаеш какво те чака.Ако все пак решиш сам- Внимавай с датчика на ABS, няма ограничител колко да влезе и може да го счупиш.Да не говорим,че болта който държи горните две рамена със сигурност е станал като заварен( ако не е ваден скоро и намазан с грес).Както и болта на кормилния накрайник.Успех все пак..


Потребителски аватар
instantaccess
Мнения: 689
Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg

Re: смяна на преден десен лагер на пасат б5

Мнениеот instantaccess » Вто 02 ное 2010 21:59


Колега ако си го правил на други коли - направи го и на пасата. Ако никога не си го правил, по-добре отиди на сервиз да не стане фал. Пример - сменявал съм ангренажни ремъци на опел астра, голф и т.н., но като взех сегашната кола (пасат 1,9 тди афн мотор) отидох при един приятел и го сменявахме двамата. Не е кой знае какво ама знае ли човек...


Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: смяна на преден десен лагер на пасат б5

Мнениеот RadoShopa » Вто 02 ное 2010 22:06


Колегата InSIde направи тази операция на неговия Б5 мисля преди 2 дена....е сега ще му кажа,ако има нещо да каже.....и да пише :да:


InSIDe
Мнения: 71
Регистриран на: Пон 26 окт 2009 17:59
Автомобил:
Двигател:

Re: смяна на преден десен лагер на пасат б5

Мнениеот InSIDe » Сря 03 ное 2010 1:11


такааа...колега от каде да започна...аз имам Пасат Б5 и сам (с баща ми) си сменях и двата :horror:
ако нямаш инструменти и помощ от някой по-добре не се захващай...
нужни инструменти...отверка,гаечни ключове 10 15 16 18 19 ... шестограми 8 и 14 (за болта на главината)
голям оловен чук, обикновени чукове - по възможност голям и малък, секач... WD 40 В големи количества... спирачна течност (за почистване на ръждите... здрав крик и няколко трупчета... грес и какво ли още не
голям лост или голям гаечен ключ (за да напуваш шестограма на главината) шестограма 14 който е за там също трчбва да е мноогооо здрав,че се гънат и стават като курабиите на баба едно време... :D :D аз лично навих на спирала 4 бр. и в крайна сметка за шестограм ползваж стар счупен секач от Канго (беше му счупена опашката,подрязах го с ракетата аз да стане 6-то грам и той издуржа).... хахах ако все още не си се отказал ще ти опиша на кратко действието...ако искаш мога да ти дам тел. да ми се обадиш за подроности...

та така...
подпираш добре колата и я вдигаш,махаш гумата... и обезателно на 2 места подложи трупчета на които да легне
махаш оная скоба дето е като тел на спирачния апарат...
махаш капачетата които са отзад на апарата...под тях са 6-то грамчетата...развиваш ги и дърпаш и апарата овисва на маркуча...оставяш го така или го закрепи да стои над полуоската
махаш накладките (не забравяй с трубен ключ да стиснеш леко да се прибере цилиндърчето на апарата че неможеш го сложи иначе)
реборда се държи на 2 болта отзад...развиваш ги (добре е ключовете ти да са лули за да си спестиш мноогооо главоболия)
като махнеш реборда,диска пада...махаш ламаринката зад диска (държи се на 3 болтчета с ключ 10 )
от тук вече почва к*ра :horror:
развиваш гайките на 2-та долни и горни носача и на накрайника на кормилната щанга...
имай на предвид че накрайника отгоре има болт и отстрани шпилка...горните носачи също са на шпилка..
като им развеш гайките подлагаш шдно трупче под долните носачи и отпускаш колата на него ...за да се отвободят горните,иначе са натегнати...на горните 2 носача шпилката 100 на 100 е клеасала
затова пръскаш със ВД 40 и въртиш с ключа да се поразкара...може с един малък секач леко да чукнеш в цепнатините да се поотворят и да мръдне малко...пръскаш и въртиш докато мръдне малко,после пак стягаш за да се окара шпилката...развиваш и оставяш гайката накрая...почваш да въртиш пак отзад и някой с оловния чук да чука от страната на гайката за да се избие...изравни ли се с шенкела,взимаш бробой и с него я доизбиваш...МНОГООО ВНИМАВАЙ ДА НЕ ОСЕ**ЕШ НЯКОЯ РЕЗБА!!!!! с това ти приключва началото на края :D хахах
процедурата с накрайника е същата...само че той отзад няма глава която да въртиш с ключ а е на засечка...така че...пръскаш и леко със секача може пак да разтвориш и бой с оловния чук...излиза малко по лесно понеже е по къса :D :D :D
като озвободиш горните носачи от шпилката ги чукаш отдолу със пробоя докато излязат...така се процедира и със накрайника но по нежно... И НЕ ЗАБРАВЯЙ КОЛАТА ДА Е СПУСНАТА ПОЧТИ ДО НОРМАЛНО ПОЛОЖЕНИЕ!!!

преди да започнеш цялата тая простотия не е зле да лашнеш първо болта на карето...за целта:
аз лично това го правех след като махна спирачния апарат и диска...но може и преди това...
най лесно става като махнеш капачето по средата на джантата си...сложиш я и пуснеш колата на гума (ако е вдигната и на скорост превурта кутията и шанса ти е нулев...)
та слагаш гумата и пускаш колата...през дупката на джантата пъхаш 6-тограма 14 и е хубаво да го чукнеш малко за да влезе добре,да не го превъртиш че не ми се мисли... може също и самия болт да го поломиш малко с чука за да поотпусне...
набиваш добре 6-тограма и с една голчма тръба за одължение напъваш...тука вече те чака големия ***
еи тук аз използваш секача от кангото чиято основа е 6-тограм и пасна...набих му една тръбичка малка за да мога добре да хвана с големия тръбен ключ и с много пот се разви... под голям тръбен ключ имам предвид такъв на който рамото е 1,2 метра...мисля че ги знаеш...
РЕЗБАТА НА ТОЯ ТЕМЕРУТ Е НОРМАЛНА...МНОГО ВАЖНА ПОДРОБНОСТ (РАЗВИВА СЕ ОБРАТНО НА ЧАСОВНИКОВАТА СТРЕЛКА ИЛИ НА ЛЯВО)
лашкаш болта...вадиш горните чарколяци...после...айййй щях да забравя датчика на АБС-а...може би другия суджук...
значи той е в шенкела и 100% е добре клеясал...трябва да се извади попринцип но по добре не го барай...
проследи му кабела,минава през едни щипчици и влиза в една гумена тапа под калника...
ей тая тапа я дърпаш и като излезе отвътре е буксичката му... (няма да ти казвам колко време я турсих първия път,докато се сетя да го дръпна) хахахахаха
изключваш го и го оставяш да си виси кабела така че да не ти пречи...
поопринцип се вади с леко завъртане с клещите (ако ти се рискуват около 200 лв),но ако е клеасал ще се заварти само пластмасовата му част а желязната не...вътре в него са 2 жички и като го повъртиш малко се прекъсват и....честита ви радост :horror: нито го барай,нито го върти...а да не говорим да го избиваш от вътре на вън :bishop вътре е дно електомагнитче и си го окотил до две...
така...свалил си апаратите и глупостите...лашнал си болта на карето...откачил си датчика...откачил си горните чаркове...
като махнеш болта -карето се бута навътре и излиза от шенкела...
долния заден носач...подпираш колата може и отпусната,слагаш му гайката(гайка и болт да са наравно за да пазиш резбите) някой ти държи шенкела и почваш да биеш яката с ОЛОВНИЯ чук докато не излезе...обикновено иска много бой и излиза от 1 път...
значи тук изниква въпроса...защо първо разкачи горните и после се налага някой да държи шенкела?? Значи аз не съм майстор...и не твурдя че това е правилно,но нямам излишни 70-100 лв за накрайник на кормилната щанга или още много за по тежки повреди по кормилната система...така че по добре горе да е свободно и някой да държи,отколкото после да има скубане на коси ;)
остана само долния преден носач...при него вече имаш свобода на действие :D :D
аз лично се мъчих да го почуквам отцам оттам...без ефект...та сложих си едно трупче точно под него носач,преди биалетката,пуснах си колата и...пак единия държи шенкела а другия млати с ОЛОВНИЯ чук :D
държа да ти кажа че докато го избием и двамата останахме без ръце и единия чук замина...
шенкела се държи прав и се удря с все сила в згъвката му...като го разкачиш ще видиш каде точно :D
положението е съшото..много бой и от един път излиза...и не забравяй да пазиш датчика на АБС-а!!!!
след тая процедура шенкела ти остава в ръцете...и почва веселбата... heavy metal zork
тва са пресата и лагера са глупости...може и без нея...моите и двата ги правих без такава понеже не бачкаде...
та намираш си някаде здраво място (моето беше букса от буфер на локомотив) хаха
с едно парченце тръбичка 1 цол избиваш първо главината...щом лагера е прецакан ще излезе с половината лагер на нея понеже е двоен и на нея се зацепва по късата част...но карай...
с по голяма тръба и голям чук избиваш лагера от шенкела...почистваш много добре мястото със спирачна течност...
ако главината ти излезе с половината лагер я хващаш на менгеме и с един секач лека полека с чукане се избива часта...не е трудно :)

и пак ти казвам пази много датчика :012:

до тук добре...
лагера ти е един широк с 2 размера...по тесния размер е по голяма част,а по широкия е по малка...ще видиш че това пасва на главината и заради нея е така...тя има едно като засечка в основата си...
лагера се поставя с широката част навън!!!! и там се слага главината...
така е малко неразбираемо но като го видиш ще ти се изясни...
вариантите на слагане на лагера..

първия ми лагер го сложих по следния начин... (предполагам ще е невъзможен за теб)
занесох си щенкела в локомотивното депо при едни познати на бащата...там на колесарите слагат едни огромни буксуви лагери...
тези лагери за да ги сложат им слагат една работа която ги нагрява на 300 градуса,след което с кран ги слагат на колесара и като истинат...край! остават запечатани...
та...в един такъв лагер поставих шенкела ми до половината и като стана почти червен го извадиха...постоя малко защото беше прекалено горещ и щеше да преебе лагера ми...
като поистина само пуснах лагера и си влезе като у тях си,както и главината...и като истина край!! всичко си беше сглобено...
тази процедура се наложи понеже хидравличната им преса не бачкаше...
та ти може да се възползваш от този метод ако имаш под ръка газова пърлачка или бензинова лампа...НО ТОВА САМО АКО СИ УСПЯЛ ДА ИЗВАДИШ ДАТЧИКА НА АБС-А!!!
трябва да внимаваш също и ако лагера се отвори,понеже и той се нагрява моментално да го затвориш така че сепаратова да легне плътно и да внимаваш и прашинка да не попада вътре!!!
при първия ми път се извади почти без усилие,но втория път нямах тоя късмет...

при втория ми лагер датчика не се извади така че се наложи друда врътка...
след като избих стария лагер...намазах добре новия лагер със спирачна течност както и дупката на сенкела...
заложих го на мястото (гилзата от буфер) шенкела трявна да легне много плътно и равно...
слагаш новия лагер,върху него слагаш стария и внимателно чукаш равномерно от всякаде върху стария лагер...
по този начин използваш стария лагер като набивка...чука се само върху ВЪНШНИЯ РЪБ НА СТАРИЯ ЛАГЕР!!! никакви удари върху ръбовете на новия,а по СЕПАРАТОРА - АБСУРД!!! УДАРИШ ЛИ СЕПАРАТОРА,ОТПИШИ ЛАГЕРА!!!
когато новия лагер влезе в шенкела...за да не се закамява и стария,леко го бутнах по ръбчето на шмиргела...по малко от милиметът по целия диаметър е достатъчно,ивица около 5 мм понеже повече неможе да влезе...
новия лагер се набива докато не влезе плътно до засечката на шенкела!!!!!!!
при по малко от мм,на първия ми ремонт се наложи да разглобявам цялото окачван наново и да свалям,защото като се натегне болта на карето и опира в лагера и затяга...
трябва да е абсолютно плътно...
след това набиваш и главината като не е лошо отдолу да се подложи на средната част на лагера за да не отвори сепаратора...ако го отвори се обръща и набива тая част докато сепаратора не си влезе на мчстото и не защипе гуменото...
след като инсталираш лагера е започва всичко наобратно...
закрепяш първо долните 2 носача...за да не го държиш тва чудо на ръце че тежи...
колата пак трябва да е отпусната ниско,вкарваш горните носачи и им пъхаш шпилката...
вкарваш накрайника на кормилната щанга и ПЪРВО СЛАГАШ ШПИЛКАТА!!! СЛЕД ТОВА БОЛТА ОТГОРЕ...
защото ако тръгнеш да стягаш болта ще изкриви засечката за шпилката..
стягаш добре сичките болтове на окачването...карето само го пъхаш и то си влиза на шлиците и му слагаш болта....
преди да стягаш и сглобяваш пробвай като притегнеш карето дали всичко се върти...да не лагера да не е уплътнил в шенкела,както вече казах
стягаш болта на карето и всичко по окачването...
включваш датчика,прибираш буксичката и слагаш добре гумената тапа (малко трудно става и с чалъм,но става)
слагаш ламарината зад диска...слагаш диска и реборда...стягаш много добре реборда...
слагаш накладките и апарата (нали ти казах вече,не забравчй да стиснеш малко цилиндърчето да се прибере)
стягаш със 6-тограмчето и слагаш тапичките (ако ги има)
слагаш желязната скоба на апарата...нагласяш там каденчетата по щипките им и слагаш гумата...като сложиш гумата отпускаш колата и стягаш болта...тоя болт се стяга на умиране!!!!

тва е цялата процедура... :012:
не е никак зле като свалиш всичко,свички резбички и работи да се почистят и гресират лекичко... :да:

в заключение ще ти кажа...НЯМАШ ЛИ ИЗНСТРУМЕНТ И ЗДРАВИ НЕРВИ,НЕ ЗАПОЧВАЙ!!!
на мен ли4но процедурата ми отне първия път почти 9 часа...втория 6...

тук е мястото и да те питам от каде си взимаш лагера и какви пари ти искат??? понеже за тия лагери режат глави а в действителност са около 50 лв, Френски...перфектни ;)
ако цената която ти искат е по-голяма...пиши ми,ще ти купя и изпратя... :да:

Поздрави и със здраве :beer

Последна промяна от InSIDe на Чет 04 ное 2010 21:50, променено общо 1 път.


InSIDe
Мнения: 71
Регистриран на: Пон 26 окт 2009 17:59
Автомобил:
Двигател:

Re: смяна на преден десен лагер на пасат б5

Мнениеот InSIDe » Сря 03 ное 2010 1:14


...ако все още не си изпаднал в тиха лудост и има нещо неясно питай :)
снимки немога да ти приложа понеже вече приключих и с двата,а последната ми грижа беше да седна да снимам :Mr Green Fun

...относно 30-те марки - ако са 30 по-добре ги дай :D но за тази процедура доколкото знам цената е няколко по 30 че и отгоре :|


Потребителски аватар
instantaccess
Мнения: 689
Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: bg

Re: смяна на преден десен лагер на пасат б5

Мнениеот instantaccess » Сря 03 ное 2010 9:35


Много добре обяснено колега, поздравления :beer
Ако мога само да добавя, че някои от болтовете на главината (този, който държи полуоската) се развиват с шестограм 17 или с ключ 30 (по спомени).


andre
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 27 фев 2009 1:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: смяна на преден десен лагер на пасат б5

Мнениеот andre » Сря 03 ное 2010 10:23


Олеле майко страшно съм благодарен са подробното инфо и по специално на колегата INSIDE мога да ти препоръчам да станеш учител така никой не би го обяснил :bowdown както и на другите колеги. По принцип съм сменял лагер на предния ми голф 3-ка както и на тиграта на женичката.
мисля да направя един опит в събота и ще пиша ...

А относно лагера и цената аз съм в Варна но съм от ВР тук навсякъде ме изнасилиха с цени от 110 до 150 за лагер SKF и с по 10 лв надолу за FAG затова имам един човек в ВР дето ми го дава за 65 SKF

По принцип цяла Враца е при него той дава много добри цени
ако някой се интересува да пише и ще му дам телефона много ги знае нещата и работи с който куриер пойскате.


Потребителски аватар
mospec
Мнения: 133
Регистриран на: Пет 23 фев 2007 11:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: смяна на преден десен лагер на пасат б5

Мнениеот mospec » Сря 03 ное 2010 14:12


Ако го правиш качи снимки да видим как става ще е интересно.


InSIDe
Мнения: 71
Регистриран на: Пон 26 окт 2009 17:59
Автомобил:
Двигател:

Re: смяна на преден десен лагер на пасат б5

Мнениеот InSIDe » Сря 03 ное 2010 14:44


хахахах добре колега ти си знаеш...и аз едно време си сменях лагерите на лагерната количка ама... :D :D :D не сравнявай тия лагерни колички с Пасат,не за друго а ще се опариш... :012:
Аз карам може би най-големия та*ак измежду двигателите а именно VR5 вече 4 години и от личен опит ти казвам,че Германеца е способен от най-елементарната глупост да създаде цяла наука!!! (те сигурно и затва са загубили войната :D ) мога да ти дам много примери,но тук не е мястото...
хахах не ставам за учител :D :D :D просто ти казвам аз лично с какво се сблъсках...
относно мнението на колегата...незнам за каква кола говориш,но на Пасат след 97 година...всички са със 6-тограм 14, дори ако погледнеш кит-овете които продават (маншона на карето или карето) в тях дори има резервен болт,ако купиш VAG лагер също върви с този болт...
тая цена също е дебела...моя ми струваше 42,70 лв. от ТиВиГруп мисля че беше...но ти се преценяш какво и от каде да вземеш. Друго което може да ти бъде от полза е това че VAG лагерите са със червен сепаратор...!
не се подлъгвай по тия SKF i VAG...че в повечето случаи са огиринални колкото кренвиршите от 3,50 килото...

Аз лично съм патил с "оригинални" части като ми се скапа дроселната клапа...
на моя мотор всичко почти е по поръчка...та в АвтоХит ми поръчаха въпросната дроселна клапа VAG - маг и т.н. са скромната сума от 944 лв. ОК! начин нямаше...след 10 дни ми я доставиха в една картонена кутийка,със стикери на немски и т.н. но залепени върху други стикери...доста странно ми се стори...
1-во VAG си имат специални кутийки и стикери...
2-ро така налепени едно върху друго...
та прибрах се и внимателно отлепих с малко чалъм горните етикети и какво да видя...отдолу стикери на турски,със съвсем друг сериен номер... т.е. момчетата ми взимат парични за дросел на ВАГ а ми дават някав евтинджос...от нас директно там,един жесток скандал и си взех парите...
след което се обадих на мой приятел който учи в Мюнхен,да ми намери..чаках 14 дни...и ми излезе 752 лв. всичко...като това вече наистина си беше VAG-че...
така че внимавай с тия "оригинални части,че най-много се плаче от тях...
Поздрави :да: и ако имаш желание пиши на лично да ти дам тел-а си ако има нещо да звънкаш да ти обясня на място...

Последна промяна от InSIDe на Сря 03 ное 2010 14:59, променено общо 1 път.


InSIDe
Мнения: 71
Регистриран на: Пон 26 окт 2009 17:59
Автомобил:
Двигател:

Re: смяна на преден десен лагер на пасат б5

Мнениеот InSIDe » Сря 03 ное 2010 14:48


...забравих да ти кажа че като взимах моите лагери които са от 42,70 лв. имаше и китайчета на по 22 лв.
алтернатива която не ти препоръчвам,но все пак да си направиш сам изводите...да не се окаже че си си купил китайче за 150 лв. :horror: death



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта