такааа...колега от каде да започна...аз имам Пасат Б5 и сам (с баща ми) си сменях и двата
ако нямаш инструменти и помощ от някой по-добре не се захващай...
нужни инструменти...отверка,гаечни ключове 10 15 16 18 19 ... шестограми 8 и 14 (за болта на главината)
голям оловен чук, обикновени чукове - по възможност голям и малък, секач... WD 40 В големи количества... спирачна течност (за почистване на ръждите... здрав крик и няколко трупчета... грес и какво ли още не
голям лост или голям гаечен ключ (за да напуваш шестограма на главината) шестограма 14 който е за там също трчбва да е мноогооо здрав,че се гънат и стават като курабиите на баба едно време...

аз лично навих на спирала 4 бр. и в крайна сметка за шестограм ползваж стар счупен секач от Канго (беше му счупена опашката,подрязах го с ракетата аз да стане 6-то грам и той издуржа).... хахах ако все още не си се отказал ще ти опиша на кратко действието...ако искаш мога да ти дам тел. да ми се обадиш за подроности...
та така...
подпираш добре колата и я вдигаш,махаш гумата... и обезателно на 2 места подложи трупчета на които да легне
махаш оная скоба дето е като тел на спирачния апарат...
махаш капачетата които са отзад на апарата...под тях са 6-то грамчетата...развиваш ги и дърпаш и апарата овисва на маркуча...оставяш го така или го закрепи да стои над полуоската
махаш накладките (не забравяй с трубен ключ да стиснеш леко да се прибере цилиндърчето на апарата че неможеш го сложи иначе)
реборда се държи на 2 болта отзад...развиваш ги (добре е ключовете ти да са лули за да си спестиш мноогооо главоболия)
като махнеш реборда,диска пада...махаш ламаринката зад диска (държи се на 3 болтчета с ключ 10 )
от тук вече почва к*ра
развиваш гайките на 2-та долни и горни носача и на накрайника на кормилната щанга...
имай на предвид че накрайника отгоре има болт и отстрани шпилка...горните носачи също са на шпилка..
като им развеш гайките подлагаш шдно трупче под долните носачи и отпускаш колата на него ...за да се отвободят горните,иначе са натегнати...на горните 2 носача шпилката 100 на 100 е клеасала
затова пръскаш със ВД 40 и въртиш с ключа да се поразкара...може с един малък секач леко да чукнеш в цепнатините да се поотворят и да мръдне малко...пръскаш и въртиш докато мръдне малко,после пак стягаш за да се окара шпилката...развиваш и оставяш гайката накрая...почваш да въртиш пак отзад и някой с оловния чук да чука от страната на гайката за да се избие...изравни ли се с шенкела,взимаш бробой и с него я доизбиваш...МНОГООО ВНИМАВАЙ ДА НЕ ОСЕ**ЕШ НЯКОЯ РЕЗБА!!!!! с това ти приключва началото на края

хахах
процедурата с накрайника е същата...само че той отзад няма глава която да въртиш с ключ а е на засечка...така че...пръскаш и леко със секача може пак да разтвориш и бой с оловния чук...излиза малко по лесно понеже е по къса
като озвободиш горните носачи от шпилката ги чукаш отдолу със пробоя докато излязат...така се процедира и със накрайника но по нежно... И НЕ ЗАБРАВЯЙ КОЛАТА ДА Е СПУСНАТА ПОЧТИ ДО НОРМАЛНО ПОЛОЖЕНИЕ!!!
преди да започнеш цялата тая простотия не е зле да лашнеш първо болта на карето...за целта:
аз лично това го правех след като махна спирачния апарат и диска...но може и преди това...
най лесно става като махнеш капачето по средата на джантата си...сложиш я и пуснеш колата на гума (ако е вдигната и на скорост превурта кутията и шанса ти е нулев...)
та слагаш гумата и пускаш колата...през дупката на джантата пъхаш 6-тограма 14 и е хубаво да го чукнеш малко за да влезе добре,да не го превъртиш че не ми се мисли... може също и самия болт да го поломиш малко с чука за да поотпусне...
набиваш добре 6-тограма и с една голчма тръба за одължение напъваш...тука вече те чака големия ***
еи тук аз използваш секача от кангото чиято основа е 6-тограм и пасна...набих му една тръбичка малка за да мога добре да хвана с големия тръбен ключ и с много пот се разви... под голям тръбен ключ имам предвид такъв на който рамото е 1,2 метра...мисля че ги знаеш...
РЕЗБАТА НА ТОЯ ТЕМЕРУТ Е НОРМАЛНА...МНОГО ВАЖНА ПОДРОБНОСТ (РАЗВИВА СЕ ОБРАТНО НА ЧАСОВНИКОВАТА СТРЕЛКА ИЛИ НА ЛЯВО)
лашкаш болта...вадиш горните чарколяци...после...айййй щях да забравя датчика на АБС-а...може би другия суджук...
значи той е в шенкела и 100% е добре клеясал...трябва да се извади попринцип но по добре не го барай...
проследи му кабела,минава през едни щипчици и влиза в една гумена тапа под калника...
ей тая тапа я дърпаш и като излезе отвътре е буксичката му... (няма да ти казвам колко време я турсих първия път,докато се сетя да го дръпна) хахахахаха
изключваш го и го оставяш да си виси кабела така че да не ти пречи...
поопринцип се вади с леко завъртане с клещите (ако ти се рискуват около 200 лв),но ако е клеасал ще се заварти само пластмасовата му част а желязната не...вътре в него са 2 жички и като го повъртиш малко се прекъсват и....честита ви радост

нито го барай,нито го върти...а да не говорим да го избиваш от вътре на вън

вътре е дно електомагнитче и си го окотил до две...
така...свалил си апаратите и глупостите...лашнал си болта на карето...откачил си датчика...откачил си горните чаркове...
като махнеш болта -карето се бута навътре и излиза от шенкела...
долния заден носач...подпираш колата може и отпусната,слагаш му гайката(гайка и болт да са наравно за да пазиш резбите) някой ти държи шенкела и почваш да биеш яката с
ОЛОВНИЯ чук докато не излезе...обикновено иска много бой и излиза от 1 път...
значи тук изниква въпроса...
защо първо разкачи горните и после се налага някой да държи шенкела?? Значи аз не съм майстор...и не твурдя че това е правилно,но нямам излишни 70-100 лв за накрайник на кормилната щанга или още много за по тежки повреди по кормилната система...така че по добре горе да е свободно и някой да държи,отколкото после да има скубане на коси

остана само долния преден носач...при него вече имаш свобода на действие
аз лично се мъчих да го почуквам отцам оттам...без ефект...та сложих си едно трупче точно под него носач,преди биалетката,пуснах си колата и...пак единия държи шенкела а другия млати с ОЛОВНИЯ чук
държа да ти кажа че докато го избием и двамата останахме без ръце и единия чук замина...
шенкела се държи прав и се удря с все сила в згъвката му...като го разкачиш ще видиш каде точно
положението е съшото..много бой и от един път излиза...и не забравяй да пазиш датчика на АБС-а!!!!
след тая процедура шенкела ти остава в ръцете...и почва веселбата...
тва са пресата и лагера са глупости...може и без нея...моите и двата ги правих без такава понеже не бачкаде...
та намираш си някаде здраво място (моето беше букса от буфер на локомотив) хаха
с едно парченце тръбичка 1 цол избиваш първо главината...щом лагера е прецакан ще излезе с половината лагер на нея понеже е двоен и на нея се зацепва по късата част...но карай...
с по голяма тръба и голям чук избиваш лагера от шенкела...почистваш много добре мястото със спирачна течност...
ако главината ти излезе с половината лагер я хващаш на менгеме и с един секач лека полека с чукане се избива часта...не е трудно
и пак ти казвам пази много датчика
до тук добре...
лагера ти е един широк с 2 размера...по тесния размер е по голяма част,а по широкия е по малка...ще видиш че това пасва на главината и заради нея е така...тя има едно като засечка в основата си...
лагера се поставя с широката част навън!!!! и там се слага главината...
така е малко неразбираемо но като го видиш ще ти се изясни...
вариантите на слагане на лагера..
първия ми лагер го сложих по следния начин... (предполагам ще е невъзможен за теб)
занесох си щенкела в локомотивното депо при едни познати на бащата...там на колесарите слагат едни огромни буксуви лагери...
тези лагери за да ги сложат им слагат една работа която ги нагрява на 300 градуса,след което с кран ги слагат на колесара и като истинат...край! остават запечатани...
та...в един такъв лагер поставих шенкела ми до половината и като стана почти червен го извадиха...постоя малко защото беше прекалено горещ и щеше да преебе лагера ми...
като поистина само пуснах лагера и си влезе като у тях си,както и главината...и като истина край!! всичко си беше сглобено...
тази процедура се наложи понеже хидравличната им преса не бачкаше...
та ти може да се възползваш от този метод ако имаш под ръка газова пърлачка или бензинова лампа...
НО ТОВА САМО АКО СИ УСПЯЛ ДА ИЗВАДИШ ДАТЧИКА НА АБС-А!!!трябва да внимаваш също и ако лагера се отвори,понеже и той се нагрява моментално да го затвориш така че сепаратова да легне плътно и да внимаваш и прашинка да не попада вътре!!!
при първия ми път се извади почти без усилие,но втория път нямах тоя късмет...
при втория ми лагер датчика не се извади така че се наложи друда врътка...
след като избих стария лагер...намазах добре новия лагер със спирачна течност както и дупката на сенкела...
заложих го на мястото (гилзата от буфер) шенкела трявна да легне много плътно и равно...
слагаш новия лагер,върху него слагаш стария и внимателно чукаш равномерно от всякаде върху стария лагер...
по този начин използваш стария лагер като набивка...чука се само върху ВЪНШНИЯ РЪБ НА СТАРИЯ ЛАГЕР!!! никакви удари върху ръбовете на новия,а по СЕПАРАТОРА - АБСУРД!!! УДАРИШ ЛИ СЕПАРАТОРА,ОТПИШИ ЛАГЕРА!!!
когато новия лагер влезе в шенкела...за да не се закамява и стария,леко го бутнах по ръбчето на шмиргела...по малко от милиметът по целия диаметър е достатъчно,ивица около 5 мм понеже повече неможе да влезе...
новия лагер се набива докато не влезе плътно до засечката на шенкела!!!!!!!при по малко от мм,на първия ми ремонт се наложи да разглобявам цялото окачван наново и да свалям,защото като се натегне болта на карето и опира в лагера и затяга...
трябва да е абсолютно плътно...
след това набиваш и главината като не е лошо отдолу да се подложи на средната част на лагера за да не отвори сепаратора...ако го отвори се обръща и набива тая част докато сепаратора не си влезе на мчстото и не защипе гуменото...
след като инсталираш лагера е започва всичко наобратно...
закрепяш първо долните 2 носача...за да не го държиш тва чудо на ръце че тежи...
колата пак трябва да е отпусната ниско,вкарваш горните носачи и им пъхаш шпилката...
вкарваш накрайника на кормилната щанга и ПЪРВО СЛАГАШ ШПИЛКАТА!!! СЛЕД ТОВА БОЛТА ОТГОРЕ...
защото ако тръгнеш да стягаш болта ще изкриви засечката за шпилката..
стягаш добре сичките болтове на окачването...карето само го пъхаш и то си влиза на шлиците и му слагаш болта....
преди да стягаш и сглобяваш пробвай като притегнеш карето дали всичко се върти...да не лагера да не е уплътнил в шенкела,както вече казах
стягаш болта на карето и всичко по окачването...
включваш датчика,прибираш буксичката и слагаш добре гумената тапа (малко трудно става и с чалъм,но става)
слагаш ламарината зад диска...слагаш диска и реборда...стягаш много добре реборда...
слагаш накладките и апарата (нали ти казах вече,не забравчй да стиснеш малко цилиндърчето да се прибере)
стягаш със 6-тограмчето и слагаш тапичките (ако ги има)
слагаш желязната скоба на апарата...нагласяш там каденчетата по щипките им и слагаш гумата...като сложиш гумата отпускаш колата и стягаш болта...
тоя болт се стяга на умиране!!!!тва е цялата процедура...
не е никак зле като свалиш всичко,свички резбички и работи да се почистят и гресират лекичко...
в заключение ще ти кажа...НЯМАШ ЛИ ИЗНСТРУМЕНТ И ЗДРАВИ НЕРВИ,НЕ ЗАПОЧВАЙ!!!
на мен ли4но процедурата ми отне първия път почти 9 часа...втория 6...
тук е мястото и да те питам от каде си взимаш лагера и какви пари ти искат??? понеже за тия лагери режат глави а в действителност са около 50 лв, Френски...перфектни
ако цената която ти искат е по-голяма...пиши ми,ще ти купя и изпратя...
Поздрави и със здраве
