Мнениеот Rumen » Пет 14 юли 2006 16:12
Та да се върнем на темата ....
Карам В5 от около 3 години (моя е вариятнт 1.9 TDI, помпа дюза, 1999) и мога да споделя с теб следните впечатления:
- колата е относително нова и ако не се касае за тревиални ремонти (смяна на масло, филтри, накладки) направо забрави за кварталния майстор;
- накрайник на кормилна щанга около 60лв., долен голям носач около 200лв. Тези цени ти ги давам защото по BG пътищата май са си направо консуматив. Не се притеснявай обаче от някое поскърцване. Четириточковото окачване на колата е доста надеждно и няма да си "изтървеш" предното колелото като някоя баба Лада (позната гледка от близкото минало, ... а и не чак толкова минало). Имай в предвид че докъто не се появи луфт в колелото можеш да си спокоен (това обаче е гаранция за разбити поне 3 носача, те са общо четири). Дори и при един разбит трудно се долавя луфт, най-много да се разкърца захабения шарнир. Амортисьорите им са добри и на тази въраст (6-7год.) обикновенно не създават проблеми. Добре е все пак да се погледнат.
По-натък - смяна на масло при дизелов мотор 7 максимум 8 хиляди км. За дизелака около 100лв. маслото плюс филтъра.
Смяна на ремъци около 6-700лв в Юнито (ремъци+труд) процедурата за дизеловите агрегати се прави през 60,000км. Ако практикуваш предимно градско се препоръчват 50,000. Предни накладки АТЕ - около 80лв. комплекта; дискове Brembo около 100лв. бройката.
Да се оглеждаш за удари - това си го знаеш и без да ти казвам. Имай в предвид че при удар отпред в ляво обикно след това протичат през кутията на компютъра. Има писано по темата - ползвай търсачката. Задължително минаваш диагностика (не че тоя дето ти я продава преди това не е изтрил грешките, но намираш някой с VAG-COM или сервиз, където да ти направят диагностиката, сядаш, карате около 25-30км и без да гасите закачате на компютъра. Ако има проблем ще си изпее всичко. Добре е все пак да се погледне от специалист, който единствено може да ти каже дали основните и важни параметри са в норма (ако има фейлнал датчик или система и дете може да каже - в същност казваго софтуера).
В последствие можеш да очакваш проблеми с подгряването на седалките и огледалата (ще го установиш едва когато температурите паднат под 10 градуса, над тази температура дори да ги включиш, компютъра ще си помислиш че не си у ред да си топлиш задника и изобщо няма да го включи). А ако имаш неблагоразумието през зимата да ползваш размразяващи течности за ключалките ще си докараш сериозни главоболия. Ако ключалката е замръзнала (което е малко вероятно, конструкцията е доста добре направена) просто ползвай дистанционното на ключа и няма да имаш никакви ядове.
От там натък - редовно масълце, консумативи, диагностика на половин година (дори и нищо да няма, ей тъй за всеки случай), грижовно отношение и количката ще ти се отблагодари с безрезервна вярност.
Ако имаш по-конкретни въпроси - ще помагаме с каквото можем.