По повод почистването,както вече писах,не е наложително,пък и за да се почисти системата,си има други начини,различни от използването на Азот и т.н.,защото с него механичните отпадъци само се набиват по филтър-дехидратора и по клапаните в компресора...дефакто няма особена полза,ако не се прави машинно,което 99.9% от хората не правят.Ако има механични боклуци вътре,трябва да се смени филтъра с нов,да се свалят всички тръби и да се почисти всичко с течен агент за почстване,който отмива масло,стружки,парченца разложена гума и т.н. Цената за това няма да я коментирам,понеже не е такъва случая,а и тя е много много плаваща според конкретната система.
Цената за зареждането с фреон съм я описал в темата,не пречи да я опиша и тук - цената е фиксирана на 10лв за 100 грама фреон,като в нея влизат маслото и оцветителя за течове,както и цялата процедура с машината. Дефакто ако в системата има нещо,се допалаща разликата между източеното количество фреон от системата и необходимото количесто,според каталожните данни.Минималната цена започва от 30лв и в нея са вклю'чени 300 грама фреон .Т.е. ако системата събира 800 грама,в нея има 500,600,700 или дори 800,заплащате 30лв заради новото масло и оцветител,които се сменят при профилактиката.От там нататък за всеки 100 грама +10лв .Използвам същия пример - системата събира 800,вътре има 200,примерно - тогава заплащате 60лв за останалите 600 грама фреон.
Ако автомобила е Голф 5 или Пасат В6,там нещата са сложни,защото компресора се управлява електронно и механично (електронно с един клапан,механично с промяна на хода на буталата в самия компресор) и в 70-80% от случаите, причината да не духа студено се крие не в липсата на фреон,а в дефектирал компресор,който за съжаление не подлежи на ремонт и се заменя с нов.
