Здравейте. Наскоро сменях двигател на Пасата и майстора е нагласил дистрибутора на новия на око. Имам стробоскоп и искам да го центровам прецизно.
Доколкото си спомням, правил съм го на първия двигател, засечката е отзад на колелото на разпределителния вал. Там има точка и когато тя се изравни с ламаринката, първи цилиндър е в най-горна точка и би трябвало тогава да се подаде искра. Но в момента, като го осветя със стробоскопа (той е свързан на кабела на свещта на 1-ви цилиндър) точката се вижда 6-7 зъба по-нагоре по часовниковата стрелка. Като завъртя дистрибутора и докарам точката където е червената стрелка, оборотите падат и не върви по-добре.
Питане за настройка на аванс на Пасат В3 1.8 90 коня
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Питане за настройка на аванс на Пасат В3 1.8 90 коня
Мисля,че бъркаш.
По спомен трябваше в някакъв авариен режим да вкараш двигателя.
Пиши на Радотом от Пловдив.
По спомен трябваше в някакъв авариен режим да вкараш двигателя.
Пиши на Радотом от Пловдив.
- ludmil
- Мнения: 255
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Re: Питане за настройка на аванс на Пасат В3 1.8 90 коня
Zdravko Zankov написа:Мисля,че бъркаш.
По спомен трябваше в някакъв авариен режим да вкараш двигателя.
Пиши на Радотом от Пловдив.
Не го намирам, дай ми линк към профила му.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Питане за настройка на аванс на Пасат В3 1.8 90 коня
При зацепен правилно ремък(на белези) , само светкаш и въртиш делкото.Ако си РП на маховика има два белега : 0гр и 6гр(предварението на запалването) .Настройваш го на 6гр и това е!Ако все пак компа ти прави корекции(по новите РП),и нямаш Ваг-ком(за да го вкараш в режим за настройка),ти предлагам да врътнеш малко делкото,палиш и проверяваш със стробоскопа какво се е случило. При нужда от корекция гасиш,врътваш пак делкото,палиш и проверяваш.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Питане за настройка на аванс на Пасат В3 1.8 90 коня
Не е точка на колелото на разпределителния вал,а резка.Същинските белези са 2 и в същото време се падат най-горе,0 и Т.Както е отбелязал колегата,идва и белега на маховика,където същност си светкаш.Когато всичко е на белези,палеца на делкото ти сочи 1ви цилиндър,там също има белег на самото делко,за да го видиш си махни капачката.На газ едва ли ще уцелиш вярната центровка с стробоскоп,после си иска пипане на слух и усет...
- caro
- Мнения: 570
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
- Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
- Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
- Местоположение: Шумен
Re: Питане за настройка на аванс на Пасат В3 1.8 90 коня
Точно точка е ако двигателя е с ламаринен ангр. капак и е отзад на зъбното колело,ако е с пластмасов белега е отпред и е резка.Предварението трябва да е 6 градуса при 850 об\мин. с изваден и затапен вакуум.Центровка се прави на белезите на маховика ,а не на точката на разпределителния вал.Тя важи само за зацепването.Това е ако делкото е вакуумно.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Питане за настройка на аванс на Пасат В3 1.8 90 коня
И при невакумното делко се центровката се прави по белега на маховика....Изключването на корекциите при не вакумното делко се прави със замостване на едната диагностична букса под скорстния лост, но е безмислено според мен. От опит мога да кажа че най-добрата центровка е тази на усет и слух...
- caro
- Мнения: 570
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
- Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
- Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
- Местоположение: Шумен
Re: Питане за настройка на аванс на Пасат В3 1.8 90 коня
При делкото без вакуум регулатор корекциите ги прави компа.А колко колеги ги чуват тези центровки? И колко от тях се съобразяват с това ,че тази кола е правена да се движи с 91 октана ,а вече няма такъв бенЦ. Не ,че в БГ 95 е реално 95.


- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Питане за настройка на аванс на Пасат В3 1.8 90 коня
Да де,всяка кола си иска нейното,още повече,че говорим за газифициран автомобил.Гледаш си белезите колкото да си сигурен,че е зацепена правилно,от там насетне всичко е индивидуално-с проба.Това светкане е отбиване на номера.
- caro
- Мнения: 570
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
- Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
- Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
- Местоположение: Шумен
Re: Питане за настройка на аванс на Пасат В3 1.8 90 коня
Точно светкането е половината слух.НалЕ знаеш правилната диагностика е половин направен аФтомобил.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Питане за настройка на аванс на Пасат В3 1.8 90 коня
Не знам.Аз откакто спрях да я светкам съм доволен.
- caro
- Мнения: 570
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
- Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
- Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
- Местоположение: Шумен
Re: Питане за настройка на аванс на Пасат В3 1.8 90 коня
Бе налЕ знайш ,че водата лекува рак като си навийш нещо на кОра значи е вЕрно.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Питане за настройка на аванс на Пасат В3 1.8 90 коня
Бе не знам,ма ти май се мъчиш да ме убедиш,че като докараш някакви предварително измислени градуси и всичко е точно?Последно като ме светкаха преди 15 години,като давах газ колата спираше....
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19706
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Питане за настройка на аванс на Пасат В3 1.8 90 коня
Пследно као ме светкаха мен колата не спираше, а гаснеше!
След това си купих стробоскоп и се светках сам, щото за разлика от 'компетентния' "майстор" аз бях чувал, че колата първо се вкава в сервизен режим, а и че се прави на кабела на I цилиндър.
И ставаше перфектно
След това си купих стробоскоп и се светках сам, щото за разлика от 'компетентния' "майстор" аз бях чувал, че колата първо се вкава в сервизен режим, а и че се прави на кабела на I цилиндър.
И ставаше перфектно

-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Питане за настройка на аванс на Пасат В3 1.8 90 коня
Е тоя пост се чакаше.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта