Колеги акумулатора взе ма мъца при минусови температури!Става въпрос за БАНЕР 72 или 74 ампер часа не съм сигура който е на едва една година.Днес му мерих гъстотата на електролита и показа 1,15,не бях сигурен колко точно трябва да е,казват ми различни стойности:1,24/1,27 до 1,29,некви такива.Изкажете мнения ще постигна ли некав ефект ако сменя електролита с чисто нов с гъстота 1,28 и стабилно зареждане.Пак повтарям че акумулатора е на една година,не му е доливана дестилирана вода,няма липси на електролит-всичко е на макс.
Благодаря предварително на всички!
Консултация за акумулатора!!!
- Kostadin Aleksiev
- Мнения: 196
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 17:41
- Автомобил: Golf MK3 GT
- Двигател: AEK
- Местоположение: Драгоман
- Kostadin Aleksiev
- Мнения: 196
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 17:41
- Автомобил: Golf MK3 GT
- Двигател: AEK
- Местоположение: Драгоман
Re: Консултация за акумулатора!!!
Май "си сака,що си требе",ше се ходи за нов!
Последна промяна от Kostadin Aleksiev на Чет 16 дек 2010 9:17, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Консултация за акумулатора!!!
Ако ти се експериментира можеш да пробваш следното:
При зареден акумулатор (в твоя случай 74Аh), разреди го с две крушки от стоповете (2х21W) вързани последователно до 10.8 волта горе долу. Когато е излизал от завода е издържал 21 часа преди да падне на 10.8 волта. Ако ти успееш да го разредиш за 2-3 часа до тази стойност можеш да видиш с каква част от капацитета на акумулатора разполагаш, като приемеш, че 21 часа са 100 процента. Но ще трябва да е що годе стайна температурата.
И другия тест който може да се направи в домашни условия е да видиш как е стартовия ток. При зареден акумулатор стартирай двигателя, като преди това си закачил волтметъра на клемите. При нов акумулатор под 10-10.5V не пада. При 6-7V -
При зареден акумулатор (в твоя случай 74Аh), разреди го с две крушки от стоповете (2х21W) вързани последователно до 10.8 волта горе долу. Когато е излизал от завода е издържал 21 часа преди да падне на 10.8 волта. Ако ти успееш да го разредиш за 2-3 часа до тази стойност можеш да видиш с каква част от капацитета на акумулатора разполагаш, като приемеш, че 21 часа са 100 процента. Но ще трябва да е що годе стайна температурата.
И другия тест който може да се направи в домашни условия е да видиш как е стартовия ток. При зареден акумулатор стартирай двигателя, като преди това си закачил волтметъра на клемите. При нов акумулатор под 10-10.5V не пада. При 6-7V -

Последна промяна от bachest на Чет 16 дек 2010 12:25, променено общо 1 път.
- ktamen
- Мнения: 6373
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Консултация за акумулатора!!!
1,15 е нормална плътност на разреден акумулатор, ако му смениш електролита най-вероятно после ще се наложи да го изхвърлиш. Най-вероятно просто трябва да го заредиш и ще се оправи, ако не се оправи - щом е на година трябва да е още в гаранция. Трябва да разбереш защо се е разредил - да измериш напрежението на алтернатора и консумацията докато колата е паркирана. Има много такива теми
Плътноста се променя по време на зареждане и разреждане при напълно зареден акумулатор трябва да е около 1,25 - 1,30 г/см3

Плътноста се променя по време на зареждане и разреждане при напълно зареден акумулатор трябва да е около 1,25 - 1,30 г/см3
- Kostadin Aleksiev
- Мнения: 196
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 17:41
- Автомобил: Golf MK3 GT
- Двигател: AEK
- Местоположение: Драгоман
Re: Консултация за акумулатора!!!
Ще пробвам със зареждане,мерси на всички.


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта