Пак проблем с охлаждането б3.. :(

Техническа и сервизна информация за Passat
altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Пак проблем с охлаждането б3.. :(

Мнениеот altanivan » Съб 11 дек 2010 18:52


Прочетох всички теми свързани с този проблемм,но не виждам решение..!
Така от 1 седмица насам пасата (1.8пб) почна да се е*бава с охлаждането и включва на 110градуса 2ра степен.. първа никога не пуска ,а иначе работи при мост на буксата!
До сега съм сменил - всички маркучи,термостат,датчик за пускане на перката Wahler ,ревизия на таблото,син и черен датчик на тройника,нова водна помпа Хепо ,нов радиатор,главата е с нова гарнитура ... надуват се нормално маркучите

Онзи ден от както смених антифриза стана това ,и не мога да немеря обяснение какво му стана.Точно на 90 градуса по таблото термостата е отворил ,маркучи са еднакво топли .. при каране в движение температурата не мърда от 90 градуса ,и ето стига ме до пускането на перката ама тццц :banghead:

Незнам какво да правя вече,днес сложих копче сам да го пускам ,че като го осватя до 110 градуса да пусне перката после водата вече е изчезнала от казанчето ..

На скоро сложих АГУ течноста ми се увеличи с 0.700л ,дали това не е проблем за помпата да върти добре антифриза и от там да забавя .. знам ли вече :evil:




Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Пак проблем с охлаждането б3.. :(

Мнениеот my heart iS iCe » Съб 11 дек 2010 19:00


Колега незнам дали ще ти помогна но ще опитам като ти разкажа накратко моя случай!
Значи това лято се връщам от море от Гърция, и спирам на бензиностанцията и виждам че температурата се вдигна много рязко, викам си че проблема е от това че не работят степените, при мен са 2 степени! И когато вдигнах капака отпред, ми се беше пуснала 2-рата степен! Охлади си нормално и газз яко да се прибера, отидох на масйтор и се оказа че всичко си работи по колата, но антифриза винаги спадаше по-малко и все си беше на минимума! И се оказа че проблема ми е от датчика на радиатора, ту работи 1-ва степен ту не работи и когато загрее удря направо 2-ра степен след 108 градуса и малко повече да има антифриз го изхвърля от преливника защото само на 2-ра степен неможе да охлади!
Та по-добре провери самият датчки да не ти прави мизерии моя го смених изкара 3 месеца и се прецака, сега сложих нов, няма проблем но се надявам да изкара повече ! Та мисълта ми е да не търсиш проблема по-други места а по датчиците, само там ти е проблема!


Потребителски аватар
LuIS
Мнения: 1235
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 9:14
Автомобил: Audi A4 S-Line 2002
Двигател: 1.9 AWX
Местоположение: Раковски

Re: Пак проблем с охлаждането б3.. :(

Мнениеот LuIS » Съб 11 дек 2010 19:01


oбезвъздуши ли добре?
и на мен ми го направи тоя номер преди 2 месеца, като налях антифриза..


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пак проблем с охлаждането б3.. :(

Мнениеот altanivan » Съб 11 дек 2010 19:04


IceHeart написа:Колега незнам дали ще ти помогна но ще опитам като ти разкажа накратко моя случай!
Значи това лято се връщам от море от Гърция, и спирам на бензиностанцията и виждам че температурата се вдигна много рязко, викам си че проблема е от това че не работят степените, при мен са 2 степени! И когато вдигнах капака отпред, ми се беше пуснала 2-рата степен! Охлади си нормално и газз яко да се прибера, отидох на масйтор и се оказа че всичко си работи по колата, но антифриза винаги спадаше по-малко и все си беше на минимума! И се оказа че проблема ми е от датчика на радиатора, ту работи 1-ва степен ту не работи и когато загрее удря направо 2-ра степен след 108 градуса и малко повече да има антифриз го изхвърля от преливника защото само на 2-ра степен неможе да охлади!
Та по-добре провери самият датчки да не ти прави мизерии моя го смених изкара 3 месеца и се прецака, сега сложих нов, няма проблем но се надявам да изкара повече ! Та мисълта ми е да не търсиш проблема по-други места а по датчиците, само там ти е проблема!


При всичко сменено с ново и аз бях сигурен,че е датчика ... даже и един квартален техник ми погледна и вика няма какаво друго да е .. Та онзи ден (9.12.2010) купих уш добър датчик Wahler и ето пак същата работа.. направо отива на 2ра степен перката ..

luIS написа:oбезвъздуши ли добре?
и на мен ми го направи тоя номер преди 2 месеца, като налях антифриза..


Ами обезвъздуших я,после пипах всички маркучи бяха топли,парното духа топло.. предполагам това е нормално !Ако има някакъв по специфицен начин на обезвъздушаване моля да каже някой ..


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Пак проблем с охлаждането б3.. :(

Мнениеот Stenly » Съб 11 дек 2010 20:44


Как ти е вързан изпарителя ?


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пак проблем с охлаждането б3.. :(

Мнениеот altanivan » Съб 11 дек 2010 23:13


Stenly написа:Как ти е вързан изпарителя ?



През пътя на масления охладител, последователно вътри през изпарителя ..Повечето коли,които съм виждал го връзват с 2 тройника за парното.. защо при мен е така маркуча за масления охладител е вързан за изпарителя ,завърта през него и отива тогава към охладителя..

Ето

Изображение


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Пак проблем с охлаждането б3.. :(

Мнениеот pe6kata » Съб 11 дек 2010 23:37


мястото където е хваната водата за мен е много погрешно(ако е така като виждам-веднага след водната помпа) Това означава че през изпарителя ще минава възможно най-студената вода циркулираща във малкия кръг. Най-добре е се хване от главата(за парното маркучите) там се нагрява най-много.

Няма логика, ако датчика управляващ степените на парното е изправен, да нямаш първа степен, щом като с мост в буксата за датчика вентилатора тръгва!


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пак проблем с охлаждането б3.. :(

Мнениеот vaskoto1 » Съб 11 дек 2010 23:41


за мене логиката се казва термостат.
отваря рязко и отведнъж, дотогава седи или затворен или леко открехнат-с една дума-заяжда.
щом отвори, в радиатора се излива гореща вода и перката хуква. няма го постепенното затопляне и първата степен просто се пропуска-твърде топла вода идва. :idea:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Пак проблем с охлаждането б3.. :(

Мнениеот pe6kata » Нед 12 дек 2010 0:07


то хубаво термостат, ама нещо не се вързва с това:

altanivan написа:...Точно на 90 градуса по таблото термостата е отворил ,маркучи са еднакво топли .. при каране в движение температурата не мърда от 90 градуса ...


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пак проблем с охлаждането б3.. :(

Мнениеот vaskoto1 » Нед 12 дек 2010 0:12


ako е леко отворен през цялото време-по време на движение има малка циркулация през радиатора, а докато се движиш той се обдухва много интензивно. което вкарва малко, но студена вода в мотора и крепи температурата.
моя бъгяса точно така преди има-няма месец. смених го и се успа. :D


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Пак проблем с охлаждането б3.. :(

Мнениеот pe6kata » Нед 12 дек 2010 0:23


ако е леко отворен, означава че при даване на много газ колата ще почне да прегрява, тъй като дебита през термостата няма да е достатъчен, въпреки че водата в радиатора ще е много студена! Другото е че и много бавно ще загрява и няма да държи 90 градуса в движение!!! И трето- нямаше да го спасява копчето за принудително включване на перката, което си е монтирал.
В крайна сметка има проблем с включването- губи му се първа степен просто- продължавам да си мисля че датчика му се ебава, щом като сложи мост и тръгва. Все пак нормално втора степен тръгва на 101-105 градуса, а имам леки съмнения че показанието на температурата е малко по-високо от реалното...


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12136
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Пак проблем с охлаждането б3.. :(

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 12 дек 2010 0:24


Офф топик, тая кола върви ли изобщо като хората на газ с това разстояние близо 2 метра от изпарителя до клапаните!?


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пак проблем с охлаждането б3.. :(

Мнениеот altanivan » Нед 12 дек 2010 8:25


К.Одаджийски написа:Офф топик, тая кола върви ли изобщо като хората на газ с това разстояние близо 2 метра от изпарителя до клапаните!?



Ами на повечето подобни двигателя, които съм виждал горе долу така е и при тях .. иначе по въпроса -да ,върви :mrgreen:


vaskoto1 написа:за мене логиката се казва термостат.
отваря рязко и отведнъж, дотогава седи или затворен или леко открехнат-с една дума-заяжда.
щом отвори, в радиатора се излива гореща вода и перката хуква. няма го постепенното затопляне и първата степен просто се пропуска-твърде топла вода идва


Ами мисля ,че си пуска постепенно водата а не изведнъж ,защото малко след 90 градуса радиатора е еднакво топъл с маркучите ..

Тук до 1-2 дни ще видя да сменя пак термостата ,и ако несе оправи вече незнам кво ще я правя тая каруца :banghead:


pe6kata написа:ако е леко отворен, означава че при даване на много газ колата ще почне да прегрява, тъй като дебита през термостата няма да е достатъчен, въпреки че водата в радиатора ще е много студена! Другото е че и много бавно ще загрява и няма да държи 90 градуса в движение!!! И трето- нямаше да го спасява копчето за принудително включване на перката, което си е монтирал.
В крайна сметка има проблем с включването- губи му се първа степен просто- продължавам да си мисля че датчика му се ебава, щом като сложи мост и тръгва. Все пак нормално втора степен тръгва на 101-105 градуса, а имам леки съмнения че показанието на температурата е малко по-високо от реалното...


Датчика е точно на 2 дни нов,стария го проверих в нас също работеше и 2те степени с пистолета за топъл въздух...


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12136
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Пак проблем с охлаждането б3.. :(

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 12 дек 2010 9:47


Продължавам с оффа :D
И аз съм с ПФ двигател, като ми монтираха газовата уредба бяха сложили изпарителя на същото място почти. За единия болт на стартера го бяха закачили. Това беше първото което премонтирах още същия ден след като си взех колата. Казват че не било безопасно обаче и правилно мястото дето съм го монтирал и затова няма да го споменавам :да:
Успех с охлаждането.


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пак проблем с охлаждането б3.. :(

Мнениеот altanivan » Нед 12 дек 2010 10:46


К.Одаджийски написа:Продължавам с оффа :D
И аз съм с ПФ двигател, като ми монтираха газовата уредба бяха сложили изпарителя на същото място почти. За единия болт на стартера го бяха закачили. Това беше първото което премонтирах още същия ден след като си взех колата. Казват че не било безопасно обаче и правилно мястото дето съм го монтирал и затова няма да го споменавам :да:
Успех с охлаждането.



Мерси .. Днес ще прекача двата маркуча на изпарителя горе при парното... Но първо ще откача изпарителя да видя дали ще се оправии без изпарител закачен в повече на системата .. :beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 81 госта