Семеринг на КВ от към скоростната кутия

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Семеринг на КВ от към скоростната кутия

Мнениеот kofata » Пет 24 дек 2010 23:32


Въпросът (към серв. спец.)ми е следният: За да си сменя смеринга на коленовия вал от към скоростната кутия, трябва ли да се откача друго освен кутията?
Стига ли мястото за да излезе първичния вал, само като се развият болтовете на кутията? :beer
п.с. Пасат Б4, 1.8 АБС




Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Семеринг на КВ от към скоростната кутия

Мнениеот Stenly » Съб 25 дек 2010 3:28


Трябва да свалиш кутията,съединителя и маховика за да имаш достъп до семеринга. Слагат се две видии в стария семеринг и с две клещи се издърпва внимателно ,като гледаш да не надереш с видиите алуминиевата капачка,като ги поставяш в семеринга. След това новия семеринг се поставя леко - най-добре с дорник същия му размер . Това се прави в случай,че не ти е протекла гарнитурката на алуминиевата капачка и да не си играеш да я сваляш един вид мързелив начин...


Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Семеринг на КВ от към скоростната кутия

Мнениеот kofata » Съб 25 дек 2010 7:28


Разбрах! Това явно и означава, че не трябва да се "развива" магарето. Просто развивам болтовете и кутията излиза?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12132
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Семеринг на КВ от към скоростната кутия

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 25 дек 2010 9:07


Абе не етолкова просто, но в общи линии е развиване на болтове на кофти място. И полуоски се развиват и стартер и жила за скорости и помпа на съединителя, самия съединител и маховика. Ето ти моята тема за Б3 за смяна на съединител, която мисля ще ти помогне в случая viewtopic.php?f=6&t=151731


Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Семеринг на КВ от към скоростната кутия

Мнениеот kofata » Съб 25 дек 2010 10:54


Много благодаря на двамата колеги :beer !
В общи линии разбрах за къкво става въпрос. Поздрави и весели празници!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Семеринг на КВ от към скоростната кутия

Мнениеот zfa159 » Съб 25 дек 2010 11:26


Най-напред развиваш гайките на полуоските още преди да си вдигнал колата на крик,понеже иначе е много мъка.После разхлабваш и гумите,вдигаш колата и ги махаш.Развиваш 3-те 13-ки,които държат шарнира от ляво и от дясно,за да можеш да измъкнеш полуоските от главините.После си развиваш полуоските от вътрешните карета и ги махаш.
След това разиваш гайката на предния тампно на двигателя (15 или 16 ключ беше) и надигаш двигателя нагоре за да не лежи на предната конзола.Развиваш 2-та дълги болта на стартера,махаш стартера,като му разкачаш и кабелите,развиваш и 3-тия болт,който крепи конзолата.Развиваш и билтчето 10-ка,което крепи металната тръба към конзолата и махаш конзолата от двигателя.
След това сваляш разширителния съд,покрай него бъркаш надолу и развиваш задния тампон на скоростите,болт 15-ка ако не греша.Надигаш още двигателя за да отлепи от тампона,развиваш и махаш двете лапи,които отиват от кутията към тампона.Едната може и да я няма,понеже не всички я имат.
След това имаш още малко работа - махаш щита отдолу,който се крепи на 2 болтчета към кутията и се завираш отзад покрай дясната чашка на вътрешното каре,да развиеш една макла част от горния щит (отделно капаче,което се крепи на 1 болтче) точно зад чашката на карето.Докато си отдолу развиваш и големия заден болт,който свързва кутията с блока.
Отгоре после откачаш жилата (от механизъма само ги откачаш,а от конзолата не - развиваш я цялата от кутията...2 болта май бяха).Развиваш и помпата за съединителя само от 2-та болта към кутията и я оставяш да си седи на маркуча.Откачаш и кабелите за светлините на задна скорост.
След това разиваш горните 2 яки болта които крепят кутията към блока и започва мъката.С въртене насам-натам се нацелва едно положение,при което чашката за карето минава покрай блока,а в същото време диференциала не опира в магарето и кутията излиза (ще го схванеш като започнеш да я въртиш така,че диф-а да ходи хагоре,към предния капак).
След като си я махнал вече,си виждаш съединителя - там има едни странни болтчета,които аз лично развивам с лула 9мм понеже нямма съответния инструмент.Развиваш ги тях,махаш съединителя и развиваш маховика (мисля,че бяха 17 или 19мм болтовете).За да свалиш семеринга или действаш по описаната от колегата технология или свалящ цялата планка,като за да я свалиш трябва да развиеш и 2 болтчета отдолу от картера.ПРопуснах свалянето на горния щит,но ти ще го видиш как става.После събираш по обратния ред,като маховика влиза само по 1 определен начин (дупките са му така измислени) и гласиш съединитлея с опашка или на око така,че феродота да е що годе в средата на отвора на кол. вал за да пасне лесно кутията.После слагаш кутията така,както си я свалил,завърташ я докато си дойде точно на мястото и действаш с всичките болтове.
След това реглаж на предница не ти трябва,понеже развиваш само шарнира,а тя оттам не бяга.
Ако не си го правил,ще ти трябва цял ден,иначе става и за по-малко време.
:beer


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Семеринг на КВ от към скоростната кутия

Мнениеот 6669 » Съб 25 дек 2010 11:28


zfa159 написа:...Развиваш 3-те 13-ки,които държат шарнира от ляво и от дясно,...

и след това заминаваш на стенд :wink:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Семеринг на КВ от към скоростната кутия

Мнениеот zfa159 » Съб 25 дек 2010 11:37


Съвсем не :)
Те фиксират достатъчно точно шарнира и той няма отклонение от старото си положение...след стенда 1-та дупка има същия ефект на окачването :)
Играл съм си да го правя на моята кола - преди сваляне - реглаж.След сваляне пак - нямаше никакъв смисъл.
То не е лошо за всеки случай,но ефект няма никакъв :)
На тези коли се бара само страничния наклон на гумата и сходимостта,което ти не нарушаваш понеже не пипаш нито стеблото на амортисьора,нито кормилните накрайници ;)


Потребителски аватар
6669
Мнения: 3133
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 20:35
Автомобил: VW Golf IV GTI TDI Exclusive
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Асеновград

Re: Семеринг на КВ от към скоростната кутия

Мнениеот 6669 » Съб 25 дек 2010 11:55


Именно наклона се регулира от тези 3 болта. Ако си забелязал дупките са елипсовидни - именно заради реглажа. Най сигурно е когато извадиш шенкела от варнирния болт :wink:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Семеринг на КВ от към скоростната кутия

Мнениеот zfa159 » Съб 25 дек 2010 12:00


Наклона се регулира от 2-та горни болта към стеблото на амортисьора - ето тук :
Изображение


Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Семеринг на КВ от към скоростната кутия

Мнениеот kofata » Съб 25 дек 2010 16:04


Много благодаря мистър Горчев за изчерпателния отговор. Мисля да се справя за един ден ;) За полуоските (валовете), не става ли само лявата да измъкна, дясната ще пречи ли?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Семеринг на КВ от към скоростната кутия

Мнениеот zfa159 » Съб 25 дек 2010 16:24


Ами като започнеш да въртиш кутията,ще се мъчиш доста.Разкачи и двете от кутията и ги махни,за да имаш повече място и да не ти падне на главата после, като слагаш кутията (доста боли да те фрасне вътрешно каре с дясна полуоска по главата mhihi ).
:beer


Потребителски аватар
kofata
Мнения: 216
Регистриран на: Пон 26 май 2008 18:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Семеринг на КВ от към скоростната кутия

Мнениеот kofata » Съб 25 дек 2010 18:01


Е щом се налага- махам и двете! Поздрави! :beer


кръстев
Мнения: 10
Регистриран на: Съб 26 дек 2009 16:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бяла

Re: Семеринг на КВ от към скоростната кутия

Мнениеот кръстев » Съб 25 дек 2010 19:17


Весела коледа.Пасат б3 1,8м.и. 5 ск.нещо взе да вие(дефиренциял сигурно)това става при 100 км,вече и при 60км/чбез значение на коя предавка,с натиснат или не съединител,проверих за масло ,протече от пробката,има масло,някой лагер сигурно ще е


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Семеринг на КВ от към скоростната кутия

Мнениеот zfa159 » Нед 26 дек 2010 21:02


Не,това си е редовно за тях.Почти всички го правят.Няма и оправия.Минат ли определена възраст и започват.Хора са сменяли каквото се сетиш - полуоски,карета,лагери на главините,лагери на кутията,синхронизатори...какво ли не...все си вие :) От около 60км/ча нагоре,независимо дали на 4-та или на 5-та и на около 110-120 изчезва това виене.При мен поне и при стария и при новия Пасат все си е точно така :)
:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта