Нормално ли е температурата на антифриза да "играе"
- pit
- Мнения: 693
- Регистриран на: Пон 21 фев 2005 12:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Нормално ли е температурата на антифриза да "играе"
Здравейте,искам да Ви попитам когато колата загрее /Passat 1.6 101к.с.),и температурата се вдигне до 90~100 градуса,после да падне на 80 и даже още надолу и после след малко пак да иде над 90,после пак надолу..става въпрос че разликата е от порядъка на 10~15 градуса в рамките на няколко минути а пробега е 8 км. в градски условия.Въпроса ми е не трябва ли когато вдигне оптималната температура,разликата да е от сорта на ..примерно 5 градуса + или - ?
- Lawyer
- Мнения: 1769
- Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
До 80 чак да пада не съм виждал
Но със сигурност твърдението "не трябва да мърда и на косъм" не е съвсем вярно.
Температурата варира, естествено: в градски условия е нормално да бъде между 90 и 100-105 в зависимост от трафика и времето, а на извънградско - между 82-83 и 90-95.
Така че при теб, колега, аномални са само тези 80 градуса...
П.П. Karucaria, твоята все пак е дизел!



Така че при теб, колега, аномални са само тези 80 градуса...

П.П. Karucaria, твоята все пак е дизел!

- alien1
- Мнения: 339
- Регистриран на: Сря 31 авг 2005 12:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Варира си температурата. При мен да кажем като загрее колата и като съм в задръстване стига 90 градуса. Като се включи перката може да падне и почти до 80. Ако пък после да кажем вдигна 80-90 км/ч по- продължително време по някой булевард може да падне съвсем малко и под 80. После ако попадна пак в задръстване айде пак към 90гр.
Извън градско със 100-120 км/ч си стои малко под 80 градуса, но ако се лепна зад някой ТИР по някой баир, който ми пъпли с 50-60км/ч може и да кача съвсем малко над 90 градуса. Така че приемам, че варира температура между 10 и 15 градуса според пътната обстановка и особеностите на релефа.
Извън градско със 100-120 км/ч си стои малко под 80 градуса, но ако се лепна зад някой ТИР по някой баир, който ми пъпли с 50-60км/ч може и да кача съвсем малко над 90 градуса. Така че приемам, че варира температура между 10 и 15 градуса според пътната обстановка и особеностите на релефа.

-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Не трябва да варира. 90 градуса +/- съвсем малко (1-2 дебелини на стрелката макс.
) и то вариациите са само при рязка промяна на режима на двигателя и за кратко.
Така е при мен, откакто смених термостата преди 2 години - няма (и не трябва да има) значение дали е включена перката или не, защото не тя трябва да регулира температурата а термостата. Няма (и не трябва да има) значение скоростта.
Преди да го сменя на градско дигаше докъм 85, извън града държеше 70-80 най-много.
алиен1 - щом зависи от скоростта (т.е. от насрещния въздух), и пада при увеличението й значи термостата не затваря напълно. Зависимостта от включването на перката също потвърждава това.
При всички положения перката трябва да се пуска на по-малко от 90 градуса, за да може температурата в радиатора да е винаги по-ниска от 90 градуса. Само така термостата може да си изпълнява правилно функцията (няма как да охлади до 90 ако перката поддържа в радиатора 95 примерно).
Разбира се, възможностите на охладителната система не са безгранични, и е възможно в екстремни условия температурата да надвиши 90 градуса (натоварена до дупка кола на газ по баир в жегата), но не и при нормално каране.

Така е при мен, откакто смених термостата преди 2 години - няма (и не трябва да има) значение дали е включена перката или не, защото не тя трябва да регулира температурата а термостата. Няма (и не трябва да има) значение скоростта.
Преди да го сменя на градско дигаше докъм 85, извън града държеше 70-80 най-много.
алиен1 - щом зависи от скоростта (т.е. от насрещния въздух), и пада при увеличението й значи термостата не затваря напълно. Зависимостта от включването на перката също потвърждава това.
При всички положения перката трябва да се пуска на по-малко от 90 градуса, за да може температурата в радиатора да е винаги по-ниска от 90 градуса. Само така термостата може да си изпълнява правилно функцията (няма как да охлади до 90 ако перката поддържа в радиатора 95 примерно).
Разбира се, възможностите на охладителната система не са безгранични, и е възможно в екстремни условия температурата да надвиши 90 градуса (натоварена до дупка кола на газ по баир в жегата), но не и при нормално каране.
- КаруЦаря
- Мнения: 178
- Регистриран на: Сря 19 окт 2005 14:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Старата ми каручка беше баварец 2.5 ТД . Изрично ме предупредиха като я купувах, че дори един косъм да мръдне температурата над 90 градуса (а температурата като заковеше 90 и само там си стоеше), веднага да спирам колата и да викам пътна помощ, иначе двигателя отивал на кино.Това било слабо място на баварците.Обаче съм сигурен, че това се отнася и за бензиновите баварци. На скоро един приятел с баварец 2.0 бензинова петица забелязал, че му е над 90 градуса(това никога не му се било случвало ) но пича продължил да си кара и преебал неща за над 1500 лева по двигателя.
За фолксвагените не знам дали е така.
За фолксвагените не знам дали е така.

- kiko26
- Мнения: 195
- Регистриран на: Чет 02 фев 2006 16:47
- Автомобил: VW
- Двигател: Passat B8
- Местоположение: София
здравеите
Аз карам съ6тия пасат.КАто го купих темперетурата играе6е нагоре надолу.Смених термостата и сега стрелката седи като закована на 90градуса.Няма студено топло време няма климатик или пък задръстване.Сложи си Wahler термостат и забрави за проблеми.Успех.
- Lawyer
- Мнения: 1769
- Регистриран на: Пет 15 апр 2005 15:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
karucaria написа:Абе тези 105 градуса ми се струват страшно много..Бая греене на двигателя е тва.Мисля си, че ако се развиват подобни температури то задължително трябва майстор да ти погледне колата...
Повярвайте и ще ви олекне.


-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
И как така до преди да сменя термостата ми "показваше точно" уреда и температурата варираше от 70 до 85, а като смених термостата изведнъж "уреда взе че се скапа" и се закова на 90?
Термостата затова се нарича термо-стат, защото поддържа статична температура. При това е доста прецизен. Съвсем нормално си е да държи точно 90.
Но за да закове 90 градуса трябва първо той самия да е *напълно* изправен и второ вентилатора да се включва *правилно* и да поддържа винаги температура под 90 градуса в радиатора.
Просто на голяма част от колите или термостата не затваря напълно, или леко му е изместена температурата или вентилатора се включва при температура над 90 и оттам се получават разни ефекти, които понеже са масови в един момент почват да минават за нормални..

Термостата затова се нарича термо-стат, защото поддържа статична температура. При това е доста прецизен. Съвсем нормално си е да държи точно 90.
Но за да закове 90 градуса трябва първо той самия да е *напълно* изправен и второ вентилатора да се включва *правилно* и да поддържа винаги температура под 90 градуса в радиатора.
Просто на голяма част от колите или термостата не затваря напълно, или леко му е изместена температурата или вентилатора се включва при температура над 90 и оттам се получават разни ефекти, които понеже са масови в един момент почват да минават за нормални..
psstv18rp написа:..............или вентилатора се включва при температура над 90 и оттам се получават разни ефекти, които понеже са масови в един момент почват да минават за нормални..
Това че на таблото ти показва 90 градуса е друга "бира", помисли защо ли са сложили 2 скорости на вентилатора, и на колко градуса се включват съответно те.
- alien1
- Мнения: 339
- Регистриран на: Сря 31 авг 2005 12:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Не знам кое по-правилно и по-вярно. Моята стрелка варира както съм писал по горе, но не кача повече от 90-92 градуса. Говорил съм с много познати с по-нови коли и то различни марки и доколкото са ми споделяли при тях закова на една температура +- 5 градуса да кажем е разликата градско, а извънградско им кове на една температура и не мърда. Ситроен Ксантия комби 1997 1,8i - 80 градуса му държи, Опел Комбо на 1 година HDTI - кове на 90 гр и не мърда на дълъг път си каза човека.



-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В. Търново
Перката на радиатора категорично не трябва да включва под 90 градуса. Предназначението и въобще не е да поддържа темепературата в радиатора под нормалната за работата на двигателя температура. Нейното предназначение е да се включи едва когато и големия кръг на охладителната система не е в състояние да охлади двигателя, примерно движение с много ниска скорост, при която въздушния поток през радиатора е недостатъчен. Няма кола, на която заводските й датчици за включване на перката да сработват под темепературата на отваряне на термостата.
А че Б3-ките са големи капризи на тема температури е безпорен факт. Аз лично не съм виждал до сега Б3-ка на която да не й играе темпераурата, или пък при зор да не вдига до 100-105 градуса. Явно Ханс или е сбъркал някоя друга сметка, или пък е решил че на мотора не оказва кой знае какво влияние този температурен режим. По скоро обаче е второто, не случайно сигнализацията за прегряване на мотора сработва над 110 градуса.
Само за пример, карах навремето служебен бус Пежо Боксер 2,5 чист дизел. Първия път като седнах зад волана и като видях една температура от 120 градуса имаше
. После му свикнах, просто видеше ли зор си вдигаше тези температури, иначе празен и яваш яваш като заковеше 90 и мърдане нямаше. И поне 10 колеги със същите мотори като се засечем някъде по крайпътните кръчмета все сме се разпитвали за тези температури и при всичките беше така. Само за справка този бус направи 600 000 км преди да му видим мотора как изглежда отвътре. Така че това с фаталния изход при вдигане над 90 градуса може да е важало на времето, когато освен водица за охладител и М10D за масло хората друго не са ползвали 
А че Б3-ките са големи капризи на тема температури е безпорен факт. Аз лично не съм виждал до сега Б3-ка на която да не й играе темпераурата, или пък при зор да не вдига до 100-105 градуса. Явно Ханс или е сбъркал някоя друга сметка, или пък е решил че на мотора не оказва кой знае какво влияние този температурен режим. По скоро обаче е второто, не случайно сигнализацията за прегряване на мотора сработва над 110 градуса.
Само за пример, карах навремето служебен бус Пежо Боксер 2,5 чист дизел. Първия път като седнах зад волана и като видях една температура от 120 градуса имаше


- Oleg_Yanev
- Мнения: 115
- Регистриран на: Пон 09 май 2005 14:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
И още едно наблюдение... при топло време 35-40 градуса, моята талига държи температура на извънградско от порадъка на 80 градуса. Вчера, като захладня - 87-90 през целия дълъг път... за това дори се усъмних в датчика за таблото, ама си е читав... сменях и термостат - все т'ва; а и татчика за вентилатора е на броени месеци, ама е от тези, дето включват на по-ниска температура...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта