Здравейте колеги! Значи раиатора за охладителната течност на Б3-ката (без климатик/троник) сълзеше малко, но вече почна да тече повечко и искам да Ви питам кое е по-добре? Да взема втора ръка от някъде или да закупя чисто нов от познат, който работи във фирма за части и мога да го взема с огромно намаление за примерно 70 лева(от 120 лева). Той ми каза, че от тази марка, която ми предлага ги продавали много за S-Класи и клиентите били доволни...Питам Ви защото предполагам, че има хора които са били пред подобна дилема, а предполагам, че могат да бъдат полезни!
ПС. И може ли да ме опътите къде да търся номер на радиатора за да съм сигурен, че ще е същият, който ми трябва?
Благодаря предварително!
Питане за Радиатор за Б3 1990
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Питане за Радиатор за Б3 1990
Както има една приказка колега "новто си е ново", въпреки, че има и ново което не си струва
.
Такъв радиатор втора ръка можеш да го вземеш от форума средно за 40-45 лв. Принципно се прави уговорка с продавача да го монтираш и след като обезвъздушиш да видиш дали няма течове.
Разликата до цената на който можеш да вземеш нов ти преценяваш към кое да наклони везните.
Трябва още като го видиш да прецениш състоянието му(има ли вного удари и деформирани ламели и тръбички от камъчета, дали има следи от просълзяло отнякъде, особенно от гумените пръстени на тръбичките и т.н.), като има места където можеш да го тестваш преди монтажа. Радиаторджиите ги потяпят във вана, като пускат въздух с по-ниско налягане, ако не греша около 1 атм.
Аз например съм от около 1.5 г. с воден радиатор втора ръка (Валео, какъвто се монтира заводски) купен от небезизвестната ул. Симеон за авточасти и е наред. Но моя автомобил е с климатик и в моя случай излизаше доста по-изгодно.
Ако ще го вземаш от магазин би следвало да могат да намерят кат. № и ти дадат точно за за твоя модел двигател/година на производство. Между другото съм съпоставял на Б4 с Б3 от 1992 г и са същите.

Такъв радиатор втора ръка можеш да го вземеш от форума средно за 40-45 лв. Принципно се прави уговорка с продавача да го монтираш и след като обезвъздушиш да видиш дали няма течове.
Разликата до цената на който можеш да вземеш нов ти преценяваш към кое да наклони везните.
Трябва още като го видиш да прецениш състоянието му(има ли вного удари и деформирани ламели и тръбички от камъчета, дали има следи от просълзяло отнякъде, особенно от гумените пръстени на тръбичките и т.н.), като има места където можеш да го тестваш преди монтажа. Радиаторджиите ги потяпят във вана, като пускат въздух с по-ниско налягане, ако не греша около 1 атм.
Аз например съм от около 1.5 г. с воден радиатор втора ръка (Валео, какъвто се монтира заводски) купен от небезизвестната ул. Симеон за авточасти и е наред. Но моя автомобил е с климатик и в моя случай излизаше доста по-изгодно.
Ако ще го вземаш от магазин би следвало да могат да намерят кат. № и ти дадат точно за за твоя модел двигател/година на производство. Между другото съм съпоставял на Б4 с Б3 от 1992 г и са същите.
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Питане за Радиатор за Б3 1990
И аз клоня към новото, предполагам, че ще купя новият. Сега остана проблема с номера на радиатора за да го предоствя на фирмата за авточасти...Ако някой го знае, много ще ми помогне! Благодаря предварително и 

- vanko_VW
- Мнения: 2380
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
- Автомобил: Ford Focus
- Двигател:
- Местоположение: Враца/из България и чужбина
Re: Питане за Радиатор за Б3 1990
nokiangage написа:И аз клоня към новото, предполагам, че ще купя новият. Сега остана проблема с номера на радиатора за да го предоствя на фирмата за авточасти...Ако някой го знае, много ще ми помогне! Благодаря предварително и
Асенчо не мисля,че ще го объркат ако го извадят по каталог,а и претполагам че за бензиновите без климатик нямат разлика
ако греша ме поправете

- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Питане за Радиатор за Б3 1990
Пристигна днес от Врачанско
радиатор от Б4-ка оригинален Valeo, тя е била без клима, както е и моя, надявам се да стане смяната...

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19709
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Питане за Радиатор за Б3 1990
Ами честито
Вече си имаш 2 радиатора втора употреба
Дано все пак нямаш проблеми, де!

Вече си имаш 2 радиатора втора употреба

Дано все пак нямаш проблеми, де!

- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Питане за Радиатор за Б3 1990
radotom написа:Ами честито![]()
Вече си имаш 2 радиатора втора употреба![]()
Дано все пак нямаш проблеми, де!
Благодаря, но все пак да Ви питам имате ли такава оранжева букса на радиаторите на Б3-ките? Предполагам, че или е за перката или за датчик, който не съм сигурен дали на сегашния имам...Помощ, че почнах да се притеснявам!

- vanko_VW
- Мнения: 2380
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
- Автомобил: Ford Focus
- Двигател:
- Местоположение: Враца/из България и чужбина
Re: Питане за Радиатор за Б3 1990
Асенчо това е за темературата и е на две степени,демек този датчик пуска перките на стария радиатор също трябва да имаш и според мен е хубаво да си сложиш твоята,мисля че имаха разлика
като застанеш пред колата се пада в дясно,ниско долу
като застанеш пред колата се пада в дясно,ниско долу
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Питане за Радиатор за Б3 1990
vanko_VW написа:Асенчо това е за темературата и е на две степени,демек този датчик пуска перките на стария радиатор също трябва да имаш и според мен е хубаво да си сложиш твоята,мисля че имаха разлика
като застанеш пред колата се пада в дясно,ниско долу
Абе аз гледах дали имам подобно, ама явно ми е било повечко студено...Ванко, я кажи възможно ли е да има разлика в широчината на самите вход/изход тръби на радиатора, или просто закрепените маркучи карат да изглеждат на сегашният ми радиатор по-големи???
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Питане за Радиатор за Б3 1990
nokiangage написа:vanko_VW написа:... според мен е хубаво да си сложиш твоята,мисля че имаха разлика
като застанеш пред колата се пада в дясно,ниско долу
Абе аз гледах дали имам подобно, ама явно ми е било повечко студено...Ванко, я кажи възможно ли е да има разлика в широчината на самите вход/изход тръби на радиатора, или просто закрепените маркучи карат да изглеждат на сегашният ми радиатор по-големи???
Да датчиците за вкл. на вентилатора при Б3 и Б4 имат разлика в буксата. При Б4, която се вижда на снимката е с квадратен профил(заоблени ъгли), а при Б3 е правоъгълен.

А диаметрите на отворите на радиаторите са еднакви.
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Питане за Радиатор за Б3 1990
Благодаря Dpop, значи остана въпроса с преправянето. Ако закупя самата букса от Б4 дали ще стане да я свържа с моя вентилатор?
-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Питане за Радиатор за Б3 1990
nokiangage написа:Благодаря Dpop, значи остана въпроса с преправянето. Ако закупя самата букса от Б4 дали ще стане да я свържа с моя вентилатор?
Трябва да намериш и другата част на буксата от б4 и да я смениш с твойта ..
Иначе аз от година карам с нов радиатор от евро07 (80лв)


А иначе втора ръка радиатор несе знае колко ще изкара, то и при новите е така но си е новичко


За 70-80лв тези пластмасовите отстрани на радиатора ти ги изливат алуминиеви по радиатора и тогава забравяш за течове.. това според мен е най-добре

- vanko_VW
- Мнения: 2380
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
- Автомобил: Ford Focus
- Двигател:
- Местоположение: Враца/из България и чужбина
Re: Питане за Радиатор за Б3 1990
nokiangage написа:Благодаря Dpop, значи остана въпроса с преправянето. Ако закупя самата букса от Б4 дали ще стане да я свържа с моя вентилатор?
я виж колко кабела има на твоята,а аз ще погледна как е при мен и ще видим ще стане ли
- Mapoka
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
- Автомобил: 1992 VW Vento
- Двигател: 1.8 ABS
- Местоположение: Ямбол
Re: Питане за Радиатор за Б3 1990
vanko_VW написа:nokiangage написа:Благодаря Dpop, значи остана въпроса с преправянето. Ако закупя самата букса от Б4 дали ще стане да я свържа с моя вентилатор?
я виж колко кабела има на твоята,а аз ще погледна как е при мен и ще видим ще стане ли
А не е ли по лесно просто да развиеш датчика от стария си радиатор и да го завиеш на този?
Плюс това нямаш гаранция, че този работи, и после ще си се набутал и с букса, и с датчик.
Иначе новите радиаторчета са много добри (особено тези за парното), имам цели три пробити

- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Питане за Радиатор за Б3 1990
Сериозно колега Mapoka, за това не се бях сетил...наистина, ако самата резба на било то и малко различните датчици е същата, няма да е проблем да се заменят и да работи сегашният ми на новият радиатор, нали това имаше предвид? 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: georgi_1986 и 47 госта