Не си спомням къде в форума имаше снимка на платката на таблото.
На стабилизатора на напрежение се виждаше номера 9226. Специалистите казват, че последните две цифри показват напрежението. Ако това е така не е ясно защо говорим за стабилизатор на 10 волта. При мен, Пасат 92, ABSmi е другата крайност-9208. Или стабилизатора е на 8 волта което съвсем ме убърква.
Моля за коментар колегите които са по-дълбоко в темата.
Стабилизатора на напрежение?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
По принцип си прав, колега, че последните 2 цифри на някои стабилизатори показват напрежението, но тук не е така. Това за цифрите се отнася за стабилизаторите 78хх и 79хх. В нашия случай трябва да се ползва стабилизатор 7810 - т.е., стабилизатор на +10 V. Наълно възможно е поставянето на 7810 на мястото на оригиналния, но трябва да се помисли за алуминиева или медна плочка, дебела около 3 мм., защото на двата стабилизатора краката са огледални. Това ще рече, че левия крак на оригиналния съвпада с десния на 7810-то и десния на оригиналния, с левия. Пластинката служи, от една страна, да осигури нужната опора на чипа, от друга, да осигори необходимия термичен контакт към металната основа, на която лежи оригиналния и изпълнява функцията на охлаждащ радиатор. Желателно е и ползването на силиконова паста за по-добър термоконтакт, но ако е гладка и добре затегната плочката, допустимо е и без паста.
А ти някакъв определен проблем ли имаш, или просто ти тябва инфо за да си в час?
А ти някакъв определен проблем ли имаш, или просто ти тябва инфо за да си в час?
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
WDW написа:Стабилизатори от серия 7810 - НЯМА !!!!!!!
Те са : 78 - 05;06;08;09;12;15;24 !!!
Има и още как само са по-скъпи.
78xx се развиха доста през годините като стойностти на стаб.напрежение и максимален ток.
http://www.kelvin.com/Merchant2/merchan ... e=ELPCICVR
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Само че стабилизаторите от серията 78xx искат входното напрежение да е поне 2.5-3 волта по-високо от изходното.
При 7810 това означава че входното напрежение не бива да е по-малко от 12.5-13 волта, нещо което не може да се гарантира. На ПХ при включени фарове + стопове спокойно може да падне под 12, особено при старичък акумулатор. Мигачите също предизвикват сериозни колебания.
Така че ако се ползва стабилизатор 78хх може да се очаква показанията на уредите да не са верни винаги. Е, по-добре е от нищо разбира се.
Иначе може да се ползват и по-достъпните 7809 (подпрян отдолу с 1-2 диода) или 7805 (подпрян с ценер за 5 волта).
При 7810 това означава че входното напрежение не бива да е по-малко от 12.5-13 волта, нещо което не може да се гарантира. На ПХ при включени фарове + стопове спокойно може да падне под 12, особено при старичък акумулатор. Мигачите също предизвикват сериозни колебания.
Така че ако се ползва стабилизатор 78хх може да се очаква показанията на уредите да не са верни винаги. Е, по-добре е от нищо разбира се.

Иначе може да се ползват и по-достъпните 7809 (подпрян отдолу с 1-2 диода) или 7805 (подпрян с ценер за 5 волта).
Благодарности за информациата. На въпроса на radotom: традиционните проблеми. През пролетта започна стрелката на термометъра да стои на 70 градуса докато блока си беше ок-90 градуса и вентилатора си включваше когато трябва. След почистването окола стабилизатора съм на 80 градуса и се чудя дали не се увличам с намерението си да купувам термостат. Вярно че колатаа загрява по-бавно отколкото преди. Подгревателя на въздуха е с малко по-голямо съпротивление но незнам дали това е толкова важно в тая жега. При спускане температурата слиза към 70 та май това си е за нов термостат.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
abcd написа: ...През пролетта започна стрелката на термометъра да стои на 70 градуса докато блока си беше ок-90 градуса и вентилатора си включваше когато трябва. ...
Сега ако кажеш и че двигателя ти е 2Е... значи или аз или ти страдаме от раздвоение на колите

Абсолютно същото е и при мен. Но освен всичко друго, аз смених и термостата и пак същото. От лабораторията във фирмата взех термометър. Температурата на водата в разширителния съд при загрял мотор е точно 92 градуса. Вентилатора си включва на 93-94. Обаче уреда ми показва 70... А стабилизатора ми е оригиналния и е здрав... мерих го!


- radotom
- Модератор
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
abcd написа:Двигателя е ABS. Показаниата на температурниа датчик са в норма.
Хахахаха! А бе... може да е друг мотор, ама като ти казвам, че страдаме от раздвоение на колите... И при мен е наред... мерил съм му съпротивлението и при студен ипри топъл мотор!
А бе.... кабелна история е м/у датчика и уреда, но нещо ме мързи да го търся... Пък и като си знам каква е абсолютната грешка... лесно се смята.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
ха какво чудо ? Аз като чета как е при вас, започвам да мисля , че имам този двигател ....
.... проверих , не е като вашия ама симптомите са абсолютно същите
в тази връзка да попитам: индикациите на таблото може ли да са "специализирани" с вида на двигателя ( все пак местата на датчика за температура а и самите датчици са от една маика раждани...) т.е може ли това при вас да е нормално а при мен като съм с печка да е проблем.....? Защото чета навсякъде 90 градуса, 90 градуса....а вече се чудя какво още да проверявам....


- radotom
- Модератор
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
juve написа:ха какво чудо ? Аз като чета как е при вас, започвам да мисля , че имам този двигател ........ проверих , не е като вашия ама симптомите са абсолютно същите
в тази връзка да попитам: индикациите на таблото може ли да са "специализирани" с вида на двигателя ( все пак местата на датчика за температура а и самите датчици са от една маика раждани...) т.е може ли това при вас да е нормално а при мен като съм с печка да е проблем.....? Защото чета навсякъде 90 градуса, 90 градуса....а вече се чудя какво още да проверявам....
Ами не. Не е нормало! Като я взех колата (това се случи в Троян, а аз си живея в Пловдив) по Беклемето нагоре ми закова на 93-94 градуса. Надолу отиде на 89-90...Направо се шашнах... До скоро си показваше нормална температура от 90 градуса +/- 5... От края на пролетта се ебава нещо...
Tyo, добре дошъл в отбора!



Да вземем да направим раздел на форума и за нискотемпературни, ааа...

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 99 госта