Разлика между изтърбушен катализатор и резонансно гърне
Разлика между изтърбушен катализатор и резонансно гърне
Търсих във форума но никъде не намерих има ли принципна разлика между изтърбушен катализатор и резонансно гърне.Има ли разлика в устройството на двете гърнета т.е има ли нещо повече /тръба или нещо друго/ в резонансното гърне което няма да го има когато се махне катализатора.Ходих при едни майстори и те ми казага че трябва да се направи някакто стеснение на изхода на катализатора след като се махне активния елемент за да не излизали толкова бързо газовете от там.Някъде има ли чертежчета на тези тъпи гърнета.
- svere
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
- Автомобил: Passat B5 110++
- Двигател: AFN
- Местоположение: София / Монтана
- Контакти:
Здравей!
Скороро си изтърбуших катализатора. В резултат на това колата стана по шумна, получи се един метален звук (поне за мен неприятен). От вътре катализатора (след като се махне керамиката) е едо кухо гърне без абсолютно нищо, предполагам от това се е получил този звук. А резонаторното гърне си е с прегради и въобще с него звука си е по-различен.
ПС: Ако някой знае някакво решение да се премахне този гаден звук, нека сподели. (е без смяна с резонаторно де
)
Скороро си изтърбуших катализатора. В резултат на това колата стана по шумна, получи се един метален звук (поне за мен неприятен). От вътре катализатора (след като се махне керамиката) е едо кухо гърне без абсолютно нищо, предполагам от това се е получил този звук. А резонаторното гърне си е с прегради и въобще с него звука си е по-различен.
ПС: Ако някой знае някакво решение да се премахне този гаден звук, нека сподели. (е без смяна с резонаторно де

- Dodi_Dogg
- Мнения: 420
- Регистриран на: Чет 24 фев 2005 13:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
mi_60 написа:Колата ти ако е моно или пълна шнжекция и я караш на бензин очаквай да ти увеличи разхода след като избушил катализатора. По този начин изменяш рижима на работа на ламбда сондата а оттам
Да ама според мене не е така.
Първо сондата ти е преди катализатора, така 4е няма как да се измени работата на сондата
Второ ако питата на катализатора е била задръстена би трябвало колата да гори пове4е а когато се махне питата изгорелите газове се издухват по бързо и няма задържане на изгорели газове по аспирацията.
Аз като си изтърбуших катализатора и колата тръгна като отвързан кон 4е даже намали и разхода но савсем малко.
Поне според мене е така
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Nikunata написа:Резонансно гърне-това е отговорът,ясно,но слагал ли е някои/в смисъл заварявал/ ламбда сондата на това резонанасно и възможно ли е въобще?
Да на 18.08 го правих това.На служебната ми се беше позапушил катализатора и ревеше през гъвкавата връзка.
Отрязоха ми с ъглошлаиф тръбата на входа на катализаторното гърне и после н СО ми присадиха гърне като му скъсиха малко входната тръба.Така, че сондата ми остана.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
IB написа:Аз имам проблем, че при мен сондата е разположена точно в горната предна част на катализатора, а не на тръбата преди него... и не виждам как следва да се замени изтърбушения катализатор с гърне?!?!
Ваши мнения и опит в такъв случай ?????
Изтърбушва се катализатора ,отзад. Там на място после на СО2 ти заваряват отрязаната част , сребърен феролит и си готов
- syncrony_x
- Мнения: 26
- Регистриран на: Пон 13 юни 2005 11:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Разлика между изтърбушен катализатор и резонансно гърне
idas написа:Търсих във форума но никъде не намерих има ли принципна разлика между изтърбушен катализатор и резонансно гърне.Има ли разлика в устройството на двете гърнета т.е има ли нещо повече /тръба или нещо друго/ в резонансното гърне което няма да го има когато се махне катализатора.Ходих при едни майстори и те ми казага че трябва да се направи някакто стеснение на изхода на катализатора след като се махне активния елемент за да не излизали толкова бързо газовете от там.Някъде има ли чертежчета на тези тъпи гърнета.
Аз лично си сложих резонаторно гърне в сервиз "Лазаров" и съм много доволен.Мислия , че това е по-добриат вариант, защото генерацията е изчислена за всеки мотор и ако избушиш катализатора няма да има същото съотношение а пък сигурно и шумът ще се увеличи.
Аз в момента нямам никакъв страничен шум и освен това мощността осезаемо се покачи, аз разходът ми малко падна!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19705
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Колеги, извинявам се, че съживявам толкова древна тема, но и аз си увиснах с катализаторчето!
Е, поне не може да ме обвини никой, че не съм ползвал търсачката, де!
Но това, дето искам да питам не го срещнах никъде!
Тъй като УЖАСНО ДРАЗНЕЩО взе да дрънчи от 1 седмица, а не ми се маха тотално заради опасения от EVRO XX изцепки, когато ида на преглед, ще ми се да знам:
А възможно ли е да се отвори черупката и да се разрие дрънчащата и тропаща част от крамиката, а останалата, след качественно измиване с коресилин да се сложи наново и да си се монтира на място?!?
ПП Аз имам Ламбда-Сонда
Благодаря!
Е, поне не може да ме обвини никой, че не съм ползвал търсачката, де!

Но това, дето искам да питам не го срещнах никъде!
Тъй като УЖАСНО ДРАЗНЕЩО взе да дрънчи от 1 седмица, а не ми се маха тотално заради опасения от EVRO XX изцепки, когато ида на преглед, ще ми се да знам:
А възможно ли е да се отвори черупката и да се разрие дрънчащата и тропаща част от крамиката, а останалата, след качественно измиване с коресилин да се сложи наново и да си се монтира на място?!?
ПП Аз имам Ламбда-Сонда
Благодаря!
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
radotom написа: ...
не съм сигурен че те разбрах, ама от прочетеното разбирам че ти дранчи катализатора.
Ако е така то той вече не си изпълнява функциите като такъв. Т.е. няма смисал от него. От тук насетне ти си решаваш дали резонатор или тръбичка.
Аз лично да си кажа съм с тръбичка, защото не ми се даваха 60 лв за резонатор, а катализатора е вкъщи и го пазя за дните когато без такова нещо няма да пускат да се движим.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта