Разлика между изтърбушен катализатор и резонансно гърне

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
idas
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 03 юли 2005 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра

Разлика между изтърбушен катализатор и резонансно гърне

Мнениеот idas » Съб 23 юли 2005 19:04


Търсих във форума но никъде не намерих има ли принципна разлика между изтърбушен катализатор и резонансно гърне.Има ли разлика в устройството на двете гърнета т.е има ли нещо повече /тръба или нещо друго/ в резонансното гърне което няма да го има когато се махне катализатора.Ходих при едни майстори и те ми казага че трябва да се направи някакто стеснение на изхода на катализатора след като се махне активния елемент за да не излизали толкова бързо газовете от там.Някъде има ли чертежчета на тези тъпи гърнета.




Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Мнениеот svere » Нед 24 юли 2005 10:15


Здравей!
Скороро си изтърбуших катализатора. В резултат на това колата стана по шумна, получи се един метален звук (поне за мен неприятен). От вътре катализатора (след като се махне керамиката) е едо кухо гърне без абсолютно нищо, предполагам от това се е получил този звук. А резонаторното гърне си е с прегради и въобще с него звука си е по-различен.


ПС: Ако някой знае някакво решение да се премахне този гаден звук, нека сподели. (е без смяна с резонаторно де :) )


Потребителски аватар
Dodi_Dogg
Мнения: 420
Регистриран на: Чет 24 фев 2005 13:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Dodi_Dogg » Нед 24 юли 2005 13:08


Ако някой знае някакво решение да се премахне този гаден звук, нека сподели. (е без смяна с резонаторно де

Аз знам....смяна на катализатора с резонаторно гърне :wink:
Имах същия проблем. Пусни търса4ка и 6е намериш един куп мнения за това.


Потребителски аватар
Passat_bs
Мнения: 595
Регистриран на: Пон 08 авг 2005 22:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот Passat_bs » Пон 08 авг 2005 23:26


Разликата е, че резонансното гърне намалява шума като успокоява изгорелите газове и запазва по дълго време гарнетата.


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Вто 09 авг 2005 10:44




Потребителски аватар
granci
Мнения: 105
Регистриран на: Чет 04 авг 2005 16:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот granci » Вто 09 авг 2005 13:58


Колата ти ако е моно или пълна шнжекция и я караш на бензин очаквай да ти увеличи разхода след като избушил катализатора. По този начин изменяш рижима на работа на ламбда сондата а оттам :banghead:


Потребителски аватар
Dodi_Dogg
Мнения: 420
Регистриран на: Чет 24 фев 2005 13:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Dodi_Dogg » Чет 11 авг 2005 21:12


mi_60 написа:Колата ти ако е моно или пълна шнжекция и я караш на бензин очаквай да ти увеличи разхода след като избушил катализатора. По този начин изменяш рижима на работа на ламбда сондата а оттам :banghead:

Да ама според мене не е така.
Първо сондата ти е преди катализатора, така 4е няма как да се измени работата на сондата
Второ ако питата на катализатора е била задръстена би трябвало колата да гори пове4е а когато се махне питата изгорелите газове се издухват по бързо и няма задържане на изгорели газове по аспирацията.
Аз като си изтърбуших катализатора и колата тръгна като отвързан кон 4е даже намали и разхода но савсем малко.
Поне според мене е така


Потребителски аватар
Ninja
Мнения: 318
Регистриран на: Пон 08 ное 2004 23:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ninja » Чет 11 авг 2005 22:29


напълно съгласен с колегата - разходът не ми се е увеличил, а и колата тръгна повече. не съм слагал резонаторно гърне и разлика в шума за мен няма, защото съм с ремусче.


Потребителски аватар
Nikunata
Мнения: 129
Регистриран на: Пет 06 май 2005 11:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Nikunata » Нед 21 авг 2005 6:16


Резонансно гърне-това е отговорът,ясно,но слагал ли е някои/в смисъл заварявал/ ламбда сондата на това резонанасно и възможно ли е въобще? :wink:


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Сря 24 авг 2005 14:23


Nikunata написа:Резонансно гърне-това е отговорът,ясно,но слагал ли е някои/в смисъл заварявал/ ламбда сондата на това резонанасно и възможно ли е въобще? :wink:

Да на 18.08 го правих това.На служебната ми се беше позапушил катализатора и ревеше през гъвкавата връзка.
Отрязоха ми с ъглошлаиф тръбата на входа на катализаторното гърне и после н СО ми присадиха гърне като му скъсиха малко входната тръба.Така, че сондата ми остана.


IB
Мнения: 2
Регистриран на: Сря 14 сеп 2005 12:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот IB » Сря 14 сеп 2005 12:33


Аз имам проблем, че при мен сондата е разположена точно в горната предна част на катализатора, а не на тръбата преди него... и не виждам как следва да се замени изтърбушения катализатор с гърне?!?!
Ваши мнения и опит в такъв случай ?????


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Чет 15 сеп 2005 8:15


IB написа:Аз имам проблем, че при мен сондата е разположена точно в горната предна част на катализатора, а не на тръбата преди него... и не виждам как следва да се замени изтърбушения катализатор с гърне?!?!
Ваши мнения и опит в такъв случай ?????

Изтърбушва се катализатора ,отзад. Там на място после на СО2 ти заваряват отрязаната част , сребърен феролит и си готов


Потребителски аватар
syncrony_x
Мнения: 26
Регистриран на: Пон 13 юни 2005 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Разлика между изтърбушен катализатор и резонансно гърне

Мнениеот syncrony_x » Чет 22 сеп 2005 9:47


idas написа:Търсих във форума но никъде не намерих има ли принципна разлика между изтърбушен катализатор и резонансно гърне.Има ли разлика в устройството на двете гърнета т.е има ли нещо повече /тръба или нещо друго/ в резонансното гърне което няма да го има когато се махне катализатора.Ходих при едни майстори и те ми казага че трябва да се направи някакто стеснение на изхода на катализатора след като се махне активния елемент за да не излизали толкова бързо газовете от там.Някъде има ли чертежчета на тези тъпи гърнета.


Аз лично си сложих резонаторно гърне в сервиз "Лазаров" и съм много доволен.Мислия , че това е по-добриат вариант, защото генерацията е изчислена за всеки мотор и ако избушиш катализатора няма да има същото съотношение а пък сигурно и шумът ще се увеличи.
Аз в момента нямам никакъв страничен шум и освен това мощността осезаемо се покачи, аз разходът ми малко падна!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19705
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 16 юли 2006 23:36


Колеги, извинявам се, че съживявам толкова древна тема, но и аз си увиснах с катализаторчето!
Е, поне не може да ме обвини никой, че не съм ползвал търсачката, де! :)
Но това, дето искам да питам не го срещнах никъде!
Тъй като УЖАСНО ДРАЗНЕЩО взе да дрънчи от 1 седмица, а не ми се маха тотално заради опасения от EVRO XX изцепки, когато ида на преглед, ще ми се да знам:
А възможно ли е да се отвори черупката и да се разрие дрънчащата и тропаща част от крамиката, а останалата, след качественно измиване с коресилин да се сложи наново и да си се монтира на място?!?
ПП Аз имам Ламбда-Сонда
Благодаря!


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Пон 17 юли 2006 12:32


radotom написа: ...

не съм сигурен че те разбрах, ама от прочетеното разбирам че ти дранчи катализатора.
Ако е така то той вече не си изпълнява функциите като такъв. Т.е. няма смисал от него. От тук насетне ти си решаваш дали резонатор или тръбичка.
Аз лично да си кажа съм с тръбичка, защото не ми се даваха 60 лв за резонатор, а катализатора е вкъщи и го пазя за дните когато без такова нещо няма да пускат да се движим.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта