
Работна температура през зимата - passat b3
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Пет 24 юли 2009 12:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Работна температура през зимата - passat b3
Пасата (b3 - RP) държи 70 градуса при извънградско каране .... Нормално ли е ? Струва ми си ниско? 

- veso-golfa
- Мнения: 102
- Регистриран на: Вто 28 апр 2009 21:18
- Автомобил: Golf 3
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Работна температура през зимата - passat b3
сменяй термостата няма зима няма лято работна температура на мотора 90 градуса
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Работна температура през зимата - passat b3
veso-golfa написа:сменяй термостата няма зима няма лято работна температура на мотора 90 градуса

-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Пет 24 юли 2009 12:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: Работна температура през зимата - passat b3
Предстои ми път (400км) фатално ли е , ако се занимая след това ?
- swissmad
- Мнения: 176
- Регистриран на: Пет 07 апр 2006 23:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Работна температура през зимата - passat b3
Не е фатално-карай смело пък после ще го смениш.
- vanko_VW
- Мнения: 2380
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
- Автомобил: Ford Focus
- Двигател:
- Местоположение: Враца/из България и чужбина
Re: Работна температура през зимата - passat b3
swissmad написа:Не е фатално-карай смело пък после ще го смениш.

по-слабо парно и може би малко по-висок разход на гориво, това е моето мнение
при старата ми Б3-ка стрелката ковеше на 90градуса,сега при Б4-та е същото
според мен ако има разминаване от тези градуси значи има някъв проблем
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Работна температура през зимата - passat b3
Определено парното ще е с по-ниска температура, както е посочил Ванко, а съществена промяна в разход на гориво няма да усетиш. Ако решиш колега, виж втория ми пост тук viewtopic.php?f=6&t=238038&start=0&hilit=%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F
за каране извън града върши добра работа.
за каране извън града върши добра работа.
-
- Мнения: 119
- Регистриран на: Пет 24 юли 2009 12:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Burgas
Re: Работна температура през зимата - passat b3
Колега, а като съм в града да махна картона , нали ? Иначе педполагам много ще загрява ?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Работна температура през зимата - passat b3
Купуваш си един оригинален термостат за 67лв от Порше,бодваш го и забравяш за проблемите.
Не се подвеждай да взимаш от евтините термостати (диапазона е 14-28лв) защото част от тях не работят добре още като нови,друга част от тях работят известно кратко време добре и после се скапват. Аз лично на моята кола си играх с евтини и след смяна на 3-тия за 2 седмици (ралзични марки) попаднах на нормален,който до ден днешен работи,ама 3 термостата за по 20лв + пари за смяна на 3 термостата е доста повече от 67лв + пари за една смяна на термостат.

Не се подвеждай да взимаш от евтините термостати (диапазона е 14-28лв) защото част от тях не работят добре още като нови,друга част от тях работят известно кратко време добре и после се скапват. Аз лично на моята кола си играх с евтини и след смяна на 3-тия за 2 седмици (ралзични марки) попаднах на нормален,който до ден днешен работи,ама 3 термостата за по 20лв + пари за смяна на 3 термостата е доста повече от 67лв + пари за една смяна на термостат.

-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Вто 11 яну 2011 12:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Работна температура през зимата - passat b3
колеги имам пасат 2.0i 115кс. и като карам изванградско темп ми тои точно на 90 градуса а когато влезна в града по задрастванията ми стига до 100 градуса и тогава чак вклучва перка!смених датчика за перката и пак същото.моля ви помогнете



- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Работна температура през зимата - passat b3
Като за начало взимаш един термометър,ама истински,а не такъв дето е толеранс +- 20%
и мериш.Интересува те реалната температура на двигателя (главата) ,когато тръгва перката.
Обикновено датчика на таблото лъже и показва с 10-тина градуса разлика.
Принципно данните са такива :
-температура на главата 95-6 градуса,температура на радиатора в областта на датчика - 94 градуса - тръгва 1-ва степен (точната каталожна стойност на темп. датчик за перката е 95 градуса да тръгне 1-ва степен).
-температура на главата 103-104 градуса,температура на радиатора при датчика - 101/012 градуса,тръгва 2-ра степен.Точната каталожна стойност за 2-ра степен е 102 градуса.
Преди да знаеш реално на каква температура е двигателя и дали показанието ти на таблото е точно, се бориш с вятърни мелници и можеш да смениш всичко и пак да си остане по същия начин
За да ти е най-точно измерването,мери температурата около 4-ти цилиндър,защото ако мериш при 1-ви,разликата е от порядъка на 4-5 градуса. А,да,не мери с мултиметърче за 10 или 20лв,понеже според едно такова един Пасат пускаше перка на 105 градуса (реално дигиталния термометър си ги показа точно 94.3 градуса.)


Обикновено датчика на таблото лъже и показва с 10-тина градуса разлика.
Принципно данните са такива :
-температура на главата 95-6 градуса,температура на радиатора в областта на датчика - 94 градуса - тръгва 1-ва степен (точната каталожна стойност на темп. датчик за перката е 95 градуса да тръгне 1-ва степен).
-температура на главата 103-104 градуса,температура на радиатора при датчика - 101/012 градуса,тръгва 2-ра степен.Точната каталожна стойност за 2-ра степен е 102 градуса.
Преди да знаеш реално на каква температура е двигателя и дали показанието ти на таблото е точно, се бориш с вятърни мелници и можеш да смениш всичко и пак да си остане по същия начин

За да ти е най-точно измерването,мери температурата около 4-ти цилиндър,защото ако мериш при 1-ви,разликата е от порядъка на 4-5 градуса. А,да,не мери с мултиметърче за 10 или 20лв,понеже според едно такова един Пасат пускаше перка на 105 градуса (реално дигиталния термометър си ги показа точно 94.3 градуса.)

-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Вто 11 яну 2011 12:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Работна температура през зимата - passat b3
какви датчици ми показват темп. на таблото и каде се намират за да ги сменя
- vpetrovbg
- Мнения: 569
- Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Работна температура през зимата - passat b3
Отгоре на "тройника", където охладителната течност излиза от двигателя има датчик с две или четири кабелчета.
А пък Стефчо, аз не съм съгласен за скъпия термостат от Порше, защото такъв го ям с един температурен датчик от там, който е на двойна цена, а пък показва пак грешни стойности!
А пък Стефчо, аз не съм съгласен за скъпия термостат от Порше, защото такъв го ям с един температурен датчик от там, който е на двойна цена, а пък показва пак грешни стойности!

-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Работна температура през зимата - passat b3
И аз се бях засилил към порше за температурен датчик,но случайно взех от един магазин на Симеон . За общата цена от 10лв купих силикон (черен) ,два броя О-пръстени и самия датчик.Искам да ви кажа,че мери абсолютно точно .. за сега
Цената е такава защото е с около 60% намаление от реалната,на която се продава пак в този магазин 
Та за проблема с температурата на моя пасатор се борих цели 4 години
Няма да казвам какво съм сменял ,че ще се повтарям с другата тема!Но като цяло само колата не смених докато се оправи 


Та за проблема с температурата на моя пасатор се борих цели 4 години


- dj_tuhla
- Мнения: 1397
- Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голо Бърдо
Re: Работна температура през зимата - passat b3
vpetrovbg написа:А пък Стефчо, аз не съм съгласен за скъпия термостат от Порше, защото такъв го ям с един температурен датчик от там, който е на двойна цена, а пък показва пак грешни стойности!
Защото най-вероятно проблема ти е в таблото, а не в датчика

-----------
По темата, това само аз лично съм го писал поне 2 пъти във форума а го има сигурно 20 пъти, ама айде пак:

По тая графичка с един мултицет и един термометър (що-годе точен, както каза Стефан но и термодвойката става ако няма друго) мерим на изводите на датчика дали е в норми. Ако да, то проблема е в таблото, тогава най-лесно се решава с корегиращо съпротивление - паралелно или последователно на датчика (подбрано на принципа проба грешка). Ако датчика е грубо извън норми, вече мислим за смяна. При по-новите мотори (след 91?) са два датчика в един корпус, като половината е за ЕКУ-то, половината за таблото, при по-старите са два отделни датчика, мисля че и в двата случая седят на дебелия маркуч дето излиза отпред от блока. При сдвоените показанието между двете половини трябва да е точно 2:1, т.е. ако на едните изводи има 100 ома, на другите 2 тр. да има 200ома .. преди да хукнем към магазина е добре да проверим проблема дали е в датчика в действителност за да не се набутваме .. както и с термостата, както и с датчика за перките ..
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта