Работна температура през зимата - passat b3

Техническа и сервизна информация за Passat
van4ov
Мнения: 119
Регистриран на: Пет 24 юли 2009 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Работна температура през зимата - passat b3

Мнениеот van4ov » Чет 06 яну 2011 22:21


Пасата (b3 - RP) държи 70 градуса при извънградско каране .... Нормално ли е ? Струва ми си ниско? :(




Потребителски аватар
veso-golfa
Мнения: 102
Регистриран на: Вто 28 апр 2009 21:18
Автомобил: Golf 3
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Работна температура през зимата - passat b3

Мнениеот veso-golfa » Чет 06 яну 2011 22:39


сменяй термостата няма зима няма лято работна температура на мотора 90 градуса


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Работна температура през зимата - passat b3

Мнениеот pas1.8mi » Чет 06 яну 2011 22:47


veso-golfa написа:сменяй термостата няма зима няма лято работна температура на мотора 90 градуса

:да:


van4ov
Мнения: 119
Регистриран на: Пет 24 юли 2009 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Работна температура през зимата - passat b3

Мнениеот van4ov » Чет 06 яну 2011 22:52


Предстои ми път (400км) фатално ли е , ако се занимая след това ?


Потребителски аватар
swissmad
Мнения: 176
Регистриран на: Пет 07 апр 2006 23:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Работна температура през зимата - passat b3

Мнениеот swissmad » Чет 06 яну 2011 22:59


Не е фатално-карай смело пък после ще го смениш.


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Re: Работна температура през зимата - passat b3

Мнениеот vanko_VW » Пет 07 яну 2011 10:34


swissmad написа:Не е фатално-карай смело пък после ще го смениш.

:да:

по-слабо парно и може би малко по-висок разход на гориво, това е моето мнение

при старата ми Б3-ка стрелката ковеше на 90градуса,сега при Б4-та е същото
според мен ако има разминаване от тези градуси значи има някъв проблем


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Работна температура през зимата - passat b3

Мнениеот Dpop » Пет 07 яну 2011 11:00


Определено парното ще е с по-ниска температура, както е посочил Ванко, а съществена промяна в разход на гориво няма да усетиш. Ако решиш колега, виж втория ми пост тук viewtopic.php?f=6&t=238038&start=0&hilit=%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0+%D0%BD%D0%B0+%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D1%8F
за каране извън града върши добра работа.


van4ov
Мнения: 119
Регистриран на: Пет 24 юли 2009 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Работна температура през зимата - passat b3

Мнениеот van4ov » Съб 08 яну 2011 12:56


Колега, а като съм в града да махна картона , нали ? Иначе педполагам много ще загрява ?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Работна температура през зимата - passat b3

Мнениеот zfa159 » Съб 08 яну 2011 17:41


Купуваш си един оригинален термостат за 67лв от Порше,бодваш го и забравяш за проблемите.
Не се подвеждай да взимаш от евтините термостати (диапазона е 14-28лв) защото част от тях не работят добре още като нови,друга част от тях работят известно кратко време добре и после се скапват. Аз лично на моята кола си играх с евтини и след смяна на 3-тия за 2 седмици (ралзични марки) попаднах на нормален,който до ден днешен работи,ама 3 термостата за по 20лв + пари за смяна на 3 термостата е доста повече от 67лв + пари за една смяна на термостат.
:beer


dani_9105
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 11 яну 2011 12:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Работна температура през зимата - passat b3

Мнениеот dani_9105 » Вто 18 яну 2011 10:43


колеги имам пасат 2.0i 115кс. и като карам изванградско темп ми тои точно на 90 градуса а когато влезна в града по задрастванията ми стига до 100 градуса и тогава чак вклучва перка!смених датчика за перката и пак същото.моля ви помогнете :( :(


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Работна температура през зимата - passat b3

Мнениеот zfa159 » Вто 18 яну 2011 13:28


Като за начало взимаш един термометър,ама истински,а не такъв дето е толеранс +- 20% :D и мериш.Интересува те реалната температура на двигателя (главата) ,когато тръгва перката.
Обикновено датчика на таблото лъже и показва с 10-тина градуса разлика.
Принципно данните са такива :
-температура на главата 95-6 градуса,температура на радиатора в областта на датчика - 94 градуса - тръгва 1-ва степен (точната каталожна стойност на темп. датчик за перката е 95 градуса да тръгне 1-ва степен).
-температура на главата 103-104 градуса,температура на радиатора при датчика - 101/012 градуса,тръгва 2-ра степен.Точната каталожна стойност за 2-ра степен е 102 градуса.
Преди да знаеш реално на каква температура е двигателя и дали показанието ти на таблото е точно, се бориш с вятърни мелници и можеш да смениш всичко и пак да си остане по същия начин ;)
За да ти е най-точно измерването,мери температурата около 4-ти цилиндър,защото ако мериш при 1-ви,разликата е от порядъка на 4-5 градуса. А,да,не мери с мултиметърче за 10 или 20лв,понеже според едно такова един Пасат пускаше перка на 105 градуса (реално дигиталния термометър си ги показа точно 94.3 градуса.)
:beer


dani_9105
Мнения: 9
Регистриран на: Вто 11 яну 2011 12:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Работна температура през зимата - passat b3

Мнениеот dani_9105 » Вто 18 яну 2011 18:31


какви датчици ми показват темп. на таблото и каде се намират за да ги сменя


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Работна температура през зимата - passat b3

Мнениеот vpetrovbg » Сря 19 яну 2011 23:26


Отгоре на "тройника", където охладителната течност излиза от двигателя има датчик с две или четири кабелчета.
А пък Стефчо, аз не съм съгласен за скъпия термостат от Порше, защото такъв го ям с един температурен датчик от там, който е на двойна цена, а пък показва пак грешни стойности! :(


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Работна температура през зимата - passat b3

Мнениеот altanivan » Чет 20 яну 2011 23:31


И аз се бях засилил към порше за температурен датчик,но случайно взех от един магазин на Симеон . За общата цена от 10лв купих силикон (черен) ,два броя О-пръстени и самия датчик.Искам да ви кажа,че мери абсолютно точно .. за сега :mrgreen: Цената е такава защото е с около 60% намаление от реалната,на която се продава пак в този магазин :mrgreen:

Та за проблема с температурата на моя пасатор се борих цели 4 години :banghead: Няма да казвам какво съм сменял ,че ще се повтарям с другата тема!Но като цяло само колата не смених докато се оправи :Mr Green Fun


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Re: Работна температура през зимата - passat b3

Мнениеот dj_tuhla » Пет 21 яну 2011 17:50


vpetrovbg написа:А пък Стефчо, аз не съм съгласен за скъпия термостат от Порше, защото такъв го ям с един температурен датчик от там, който е на двойна цена, а пък показва пак грешни стойности! :(

Защото най-вероятно проблема ти е в таблото, а не в датчика :idea:

-----------
По темата, това само аз лично съм го писал поне 2 пъти във форума а го има сигурно 20 пъти, ама айде пак:

Изображение

По тая графичка с един мултицет и един термометър (що-годе точен, както каза Стефан но и термодвойката става ако няма друго) мерим на изводите на датчика дали е в норми. Ако да, то проблема е в таблото, тогава най-лесно се решава с корегиращо съпротивление - паралелно или последователно на датчика (подбрано на принципа проба грешка). Ако датчика е грубо извън норми, вече мислим за смяна. При по-новите мотори (след 91?) са два датчика в един корпус, като половината е за ЕКУ-то, половината за таблото, при по-старите са два отделни датчика, мисля че и в двата случая седят на дебелия маркуч дето излиза отпред от блока. При сдвоените показанието между двете половини трябва да е точно 2:1, т.е. ако на едните изводи има 100 ома, на другите 2 тр. да има 200ома .. преди да хукнем към магазина е добре да проверим проблема дали е в датчика в действителност за да не се набутваме .. както и с термостата, както и с датчика за перките ..



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта