смяна на двигател PF с ABS

Техническа и сервизна информация за Passat
vvk79
Мнения: 123
Регистриран на: Нед 11 май 2008 18:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив BKP 2.0TDi 140HP
Контакти:

смяна на двигател PF с ABS

Мнениеот vvk79 » Сря 19 яну 2011 12:06


Колеги намислил съм смяна на моя двигател 107 коня с моноинжекция 90 коня ,за да ми падне данъка. Какво ще ме посъветвате, ще стане ли. Намислил съм да го направя само на газ и да не пипам нищо по управлението на двигателя, а има и един вариант да сложа моята глава и пак да си остане инжекция ,само че на блока ми ще пише АБС тези в кат като отида да го пререгистрирам ще ми направят ли проблем , а и лесно ли става пререгистрацията по принцип.




Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: смяна на двигател PF с ABS

Мнениеот Dpop » Чет 20 яну 2011 22:47


Знам, че има разлика в компютрите и бензиновите помпи на двата мотора, това ако решиш да правиш кръстоска. Иначе в КАТ е най-вероятно да приемат подмяната стига да представиш редовен документ за новия мотор, който спокойно може да се провери и докаже, че се монтира оригинално от завода на ФВ. Е, ако не са в настроение или ги подразниш с нещо може и да те насочат към минаване на Технотест и така нещата се пооскъпяват, но там няама да ти откажат да го регистрираш. Само ще загубиш малко нерви и време.
И колега, :wink: темата е по-скоро за ОФФ-а.


passatcho_stz
Мнения: 87
Регистриран на: Пон 06 юли 2009 21:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: stara zagora

Re: смяна на двигател PF с ABS

Мнениеот passatcho_stz » Нед 23 яну 2011 20:37


Колега според мен това което си намислил е пълна глупост Лично мое мнение
И аз имам дъщия пасат PF двигател 107 коня
Той е с електронно контролина инжекция и ламда сонда
А този които иска6 да слага6 е механична моноинжекция
Според мен не си заслужава да си слага6 беля на главата сменяйки двигател за да ти падне данъка с 50 лв на година

Ако наистина иска6 по-добре продай тази и си вземи друга с 90 кончета


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: смяна на двигател PF с ABS

Мнениеот zfa159 » Нед 23 яну 2011 20:46


passatcho_stz написа:Колега според мен това което си намислил е пълна глупост Лично мое мнение
И аз имам дъщия пасат PF двигател 107 коня
Той е с електронно контролина инжекция и ламда сонда
А този които иска6 да слага6 е механична моноинжекция
Според мен не си заслужава да си слага6 беля на главата сменяйки двигател за да ти падне данъка с 50 лв на година

Ако наистина иска6 по-добре продай тази и си вземи друга с 90 кончета

:screwy
Нито един дигател на VW не е цитирам те "механична мононжекция" mhihi
1.8 ABS двигател е моноинжекцион със съвсем нормален компютър,изключително здрав и прост мотор,който и аз си имам.Има си и ламбда сонда и всичко,липсва му само един малоумен дебитомер,който PF-а има и е сериозен проблем и при тях и при 2Е-тата ;)
Принципно ако трябва да се смени при Пасат е лесно,защото цялата инсталация на едния може да се извади до бушонното табло,където е на куплунзи и без проблем на нейно място да се сложи инсталацията от ABS-а по същия начин (само че трябва да е от Пасат В3,понеже иначе за Голф инсталацията е друга (цяла в общ сноп) а при Пасат В4 след 94-та минават на друг тип стъпково моторче за празен ход ,което е с 6 пина и инсталацията е друга).Тогава нещата със смяната на комп-а стават елементарни.Помпата може и да не се сменя,защото моното си има регулатор на горивото и не му е проблем да си връща остатъчното гориво обратно в резервоара по горивопровода за обратно гориво.
Друго няма какво да те спре,понеже кутията си става,мотора се захваща 1:1,ще ти трябва само една кутия за възд. филтър за да се отървеш от гадния механичен дебиЛомер mhihi и една гъвкава връзка от кутията до двигателя.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: смяна на двигател PF с ABS

Мнениеот radotom » Пон 24 яну 2011 9:12


vvk79 написа:Колеги намислил съм смяна на моя двигател 107 коня с моноинжекция 90 коня ,за да ми падне данъка. Какво ще ме посъветвате, ще стане ли.
...
а и лесно ли става пререгистрацията по принцип.

Всичко е възможно, ще стане!
Познаваш хора, дето в Г3 слагат VR6 автоматик и то от кола-англичанка, нали? mhihi
И в Поло -> 1.8Т моторетки. ( :screwy mhihi )
А пререгистрацията става лесно ;)
Отиваш в КАТ, там те пращат на 'Технотест' в София, плащаш си... колко хиляди беше, не помня... и си ти!

mhihi mhihi


HOFFMANN
Мнения: 126
Регистриран на: Пон 08 мар 2010 17:50
Автомобил: Golf 3 GT
Двигател:
Местоположение: Червен бряг

Re: смяна на двигател PF с ABS

Мнениеот HOFFMANN » Пон 24 яну 2011 20:38


Няма да е нужно да се минава на Технотест,минах през подобен филм и се поинтересувах между другото.Когато се минава от голям към по-малък мотор не се изисква Технотест,изключваме от бензин на дизел и обратното,иначе тарифата е според кубатура и коне,на мен излезе всичко 156 лв при 1,8 90кс.
Според мен колега НЕ СЕ ЗАНИМАВАЙ с глупости,карай си колата или ако толкова държиш на малък данък продай я и си вземи същата 90кс,ще си спестиш много време,пари и ядове


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: смяна на двигател PF с ABS

Мнениеот radotom » Вто 25 яну 2011 12:00


HOFFMANN написа:Когато се минава от голям към по-малък мотор не се изисква Технотест,

:shock :roll: Сигурен ли си, колега?
И по какъв признак определят кой мотор е 'по-малък'?
Кубатура или мощност?
Или се гледат и двете?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: смяна на двигател PF с ABS

Мнениеот zfa159 » Вто 25 яну 2011 17:06


аз говорих с мой познат ,който работи при тях и той каза следното - ако двигалтеля се слага заводски на купето и колата в същите години,когато е рамата,не се изисква да се минава Технотест,ако разликите в двата двигателя не са сериозни (преценяват го пичовете на канала).Аз исках да мина от 1.8 моно на 2-литров 2Е и човека каза,че няма проблем,понеже моторите са близки като мощност и обем и няма проблем да мина само през каналите,за да напишат новите номера и да видят дали всичко е ок с другия двигател.
Васил не го пратиха на Технотест,независимо,че сложи на В3-ка AGG ,който не се слага заводски на същия тип рама,а на В4 ,така че не мисля,че от голям на малък мотор ще те пратят на Технотест.
Това не важи,ако се сменя бензин с дизел и обратното.
:beer


vvk79
Мнения: 123
Регистриран на: Нед 11 май 2008 18:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив BKP 2.0TDi 140HP
Контакти:

Re: смяна на двигател PF с ABS

Мнениеот vvk79 » Пет 11 фев 2011 14:50


Благодаря за мненията колеги, само да допълня ,че мисля АБСа да го направя да работи само на газ ,така няма да се занимавам въобще с инсталацията.
Ами аз съм го написал че ще го правя евентуално само на газ. Остава да се изясни това с ката дали те пък да искат да работи на бензин.
Не ми се занимава да я продавам защото тази я подържач що годе добре, а ако взема друга ще трябва да почвам отначало. А и от всяка продажба се губи. Също така единия двигател ще си ми е като резерва.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: смяна на двигател PF с ABS

Мнениеот zfa159 » Пет 11 фев 2011 17:51


АБС-а е елементарно да заработи на бензин и така или иначе ще ти трябва компютър и инсталация,защото управлението на запалването минава през компютъра - той ти клати аванса на запалването и подава импулси към бобината.
За да стане без компютъра,трябва да се сложи делко с вакуумно авансиране,от RP примерно или друг по-стар двигател,от който става и да се направи връзка между датчика на Хол и бобината (при бобината от АБС-а,в нея си е комутатора и няма проблем сигнала да се подава направо от датчика).
След това минаваш на следващия ти проблем - празния ход - той се командва електрически от компютъра и няма как да го избегнеш,защото ако го нагласиш да е статичен от винтчетата,ще имаш 200-300 оборота на студен двигател и към 2000 на загрял,което не е оферта.
Инсталацията на АБС-а е доста проста и няма да имаш проблем да я сложиш при теб без никакво преправяне...4 буски са,забиваш ги в таблото с предпазителите,слагаш 1-2 релета,ако се налага и всичко заработва.


vvk79
Мнения: 123
Регистриран на: Нед 11 май 2008 18:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив BKP 2.0TDi 140HP
Контакти:

Re: смяна на двигател PF с ABS

Мнениеот vvk79 » Сря 02 мар 2011 10:22


Колега ,че къде забравяш моя компютър нали той ще си ми подава искрата, а оборотите ще ги направя механично само с болтчетата ,за газ говоря.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: смяна на двигател PF с ABS

Мнениеот zfa159 » Сря 02 мар 2011 18:18


Като му откачиш половината датчици,няма да управялва искрата въобще - ще го караш да работи без TPS,който ще свалиш,без дебитомер,който ще свалиш,без темп датчици,които ще свалиш... Вероятно ще изпадне в дълбок зимен сън без всичките тези датчици.Дори да има искра,няма да я управлява коректно,защото на предварението влиаят всичките изброени до тук датШици ;) и няма да работи никак правилно.
Аз като сложих карбуратор на моят двигател,не искаше да цъка праивлно искрата,защото не четеше половин торба датчици и съответно си правеше каквото си иска с предварението.
Също така пропускаш това,което ти написах и по-горе.Ако глласиш 900-1000 оборота с винтче на студен двигател,то те на загрял ще са поне 3000 ;) Ако гласиш пък на загрял - забравяш за празен ход на студен двигател ;) Дали на газ или на бензин - няма значение - трябва да си сложиш врътка вътре (смукач тип Лада).ако нагласиш болтчето така,че да крепиш 1000 оборота,като пуснеш фарове,отопление на заден прозорец и т.н. и т.н. и ще паднат на 600,ако пипнеш и волана,да го натовари хидравликата - гаснеш ;)
Пробвал съм,вярвай ми,като ти казвам. :Mr Green Fun
:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 34 госта