Кога свети лампата на ABS-а
- tyo
- Мнения: 1884
- Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: в покрайнините на EU
- Контакти:
Кога свети лампата на ABS-а
Кога свети лампата на ABS-а, или правилния въпрос е: кога трябва да свети? Автомобила е Пасат 2Е 1992 година. Блогодаря предварително!
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
По принцин лампата на ABS не трябва да свети. Тя светва при даване на контакт и при палене на двигателя, докато компютъра проверява системата. Ако всичко е ОК, загасва. Или лампата на ABS свети при наличие на някяква неизправност - прекъснал датчик на някое колело, липса на индуцирано напрежение от някой от датчиците, недостатъчно налягяне от помпата и др.
- КаруЦаря
- Мнения: 178
- Регистриран на: Сря 19 окт 2005 14:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
На старата ми кола (баварец тройка) лампата за АВS чат пат светеше, чат пат не светеше.Понеже знам, че ако свети значи не работи, съм пробвал да набивам спирачки и при двата случая.Е и при светеща и при несветеща ABS си бачкаше.Питал съм от кво свети и са ми казвали, че датчика се бил скапал ли, бушон ли за смяна- не помня.
Имам предвид ,че това, че ти свети лампата не значи, че не ти бачка блокировката.Пробвай като набиеш яка спирачка на мокро.
Имам предвид ,че това, че ти свети лампата не значи, че не ти бачка блокировката.Пробвай като набиеш яка спирачка на мокро.

-
- Мнения: 113
- Регистриран на: Сря 21 дек 2005 10:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Аз съм със същия пасат. При мене свети постоянно при даване на контакт и палене (около 4 сек.) след това загасва. Ако колата не е карана по продължително време след палене и потегляне лампата свери още няколко секунди, докато помпата на АБСа дигне необходимото налягане. Ако само се остави на контакт колата след първоначалното постоянно светене лампата почва да мига на къси и дълги интервали (явно брои някакви кодове за грешка, но какви?) Иначе при работеш мотор и постоянно светеша лампа АБСа не работи, имах повреден датчик на предно дясно колело и съм проверявал. По принцип на всички коли АБСа се изключва при проблем с някой от датчиците, защото иначе става мазало.
-
- Мнения: 113
- Регистриран на: Сря 21 дек 2005 10:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
tyo написа:Shadow_GL написа:...имах повреден датчик на предно дясно колело и съм проверявал.
Как разбра, че имаш повреден датчик? Как разбра, че е на предно дясно колело? Как отстране повредата? Да споделиш
Нямаше нужда от диагностика. "Майстора" му видя сметката с чука, докато сменяше маншон на полуоската.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19698
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Здравей, Tyo. Както правилно са написали някои от колегите, лампата свети когато не е вдигнала налягане системата (тогава свети и светодиода на ръчната) или когато има някакъв проблем с ABS-а.
При мен на 2 пъти се наложи да правя датчици. Първия път го хванах лесно. С омметър проверих за наличие на еднаквост на съпротивленията. От самия АБС откачих куплунга и мерих по перата. Познават се лесно, защото са с екраниран кабел и четерите. Единия (предно ляво) ми даде много по-високо съпротивление от другите 3. Смених го и се оправи за дълъг период от време. След това обаче пак започна да ми просветва, а и да 'рита' педала при ниска скорост. Там беше по-трудно, защото не го правеше постоянно. Накрая взех 2 еднакви уреда, закачих ги на буксите на двете предни (сменения и оригиналния) и подкарах така (бавничко, защото при мен проблема се проявяваше главно при ниска скорост) Веднага се видя, че оригиналния се държи неадекватно! Много резки отскоци на индуцираното напрежение! Оказа се, че не централното кабелче, както си мислех, а оплетката при мен се е скъсала и ту опират нишките една в друга, ту не! Смених целия кабел, но много си играх с изолиране, вкарване в шлаухи и така... Сега вече, почти 4 месеца, нямам никакъв проблем!
Ако ти е протрита изолацията някъде и опира оплетката към корпус, също може би ще ти дава авария, защото като гледам, тя не е свързана към 'маса' директно, а само по променлив ток, т.е. през кондензатор!
За всеки случай, все пак провери и на стенд... хващат ги тези неща! Но не им се връзвй на ИДИОТЩИНИТЕ, че имало кал по прорезния диск и за това не работело! Това е индуктивен датчик и работи на метал!!, САМО!!, а не на кал, камъчета и други такива глупости, както се опитваха да ме убеждават на 2 места тук, в Пловдив!
Късмет!
При мен на 2 пъти се наложи да правя датчици. Първия път го хванах лесно. С омметър проверих за наличие на еднаквост на съпротивленията. От самия АБС откачих куплунга и мерих по перата. Познават се лесно, защото са с екраниран кабел и четерите. Единия (предно ляво) ми даде много по-високо съпротивление от другите 3. Смених го и се оправи за дълъг период от време. След това обаче пак започна да ми просветва, а и да 'рита' педала при ниска скорост. Там беше по-трудно, защото не го правеше постоянно. Накрая взех 2 еднакви уреда, закачих ги на буксите на двете предни (сменения и оригиналния) и подкарах така (бавничко, защото при мен проблема се проявяваше главно при ниска скорост) Веднага се видя, че оригиналния се държи неадекватно! Много резки отскоци на индуцираното напрежение! Оказа се, че не централното кабелче, както си мислех, а оплетката при мен се е скъсала и ту опират нишките една в друга, ту не! Смених целия кабел, но много си играх с изолиране, вкарване в шлаухи и така... Сега вече, почти 4 месеца, нямам никакъв проблем!
Ако ти е протрита изолацията някъде и опира оплетката към корпус, също може би ще ти дава авария, защото като гледам, тя не е свързана към 'маса' директно, а само по променлив ток, т.е. през кондензатор!
За всеки случай, все пак провери и на стенд... хващат ги тези неща! Но не им се връзвй на ИДИОТЩИНИТЕ, че имало кал по прорезния диск и за това не работело! Това е индуктивен датчик и работи на метал!!, САМО!!, а не на кал, камъчета и други такива глупости, както се опитваха да ме убеждават на 2 места тук, в Пловдив!
Късмет!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ruumen и 138 госта