Реших да си вземам пасат б5 4х4

Техническа и сервизна информация за Passat
balbuk4o
Мнения: 2
Регистриран на: Съб 08 яну 2011 21:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Реших да си вземам пасат б5 4х4

Мнениеот balbuk4o » Съб 08 яну 2011 21:42


Здравейте колеги.
Четох из форума и реших да се допитам дирекно към Вас.
Реших да си вземам пасат б5 4х4. Искам да е бензинов двигател заради газовата,но ако не е много добре да се сложи газова ще мина на дизел и се чудя кой от тези бензинови да е:
1.8 20V Syncro (125 Hp)
2.0 i Syncro (116 Hp)
2.3 VR5 Syncro (150 Hp)
2.3 i VR5 20V Syncro (170 Hp)
Ако може да ми кажете колко харчят тези модели и дали и изгодно да се сложи газова. Как се държът извън асвалта и по заснежен терен. Автоматична или ръчна скоросна ще ми препоръчане.
Благодаря предварително.




Потребителски аватар
golfgt4
Мнения: 134
Регистриран на: Нед 20 сеп 2009 11:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: RUSE

Re: Реших да си вземам пасат б5 4х4

Мнениеот golfgt4 » Съб 08 яну 2011 22:19


аз карам 2.8V6 - 193 к.с. , голям самолет е.просто съм много доволен от колата. първа зима я карам , но просто се държи уникално на сняг, с 4 зимни гуми няма спиране. като разход извън града е много добре с яко юркане около 10 на 100. в града е доста лаком около 15-16 но не съжалявам за покупката. преди карах голф 4 - 1.4 - 75к.с. супер икономичен и на газ и на бензин , но 2.8 е друга работа. Газовото е около 1300 лв. , метана е скъп защото е с пластмасови колектори и струва около 3000 лв. иначе ролки и ремъци смених наскоро всичко ми струваше 395 лв. и то с ролки на Ина и skf.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Реших да си вземам пасат б5 4х4

Мнениеот feikot » Вто 11 яну 2011 22:01


И кое те кара по-точно да искаш да сложиш газ,цената и ?!? 1.35 лв ??? И 1300 лв първоначално да ги сипеш за ГИ ??? :screwy :screwy Който има пари да дава,но няма да си очарован.Вземай си нафтичката,карай си и си свиркай,препоръчвам ти 1.9-110 коня ДИЗЕЛ ,това е малко повече от оптимално.Какво се занимаваш с тия бензини,че свещи,че кабели,че всякви други... Друго си е като имаш охлювче ;).А ако все пак си държиш на бензина,от тези които си посочил,всички са много лакоми,125 коньовия,гори колкото 1.8 Т (150к.с.) а върви много по слабо.2.0 е мотор май за американците,лично мое мнение е,че е супер куц и дори не заслужава вниманието ти.VR5аците са с много добри показатели освен разхода,тука един колега си взе голф и каза че под 12 не може да го свали... вървеж... не знам,според мен не върви повече от дизелов двг със същите коне.Ти си избираш,ако те интересува нещо повече,за 110 коня-питай,моя е същия


Тико
Мнения: 101
Регистриран на: Съб 31 яну 2009 17:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Троян

Re: Реших да си вземам пасат б5 4х4

Мнениеот Тико » Сря 12 яну 2011 10:40


Зависи как и къде ще караш колата - ако е повече в града е по-добре газ;ако е повече извънградското - може и с по-голям двигател и защо не дизел;Аз карам повече извънградско и ми гори около 7/100(колата е 2.5 тди, 4х4 автоматик)а средният ми разход за последните 5000 км е 8.1;така че,решавай....


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Re: Реших да си вземам пасат б5 4х4

Мнениеот vanko_VW » Сря 12 яну 2011 11:22


Тико написа:а средният ми разход за последните 5000 км е 8.1;така че,решавай....

това на борда го гледаш?
аз лично на това не вярвам.

а колегата която се чуди бензин или дизел ще му кажа, че тук 50% ще ти кажат дизел,50% бензин

аз си мисля, че разлика между дизел и газ няма
една проста сметка за извънградски разход
дизел :arrow: 7x2.30=16.10лв
газ :arrow: 10x1.35=13.50лв.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Реших да си вземам пасат б5 4х4

Мнениеот feikot » Сря 12 яну 2011 12:55


7 извънградски разход ще ти даде ако не падаш под 150 км/ч,няма да обръщаме темата,в спор кое колко разход дава,но извънградско в нормални условия,според знака разхода варира от 5.5 до 6,още повече че ако смяташ нафтата по 1.7 лв. сметките отиват далеч в друга посока.
6*1.7=10,2 лв. но си караш колата на горивото на което е от завода,и не се занимаваш с изпарители,свещи,кабели,бутилки в багажника и прочие...Сега излиза че си налагам мнението-далеч не е така,изтъквам плюсовете на дизела :)


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Re: Реших да си вземам пасат б5 4х4

Мнениеот vanko_VW » Сря 12 яну 2011 13:29


за това казах, че 50% ще са за дизел, а останалите за бензин/газ

feikot написа:още повече че ако смяташ нафтата по 1.7 лв. сметките отиват далеч в друга посока.
:)

тук съм съгласен, но не всеки има тази възможност :да:


Потребителски аватар
Diesel81
Мнения: 153
Регистриран на: Сря 04 мар 2009 8:00
Автомобил: Vw Sharan 1.9 TDI
Двигател: AUY 2000
Местоположение: Враца

Re: Реших да си вземам пасат б5 4х4

Мнениеот Diesel81 » Сря 12 яну 2011 18:57


feikot написа:7 извънградски разход ще ти даде ако не падаш под 150 км/ч,няма да обръщаме темата,в спор кое колко разход дава,но извънградско в нормални условия,според знака разхода варира от 5.5 до 6,още повече че ако смяташ нафтата по 1.7 лв. сметките отиват далеч в друга посока.
6*1.7=10,2 лв. но си караш колата на горивото на което е от завода,и не се занимаваш с изпарители,свещи,кабели,бутилки в багажника и прочие...Сега излиза че си налагам мнението-далеч не е така,изтъквам плюсовете на дизела :)



За 1.7 ако трябва ще ида и до Казанлък.Няма я вече на тия пари!


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Реших да си вземам пасат б5 4х4

Мнениеот feikot » Чет 13 яну 2011 2:42


Че и за по 1.5 лв излиза от време на време и гарантирам,че не е котелно гориво,а си е от цистерната :)


Потребителски аватар
golfgt4
Мнения: 134
Регистриран на: Нед 20 сеп 2009 11:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: RUSE

Re: Реших да си вземам пасат б5 4х4

Мнениеот golfgt4 » Чет 13 яну 2011 21:47


само не разбирам защо си правиш тънката сметка колега на 1.7 нафтата, като си купуваш кола си правиш сметка колко е горивото на бензиностанцията и тогава гледаш и разхода. и като няма ефтина нафта всички почвате да се вайкате. а и не съм обеден за качеството на тази от 1.7лв. вместо нормален разход 5/100 тя ти дава 10/100. така че гледай реално на нещата. аз не бих си купил дизел за нищо на света.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Реших да си вземам пасат б5 4х4

Мнениеот feikot » Чет 13 яну 2011 22:06


Не си правя "тънката" сметка за нафтата и на 1 лв. съм зареждал от ЛукОил,и на 1.3 и на 2.6 лв.не ме интересува колко е и няма да си сложа калпава нафта в колата.Щом съм решил,че е добра за колата ми-значи е.Не си налагам мнението казах,така съм решил,че за мен е най-добре,ти ако искаш карай колело,или на вода.


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Реших да си вземам пасат б5 4х4

Мнениеот BG_POLICE » Чет 13 яну 2011 22:49


Колега според мен трябва да си избереш каквото ти е на сърцето :) Който и бензинов двигател да вземеш на Б5 няма да имаш проблем с конвертирането на газ! Ще се опитам да представя всички бензинови мотори с по няколко думи:
1) 1.6 (101 к.с.) - според мен този мотор е прекалено слаб за купето на Пасата! Иначе безпроблемно на газ но задължително с ГИ!
2) 1.8 (125 к.с.) - добър мотор за спокойни хора, може би най-податлив за конвертиране на газ! Не очаквай обаче да върви прекалено много.
3) 1.8Т (150к.с.) - много пъргав (заради турбината) и изключително приятен за шофиране! Става на газ с ГИ стига да ти го направят като хората! Не забравяй обаче турбото за мен то си е нож две остриета! Харчи колкото 1.8, но върви доста повече, а ако му сложиш чип става лудница mhihi и даже може да се направи да е чипнат и да го караш на газ :applause:
4) 2.3 VR5 (150 к.с.) - за него мога да говоря най-много защото карам именно пасат с такъв мотор :) Хубав атмосферен мотор, няма ремъци и ролки, а е с ангренажна верига! Въпреки голямата кубатура събира точно 3.8 литра масло :applause: Тъй като е само 10 клапана е тромав в ниските обороти, но след 4000 започва да върви доста :) Звука на мотора особено при високи обороти е ненормален heavy metal zork Обаче гори наистина много, в града може да достигне без проблем до 15-17 бензин и то ако не го ръчкаш! Извън града под 10 забрави, ако не го караш като пенсионер! Понеже вече съм на газ мога да ти кажа, че става, но малко майстори са правили такива!!! Уредбата е по - скъпа защото плащаш като за 6 цилиндъра! Иначе съм страшно доволен от газта и приятно изненадан, защото върви като на бензин, а разхода е около 10% отгоре, което според мен е добре! Друг недостатък е че много рядко се намира по автоморгите и е почти невъзможно да намериш нещо по двигателя втора ръка!
5) 2.3 VR5 (170 к.с.) - много добра машина, но още по рядка от 150 к.с.! Разликата, че че вече е 20 клапана и вървежа е осезаемо подобрен! Другото в общи линии е еднакво дори разхода е горе - долу същия!
6) 2.8 V6 (193 к.с.) - това за мен е върха на сладоледа! Имай впредвид обаче, че обслужванео му сравнено с другите е по-скъпичко! Разхода е колкото на 2.3 ките, но върви осезаемо повече! На газ уредбата струва колкото при 2.3 ките!
Дотук с двигателите сам ще си направиш изводите! По отношение на скоростната кутия бих ти препоръчал ръчната!!! Вчрно е че автомата е много удобен, но там имаш допълнително обслужване и много по-голям шанс да се преебе нещо! Един колега с Ауди А6 2 пъти прави скоростна кутия, защото удря отдолу и докато се усети му изтича маслото и за нема и 20 километра тотална щета и резултат ремонт за 2500 лева!!! Не че при ръчката не може да стане, но все пак си е по-голям риск с автомата!
Така за дизел - може, но не съм съгласен с колегата по-горе, а именно с това, че ако си на газ щяло да ти излиза по-скъпо обслужването отколкото на дизела!!! Това е меко казано несериозно! Дизеловите мотори на Пасата не са лоши особено 1.9 TDI 110 к.с., но първо по-скъпо обслужване, второ тук пак има турбо, а то си е консуматив! Ако караш колата си за горивото което е проектирана тогава дизела е по-добрия вариант,защото наистина харчи малко, но ако ще слагаш газ по-добре си вземи бензин!Просто бензиновия мотор е по-елементарен да го наречем! Дори един тежък ремонт ако се наложи при бензина ще ти излезе с пъти по-малко от дизела! А да не споменаваме ако вземеш 1.9 TDI помпа дюза - перфектен мотор, но за пример една дюза е в рамките на около 2000 лева, а сам знаеш, че в БГ горивото не е от най-добрите mhihi
Като заключение бих ти дал следния съвет - вземи си 1.8 атмосферен мотор ако не искаш да си сътезател, сложи му една газ и се вози дълно и щастливо! Ако обаче обичаш да караш по-спортно търси читав 1.8Т, чипни го и му сложи хубав ГИ! Ако удариш греда да правиш турбото помисли позитивно въпреки че ще се изръсиш около 1000 лева стига да е направено свестно няма да ти се наложи да го сервизираш повторно докато автомобила е при теб, а усещането при 1.8Т е наистина добро :applause:
Дано съм бил полезен поне малко :beer


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Реших да си вземам пасат б5 4х4

Мнениеот feikot » Чет 13 яну 2011 23:21


Бе всичкото хубаво,само това изказване,че турбината била консуматив,малко е извън рамките на нормалното.Даже не малко.По тая логика и при 1.8Т ще е консуматив.Да не говорим за двг от ново поколение,които са с по 2 турбини и нагоре.1.4 TFSI е с две,и кво,като го имам,ще сменям турбини с маслото-на 10 000 км. Ако маслото е хубаво,ако си я продухваш на време,да я чистиш,ако сметнеш за нужно,не вярвам да се развали по-бързо от колкото някой друг елемент,който има своя живот.Двигателя не се плаши от каране,а от мондарлък.

Отплеснах се малко извън темата,но има някои разминавания,пристастия са си това.Човек карал турбиниран двигател,не би погледнал обикновен.Както и за 4х4,както и за автоматичната.И все пак,въпрос на вкус.Аз лично,вече нещо по-различно от дизел 4х4 с торсен няма да си взема.Което ме навежда,че следващата ми или ще е Туарег/Файтон,или Ауди :)


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Реших да си вземам пасат б5 4х4

Мнениеот BG_POLICE » Чет 13 яну 2011 23:50


Колега турбината както и съединителя се явяват консуматив!!! Да вярно не се сменят на 10 000 километра като масло, но като с има впредвид, че Б5 станаха на по 12-13 години и пробега им не е малък вече, ако турбината и съединителя не са сменяни досега шанса да са при сегашния им ползвател е доста приличен :) Ето аз например смених съединителя на моя на 195 000 километра! Като го свалиха се оказа оригиналния и какво ето ти шанс! Но да говорим, че не са консуматив тея неща е смешно :beer


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Реших да си вземам пасат б5 4х4

Мнениеот feikot » Пет 14 яну 2011 2:02


Съединителя-да,но за турбината не мога да се съглася.1.6 предкамерен турбодизел на Б3 е поне на 20 години (на познат) и не е сменял турбина.Моя на 193 000 км съединител,аха аха сега започва да се обажда,а знам че не е сменян.Ммм малко избягваме от темата :beer но не мога да се съглася,че охлювчето е чак консуматив.Ти сам каза,200 000 км за съединител,ами ако караше опел или форд,щеше да си направил поне 2 основни ремонта,това прави ли буталата,клапаните,втулките и прилежащите там консуматив...?



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта