Здравейте колеги.
Четох из форума и реших да се допитам дирекно към Вас.
Реших да си вземам пасат б5 4х4. Искам да е бензинов двигател заради газовата,но ако не е много добре да се сложи газова ще мина на дизел и се чудя кой от тези бензинови да е:
1.8 20V Syncro (125 Hp)
2.0 i Syncro (116 Hp)
2.3 VR5 Syncro (150 Hp)
2.3 i VR5 20V Syncro (170 Hp)
Ако може да ми кажете колко харчят тези модели и дали и изгодно да се сложи газова. Как се държът извън асвалта и по заснежен терен. Автоматична или ръчна скоросна ще ми препоръчане.
Благодаря предварително.



Реших да си вземам пасат б5 4х4
Re: Реших да си вземам пасат б5 4х4
аз карам 2.8V6 - 193 к.с. , голям самолет е.просто съм много доволен от колата. първа зима я карам , но просто се държи уникално на сняг, с 4 зимни гуми няма спиране. като разход извън града е много добре с яко юркане около 10 на 100. в града е доста лаком около 15-16 но не съжалявам за покупката. преди карах голф 4 - 1.4 - 75к.с. супер икономичен и на газ и на бензин , но 2.8 е друга работа. Газовото е около 1300 лв. , метана е скъп защото е с пластмасови колектори и струва около 3000 лв. иначе ролки и ремъци смених наскоро всичко ми струваше 395 лв. и то с ролки на Ина и skf.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Реших да си вземам пасат б5 4х4
И кое те кара по-точно да искаш да сложиш газ,цената и ?!? 1.35 лв ??? И 1300 лв първоначално да ги сипеш за ГИ ???
Който има пари да дава,но няма да си очарован.Вземай си нафтичката,карай си и си свиркай,препоръчвам ти 1.9-110 коня ДИЗЕЛ ,това е малко повече от оптимално.Какво се занимаваш с тия бензини,че свещи,че кабели,че всякви други... Друго си е като имаш охлювче
.А ако все пак си държиш на бензина,от тези които си посочил,всички са много лакоми,125 коньовия,гори колкото 1.8 Т (150к.с.) а върви много по слабо.2.0 е мотор май за американците,лично мое мнение е,че е супер куц и дори не заслужава вниманието ти.VR5аците са с много добри показатели освен разхода,тука един колега си взе голф и каза че под 12 не може да го свали... вървеж... не знам,според мен не върви повече от дизелов двг със същите коне.Ти си избираш,ако те интересува нещо повече,за 110 коня-питай,моя е същия



Re: Реших да си вземам пасат б5 4х4
Зависи как и къде ще караш колата - ако е повече в града е по-добре газ;ако е повече извънградското - може и с по-голям двигател и защо не дизел;Аз карам повече извънградско и ми гори около 7/100(колата е 2.5 тди, 4х4 автоматик)а средният ми разход за последните 5000 км е 8.1;така че,решавай....
- vanko_VW
- Мнения: 2380
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
- Автомобил: Ford Focus
- Двигател:
- Местоположение: Враца/из България и чужбина
Re: Реших да си вземам пасат б5 4х4
Тико написа:а средният ми разход за последните 5000 км е 8.1;така че,решавай....
това на борда го гледаш?
аз лично на това не вярвам.
а колегата която се чуди бензин или дизел ще му кажа, че тук 50% ще ти кажат дизел,50% бензин
аз си мисля, че разлика между дизел и газ няма
една проста сметка за извънградски разход
дизел

газ

- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Реших да си вземам пасат б5 4х4
7 извънградски разход ще ти даде ако не падаш под 150 км/ч,няма да обръщаме темата,в спор кое колко разход дава,но извънградско в нормални условия,според знака разхода варира от 5.5 до 6,още повече че ако смяташ нафтата по 1.7 лв. сметките отиват далеч в друга посока.
6*1.7=10,2 лв. но си караш колата на горивото на което е от завода,и не се занимаваш с изпарители,свещи,кабели,бутилки в багажника и прочие...Сега излиза че си налагам мнението-далеч не е така,изтъквам плюсовете на дизела
6*1.7=10,2 лв. но си караш колата на горивото на което е от завода,и не се занимаваш с изпарители,свещи,кабели,бутилки в багажника и прочие...Сега излиза че си налагам мнението-далеч не е така,изтъквам плюсовете на дизела

- vanko_VW
- Мнения: 2380
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
- Автомобил: Ford Focus
- Двигател:
- Местоположение: Враца/из България и чужбина
Re: Реших да си вземам пасат б5 4х4
за това казах, че 50% ще са за дизел, а останалите за бензин/газ
тук съм съгласен, но не всеки има тази възможност
feikot написа:още повече че ако смяташ нафтата по 1.7 лв. сметките отиват далеч в друга посока.
тук съм съгласен, но не всеки има тази възможност

- Diesel81
- Мнения: 153
- Регистриран на: Сря 04 мар 2009 8:00
- Автомобил: Vw Sharan 1.9 TDI
- Двигател: AUY 2000
- Местоположение: Враца
Re: Реших да си вземам пасат б5 4х4
feikot написа:7 извънградски разход ще ти даде ако не падаш под 150 км/ч,няма да обръщаме темата,в спор кое колко разход дава,но извънградско в нормални условия,според знака разхода варира от 5.5 до 6,още повече че ако смяташ нафтата по 1.7 лв. сметките отиват далеч в друга посока.
6*1.7=10,2 лв. но си караш колата на горивото на което е от завода,и не се занимаваш с изпарители,свещи,кабели,бутилки в багажника и прочие...Сега излиза че си налагам мнението-далеч не е така,изтъквам плюсовете на дизела
За 1.7 ако трябва ще ида и до Казанлък.Няма я вече на тия пари!
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Реших да си вземам пасат б5 4х4
Че и за по 1.5 лв излиза от време на време и гарантирам,че не е котелно гориво,а си е от цистерната 

Re: Реших да си вземам пасат б5 4х4
само не разбирам защо си правиш тънката сметка колега на 1.7 нафтата, като си купуваш кола си правиш сметка колко е горивото на бензиностанцията и тогава гледаш и разхода. и като няма ефтина нафта всички почвате да се вайкате. а и не съм обеден за качеството на тази от 1.7лв. вместо нормален разход 5/100 тя ти дава 10/100. така че гледай реално на нещата. аз не бих си купил дизел за нищо на света.
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Реших да си вземам пасат б5 4х4
Не си правя "тънката" сметка за нафтата и на 1 лв. съм зареждал от ЛукОил,и на 1.3 и на 2.6 лв.не ме интересува колко е и няма да си сложа калпава нафта в колата.Щом съм решил,че е добра за колата ми-значи е.Не си налагам мнението казах,така съм решил,че за мен е най-добре,ти ако искаш карай колело,или на вода.
-
- Мнения: 750
- Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Реших да си вземам пасат б5 4х4
Колега според мен трябва да си избереш каквото ти е на сърцето
Който и бензинов двигател да вземеш на Б5 няма да имаш проблем с конвертирането на газ! Ще се опитам да представя всички бензинови мотори с по няколко думи:
1) 1.6 (101 к.с.) - според мен този мотор е прекалено слаб за купето на Пасата! Иначе безпроблемно на газ но задължително с ГИ!
2) 1.8 (125 к.с.) - добър мотор за спокойни хора, може би най-податлив за конвертиране на газ! Не очаквай обаче да върви прекалено много.
3) 1.8Т (150к.с.) - много пъргав (заради турбината) и изключително приятен за шофиране! Става на газ с ГИ стига да ти го направят като хората! Не забравяй обаче турбото за мен то си е нож две остриета! Харчи колкото 1.8, но върви доста повече, а ако му сложиш чип става лудница
и даже може да се направи да е чипнат и да го караш на газ
4) 2.3 VR5 (150 к.с.) - за него мога да говоря най-много защото карам именно пасат с такъв мотор
Хубав атмосферен мотор, няма ремъци и ролки, а е с ангренажна верига! Въпреки голямата кубатура събира точно 3.8 литра масло
Тъй като е само 10 клапана е тромав в ниските обороти, но след 4000 започва да върви доста
Звука на мотора особено при високи обороти е ненормален
Обаче гори наистина много, в града може да достигне без проблем до 15-17 бензин и то ако не го ръчкаш! Извън града под 10 забрави, ако не го караш като пенсионер! Понеже вече съм на газ мога да ти кажа, че става, но малко майстори са правили такива!!! Уредбата е по - скъпа защото плащаш като за 6 цилиндъра! Иначе съм страшно доволен от газта и приятно изненадан, защото върви като на бензин, а разхода е около 10% отгоре, което според мен е добре! Друг недостатък е че много рядко се намира по автоморгите и е почти невъзможно да намериш нещо по двигателя втора ръка!
5) 2.3 VR5 (170 к.с.) - много добра машина, но още по рядка от 150 к.с.! Разликата, че че вече е 20 клапана и вървежа е осезаемо подобрен! Другото в общи линии е еднакво дори разхода е горе - долу същия!
6) 2.8 V6 (193 к.с.) - това за мен е върха на сладоледа! Имай впредвид обаче, че обслужванео му сравнено с другите е по-скъпичко! Разхода е колкото на 2.3 ките, но върви осезаемо повече! На газ уредбата струва колкото при 2.3 ките!
Дотук с двигателите сам ще си направиш изводите! По отношение на скоростната кутия бих ти препоръчал ръчната!!! Вчрно е че автомата е много удобен, но там имаш допълнително обслужване и много по-голям шанс да се преебе нещо! Един колега с Ауди А6 2 пъти прави скоростна кутия, защото удря отдолу и докато се усети му изтича маслото и за нема и 20 километра тотална щета и резултат ремонт за 2500 лева!!! Не че при ръчката не може да стане, но все пак си е по-голям риск с автомата!
Така за дизел - може, но не съм съгласен с колегата по-горе, а именно с това, че ако си на газ щяло да ти излиза по-скъпо обслужването отколкото на дизела!!! Това е меко казано несериозно! Дизеловите мотори на Пасата не са лоши особено 1.9 TDI 110 к.с., но първо по-скъпо обслужване, второ тук пак има турбо, а то си е консуматив! Ако караш колата си за горивото което е проектирана тогава дизела е по-добрия вариант,защото наистина харчи малко, но ако ще слагаш газ по-добре си вземи бензин!Просто бензиновия мотор е по-елементарен да го наречем! Дори един тежък ремонт ако се наложи при бензина ще ти излезе с пъти по-малко от дизела! А да не споменаваме ако вземеш 1.9 TDI помпа дюза - перфектен мотор, но за пример една дюза е в рамките на около 2000 лева, а сам знаеш, че в БГ горивото не е от най-добрите
Като заключение бих ти дал следния съвет - вземи си 1.8 атмосферен мотор ако не искаш да си сътезател, сложи му една газ и се вози дълно и щастливо! Ако обаче обичаш да караш по-спортно търси читав 1.8Т, чипни го и му сложи хубав ГИ! Ако удариш греда да правиш турбото помисли позитивно въпреки че ще се изръсиш около 1000 лева стига да е направено свестно няма да ти се наложи да го сервизираш повторно докато автомобила е при теб, а усещането при 1.8Т е наистина добро
Дано съм бил полезен поне малко

1) 1.6 (101 к.с.) - според мен този мотор е прекалено слаб за купето на Пасата! Иначе безпроблемно на газ но задължително с ГИ!
2) 1.8 (125 к.с.) - добър мотор за спокойни хора, може би най-податлив за конвертиране на газ! Не очаквай обаче да върви прекалено много.
3) 1.8Т (150к.с.) - много пъргав (заради турбината) и изключително приятен за шофиране! Става на газ с ГИ стига да ти го направят като хората! Не забравяй обаче турбото за мен то си е нож две остриета! Харчи колкото 1.8, но върви доста повече, а ако му сложиш чип става лудница


4) 2.3 VR5 (150 к.с.) - за него мога да говоря най-много защото карам именно пасат с такъв мотор




5) 2.3 VR5 (170 к.с.) - много добра машина, но още по рядка от 150 к.с.! Разликата, че че вече е 20 клапана и вървежа е осезаемо подобрен! Другото в общи линии е еднакво дори разхода е горе - долу същия!
6) 2.8 V6 (193 к.с.) - това за мен е върха на сладоледа! Имай впредвид обаче, че обслужванео му сравнено с другите е по-скъпичко! Разхода е колкото на 2.3 ките, но върви осезаемо повече! На газ уредбата струва колкото при 2.3 ките!
Дотук с двигателите сам ще си направиш изводите! По отношение на скоростната кутия бих ти препоръчал ръчната!!! Вчрно е че автомата е много удобен, но там имаш допълнително обслужване и много по-голям шанс да се преебе нещо! Един колега с Ауди А6 2 пъти прави скоростна кутия, защото удря отдолу и докато се усети му изтича маслото и за нема и 20 километра тотална щета и резултат ремонт за 2500 лева!!! Не че при ръчката не може да стане, но все пак си е по-голям риск с автомата!
Така за дизел - може, но не съм съгласен с колегата по-горе, а именно с това, че ако си на газ щяло да ти излиза по-скъпо обслужването отколкото на дизела!!! Това е меко казано несериозно! Дизеловите мотори на Пасата не са лоши особено 1.9 TDI 110 к.с., но първо по-скъпо обслужване, второ тук пак има турбо, а то си е консуматив! Ако караш колата си за горивото което е проектирана тогава дизела е по-добрия вариант,защото наистина харчи малко, но ако ще слагаш газ по-добре си вземи бензин!Просто бензиновия мотор е по-елементарен да го наречем! Дори един тежък ремонт ако се наложи при бензина ще ти излезе с пъти по-малко от дизела! А да не споменаваме ако вземеш 1.9 TDI помпа дюза - перфектен мотор, но за пример една дюза е в рамките на около 2000 лева, а сам знаеш, че в БГ горивото не е от най-добрите

Като заключение бих ти дал следния съвет - вземи си 1.8 атмосферен мотор ако не искаш да си сътезател, сложи му една газ и се вози дълно и щастливо! Ако обаче обичаш да караш по-спортно търси читав 1.8Т, чипни го и му сложи хубав ГИ! Ако удариш греда да правиш турбото помисли позитивно въпреки че ще се изръсиш около 1000 лева стига да е направено свестно няма да ти се наложи да го сервизираш повторно докато автомобила е при теб, а усещането при 1.8Т е наистина добро

Дано съм бил полезен поне малко

- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Реших да си вземам пасат б5 4х4
Бе всичкото хубаво,само това изказване,че турбината била консуматив,малко е извън рамките на нормалното.Даже не малко.По тая логика и при 1.8Т ще е консуматив.Да не говорим за двг от ново поколение,които са с по 2 турбини и нагоре.1.4 TFSI е с две,и кво,като го имам,ще сменям турбини с маслото-на 10 000 км. Ако маслото е хубаво,ако си я продухваш на време,да я чистиш,ако сметнеш за нужно,не вярвам да се развали по-бързо от колкото някой друг елемент,който има своя живот.Двигателя не се плаши от каране,а от мондарлък.
Отплеснах се малко извън темата,но има някои разминавания,пристастия са си това.Човек карал турбиниран двигател,не би погледнал обикновен.Както и за 4х4,както и за автоматичната.И все пак,въпрос на вкус.Аз лично,вече нещо по-различно от дизел 4х4 с торсен няма да си взема.Което ме навежда,че следващата ми или ще е Туарег/Файтон,или Ауди
Отплеснах се малко извън темата,но има някои разминавания,пристастия са си това.Човек карал турбиниран двигател,не би погледнал обикновен.Както и за 4х4,както и за автоматичната.И все пак,въпрос на вкус.Аз лично,вече нещо по-различно от дизел 4х4 с торсен няма да си взема.Което ме навежда,че следващата ми или ще е Туарег/Файтон,или Ауди

-
- Мнения: 750
- Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Реших да си вземам пасат б5 4х4
Колега турбината както и съединителя се явяват консуматив!!! Да вярно не се сменят на 10 000 километра като масло, но като с има впредвид, че Б5 станаха на по 12-13 години и пробега им не е малък вече, ако турбината и съединителя не са сменяни досега шанса да са при сегашния им ползвател е доста приличен
Ето аз например смених съединителя на моя на 195 000 километра! Като го свалиха се оказа оригиналния и какво ето ти шанс! Но да говорим, че не са консуматив тея неща е смешно 


- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Реших да си вземам пасат б5 4х4
Съединителя-да,но за турбината не мога да се съглася.1.6 предкамерен турбодизел на Б3 е поне на 20 години (на познат) и не е сменял турбина.Моя на 193 000 км съединител,аха аха сега започва да се обажда,а знам че не е сменян.Ммм малко избягваме от темата
но не мога да се съглася,че охлювчето е чак консуматив.Ти сам каза,200 000 км за съединител,ами ако караше опел или форд,щеше да си направил поне 2 основни ремонта,това прави ли буталата,клапаните,втулките и прилежащите там консуматив...?

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта