проблем с б3 2е

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Pasat B3 2E
Мнения: 58
Регистриран на: Нед 28 фев 2010 19:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

проблем с б3 2е

Мнениеот Pasat B3 2E » Вто 01 фев 2011 15:58


Здравейте колеги.имам проблем със запалването на моя паско.по последвала инспекция се оказа че не стига ток до свещите.бобина (комутатор) не е.проверих със здрава пак няма ток.помагайте ако можете че лошо без кола на тоя студ.




ivo_asenov
Мнения: 114
Регистриран на: Нед 16 дек 2007 17:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна- кв.Виница

Re: проблем с б3 2е

Мнениеот ivo_asenov » Вто 01 фев 2011 16:30


Ако пуснеш един + към клема номер 15 на бобината и запали търси преди нея !
По този начин даваш "контакт" принудително :)


ivo_asenov
Мнения: 114
Регистриран на: Нед 16 дек 2007 17:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна- кв.Виница

Re: проблем с б3 2е

Мнениеот ivo_asenov » Вто 01 фев 2011 16:31


Или просто с пробна крушка замери идва ли ток там като включиш на контакт


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Re: проблем с б3 2е

Мнениеот vladovelin » Вто 01 фев 2011 16:46


Колега,
провери си реле 30, то захранва ECU.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: проблем с б3 2е

Мнениеот radotom » Вто 01 фев 2011 17:17


ivo_asenov написа:Или просто с пробна крушка замери идва ли ток там като включиш на контакт

С крушка е малко рисковано, че ша вземе да набие някой една 60 ватовка и послееее... :lol: :lol:

radotom написа:А с 'Търсене' опита ли?

radotom написа:С рецензиите от Ваското: :mrgreen: :respect
radotom написа:Поради честите теми за непалене, ще се опитам да направя една малка ретроспекция на възможните причини и начина а установяването им

Оснвните причини да не запали дзверо се крият в 3 основни бласти:
- аларма/имобилайзер
- запалителна система
- горивоподаваща система

Но първо!
Уверете се, че има гориво в резервоара
Уверете се, че извършвате действията както трябва (изключили сте имобилайзера)
Уверете се, че това, да му се не види, е вашата кола и че всичко по нея си е там!
И не забравяйте! Електрическата връзка трябва да е като социалистическото семейство!
Здрава и стегната!

Аларма
На по-старите модели от нашия автопарк се монтират външни аларми с имобилайзер, без да е вграден фабричен такъв. Най-често пълното му премахване става, като се извади предпазителя, през който минава захранването на алармата. има и вариант обаче да не е толкоз просто-може да се наложи да се посвързват тук-там жички така че ако това не сработи-обади се на приятел!
С автомобилите с вграден имобилайзер не съм запознат и за това, за да не пиша глупости, минавам направо на

Запалителна система
При подаване на контакт двигателя върти мудно или въобще не завърта
Проверете напрежението на акумулатора Трябва да е над 13V-айде 12.5 да е-13 след цяла нощ и няколко завъртания няма да е посмъртно...Проверете стегнатостта на клемите на акумулатора (виж за соц. семейство!)
Проверете стегнатостта на клемите към стартера, масата на двигателя и купето.
Внимание! Плюсовия кабел към шалтера на стартера да се притяга внимателно, защото задния корпус на машинката е бакелитен и може да каже: "Пук!"
Уверете се, че всички контактни повърхности по клемите не са окислени. Ако има окис, почистете до блясък и стегнете здраво!
Опитайте с нов акумулатор или някой колега да ви подаде ток с достатъчно дебели кабели
Ако всичко изброено до тук е наред, то стартера се нуждае от ремонт.

Стартера върти, но не пали:
намерете една свещ(някаква-стара, нова, всякаква работеща), поставете я на кабела, оставете я така, че резбата й да опира на корпуса на мотора и завъртете на стартер
Има искра- Търсете проблема по горивоподаващата система.
Няма искра-
Разкачете централния кабел от разпределителната капачка и поставете там свеща.
Повторете опита с въртене на стартер
Има искра- сменете разпределителната капачка и палеца
Няма искра-
Като най-лесно първо помолете някой колега да ви услужи с един централен кабел за проба. Ако пак няма искра:
Ще ви трябва мултицет и светодиоден пробник.
Светодиодния пробник можете да си го направите лесно с помощта на светодиод и резистор със стойност от 360 до 560 ома, 0.125 или 0.25 W
Пробника изглежда ето така:
http://images16.snimka.bg/002756822.jpg
На фиг. 1 е светодиода с резистор. На фиг.2 е самия светодиод. Имайте предвид, че той е с определена полярност. Показани са "+" и "-". Ако го поставите на обратно, няма да светне!

Разкачете триполюсния куплунг на комутатора. С помощта на мултицета се уверете, че в двете крайни пера на буксата има напрежение 12V при подаден контакт.
Ако няма, проверете предпазителите и релето за захранване на инжекциона ( № 80 или № 82 )
Ако има, поставете светодиодния пробник м/у средното (сигнално) и крайното перо на буксата. Завъртете на стартер.
Ако светодиода мига- сменете бобината или комутатора (много често са заедно, в общ блок) -ъ... тва защо
?? нещо не вдянах...

Ако светодиода не мига-
Разкачете триполюсната букса от Хол-датчика при делкото. Уверете се, че идва захранващо напрежение на двете крайни пера.
Внимателно заголете малка част от изолацията на проводниците. Включете буксата към датчика и м/у средния и крайния кабел хванете светодиодния пробик. Завъртете на стартер. Светодиода трябва да мига.
Ако свети постоянно, то значи има пробив в датчика или повреда в привода на делкото (случвало ми се е на ААЕ). Ако не свети значи, че или е прекъснал датчика, или не е поставен пробника в правилната полярност. Винаги се застраховайте с полярността на пробника. И в двата случая трябва да се подмени Хол-датчика.
!! Не забравяйте да изолирате проводниците!!!
Ако от Хол-датчика излизат импулси, но не стигат до буксата на комутатора, то има голяма вероятност от повреда в контролера на двигателя. Уверете се, че няма прекъсване по проводниковите връзки.


Успех!

Ха да видим колко пъти ще ми се насъбере да се самоцитирам mhihi mhihi
А иначе според симптомите - клеморед, Хол-датчик, реле 30 (при мен, на същия двигател е 80).
Ако там нещата са наред - тогава друго ще мислим ;)


Потребителски аватар
Pasat B3 2E
Мнения: 58
Регистриран на: Нед 28 фев 2010 19:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Re: проблем с б3 2е

Мнениеот Pasat B3 2E » Съб 05 фев 2011 21:20


Колеги а дали е възможно да е от реле 30 защото прочетох темата на един колега само дето на него от време на време неговия пасат е палел а моя изобщо неще.дали има идентичност между двата проблема ..


Потребителски аватар
volodya iliev
Мнения: 367
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 19:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: APT 2000 4MOTION
Местоположение: Дупница

Re: проблем с б3 2е

Мнениеот volodya iliev » Нед 06 фев 2011 22:04


Здравеи градски провери го все пак това реле нищо няма да ти коства.Като дадеш на контакт го размърдаи и ако колата запали проблема е ясен.Гледаи само когато даваш контака и раздвижваш релето колата да не е на скорост за да не ти поднесе някоя изненада.Успех в разрешаването на проблема.Ако пък толкова не ти се занимава ми пиши на лични да се чуем и да се видим и да го погледнем.


Потребителски аватар
jijim
Мнения: 17
Регистриран на: Съб 28 мар 2009 17:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: проблем с б3 2е

Мнениеот jijim » Съб 04 фев 2012 10:20


Искам да добавя едно при пробата с светлодиода бобината при контакт свети а при стартер мига-тожа трябва да е жярната опция.Пробвах го при 3 коли,а не както е цитирано нетрябва да мига при стартер


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: проблем с б3 2е

Мнениеот radotom » Съб 04 фев 2012 14:15


jijim написа:при контакт свети а при стартер мига
нетрябва да мига при стартер

Я се уточни сега :?
Според теб трябва ли да мига, ако всичко е изправно, като върти стартера или не трябва? :roll:


Потребителски аватар
sa6i4
Мнения: 486
Регистриран на: Чет 11 сеп 2008 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблем с б3 2е

Мнениеот sa6i4 » Нед 05 фев 2012 11:49


А защо не просто капачка или палец?Понякога нещата са по-прости отколкото изглеждат..
Виж дали на кабела от бобината до делкото идва искра,ако има провери капачка,палец,възможно е и датчик на хол.


Потребителски аватар
jijim
Мнения: 17
Регистриран на: Съб 28 мар 2009 17:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: проблем с б3 2е

Мнениеот jijim » Нед 05 фев 2012 17:22


При мене имаше същия проблем смених температурен датчик и засега нямам ядове.Направих теста на колегата,имах искра от свещта първата стъпка ощте но продължих.При бобината на контакт ми светеше на стартер мигаше,но проблем вече няма за сега близо 10 дена.Направих теста с бобината при още 2 колеги които нямат проблем с запалването и при тях мига светлодийода затова направъх заключението


angel1223
Мнения: 367
Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: проблем с б3 2е

Мнениеот angel1223 » Нед 05 фев 2012 18:28


:да: :да: :да:
vladovelin написа:Колега,
провери си реле 30, то захранва ECU.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], rosenstoilov78 и 100 госта