Нормално ли е при стъпала на земята кола при бутане на полуоската(предна от към шофьора)по посока скоростна кутия - външно колело, да има свободен ход?
Благодаря!!
аксиален луфт на полуоска-нормално ли е?
- vasilb
- Мнения: 742
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: нормално ли е?
ohdan написа:Нормално ли е при стъпала на земята кола при бутане на полуоската(предна от към шофьора)по посока скоростна кутия - външно колело, да има свободен ход?
Благодаря!!
На каква кола, кой модел, година на производство ... нещо? За да получиш сравнително точен отговор дай малко подробности!

- ohdan
- Мнения: 218
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 20:28
- Автомобил: vw Polo 1.4
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: ПЛОВДИВ
Re: аксиален луфт на полуоска-нормално ли е?
Извинявам се че не споменах , колата е VW PASAT комби 1,800/ 91г. 

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12136
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: аксиален луфт на полуоска-нормално ли е?
Самата полуоска ако ловиш има мърдане в самите карета, да мърда гумата с джантата в тая посока не е нормално!
За да мърда колелото по посока на скоростната кутия или разбит шарнир или разхлабени болтове дето е хваната главината за амортисьора
За да мърда колелото по посока на скоростната кутия или разбит шарнир или разхлабени болтове дето е хваната главината за амортисьора
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: аксиален луфт на полуоска-нормално ли е?
Да,нормално е,хлабината луфта идва от страна на вътрешното каре и е технологичен.
Не се заигравай много да не вземеш да сменяш здрави оригинални части
Не се заигравай много да не вземеш да сменяш здрави оригинални части

- ohdan
- Мнения: 218
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 20:28
- Автомобил: vw Polo 1.4
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: ПЛОВДИВ
Re: аксиален луфт на полуоска-нормално ли е?
Благодаря за отговорите
Явно проблемът който се появи(тресене на волана) ще трябва да го търся другаде

Явно проблемът който се появи(тресене на волана) ще трябва да го търся другаде

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12136
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: аксиален луфт на полуоска-нормално ли е?
Крива джанта, разбалансирана гума /алон на гумата/ разбит накрайник - /вътрешен - външен/, шарнир .........ohdan написа:.....
Явно проблемът който се появи(тресене на волана) ще трябва да го търся другаде
- ohdan
- Мнения: 218
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 20:28
- Автомобил: vw Polo 1.4
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: ПЛОВДИВ
Re: аксиален луфт на полуоска-нормално ли е?
Джанти здрави,гуми балансирани, шарнири сменени, остава накрайници или евентуално нещо по волана
Мерси!


Мерси!
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: аксиален луфт на полуоска-нормално ли е?
АЗ залагам на крива гума.Ела да ти покажа чисто нови гуми как побъркаха колата,кво ли не изправях,джанти,окачване,щото гумите бяха нови,на баланс 0ла,ама.....
тресе и тресе волана,смених ги всичко заспа,така че...
тресе и тресе волана,смених ги всичко заспа,така че...
- ohdan
- Мнения: 218
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 20:28
- Автомобил: vw Polo 1.4
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: ПЛОВДИВ
Re: аксиален луфт на полуоска-нормално ли е?
Абе и аз се моля, дано да е нещо такова щото иначе не ми се мисли каква работа ще си отворя, а времето е още студено и по-студено го дават да става.
Ще изчакам топлото време . Така и така колата за сега много не ми трябва(дано се не наложи), ще пиша когато отстраня проблема.
Ще изчакам топлото време . Така и така колата за сега много не ми трябва(дано се не наложи), ще пиша когато отстраня проблема.

- ohdan
- Мнения: 218
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 20:28
- Автомобил: vw Polo 1.4
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: ПЛОВДИВ
Re: аксиален луфт на полуоска-нормално ли е?
Колеги оказа се че проблемът е във износен тампон на мкферсона
След толкова бъхтане , сега ще трябва да я карам на майстор защото не вярвам да се справя сам с тази задача.
Моля да ми препоръчате майстор от който сте останали доволни ,по възможност в Пловдив като благодаря предварително.

След толкова бъхтане , сега ще трябва да я карам на майстор защото не вярвам да се справя сам с тази задача.
Моля да ми препоръчате майстор от който сте останали доволни ,по възможност в Пловдив като благодаря предварително.

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12136
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: аксиален луфт на полуоска-нормално ли е?
По принцип не е сложно viewtopic.php?t=86143 но ако не се чувстваш сигурен или нямаш инструмент отиди на майстор!
Между другото, как разбра че вибрацията във волана е от тампон!?

Между другото, как разбра че вибрацията във волана е от тампон!?
- ohdan
- Мнения: 218
- Регистриран на: Чет 24 дек 2009 20:28
- Автомобил: vw Polo 1.4
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: ПЛОВДИВ
Re: аксиален луфт на полуоска-нормално ли е?
К.Одаджийски написа:По принцип не е сложно viewtopic.php?t=86143 но ако не се чувстваш сигурен или нямаш инструмент отиди на майстор!![]()
Между другото, как разбра че вибрацията във волана е от тампон!?
Ами колега ,като повдигнах колата на крик и при опитах чрез натиск във всички възможни посоки , се вижда и усеща луфт там където опира пружината отдолу под калника в ляво отпред.
До като от другата страна не се усеща такъв.

- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12136
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: аксиален луфт на полуоска-нормално ли е?
Сигурно е омекнал тампона и се вади като вдигнеш на крик, но едва ли вибрацията ти е от него. Става въпрос че когато колата е на място на земята между чашката и бумбето има разстояние като на тази снимка http://farm4.static.flickr.com/3222/285 ... c3ac_b.jpg а като вдигнеш колата тампона пада надолу и се получава такова нещо http://lh6.ggpht.com/_9K5pXHU1ui8/S4LgX ... NY1463.JPG Тогава като мърдаш колелото там има голям луфт. Аз залагам на разбит накрайник както казах още в първото си мнение в темата. Ако не си сигурен ти препоръчвам с някое майсторче да се консултираш преди да сменяш защото ще трябва и реглаж на предницата да се прави. Аз заради един вътрешен накрайник изхвърлих на скрап 2 комплекта чисто нови 256 мм вентилирани спирачни дискове 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта