Не работещ датчик на ABS - причини?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Не работещ датчик на ABS - причини?

Мнениеот doktora » Сря 16 авг 2006 19:34


Здравейте колеги!
От близо 6 месеца карам с неработещ ABS и непрекъснато светеща лампичка.Днес закачиха колицата на компютър и излязоха грешки за преден десен датчик на колелото. Моля помагайте със съвети, ако:

1. Датчика се е прецакал напълно - как да се установи че не става вече за нищо?
2. Ако е прекъснат или оголен кабел - къде най-често се прекъсва или нарушава изолацията му?
3. Ако датчика е замърсен - как да се почисти, с какво, необходимо ли е неговото сваляне за тази цел?

Ако се сещате за някакви други причини поради което не работи както трябва годен за употреба датчик, моля пишете!
И още нещо - ако сваля колелото ще имам ли достатъчно "мегдан" да прегледам какво е положението?




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19698
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 17 авг 2006 0:31


Ухууу... една камара причини има да се прецака датчика и всичките са си неприятни!
Не знам при В4 има ли разлика от В3. Поне що се отнася до кабелите, де. А иначе, ако свалиш колелото, видимостта ще е малко по-добра. Трябва да се погледне дали по някаква причина нещо не е смачкало челото на датчика. Той се подава леко от конзолката си и ако случайно се е промъкнало(отхвръкнало) камъче м/у него и процепения диск... Чао, рагаци...
1. Провери за механично смачкване по датчика.
2. Виж дали диска като се върти, отстои на приблизително еднакво растояние от челото на датчика. (при мен е на около 2-3 мм)
3. Погледни дали диска не е триел по датчика (износено чело)

Чувал съм, че някои датчици са с куплунг на кабела и горе, в моторния отсек, и долу, на самия датчик. Не знам при теб от кой вид е, аз съм с един куплунг, в моторния.
При предно ляво аз навремето имах леко смачкване и за това не ми работеше. Като го махах стария, полвината му корпус после го изстъргвах с шабър. Така яко беше кородирал и залепнал, че ако решиш да го махаш, трябва да си 100% сигурен, че нямаш надежди да го сложеш наново.
При предно дясно скоро си смених цялия кабел, защото имах прекъсване на оплетката му. Отрязах го близо до самия датчик кабела, сложих друг екраниран и най-отгоре сложих и отрязаната от стария кабел букса. Много се старах с изолацията, главно против прах и вода... яко термосвиваем шлаух и стъклотефлонова тръба. Къса се най-често там, където прави един 'S', за да може да се движи заедно с разпъващия се и свиващ се амортисьор. Това е съвсем близо до колелото.
Провери с омметър дали въобще ти дава някакво съпротивление датчика на куплунга. Ако има и втори човек, който да шава кабела, докато другия мери ще е добре. Така може да се локализира приблизително мястото на съсване (ако е скъсън кабела) и да се снади само там, а не да се прекарва изцяло нов (с 2 снадки заради куплунга горе)

Забравих! Датчика отчита единствено и само на метал! Всякакви приказки, че не работел, щото видиш ли, на диска са ти запушени процепите с кал и камъчета са пълни глупости!


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Чет 17 авг 2006 11:22


Благодаря ти за изчерпателния отговор radotom!
Днес се обадих "профилактично" в Ауто + , да попитам колко струва датчика. Само той, без кабела е 100 лв, а кабела - и той е някъде около стоте лева.Казаха ми че има разлика между ляв и десен датчик, защото си мислех че се делат само на предни и задни. Този кабел може ли да бъде заместен с друг, в смисъл да не е точно кабел за ABS?Колко жички са вътре?
Опитвам се да се сетя кога започна да премигва лампичката на ABS - май беше покрай големите наводнения в региона, когато минах през една дълбока локва. Ако кабела е оголен, възможно ли е да е дало накъсо?!
Пич, нищо не си споменал за замърсяване и почистване на датчика? Според това което си писал е малко възможно да има зацапване/замърсяване.
Не знам дали съм с два куплунга - един в моторния отсег и друг на самия датчик, но скоро ще проверя.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19698
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 17 авг 2006 13:28


Щом кабела ти го предлагат отделно, значи е с 2 куплинга. Иначе кабела ще е неразглобяемо хванат към датчика. Тогава си още по-лесен, защото няма да се налага да работиш навън, наполвина под колата, а на удообно в къщи!
Обаче като нищо ще се окаже, че при теб просто е попаднала влага в куплунга долу и тя ти прави мизериите... Тогава ще има за чистене, но не датчика а самия куплунг
Няма какво да зацапа датчика, та да се налага да го почистваш. Това имах пред вид, като казах, че работи единствено и само на метал и калта и малките камъчета не му влиаят.
Ако все пак се окаже, че буксите на кабела са ти здрави, свали кабела и с омметър го провери дали няма прекъсване. Трябва да е с едно централно жило и оплетка кабела. Аз си го избирах по диаметър, да ти кажа.... Просто за да си паснат гумените захващания там, по пътчето му. Но централния проводник трябва да е многожилен, де. защото ако е с едно жило, много бързо ще се пречупи и... край!
Съвета да сте двама и единия да шава кабела, докато дригия мери си остава в сила :)


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Чет 17 авг 2006 13:49


По принцип това е датчик на Хол! Принципа е същият като в делкото !


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19698
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 17 авг 2006 13:54


WDW написа:По принцип това е датчик на Хол! Принципа е същият като в делкото !

Или грешиш здраво, или датчиците са ни различни!
Датчика на Хол е кристал, който генерира напрежение при промяна на магнитното поле около него.
При мен е една бобинка, навита в макаричка и със сърцевина (вероятно феритна). Кабелчето излиза от бобинката, а не от сърцевината, така, че няма как да греша... Освен на В3 и В4 да са различни, ама....


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Чет 17 авг 2006 13:59


Навсякъде се ползват датчици на Хол! Това чело за което говориш е именно датчика.
Не е необходимо да влизаме в дискусии! Тея процепи по диска са именно за това - да спират и пускат магнитното поле! В резултат на което имаш поредица от правоъгълни импулси с честота пропорционална на тази на въртенето на колелата!
И аз говоря за В3 !



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rosenstoilov78 и 116 госта