B5 Климатроник - не се включва мотора който охлажда фреон-а

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
svark
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 07 авг 2006 15:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

B5 Климатроник - не се включва мотора който охлажда фреон-а

Мнениеот svark » Пет 18 авг 2006 11:05


Купих си колата преди месец, та сега се сблъсквам със всичките и болежки...

Четох всички възможни теми за климатроник, който не охлажда. В повечето случаи се препоръчва допълване на фреон. На моя пасат климатроникът показа грешка 318 - т.е. точно липса на фреон.

На практика какво се получи - отидох да ми долеят фреон и се оказа, че имам 705 грама при максимум от 750 - т.е. фреон има предостатъчно.

Какво забелязахме обаче с майстора: отпред нали има 2 перки - една за радиатора на водния кръг и една която минава през скарата в която тече фреона на климатроника - та втората перка въобще не се включва. Пичът тръгна да разправя, че може да е проблем в датчик (някакъв трипъл датчик, не знам за какво говореше). Даде също идея да се върже включването на мотора с перките за включването на компресора и да върти винаги като се включи копресора. Проблема обаче е че ще падне температурата и на водния кръг и двигателя ще се преохлади.

Та въпроса ми е - някой сблъсквал ли се е с това, ако да - как е решил проблема? Някакви идеи за това да не би да има лесно разрешим проблем? Също къде има специалисти по климатроници? Аз знам само за Импас56 и ЮниТрейд. Майстора говореше, че евентуално бърникане и оправяне на климатроника може да ми излезе 1000-1500 лева?!

10x

P.S. освен, че не изстудява, климатроника и не топли - една сутрин в 6 замръзнах, но това сигурно е дру проблем.




Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот imedarov » Пет 18 авг 2006 11:18


Проблема най-вероятно е в управлението на перките. Един модул който при мен се намира под акумулатора. Управлява се от реленца и нещо е сдало багажа, често се случва. проблема може да ти бъде решен Ваското 1. Координати негови можеш да намериш в Сервизи.

При мен проблема беше, че голямата перка се е повредила и няма бавна скорост. Реши се с нова перка за 300лв от Шкода.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пет 18 авг 2006 19:09


Kолега , може и да говоря малко принципно, но за предпочитане е да си намериш тоя "трипъл" датчик , които си е един вид пресостат,защото този начин на ремонт със принудително включване на вентилатора може да доведе до някои неприятни последици (освен преохладения двигател и повишения разход) Защото "свръхкондензацията" може да доведе до работа при по хладно време до замръзване на изпарителя, работа на "мокър ход" на компресора ( от което може да си изпати) и някои други от този род.... а за 1000 лева хм ...някои хора яко кълцат салатата - домати и краставици направо цели ги мятат вътре :)


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Пет 18 авг 2006 23:08


Добре сте предполагали с майстора какво може да е, ама хубу би било и да проверите. Ако има начин да шунтираш датчика за който говориш и да видиш дали ще се включи перката. Ако ДА, значи е от него, или от недостатъчно налягане да се включи. Недостатъчно налягане за включване на пресостата може да имаш по ред причини, но главно са липса на фреон и дефектирал компресор.
А ако не тръгне вентилатора, при шунтиран пресостат, може да е друга причина (липса на напрежение, дефект във мотора на вентилатора).

А как разбрахте че има в системата 705 грама, може би сте долели 45 грама? Не вярвам да сте изтеглили фреона, и после наново да сте го пълнили.


Потребителски аватар
pasatronic
Мнения: 12
Регистриран на: Сря 19 юли 2006 12:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот pasatronic » Съб 19 авг 2006 12:10


имах подобен проблем. При мен се оказа че има проблем в панела (управлението) които не дава сигнал за включване на агрегата на климатроника. Препоръчвам ти да идеш при Иво в Дунев Спорт на Червено знаме. Дори и да не ти реши проблема окончателно, ще ти направи свястна диагностика и ще знаеш за какво иде реч. Този майстор при който си ходил хич не ми изглежда читав - ще ти повреди колата. Иска да ти променя устройството (лично аз мисля че това е голяма глупост) а не може да шунтира един датчик за да разбере дали това е проблема


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Нед 20 авг 2006 12:12


Не вярвам да сте изтеглили фреона, и после наново да сте го пълнили.

Хм , колега, напоследък тук се появиха в изобилие от станциите за събиране на фреон R12 , раздаваха ги преди време на смешни цени по програма за опазване на оклоната среда под ръководството на Института по Хладилна Техника ;) та за да няма много раздуване на сметките и локумите се предлага и подобна услуга..... изтегля се тегли се пак се слага.. НОВ защтото " в стария има май въздух и други некондензиращи газове " :D


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Нед 20 авг 2006 18:43


Ами и същия стар фреон който си изтеглил да сложиш в системата не е фатално. Ако зареждаш със течна фаза от бутилката, некондензиралите газове за които говорим не влизат в системата. Друг е въпроса ако има влага във фреона, но това може да се провери предварително. Ама за 1 кг фреон не си струва да се събира и да се занимаваш с глупости. Пък и времето дето ще изгубиш ...... Верно че в БГ времето не е от значение, ама тука има значение ;)


Потребителски аватар
svark
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 07 авг 2006 15:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот svark » Пон 21 авг 2006 9:19


Всъщност моят е R134. Налягане има достатъчно, даже повече, не знам в какви единици го мереше апаратът, но подкачваше налягане 40 единици, а нормалното е 15-20. Като резултат компресорът постоянно включва и изключва като съм на място. В движение е по-добре защото серпантината явно се продухва горе-долу от самото движение. А майсторът сам си каза, че не е специалист, само пълни фреон, не бих му оставил колата да си играе :) - той е по ходовата част, но има апарат и R134 под ръка.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Пон 21 авг 2006 19:04


а бе този твоя маистор ( викам му така защото не му знам името ;) ) не знае ли , че фреон се зарежда по кантар ..... с наляганията при неработещ вентилатор на кондензатора или нещо от този род само един господ знае колко е фреона... макар че на мен ми звучи като типичен електро проблем..... така че по добре се отнеси сериозно по въпроса защото си нямаш представа колко бързо става на компот компресора с тези неговите "педалски" буталца и особенно задвижване..... :lol:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 135 госта