Преди седмица климатроника спира да работи от раз. До сега и при -10 си пускаше компресора и изсушаваше прозореца за отрицателно време. Тъй като колата е след ремонт на предница (имаше удар) и е сменян радиатора на климатика с такъв втора ръка предположих, че няма фреон. Отидох в Габела сервиз, но се оказа, че фреон има. Момчетата почнаха да мерят и стигнаха до пресостата. Казаха, че ми се губели едни 12V там. Вечерта аз налазвам колата, но на буксата на пресостата намира 2 х 12V - колкото трябва да са. И се почва голямото търсене. Климатроника не показва грешка. Откривам прикаченото документче в нета и започвам проврявам причината поради която климатроника не иска да пусне компресора. Отивам на канал 19 и там излиза 8 - функция на външната температура. Шах с пешката! Как миналата година работи на -10 тоя климатик ... Почвам да проверявам другите канали и на канал 40 намирам едно странно показание от -51 градуса. А това уж е температурата на изпарителя и би трябвало при много ниска температура климатроника да не пали компресора защото изпарителят е обледен. Решавам аз, че това е проблема и се почва голямото търсене на въпросният датичк. Но не успявам да го открия никъде.
Та имам една молба към хората с работещ климатроник на Б5. Пуснете климатроника в не-ECON режим за да подкара компресора и ако успее - натиснете едновременно копчетата за намаляне обороти на вентилатор + по-студено + ECON и отидете на канал 40 (с червено/синьо копче се сменят каналите). Какви са показанията там? Това би трябвало да са показанията за температура на изпарителя.
И другото което се опитвам да разбера - къде аджеба е тоя датчик за температурата на изпарителя и от къде му минават кабелите? Свалих жабката и огледах всичко там, но не го видях никъде. Освен да е набутан вътре в кожуха при самият изпарител, но силно се надявам да не е така. Ако е там ще е баси филма докато го сваля и проверя...
От Стефан (zfa159) имаше предположение, че климатроника не пуска компресора заради външната температура. Може и накрая да се окаже че е така, ама тия -51 градуса за температура на изпарителя звучат, все едно че тоя датчик е откачен.
И още нещо интересно - на канал 16 за диагностика на климатроника има показание за моментната скорост на колата. И при мен е абсолютно точно както на навигацията. А на таблото стрелката бяга с няколко километра напред. Та ако искате дигитален и коректен километраж - погледнете там
