Температурата на двигателя?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Нед 23 яну 2005 11:05


Pichaga даде един добър савет

(най-простия тест е на празен ход няма принудително охлаждане от насрещен въздух, палиш колата и чакаш---кога ще включи перката)

Само искам да допълня . Нормалния цикал е следния . Сутрин на студено палиш колата и вдигаш капака . И започваш да държиш водното съединение през което постъпва водата в радиатора и едновременно следиш стрелката на водата . Като стрелката стигне горе долу средата , ще ти отвори и втория кръг , тоест водата ще започне да цирколира и през радиатора , чак тогава трябва да усетиш и как преминава топлата вода през водното саединение . Стрелката на водата ще ти спадне малко и след това отново ще започне да се вдига . Гледаш си в книжката каде е посочено да се включи перката , и момента трябва да е точно там !!!

Не трябва се се забравя и че навън температурите са доста ниски и това опражнение ще стане по-бавно .

Сега ще обясня ако имаш някакви нередности какво ще се получи :

1. Ако ти седи постоянно отворен термостата ще започне да ти грее веднага и водата която минава през водното саединение , а тя трябва да загрее чак след отварянето на втория кръг . ( Трябва да се внимава да не се обърка пълнещия и източващия маркуч ) .

2. Ако ти се включва по-късно или по-рано перката проблема е в датчика които включва перката . Около 20-25лв. струва .

За развалена водна помпа може да се говори чак следкато започне да идава едни пищящи звуци , след това почва да издава звуци като на трошене на камани и гледаш ей така :shock: и след това протича .

Нормално е зимата да седят температурите на двигателя по ниски особенно ако си в краините квартали на София или извън нея .

На колата и трябват поне около 7 км. градско тоест с висене по светофарите , и над 8-9 км. извън градско за да си влезе в нормална температура .

По въпроса защо не ти духа топло парното , ако всичко ти е наред със системата както е описано по-горе , има вероятност да ти е позапушен радиатора за парното и водата да цирколира само в малка част от трабичките . Ако те интересува мога да ти го обясня подробно и този въпрос , но да не ви омръзна :roll:

И един съвет от мен . Никога не си пълнете системата с чист концехтрат (антифриз) , особено като не е менте , защото лятото ще напълните форума с въпроси защо ви изхвърля водата или защо ви протече радиатора .

Щях да забравя , при четвърта скорост на парното и при не достатъчно загряла кола , не се постигат добри резултати 8)

Надявам се да съм ви бил полезен :wink: [/quote]




barmalei
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 23:03
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот barmalei » Нед 23 яну 2005 14:21


tara1 написа:Главния клапан на термостата при 1.8ми. двигател RP се отваря при темп. 85градуса, а на пълно се отваря при 105градуса.

Наистина можеш да си сложиш какъвто термостат ти е угодно (както направих аз) - само цитирам ЕТКА-та, а там не е 85/105 (или поне в моята версия :) )
То не съм много навътре с термостатите - какъв е тоя главен клапан ... второстепенен има ли?


barmalei
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 23:03
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот barmalei » Нед 23 яну 2005 14:50


Ventoman написа:Pichaga даде един добър савет

...

Надявам се да съм ви бил полезен :wink:
[/quote]

За помпата не съм съгласен - двигателя прегряваше, сменихме я (защото се въртеше сравнително трудно на ръка), вече не прегрява - а не е издавала пищящи звуци (то това е субективно де, може да недочувам ;) ), вентилатора не се включваше (навреме), а му работят и двете степени, термоключа първо го смених с нов а след това и го мерих на котлона - също си беше в норма. Според мен (а и както каза Пичагата) не е бил достатъчен дебита (термоключа е на възможно най-отдалеченото от маркучите място на радиатора).
Перката се включва доста трудно - на празен ход ще падне доста чакане - самият ти казваш, че за достигане на работна температура са необходими ~7км градско каране :).
А и за антифриза - чистия незная как ще се отрази, но карам целогодишно (вече три години ~50000km) с около 80% антифриз и досега проблем не съм имал (с ниските концентрации също трябва да се внимава, защото тогава не се гарантира защитата от корозия - 80% е повече от необходимото, не е еталон, само го давам като пример). А и температурата на кипене на антифриза е по-всока от 100 градуса - по руските стандарти (ГОСТ) мисля беше не по-малко от 108 градуса при налягане 760 мм живачен стълб. За западните стандарти незная как е :)


Потребителски аватар
kbot
Мнения: 389
Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
Контакти:

Мнениеот kbot » Нед 23 яну 2005 15:55


Освен че понижава температурата на замръзване, антифризът покачва температурата на кипене :!: Това казва теорията, и не виждам защо трябва да има проблем с концентрата през лятото :lol:


leo
Мнения: 10
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 22:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот leo » Вто 05 апр 2005 23:35


kbot написа:Освен че понижава температурата на замръзване, антифризът покачва температурата на кипене :!: Това казва теорията, и не виждам защо трябва да има проблем с концентрата през лятото :lol:


мисля си че не е добре да се кара с концентриран антифриз (ако това имаш предвид под "концентрат") - концентрата има по-лош тоблообмен от разредения антифриз (защото водата е по-добър "топло-проводник" от самия антифриз. Препоръчително е 1/1 или 2/1 (за по-студено време - под -35 градуса например). Позагледай надписите по тубата с концентрата - би трябвало да видиш предупрежденията и препоръките написани там.


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Сря 06 апр 2005 0:59


При мен, главно при градско каране, температурата стои около 100 градуса... Всичко си е в нормата - антифриз-вода има, маслото смених преди две седмици; обаче няма промяна. 100-110 и това е. И парното започва да духа топло когато стрелката посочи 60-70 градуса. Не знам дали има проблем и при мен.


AIA
Мнения: 52
Регистриран на: Чет 01 юли 2004 7:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот AIA » Сря 06 апр 2005 10:03


Passat 91 1.8 RP Mi
градско 90-100
междуградско 80-90


leo
Мнения: 10
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 22:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот leo » Пет 08 апр 2005 17:37


VW_FEN написа:При мен, главно при градско каране, температурата стои около 100 градуса... Всичко си е в нормата - антифриз-вода има, маслото смених преди две седмици; обаче няма промяна. 100-110 и това е. И парното започва да духа топло когато стрелката посочи 60-70 градуса. Не знам дали има проблем и при мен.


Почти съм сигурен че ползваш термостат за 87 градуса вместо нормалния (80). Абсолютно същия ефект се получи при мене като го сменях миналата седмица (бях взел за 87 вместо за 80). Сега пак мисля да го сменям че ме притеснява през лятото на климатик до колко ще вдигне. Вече съм се оборудвал с правилния термостат - през почивните дни ако остане време ще го слагам.


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Съб 09 апр 2005 18:27


Ами, не знам, така си беше откакто я взехме... в началото преди две години стрелките ми отчитаха температура и бензин. След един месец каране нещо се повреди и спряха да отчитат. Така си я карахме година и половина, че и повече даже. Преди три месеца баща ми намери някакъв познат, електротехник, човека, оправи таблото за две минути работа с поялника. Добре, че не дадох 150 лева за ново (по-точно втора употреба).
Както и да е, мисълта ми беше, че две години вече я караме така - в задръстване 100-110 градуса, същото става и когато я настъпвам повече и нищо и няма. Днес се връщам от центъра с около 50-60 км/ч, не съм качвал над 2000 оборота. Температурата се вдигна на 70-80 и там зспа. Та значи какво ми идва на ум като си го мисля това нещо - може би тези температури са в нормалните граници... gruebel


Потребителски аватар
didogn71
Мнения: 72
Регистриран на: Вто 01 мар 2005 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Мнениеот didogn71 » Нед 10 апр 2005 17:14


и при мен температурата градско е 100-110,а извънградско 90градуса.
колата ми е пасат 1,8G60


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Нед 10 апр 2005 18:21


Моята кола изключително рядко дори може да се кажа в частни случаи е дигала до сто градуса. Термостата почва да отваря някъде към 85гр. Перката се включва на 90гр и температурата стига максимум до 95 в най големите жеги и задръствания. Нямам климатик.


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Сря 13 апр 2005 23:32


Брях... малко е твърдичка за лимузина... докато си дода от Велико Търново до София, мали, направо се изръмбих, но това е друга тема, що ли пълня форума с глупости само!!! :? :wink: Drunk


Потребителски аватар
modiliani
Мнения: 102
Регистриран на: Пет 22 апр 2005 9:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Вече имаме описание за температурата на двигателя?

Мнениеот modiliani » Пет 22 апр 2005 9:33


Здравейте !
За моя радост и аз имам Passat 1.8 GL 60. От скоро на пазара имаме книга която описва основните данни и правила за този модел. Лично аз вече я имам и ако мислите, че има още по темата ще ви я цитирам. Само накратко да спомена, че вътре става дума за температури от 85 до 110 т.е. липсват такива като 70 градуса.

http://www.books.bg/book.php?ISBN=9549919188&aid=abto

Поздрави и без аварийно пътуване


Потребителски аватар
kbot
Мнения: 389
Регистриран на: Съб 20 ное 2004 10:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Дачия Дъстър 4x4 dci
Контакти:

Re: Вече имаме описание за температурата на двигателя?

Мнениеот kbot » Пет 22 апр 2005 9:53


modiliani написа: ... става дума за температури от 85 до 110 т.е. липсват такива като 70 градуса.

Напълно съм съгласен :lol: След като смених термостата за 4-5 километра стрелката отива на 90 и там си остава, а по светофарите стой на 110. Преди това в града беше около 80 градуса, обаче по магистралата не вдигна повече от 35 градуса :wink: та затова го смених ...


Потребителски аватар
modiliani
Мнения: 102
Регистриран на: Пет 22 апр 2005 9:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Вече имаме описание за температурата на двигателя?

Мнениеот modiliani » Пет 22 апр 2005 10:52


kbot написа:
modiliani написа: ... става дума за температури от 85 до 110 т.е. липсват такива като 70 градуса.

Напълно съм съгласен :lol: След като смених термостата за 4-5 километра стрелката отива на 90 и там си остава, а по светофарите стой на 110. Преди това в града беше около 80 градуса, обаче по магистралата не вдигна повече от 35 градуса :wink: та затова го смених ...


Нещата леко са изменени при по новите модели след 1996г., и ако колата е снабдена с климатик. Но всичко си остава в тези грани които описах



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 205 госта