Няколко думи за предистория.
Пасата е Б3 1989 г. с мотор 1.8 PF. Имаме го от Юни месец миналата година, има си газ. Дава много сладък разход на газ 10/100 градско и 7.2/100 извънградско. Колата вървеше прилично, но един ден решик да и замеря компресията която се оказа ниска. От там тръгна цялата работа. Също така похарчваше и масло - около 0.5 литра на 1000 км. Друг проблем не е имала вървеше добре, мотора работеше сравнително тихо.
След дълго отлагане се стигна до отварянето на мотора. Оказа се че му е за първи път откакто съществува.
На пръв поглед положението беше следното:
- надрани 1-ва и 5-та шийки на разпределителния вал
- по клапаните и буталата имаше доволно количество нагоряло масло
- гарнитурата беше ОК
- водачите на клапаните бяха за смяна
- гумичките направо се бяха вдървили
Следва сваляне на картера и сваляне на помпа и бутало. Тук вече стана по-лошо:
- сегментите /компресионните/ имаха ключ малко над 1 мм.
- биелните лагери в общи линии заминали
- оказа се обаче че и основните е добре да се сменят защото бяха тръгнали и те.
- имаше малък ръб на върха на цилиндъра, който се оказа че е в нормите.
Тук вече положението стана трагично защото следваше сваляне на скорости и вадене на блока. Зор защото при отворен картер беше трудно да се подпре мотора отдолу за да се свалят тампоните и да се извадят скоростите. Спаривхме се и с това.
Меджувременно главата беше занесена за шлайф, нови водачи и припасване на клапаните. Удоволствието струваше 80 лв и беше извършено за близо 2 дни /занесох я Вторник сутринта и в Сряда към 19 часа си я взех/. Във Вторник бяха закупени:
Сегменти KolbenShmidt - 86.40
Ролка за ангренаж - 19.20
Гарн.глава VICTOR REINTZ - 21.60
Гарн.капак VICTOR REINTZ - 5
Биелни лагери Kolben Shmidt - 26.40
Гумички клапани VICTOR REINTZ - 6.40
В сряда взех вал + капачките за вала + 4 повдигача + ляв бял мигач за 70 лв. от втората употреба към Лозен.
Също така и:
Основни лагери KolbenShmidt - 36
Гарнитура картер VICTOR REINTZ - 8
Семеринг голям VICTOR REINTZ - 7
Семеринг Малък VICTOR REINTZ - 4
След свалянето на блока в Четвъртък се наложи и купуването на:
Семеринг междинен вал VICTOR REINTZ - 4
Ремонтен комплект съединител LUK - 196
Шпилки за изпускателния колектор, гайки, ремък за алтернатора - 10
Съединителя го взех защото стария беше точно на границата когато започва да яде нитовете държащи феродото по феродовия диск.
Ето и няколко снимки:
Това се получи след свалянето и на блока:
ето го със почистени /колкото можеше/ бутала, нови сегменти, нови биелни лагери.
ето я и готовата глава със новия вал:
До тук всичко беше ОК. Оказа се износването на шийките /и на основните и на биелните/ на коляновия вал е в нормите и няма нужда от шлайф и ремонтен размер лагери. Та всичко беше ОК, главата беше сложена, всичко накачено, почти сглобения мотор качен на купето, тампоните хванати и т.н. Остана да се стегне главата на 3-ти и 4-ти път на по 90°. При последното стягане на 10-ия болт се стигна доооооо...
скъсването му...............
.....
.....
след като се скъса болта бях пред нервна криза и седнах да помисля /беше ми причерняло направо/. Реших за всеки случай да направя следното: вкарах болта в гнездото и започнах да въртя все едно го развивам. Поради якостта на болтовете горната част закачи долната и тъй като нямаше накъде да отиде тя започна да се развива. След като се разви остана само да се извади от:
Толкова бях изперкал, че изключих за номера с магнита, но това нежно и изцапано създание ме подсети:
Тук се вижда скъсания болт и инструментите с които беше изваден:
След изваждането на парчето приключихме до тук защото беше стана ло малко след 23 часа:
На другия ден купих и комплект нови болтове Виктор Реинц - 26 лв.
До вечерта всичко беша накачено, навързано и т.н. и колата беше запалена без някакви усложнения.
Заработи /след известно време/ много добре, сравнително по-тихо от преди.
Сега ще следя да мине около 200-300 километра и да сменя маслото за да мога да видя дали ще смее да го пипа вече. Стщо така след известно време ще замеря компресията /малко да се напаснат сегментите/.
Преди беше съответно: 9-8-7-8
Цялото удоволствие излезе 600 лв /700 без отстъпките/. Частите са закупени от Ауто+ на Черни връх /вече кат ме видят там и бягат и се крият : : : /. Също така ми изяде 5 дни тъй като бях зависим от шлайфането на главата и нужните части и скъсан болт и други такива.
След известно време ще гледам да обновя темата с новата компресия и налягане на маслото, защото до сега след загряване на мотора имаше моменти да присветне лампата на маслото.
За сега толкова, надявам се написаното да е поучително за някой, интересно за други и т.н. и дано да отговори на някой често задавани въпроси относно цени, налягане на масло и т.н.
Айде и една бонус снимка която като погледна и ми се завивя свят от кабели и маркучи:
°niksi°
Пасат Б3 1989г. 1.8 PF - полуосновен ремонт с картинки
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Зор защото при отворен картер беше трудно да се подпре мотора отдолу за да се свалят тампоните и да се извадят скоростите.
Чета и си мисля : гледаи сега колко е несправедлив този свят, аз имам професионална китаиска стоика за вадене на двигатели на автомобили , а сигурно никога няма да извадя нито един ..... иначе подчертано инфото е поучително ..... а с цените и доооста полезно....
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
ако не е тайна
За колко пари го купи ако не е тайна? Гледам че хората търсят изправни Пасати за 3000 лева.
В твоята калкулация не си сложил разхода за труд при читав майстор.
В твоята калкулация не си сложил разхода за труд при читав майстор.
Re: Полуосновен ремонт на Пасат 1.8 PF с картинки.
°niksi° написа:...Оказа се че му е за първи път откакто съществува.
niksi, честито извинявам се за отнесения въпрос, но как разбра, че му е за първи път?
Може би съдиш по това какво и колко е износено или имаш други критерии?
Колата от Италия ли е дошла? Имаш ли представа на колко хиляди беше преди ремонта? Колко процента ти беше износването преди ремонта?
- madmen
- Мнения: 3032
- Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Сливница
Re: Полуосновен ремонт на Пасат 1.8 PF с картинки.
°niksi° написа: ще гледам да обновя темата с новата компресия и налягане на маслото, защото до сега след загряване на мотора имаше моменти да присветне лампата на маслото.
Проверявай баце, да не би ниско налягане на маслото да те е довело до главоболия.
Относно темата
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: railfan и 74 госта