:arrow 26 - 28 август 2022 г. - предстои Фолксваген Фолклорен Събор Узана 2022! :bbq

Пасат Б3 1989г. 1.8 PF - полуосновен ремонт с картинки

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5087
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Пасат Б3 1989г. 1.8 PF - полуосновен ремонт с картинки

Мнениеот °niksi° » Вто 22 авг 2006 22:39


Няколко думи за предистория.
Пасата е Б3 1989 г. с мотор 1.8 PF. Имаме го от Юни месец миналата година, има си газ. Дава много сладък разход на газ 10/100 градско и 7.2/100 извънградско. Колата вървеше прилично, но един ден решик да и замеря компресията която се оказа ниска. От там тръгна цялата работа. Също така похарчваше и масло - около 0.5 литра на 1000 км. Друг проблем не е имала вървеше добре, мотора работеше сравнително тихо.
След дълго отлагане се стигна до отварянето на мотора. Оказа се че му е за първи път откакто съществува.
На пръв поглед положението беше следното:
- надрани 1-ва и 5-та шийки на разпределителния вал
- по клапаните и буталата имаше доволно количество нагоряло масло
- гарнитурата беше ОК
- водачите на клапаните бяха за смяна
- гумичките направо се бяха вдървили

Следва сваляне на картера и сваляне на помпа и бутало. Тук вече стана по-лошо:
- сегментите /компресионните/ имаха ключ малко над 1 мм.
- биелните лагери в общи линии заминали
- оказа се обаче че и основните е добре да се сменят защото бяха тръгнали и те.
- имаше малък ръб на върха на цилиндъра, който се оказа че е в нормите.

Тук вече положението стана трагично защото следваше сваляне на скорости и вадене на блока. Зор защото при отворен картер беше трудно да се подпре мотора отдолу за да се свалят тампоните и да се извадят скоростите. Спаривхме се и с това.

Меджувременно главата беше занесена за шлайф, нови водачи и припасване на клапаните. Удоволствието струваше 80 лв и беше извършено за близо 2 дни /занесох я Вторник сутринта и в Сряда към 19 часа си я взех/. Във Вторник бяха закупени:
Сегменти KolbenShmidt - 86.40
Ролка за ангренаж - 19.20
Гарн.глава VICTOR REINTZ - 21.60
Гарн.капак VICTOR REINTZ - 5
Биелни лагери Kolben Shmidt - 26.40
Гумички клапани VICTOR REINTZ - 6.40

В сряда взех вал + капачките за вала + 4 повдигача + ляв бял мигач за 70 лв. от втората употреба към Лозен.
Също така и:
Основни лагери KolbenShmidt - 36
Гарнитура картер VICTOR REINTZ - 8
Семеринг голям VICTOR REINTZ - 7
Семеринг Малък VICTOR REINTZ - 4

След свалянето на блока в Четвъртък се наложи и купуването на:
Семеринг междинен вал VICTOR REINTZ - 4
Ремонтен комплект съединител LUK - 196
Шпилки за изпускателния колектор, гайки, ремък за алтернатора - 10

Съединителя го взех защото стария беше точно на границата когато започва да яде нитовете държащи феродото по феродовия диск.

Ето и няколко снимки:
Изображение

Това се получи след свалянето и на блока:
Изображение

ето го със почистени /колкото можеше/ бутала, нови сегменти, нови биелни лагери.
Изображение

Изображение

ето я и готовата глава със новия вал:
Изображение


До тук всичко беше ОК. Оказа се износването на шийките /и на основните и на биелните/ на коляновия вал е в нормите и няма нужда от шлайф и ремонтен размер лагери. Та всичко беше ОК, главата беше сложена, всичко накачено, почти сглобения мотор качен на купето, тампоните хванати и т.н. Остана да се стегне главата на 3-ти и 4-ти път на по 90°. При последното стягане на 10-ия болт се стигна доооооо...
скъсването му...............
.....
.....
след като се скъса болта бях пред нервна криза и седнах да помисля /беше ми причерняло направо/. Реших за всеки случай да направя следното: вкарах болта в гнездото и започнах да въртя все едно го развивам. Поради якостта на болтовете горната част закачи долната и тъй като нямаше накъде да отиде тя започна да се развива. След като се разви остана само да се извади от:
Изображение

Толкова бях изперкал, че изключих за номера с магнита, но това нежно и изцапано създание ме подсети:
Изображение

Тук се вижда скъсания болт и инструментите с които беше изваден:
Изображение

След изваждането на парчето приключихме до тук защото беше стана ло малко след 23 часа:
Изображение

На другия ден купих и комплект нови болтове Виктор Реинц - 26 лв.
До вечерта всичко беша накачено, навързано и т.н. и колата беше запалена без някакви усложнения.
Заработи /след известно време/ много добре, сравнително по-тихо от преди.
Сега ще следя да мине около 200-300 километра и да сменя маслото за да мога да видя дали ще смее да го пипа вече. Стщо така след известно време ще замеря компресията /малко да се напаснат сегментите/.
Преди беше съответно: 9-8-7-8

Цялото удоволствие излезе 600 лв /700 без отстъпките/. Частите са закупени от Ауто+ на Черни връх /вече кат ме видят там и бягат и се крият :wink: :wink: :wink: /. Също така ми изяде 5 дни тъй като бях зависим от шлайфането на главата и нужните части и скъсан болт и други такива.

След известно време ще гледам да обновя темата с новата компресия и налягане на маслото, защото до сега след загряване на мотора имаше моменти да присветне лампата на маслото.
За сега толкова, надявам се написаното да е поучително за някой, интересно за други и т.н. и дано да отговори на някой често задавани въпроси относно цени, налягане на масло и т.н.

Айде и една бонус снимка която като погледна и ми се завивя свят от кабели и маркучи:
Изображение

°niksi°




Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Сря 23 авг 2006 0:00


Лично за мен много полезно четиво.Браво за свършената работа :)


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 23 авг 2006 0:45


Евала..
Големо евала..
НА дружбенската ще те "прекръша" от въпроси ;)


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve » Сря 23 авг 2006 6:19


Зор защото при отворен картер беше трудно да се подпре мотора отдолу за да се свалят тампоните и да се извадят скоростите.

Чета и си мисля : гледаи сега колко е несправедлив този свят, аз имам професионална китаиска стоика за вадене на двигатели на автомобили , а сигурно никога няма да извадя нито един ..... иначе подчертано инфото е поучително .....:) а с цените и доооста полезно.... 8)


Потребителски аватар
K22
Мнения: 1978
Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
Двигател: 2200 Д 2005
Местоположение: Плевен

ако не е тайна

Мнениеот K22 » Сря 23 авг 2006 8:07


За колко пари го купи ако не е тайна? Гледам че хората търсят изправни Пасати за 3000 лева.
В твоята калкулация не си сложил разхода за труд при читав майстор.


Потребителски аватар
passi1
Мнения: 269
Регистриран на: Пет 28 апр 2006 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Полуосновен ремонт на Пасат 1.8 PF с картинки.

Мнениеот passi1 » Сря 23 авг 2006 9:47


°niksi° написа:...Оказа се че му е за първи път откакто съществува.

niksi, честито извинявам се за отнесения въпрос, но как разбра, че му е за първи път?
Може би съдиш по това какво и колко е износено или имаш други критерии?
Колата от Италия ли е дошла? Имаш ли представа на колко хиляди беше преди ремонта? Колко процента ти беше износването преди ремонта?


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19324
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Сря 23 авг 2006 9:53


Евалла за майсторлъка и труда да се снима и опише всичко! :bowdown :bowdown :bowdown
Предлагам да се закърфичи горе и да се прочете от всички, които биха се заинтересували от въпроса.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9363
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Сря 23 авг 2006 9:57


М@кя му и болт. :D
Като гледам Криси е свършила тънката работа.

Добре момче :да: ,нямаш спирка, полезен материал за всички ни!


One
Мнения: 3591
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 9:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот One » Сря 23 авг 2006 10:06


L&R написа:
Добре момче :да: ,нямаш спирка, полезен материал за всички ни!

направо поредно голямо евала за търпение, майсторлък и всичко ;) :)


Потребителски аватар
alien1
Мнения: 339
Регистриран на: Сря 31 авг 2005 12:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот alien1 » Сря 23 авг 2006 10:32


Една от най-полезните статии които съм чел напоследък. След този основен ремонт да си го караш със здраве. :D


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Сря 23 авг 2006 12:45


:bowdown :heavymetal:


Потребителски аватар
MITKO_DVD
Мнения: 6348
Регистриран на: Пет 09 юни 2006 20:54
Автомобил: Passat B4
Двигател: 2E 1994
Местоположение: София/Монтана
Контакти:

Мнениеот MITKO_DVD » Сря 23 авг 2006 13:34


Браво Нкси,ева за майсторлъка,търпението и желанието с което си подготвил тази тема. :bowdown :да: От мен мога само да ти пожелая доста безаварийни километри с Пасатчето.Аз тази вечер почвам тази операция за моя 2Е със скъсания болт на коляновия вал,ще се опитам като приключа да подготвя и аз една такава тема.


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3023
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Re: Полуосновен ремонт на Пасат 1.8 PF с картинки.

Мнениеот madmen » Сря 23 авг 2006 15:06


°niksi° написа: ще гледам да обновя темата с новата компресия и налягане на маслото, защото до сега след загряване на мотора имаше моменти да присветне лампата на маслото.

Проверявай баце, да не би ниско налягане на маслото да те е довело до главоболия.
Относно темата :да: :bowdown


Потребителски аватар
batmilko
Мнения: 8856
Регистриран на: Чет 22 юли 2004 10:19
Автомобил: Opel Zafira
Двигател: 1900 CDTI
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот batmilko » Сря 23 авг 2006 15:16


Браво, БРАВО, Никсън, евалата :kef:


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Мнениеот kossel » Сря 23 авг 2006 15:48


Ех, добра тема, аз мечтая жена ми да седне и да човърка с мене пасата ! Ще бъде голям майтап!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта