
спирачките на задните колела
-
- Мнения: 1
- Регистриран на: Съб 19 мар 2011 22:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: smolqn
спирачките на задните колела
Здравейте приятели.Минах преглед и ми казаха че спирачките на задните колела не работят.Уреда отчете 0,58 което не е задоволително по закон но проблема не ми е с закона а че го чувствам когато шофирам.Реално колата спира не лошо (забравих да кажа че предните колела работят супер веднага ме изхвърли от валяците).Но когато те стъпят на пясък не ми се мисли,кофти чувство движа се с 30 а се влача 3 метра
.Колата е пасат В3 /92/ 1,8 90 коня с дискове и отпред и отзад.Когато купих колата нямаше накладки и ги смених всички. Повече от 4 години и 68 000 км. тези отзад си стоят и имат още феродо.Отпред ги смених отдавна.Всички са на "феродо сл" Преди 2 години смених спирачната течност и ефекта беше впечетляващ.Несъм сигурен дали ако го направя отново всичко ще е ОК.Течност не се губи педала си е все така като чели няма въздух ,съмнявам се в "кантара" когато напомпя става по добре. Ако някой има опит в този проблем или представа как мога да сам да констатирам кое не е наред моля помогнете.Благодаря ви предварително.

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: спирачките на задните колела
Аз лично изхвърлих кантара,направих една профилактика на задните апарати - смяна на буталцето,на гумичките,раздвижване на целия механизъм отзад,смяна на всичките спир. маркучи по задния мост и смяна на спир. течност в цялата система...ти да видиш какво са спирачки
Принципно при махане на кантара много хора казват,че било опасно,защото видиш ли ако задното колело имало малко сцепление с пътя и т.н. при ненатоварена кола и т.н. можело да блокира и да се завъртиш и т.н. Теоретично е така,ама до някъде.
1. аз имам АБС и дори колелото да блокира,което не ми се е случвало до сега,защото щяхд а го усетя по задействането на АБС-а,то АБС-а ще го разблокира и няма проблем.
2. дори без АБС няма да има проблем,защото към предния и към задния апарат се придава едно и сщо налягане от помпата,при липса на кантар.Съответно обаче предния апарат е с доста по-голямо бутало,доста по-голяма площ на накладките и доста по-голя диск,отколкото задното и съответно работи много много по-ефективно и задното отново не спира толкова сериозно,че да провлачи,ако не си натиснал сериозно спирачката.
3.Специално пък Пасат било сдан или комби,отзад е доста тежък (спрямо Голф примерно) и е много трудна работа да провлачи задното преди да провлачи предното,пък и практически обикновено и 2-те колела от дадена страна са на лошата настилка.
Личният ми съвет е да махнеш кантара или другия вариант,да го вържеш постоянно да е отворен (тогава пак редуцира малко от усилието към задните колела),да си смениш всичките спир. маркучи по задния мост (общо са 4 броя),понеже никой никога не ги сменя и има проблеми с тях,да си направиш една профилактика на апаратите,след това една нова течност в цялата система и мисля,че ще проимаш много задоволителни спирачки.


Принципно при махане на кантара много хора казват,че било опасно,защото видиш ли ако задното колело имало малко сцепление с пътя и т.н. при ненатоварена кола и т.н. можело да блокира и да се завъртиш и т.н. Теоретично е така,ама до някъде.
1. аз имам АБС и дори колелото да блокира,което не ми се е случвало до сега,защото щяхд а го усетя по задействането на АБС-а,то АБС-а ще го разблокира и няма проблем.
2. дори без АБС няма да има проблем,защото към предния и към задния апарат се придава едно и сщо налягане от помпата,при липса на кантар.Съответно обаче предния апарат е с доста по-голямо бутало,доста по-голяма площ на накладките и доста по-голя диск,отколкото задното и съответно работи много много по-ефективно и задното отново не спира толкова сериозно,че да провлачи,ако не си натиснал сериозно спирачката.
3.Специално пък Пасат било сдан или комби,отзад е доста тежък (спрямо Голф примерно) и е много трудна работа да провлачи задното преди да провлачи предното,пък и практически обикновено и 2-те колела от дадена страна са на лошата настилка.
Личният ми съвет е да махнеш кантара или другия вариант,да го вържеш постоянно да е отворен (тогава пак редуцира малко от усилието към задните колела),да си смениш всичките спир. маркучи по задния мост (общо са 4 броя),понеже никой никога не ги сменя и има проблеми с тях,да си направиш една профилактика на апаратите,след това една нова течност в цялата система и мисля,че ще проимаш много задоволителни спирачки.

- vasilb
- Мнения: 742
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: спирачките на задните колела
За профилактиката и подмяната на някои компоненти от спирачната система съм съгласен, но за махане на кантара - твърдо "нЙе"! Немецът го е сложил и е оскъпил колата с някаква цел! При прегледа - разбира се, че задните няма да блокират и да бъде изхвърлена колата, защото е празна и усилието към тях е намалено! Дърпа се ръчната, за да блокират и колата да бъде избутана от валяците. Ако я натовариш с два чувала цимент от по 50 кг. в багажника ще блокират. Профилактика, смяна на консумативи и никакви побългарявания! Успех! 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: спирачките на задните колела
Ами не е точно така,понеже дори при по-старите модели с АБС,го има кантара (В4 94-та примерно).След това при по-новото поколение АБС и коли от сорта на Голф 3 и Пасат В4 вече понятието "кантар" спира да съществува,понеже не е нужен.
Принципно на много Пасат-и в сервиза съм правил подобно нещо (да се върже или да се махне) и то основно,защото клиентите са ме карали да го правя и никой не е казал това да му е създало опасна ситуация...факт е,че един път става,както се казва,обаче аз карах така 2 години със стария Пасат (дискове отпред,барабани отзад) и никога не съм имал проблем от каквото и да е естество с блокиране на задните колела.

Принципно на много Пасат-и в сервиза съм правил подобно нещо (да се върже или да се махне) и то основно,защото клиентите са ме карали да го правя и никой не е казал това да му е създало опасна ситуация...факт е,че един път става,както се казва,обаче аз карах така 2 години със стария Пасат (дискове отпред,барабани отзад) и никога не съм имал проблем от каквото и да е естество с блокиране на задните колела.

- ivchoforever
- Мнения: 121
- Регистриран на: Нед 29 мар 2009 3:51
- Автомобил: Passat B3 1992
- Двигател: 2.0 115 ADY
- Местоположение: София
Re: спирачките на задните колела
Нека да споделя и мойте наблюдения относно кантара.Това за мен е една голяма немска грешка
заради която на много хора не им спират задните колела и в трудни ситуации изобщо не ми се мисли какво би се случило 'Да не дава господ'
Моята Б3-ка като я взех благодарение на така наречения 'Регулатор на спирачно усилие'(КАНТАР) като спирах малко по рязко предницата ми се носеше като шейна,защото блокираха предните колела,а от зад нямаше никой
Проблема беше решен като се опъна кантара на MAX и го вързах
смяна на спирачна течност,всички маркучета по спирачната система и едно хубаво обезвъздушаване,и с риск да ме нахрани някой,че с така вързан кантар ще се носи заницата при по рязко спиране при по лоша настилка може да заповяда давам му пасата и тества на каквато настилка иска за да се увери,че спирането с вързан кантар е чудесно и няма АБСОЛЮТНО НИКАКВИ рискове да поднесе задницата!!!
Така че колега ако искаш да имаш наистина добри спирачки си направи цялостна профилактика на спирачната система:Смяна на спирачната течност,всички маркучи,кантара на MAX,и обезвъздушаване и може да разбереш,че колата ти е можела да спира по добре
Мога да те насоча веднага към кой клубен сервиз да се обърнеш за съдеиствие в гр.София,но нека е на лично за да не правя реклама 
ПП:Ако сложиш и спирачна помпа от VW T4 фантазията ти е бедна какво се случва




Така че колега ако искаш да имаш наистина добри спирачки си направи цялостна профилактика на спирачната система:Смяна на спирачната течност,всички маркучи,кантара на MAX,и обезвъздушаване и може да разбереш,че колата ти е можела да спира по добре


ПП:Ако сложиш и спирачна помпа от VW T4 фантазията ти е бедна какво се случва

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: спирачките на задните колела
Цъ!
Отговоря, мисля, ще е друг:
viewtopic.php?f=11&t=1395&hilit=%D1%81%D0%BF%D0%B8%D1%80%D0%B0%D1%87%D0%BD%D0%B8
Правих го - нямате си на идея колко голяма разлика има!
Все пак - да не забравя да допълня какво ме предупреди В1:
'Ще псуваш много яко със зегерката вътре!'
Само забрави да ме предупреди да си подготвя репертоар за цял ден!
Отговоря, мисля, ще е друг:
viewtopic.php?f=11&t=1395&hilit=%D1%81%D0%BF%D0%B8%D1%80%D0%B0%D1%87%D0%BD%D0%B8
Правих го - нямате си на идея колко голяма разлика има!

Все пак - да не забравя да допълня какво ме предупреди В1:
'Ще псуваш много яко със зегерката вътре!'



Само забрави да ме предупреди да си подготвя репертоар за цял ден!

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: спирачките на задните колела
Е то от там се започва,но редовно кантара си такова майката и създава грижи и драма при подаването на течност към задните колела.Аз за това му казах на човека,да си види и маркучите и апаратите и да помисли и за кантара 
Ако настоява,може да си купи нов кантар и да го подмени с нов,за да е убеден,че работи като хората и не му създава проблеми


Ако настоява,може да си купи нов кантар и да го подмени с нов,за да е убеден,че работи като хората и не му създава проблеми


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта