Здравейте колеги имам проблем с управлението на климатроника- не ми отваря клапата за краката и реших да сваля табло за да оправя проблема. Свалих си го таблото, оправих си всичките клапи и установи че проблема е от управлението и по точно тази част е изгоряла и постоянно ми дава грешки търсих е в магазини за този вид части обаче няма намиране в Пловдив, а не ми се дават много пари за друго управление. SIEMENS TLE 4201S1
ако някой може да помогне много ще съм му благодарен



Проблем с управление на климатроник Б3
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с управление на климатроник Б3
Как реши,че това е проблемът?
Принципно клапата за краката не е толкова просто нещо,колкото изглежда.Едната електрическа клапа управлява така наречената централна клапа,която пуска и спира въздушния поток към вакуумната клапа,която управялва вече дали да вее на стъклото или на краката.Ако на работи ел. клапа тогава ще ти дава грешки и ще има проблем и мисля,че този чип управляваше нея.
Ако имаш проблем с вакуумната обаче,тогава ако проблемът не е във вакуум разпределителя,трябва да се смени транзистора,който управлява съответната бобина.Те са едни малки транзисторчета в редичка 7 или 8 като всеки управлява крайно устройство - бобинките на вакуум разпределителя и бобинките на релетата.
Този чип трудно ще го намериш,доста хора са го търсили,но никой не ми е казал,да го е намирал успешно.

Принципно клапата за краката не е толкова просто нещо,колкото изглежда.Едната електрическа клапа управлява така наречената централна клапа,която пуска и спира въздушния поток към вакуумната клапа,която управялва вече дали да вее на стъклото или на краката.Ако на работи ел. клапа тогава ще ти дава грешки и ще има проблем и мисля,че този чип управляваше нея.
Ако имаш проблем с вакуумната обаче,тогава ако проблемът не е във вакуум разпределителя,трябва да се смени транзистора,който управлява съответната бобина.Те са едни малки транзисторчета в редичка 7 или 8 като всеки управлява крайно устройство - бобинките на вакуум разпределителя и бобинките на релетата.
Този чип трудно ще го намериш,доста хора са го търсили,но никой не ми е казал,да го е намирал успешно.

- Вангел
- Мнения: 117
- Регистриран на: Вто 07 авг 2007 23:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с управление на климатроник Б3
Колега до вчера и моя не духаше долу.
Проблема беше във вакуумната клапа(всъщност незнам така ли се нарича-едно такова като гъба с лост в долния си край който движи клапата за в краката и стъклото)мембраната вътре.....или по скоро една от мембраните беше спукана на няколко места и не сработваше.
Не разбрах обаче защо са две мембрани и на самата клапа има два щуцера а до самата гъба отива един вакуум черен със жълто.
Смених тази гъба с такава от Форд галакси....с малко приспособления и сега духа и в краката.
Незнам на какъв принцип работи климатроника на Б3 обаче сега за да духа в краката трябва да е натиснато освен копчето което е за надолу също и това за струята към стъклото.Тогава духа само надолу.
Това не ми пречи,но ми беше интересно как е при другите модели......да не би това че съм сложил клапа с един вакуум да бърка работата на климатроника?
Проблема беше във вакуумната клапа(всъщност незнам така ли се нарича-едно такова като гъба с лост в долния си край който движи клапата за в краката и стъклото)мембраната вътре.....или по скоро една от мембраните беше спукана на няколко места и не сработваше.
Не разбрах обаче защо са две мембрани и на самата клапа има два щуцера а до самата гъба отива един вакуум черен със жълто.
Смених тази гъба с такава от Форд галакси....с малко приспособления и сега духа и в краката.
Незнам на какъв принцип работи климатроника на Б3 обаче сега за да духа в краката трябва да е натиснато освен копчето което е за надолу също и това за струята към стъклото.Тогава духа само надолу.
Това не ми пречи,но ми беше интересно как е при другите модели......да не би това че съм сложил клапа с един вакуум да бърка работата на климатроника?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с управление на климатроник Б3
Вакуумте на тази са общо 2,ако не греша,понеже тя има 3 положения - само крака,само стъкло и двете заедно (застава на половина отворена,точно по средата),понеже климатроника има опциията да вее и на стъклото и на краката.
Съответно за това са два вакуума.Не помня точно как и бяха режимите,но идеята беше,че само двата вакуума е в едно положение,ако е само единия е в друго положение,ако е само другия е в трето положение...или нещо такова

Съответно за това са два вакуума.Не помня точно как и бяха режимите,но идеята беше,че само двата вакуума е в едно положение,ако е само единия е в друго положение,ако е само другия е в трето положение...или нещо такова


- Вангел
- Мнения: 117
- Регистриран на: Вто 07 авг 2007 23:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с управление на климатроник Б3
zfa159 написа:.........
Засега реших проблема макар в края на зимата:)
Странното е,че до клапата отива само един вакуум-ама тва е друга тема.
Ако си намеря оригинална работеща ще я сменя засега ще карам с фордовата.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с управление на климатроник Б3
Ето тук са показани и двата маркуча,които отиват по принцип.Иначе ако едната мембрана се скъса,тогава започва да губи вакуум от там и съответно когато се отвори клапанчето в разпределителя,цялата вакуум магистралала остава без достатъчно вакуум и всички клапи по климатроника спират да работят правилно и вероятно при теб с тази цел маркучето е махнато и е затапен изхода от разпределителя.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта