Смяна на масло или ремонт?

Техническа и сервизна информация за Passat
gdh
Мнения: 91
Регистриран на: Чет 15 юни 2006 10:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Смяна на масло или ремонт?

Мнениеот gdh » Пон 28 авг 2006 12:46


Привет на всички,

Пасата е Б5 ТДИ 1.9 '97

Маслото е Castrol -5W40 пълна синтетика. В последствие разбрах че не се препоръчва на двигатели над 100х. км. Тъй като отмива нагара отваря луфтове и т.н.

Проблема е че по двигателя се вижда омазняване. Маслото го смених веднага след като купих колата така че наблюдения от преди смяната нямам. Доливам средно 250 - 300 мл. на 1000 км. Локви няма и антифриза не е мръднал откакто съм налял.

Въпроса е възможно ли е омасляването да е заради синтетиката? И струва ли си усилието за някакви ремонти/смени на уплътнения или просто може да се сложи полусинтетично масло. Бездействието може ли да доведе до някакви проблеми (Става въпрос за оставащите 6-7 хил километра до следващата смяна на масло).




Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Пон 28 авг 2006 12:57


Двигателя ти е пригоден за работа със синтетика. Ерата на моторите при които гарнитурите протичат като лейка, като им сипеш синтетика, отдавна отмина.
Това с "твоя мотор не е за синтетика, защото е на ххх ххх км" са пълни простотии. Щом като мотора е в добро състояние и не гори синтетиката - най-добре с нея.
dgh написа:Тъй като отмива нагара

Ами това си му е една от основните функции на маслото

Виж откъде ти е теча и го оправи него, а недей да минаваш на по-гъсто масло!
По твоята логика и някои предпочитат да блъскат модификатори и много по-гъсти масла, само и само да не си оправят мотора, но това не е решение на проблема а само отлагане на неизбежното.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 139 госта