
Два въпроса за темп. датчик и комресор на Б5
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Два въпроса за темп. датчик и комресор на Б5
Колеги...от няколко дена на дисплея на климатроника и на борд компютъра ми показва температура 5 гардуса която не се променя при условие че вън е много над 5 градуса......От кои датчик се взимат данните за да го проверя? И още един въпрос...как се сменява ролката(имам в предвид тази която е на самия компресор) на климатика и евентуално да ми кажете ориентировъчна цена за тази ролка. Ударих в един камък и същата се е подбила от едната страна и протрива ремъка.Значи интересува ме сваля ли се компресора или може и на място.Така като гледам цялата предница трябва да се сваля
Пасат Б5 1998g. AFN

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Два въпроса за темп. датчик и комресор на Б5
О,веднага ще те светна 
Датчика седи отпред пред всичките радиатори,под бронята.Нов струваше по спомен 40-50лв.смяната е малко гадна,защото е с кабел,който отива чак до казанчето за хидравликата (под пластмасата там има няколко куплунга,като един с две тънки кабелчета е за този датчик.
За компресора - най-лесно е да се свали компресора от колата така,че да увисне на тръбите и да работиш по него отпред.Не се пробвай да развиваш тръбите от компресора,понеже често се късат резбите и тогава трябва да сменяш маркуч и компресор и финансово няма да ти хареса.
За да свалиш компресора не е нужно да сваляш нищо,освен кората.Трябва да бръкнеш с подходящ шестограм 6мм,за да охлабиш двата болта на конзолата на обтяжната ролка на ремъка на компресора,след което да свалиш ремъка.
После сваляш самия компресор - разиваш 4 болта с глава 13мм и компресора изпада от колата надолу
След това ти трябват малко иснтрументи,по-специализирани.Предната част на компресора се казва съединител (едно като диск,което влиза в другата шайба).Развиваш централния болт,който седи пред теб,като гледаш съединителя.После ти трябва вече един инструмент,който едва ли имаш...то е скоба за вадене на съединители.Трудно ще се справиш с отвертка,защото свъдинителя се огъва и може да го прецакаш.Иначе има отвори с резба за болтчета,3 отвора.Ти спокойно можеш да ги използваш,защото лагера на шайбата така или иначе ще го сменяш.Навиваш там болтове така,че да избутват постепено диска на съединителя навън (той е шпонка на оста на компресора).Като си свалил съединителя,има една зегерка,която махаш и изваждаш шайбата с лагера,който е набит на нея.
Шайби имам колкото искаш от стари потрошени компресори и ще ти пратя една,ама ми трябва мостра,за да не ти пратя някаква друга.Ако си нямаш преса,ще и набия един нов лагер и ще ти я пратя с нов лагер,за да може само да си я сложиш
Драсни едно лично и ще се наговорим как да стане 
След като си сложил шайбата събираш всичко по обратния ред и си готов
Каритнката е няма такава и не е точно за твоя компресор,ама както се казва "нищо,но от сърце"


Датчика седи отпред пред всичките радиатори,под бронята.Нов струваше по спомен 40-50лв.смяната е малко гадна,защото е с кабел,който отива чак до казанчето за хидравликата (под пластмасата там има няколко куплунга,като един с две тънки кабелчета е за този датчик.
За компресора - най-лесно е да се свали компресора от колата така,че да увисне на тръбите и да работиш по него отпред.Не се пробвай да развиваш тръбите от компресора,понеже често се късат резбите и тогава трябва да сменяш маркуч и компресор и финансово няма да ти хареса.
За да свалиш компресора не е нужно да сваляш нищо,освен кората.Трябва да бръкнеш с подходящ шестограм 6мм,за да охлабиш двата болта на конзолата на обтяжната ролка на ремъка на компресора,след което да свалиш ремъка.
После сваляш самия компресор - разиваш 4 болта с глава 13мм и компресора изпада от колата надолу

След това ти трябват малко иснтрументи,по-специализирани.Предната част на компресора се казва съединител (едно като диск,което влиза в другата шайба).Развиваш централния болт,който седи пред теб,като гледаш съединителя.После ти трябва вече един инструмент,който едва ли имаш...то е скоба за вадене на съединители.Трудно ще се справиш с отвертка,защото свъдинителя се огъва и може да го прецакаш.Иначе има отвори с резба за болтчета,3 отвора.Ти спокойно можеш да ги използваш,защото лагера на шайбата така или иначе ще го сменяш.Навиваш там болтове така,че да избутват постепено диска на съединителя навън (той е шпонка на оста на компресора).Като си свалил съединителя,има една зегерка,която махаш и изваждаш шайбата с лагера,който е набит на нея.
Шайби имам колкото искаш от стари потрошени компресори и ще ти пратя една,ама ми трябва мостра,за да не ти пратя някаква друга.Ако си нямаш преса,ще и набия един нов лагер и ще ти я пратя с нов лагер,за да може само да си я сложиш


След като си сложил шайбата събираш всичко по обратния ред и си готов

Каритнката е няма такава и не е точно за твоя компресор,ама както се казва "нищо,но от сърце"


- kolev123
- Мнения: 57
- Регистриран на: Чет 05 апр 2007 17:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, VW PASSAT B5 `99, 1.9TDI, AFN
- Контакти:
Re: Два въпроса за темп. датчик и комресор на Б5
А защо трябва да се сменя целия кабел на датчика? Самият кабел накрая откъм бронята има букса, в която се поставя новият датчик!
Поздрави!
Поздрави!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Два въпроса за темп. датчик и комресор на Б5
Ако някой не си е сложил допълнително,на В5 няма букса и датчика се продавата така :

При В5.5 вече сменят тази концепция и след 2000-та година датчика си е на куплунг отпред при бронята,но е с друг парт номер спрямо предходния.По-стария е с номер 8D0 820 535 ,а по-новия е 8Z0 820 535 .

При В5.5 вече сменят тази концепция и след 2000-та година датчика си е на куплунг отпред при бронята,но е с друг парт номер спрямо предходния.По-стария е с номер 8D0 820 535 ,а по-новия е 8Z0 820 535 .
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Два въпроса за темп. датчик и комресор на Б5
Намерих го датчика. Единствената букса която я има, е тази в коща, до казанчето за хидравликата. Разкачих буксата и имах под ръка контактен спрей, напръсках буксата обилно, и като го включих пак той взе че проработи...явно кофти връка е имало.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Два въпроса за темп. датчик и комресор на Б5
Може и да е временно,може и да е за постоянно 



- kolev123
- Мнения: 57
- Регистриран на: Чет 05 апр 2007 17:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София, VW PASSAT B5 `99, 1.9TDI, AFN
- Контакти:
Re: Два въпроса за темп. датчик и комресор на Б5
zfa159 написа:Ако някой не си е сложил допълнително,на В5 няма букса и датчика се продавата така :
При В5.5 вече сменят тази концепция и след 2000-та година датчика си е на куплунг отпред при бронята,но е с друг парт номер спрямо предходния.По-стария е с номер 8D0 820 535 ,а по-новия е 8Z0 820 535 .
Явно моят е сменяяяян!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта