Реглаж на кормилна рейка/накрайници/

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Реглаж на кормилна рейка/накрайници/

Мнениеот Danny boy » Пон 21 мар 2011 18:56


Необходими са и само компетентни мнения,нека знаещите да отговорят кратко,точно ясно.
Слагам хидравлика на пасата и понеже опрях до външните кормилни накрайници/за смяна са а бяха свалени ме интересува:
1.Коя кормилна щанга се води лява?Тази ,когато съм застанал пред колата и ми се пада в ляво,или тази която когато съм седнал зад волана ми се пада в ляво.Понеже има дадено в справочниците едно разстояние 395мм и като навия накрайника до контрагайката която не е пипана при махането на накрайниците се пада точно толкова 395мм от мястото на контакт на явълковидния болт с рейката до центъра на външния кормилен накрайник.Обаче тази щанга ми се пада лява ,когато застана срещу колата а изрично е подчертано че се настройва лявата щанга на размера а дясната се дооправя сходимостта.
Та....На самите накрайници има L и R
2.Имам карето, което влиза в шлиците на хидравличната рейка/долното/,горното мога ли да си ползвам моето или имат разлики и те?.Днес се гъзих ама същото ми се вижда.
Помагайте моля :banghead:




Потребителски аватар
ulipet
Мнения: 616
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател: CFF
Местоположение: пловдив

Re: Реглаж на кормилна рейка/накрайници/

Мнениеот ulipet » Пон 21 мар 2011 20:09


сядаш в колата и определяш ляво-дясно,по т.2-незнам


slavi7575
Мнения: 104
Регистриран на: Нед 07 дек 2008 19:47
Автомобил: Vokswagen Pasat B3
Двигател: PF 1988
Местоположение: Русе

Re: Реглаж на кормилна рейка/накрайници/

Мнениеот slavi7575 » Пон 21 мар 2011 20:47


Според ЕТКА при горното каре няма разлики, а при долното има/доколкото разбрах взависимост от дирекциите лява или дясна и различни шлици/.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Реглаж на кормилна рейка/накрайници/

Мнениеот Danny boy » Пон 21 мар 2011 21:07


Благодаря колеги,все пак някой може ли да ми каже коя кормилна щанга се настройва на 395мм и защо?Някаква схема не съществува ли?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12136
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Реглаж на кормилна рейка/накрайници/

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 21 мар 2011 21:19


Всъщност не мога да ти кажа точно коя щанга е 395, но ти бих дал съвет. Монтирай рейката на колата и нагласи колелата да са изправени на око и после ходи на стенд да ти регулират предницата. Така е най - сигурно. На накрайниците L R дето пише така ги монтирай, като ляво е както е казал колегата по - горе като седнеш на седалката това е ляво. От каретата към волана - горните са еднакви, долното каре е два вида, с едри и ситни шлици. Имах тема някъде за рейката на пасат Б3
П.С Ето я viewtopic.php?f=11&t=209399 може да е полезна по някакъв начин. В мазето имам 2 рейки, ако трябва нещо да сравнявам свиркай!


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Реглаж на кормилна рейка/накрайници/

Мнениеот Danny boy » Вто 22 мар 2011 7:24


Ако можеш да измериш разстоянието между двата центъра на външните накрайници на някоя рейка в мазата ти която не е разхвърляна за да мога горе долу да го нагодя моето ще ти бъда благодарен,понеже операциата ще се извършва извън града и ще се наложи поле да мина 20км,дано не е проблем за колата,е ще карам бавничко де. :)
ПП Карето което влиза в хидравличната рейка си го имам,дойде с нея,дерта ми беше дали ще мога да го присъединя към моето горното. :beer


Потребителски аватар
ulipet
Мнения: 616
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател: CFF
Местоположение: пловдив

Re: Реглаж на кормилна рейка/накрайници/

Мнениеот ulipet » Вто 22 мар 2011 7:52


Прави на око и отивай на стенд,аз оня ден сменях десен външен накрайник ,мерих правих...и я докарах до 1градус по отворена но отидох на стенд заради този градус ,иначе гумите струват повече от 15лв. дадени за стенд .


jerrry
Мнения: 355
Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Реглаж на кормилна рейка/накрайници/

Мнениеот jerrry » Вто 22 мар 2011 10:40


Лявата щанга по посока на движението трябва да е 395 мм. Не си ли го направиш ти не чакай на реглажа някой да обърне внимание на това, пробвал съм няколко пъти. Даже се оказва че болшинството от тях въобще не го знаят или просто не им се занимава с това. Свързано е и с промяна положението на волана естествено. Защо се прави-защото ако това растояние е много по-голямо, то от другата страна ще стане по-малко,т.е. по-къса ще е дясната и когато волана е в положение пълен десен хода на рейката започва да се ограничава от по-малката дължина на накрайниците, външния накрайник започва да опира в биалетката от големия ъгъл на завиване...С две думи започва да завива в едната посока повече отколкото в другата.

Аналогично става при по-малка дължина от ляво. За това направи го 395 мм. и в това положение центровай волана. Даже има такава част (външен и вътрешен накрайник) неразглобяеми с тази дължина.

Предполагам че ако едната страна е с тази дължина то и другата ще бъде приблизително същата след реглажа, но това е само предположение.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12136
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Реглаж на кормилна рейка/накрайници/

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 22 мар 2011 12:47


Danny boy написа:Ако можеш да измериш разстоянието между двата центъра на външните накрайници на някоя рейка в мазата ти която не е разхвърляна за да мога горе долу да го нагодя моето ще ти бъда благодарен,понеже операциата ще се извършва извън града и ще се наложи поле да мина 20км,дано не е проблем за колата,е ще карам бавничко де. :)
ПП Карето което влиза в хидравличната рейка си го имам,дойде с нея,дерта ми беше дали ще мога да го присъединя към моето горното. :beer

За съжаление и двете нямат външни накрайници на тях.
jerrry написа:Лявата щанга по посока на движението трябва да е 395 мм.

Имаш ли представа от къде до къде се мерят тия 395 мм!? Примерно от ябълката на вътрешния накрайник да центъра на външния или нещо от сорта. Питам защото аз вече съм с трета рейка на колата и реглаж на предницата съм минавал доста пъти, колата ми не тегли нито наляво нито надясно, нито пък износва гуми, обаче е видимо че дясната гума стои поне със 1-2 см по изнесена навън спрямо арките на калниците и това се вижда на око. :shock

П.С дани бой, колкото и да не си уцелил реглажа за 20-30 км няма д ати съсипе гумите


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Реглаж на кормилна рейка/накрайници/

Мнениеот Danny boy » Вто 22 мар 2011 14:13


Челото на вътрешният накрайник от към рейката на лявата щанга, до центъра на външния трябва да е 395мм.
позанимавах се малко сега и настроих лявата на 395мм,приспаднах разстоянието което бях разместил с лявата контрагайка на срещуположната и о...чудо като измерих дясната щанга от вътрешното челото/от към рейката/ на вътрешния накрайник до средата на външния си показа точно 395мм+- 0.2....0.3мм и на дясната.Това смятам за достатъчно убедително,другото ще свърши стенда.
В петък монтирам и ще дам отзиви,дай боже в събота да се похваля с работеща хидравлика. :bishop
стискайте палци


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Реглаж на кормилна рейка/накрайници/

Мнениеот bachest » Вто 22 мар 2011 23:28


Ето разстоянието на лявата щанга:
Изображение

Реглажа е само на дясната. Прави се с цел, понеже когато гумите са в завой, те не са успоредни, а са малко разкрачени. Разкрачени не е точно. Идеята е, че в завой вътрешното колело описва по-малка дъга от външното и логично вътрешното да завива повече (принцип на Aкерман). Това нещо за да сработи, предварително е заложено в конструкцията на самата ходова част, във взаимното разположение на рейка, носачи, главини, щанги и т.н. Всяка кола би трябвало да си го има, като параметър за настройване. Води се "сходимост в завой". Не е задължително преди това някой да мери щангата, за да настрои предницата. Но ако след реглаж, дължината не е 395мм, значи майстора, толкова е и майстор. Няколко съвета, за да се пазите от пишман-майстори:
1. Ако слага само на предните колелета ел. нивелирите/кантарите (незнам как им викат), а не на четирите гуми - бягайте далече
2. Искайте разпечатка на това което ви настройват. На хубавите стендови, ви вадят какво са заварили като стойности (наклон, сходимост и т.н.) и какво са отрегулирали.
3. Един хубав реглаж се прави най-малко за 15-20 минути. Има "бързаци", като "механици" от бокса на ферари и успяват за под 5 мин. да се справят. Да не говорим за глезотийки, като:
Резервоара, трябва да е пълен с гориво до горе или ако не е да се слагат тежести.
Да видиш един майстор да обиколи колата, да раздруса всеки амортисьор, преди да почне ...мечти, мечти.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Реглаж на кормилна рейка/накрайници/

Мнениеот Danny boy » Съб 26 мар 2011 18:47


Хидравликата е монтирана вече и работи за сега,но ми се струва малко тежка..е,пак е по-лека в сравнение с механичната,не се сетих да почистя клапана на помпата преди да я кача и.. някой ден пак ще я свалям :banghead: .
Неможах да мина стенд днвс свърших в 2 часа и всички бяха затворили,в понеделник ще дам отзиви колко съм разцентровал рейката на око.Видях голям зор с ваденето на старата и качването на хидравличната рейка.Най-лесно става като се откачи левия носач и се отпусне моста ,че иначе много пречи.Маркучът ми за високо налягане бе някакъв преправян и ми отне доста време,наложи се да го преправям на менгеме-огъвките за да пасне някакси,но стана.Цялата процедура ми отне ден и половина а ако маркуча си беше както трябва един ден се оправях.Трябва и помощник ,че е много тегаво на моменти трябва една ръка.Толкова много не съм псувал през живота си, колкото този ден и половина.
Ми тва е ако някой се захване с това и не му е ясно нещо нека пита ще помагам с радост.но не е лесно. :012:


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12136
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Реглаж на кормилна рейка/накрайници/

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 27 мар 2011 7:57


Ами на пасат Б3 хидравликата си му е такава. Малко по - леко върти от механична рейка, но спрямо други автомобили е все едно няма хидравлика.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Реглаж на кормилна рейка/накрайници/

Мнениеот Danny boy » Вто 29 мар 2011 20:35


Някъде беше споменато че клапана на помпата се регулира,някой правил ли е това и има ли ефект?,някои чистят цедката на клапана.
Интересното при мене е че при увеличаване на оборотите и на празен ход волана си остава еднакво твърд без промяна.
умишлено отхлабих рейката и пак същото.
В първите няколко минути след паленето хидравликата на волана епо-лека и след малко се втърдява.Идеи?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12136
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Реглаж на кормилна рейка/накрайници/

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 30 мар 2011 0:10


Да не би да си отхлабил тази голямата гайка
Изображение
Тя май е за обиране на някакви луфтове по рейката, зад гайката има една пластмаса която опира по гърба на самия гребен.
Питах Васил първи как се регулира, обаче съм изтрил личното съобщение. По памет, предния мост трябва да е вдигнат във въздуха и колелата да са свободни, отхлабва се контрата и се натяга гайката, като се върти волана пълно ляво - дясно и щом започне да затяга, това е!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта