Смяна на задните тампони. ABS двигател.

Техническа и сервизна информация за Passat
bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Смяна на задните тампони. ABS двигател.

Мнениеот bachest » Съб 02 апр 2011 0:44


Някой ако му се наложи, да го улесня малко, че си е доста врътня.


Ето ги как изглеждат задните и как са захваните:
ИзображениеИзображение

Днес смених този на първата снимка. Доста трудно се намират свестни марки за този тампон. Няма нито лемфьордер, нито боже, мапко и т.н. Само топрани, сваг и други бози. Успях да намеря Febi:

ИзображениеИзображение

Последователността за смяната и тънките моменти са следните:
1. Сваля се гофрираната тръба за въздушния филтър и капака на моноинжекцията.
2. Отгоре се бърка и се развиват трите болта (Болтове А). На снимката са показани два. Заедно със тях се отвива и една гайка, която държи някакъв конектор. Май за ламбда сондата беше.
3. На канал, отдолу се отвива Болт B. Страшно неприятен момент. Хода на въртене на тресчотката е много малък, понеже е тясно, а болта накрая е корозирал. Със стандартен камък не става, защото идва късо. Трябва удължен камък. Имам едно каре, пробвах стандартен камък + каре + тресчотката, обаче пък идва малко дълго и пак опира. Стана само с удължен камък 17 номер + тресчотката. По едно време ползвах водопроводна тръба за да удължа рамото на тресчотката, понеже непомръдваше. След като се развие болта, пак с една отвертка го заклинвах спрямо корпуса на самия тампон и повдигах, за да успея да извадя напълно болта.
Понеже нямах флашка да му нарежа резбата, ползвах ръждопреобразувател и топнах болта вътре за 10-15 минути:
Изображение
На етикета на ръждопреобразувателя, пишише '82 година :lol:
4. След това се отвиват болтове D.
5. Вади ди се планката, след нея се вади и тампона:

Изображение

Вляво е скъсания, вдясно е новия. Като свалих стария тампон, има два гумени капака, към него, които го покриват. На новия тампон е сложена гумената шайба.

Още един фотос:
Изображение

След това процедурата е в обратен ред. Да спомена, че трябва и един крик! Понеже двигателя увисва на двата тампона и пропада. Пък и като се постави новия тампон, стойката (планката) идва доста по-нагоре, понеже тампона не е улегнал и трябва да се повдигне доста с крика. Аз ползвах една дъска да разпределя натиска върху картера и повдигах с крика.

Като цяло резултата е меко казано невероятен. Няма вибрации в таблото, волана и той се успокои, че преди ми масажираше пръстите. :lol:

Утре ще сменям другия тампон. Неприятния момент е, че бях поръчал лемфьордер от магазин ДАСКАЛОВ! За миг да се заблее човек и ме метнаха на върбата. Тампона нямаше нито един надпис. Там където е имало някакви надписи, всичко е протрито и изпилено. Няма кутийки няма нищо. Просто един хвърчащ тампом с етикетче надписано с химикал - lemforder. Това се случи, понеже не ходих, лично да взема тампона, който преди това капарирах. Интересно какво целят с тези похвати? Аз лично повече няма да стъпя в магазини ДАСКАЛОВ и най-малкото ще ги черня всеки път когато видя някой да търси части за колата. Май ще вземя утре още едно febi, че този ментак, който ми пробутаха, не ми се ще да го слагам.




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Смяна на задните тампони. ABS двигател.

Мнениеот pas1.8mi » Съб 02 апр 2011 9:36


Много по-лесно се сваля чрез трите болтчета"А" и двата болта "С"! :idea:


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на задните тампони. ABS двигател.

Мнениеот bachest » Съб 02 апр 2011 19:24


pas1.8mi написа:Много по-лесно се сваля чрез трите болтчета"А" и двата болта "С"! :idea:


Опитвах се да ги развивам, но то всичко е корозирало. От ръжда не може да се разбере къде свършва главата на болта, къде почва планката.

Дайте съвет за втория тампон (на скоростната кутия), как да развия болт А. Колкото и зверски да го напъвам, почва да се усуква гумата на самия тампон и ми свършва хода. Не мога да завъртя повече. Първо минах главата на болта с ръждопреобразувател и пила, че не можеше да влезе никакъв ключ. Днес цял следобед се борих, но не успях. Почнаха да ми идват някакви идеи да вадя двигателя от коша или да изрежа подкалника и се отказах. Дайте някакъв съвет, че утре да не се заиграя с флекса, че ще ме е яд после.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12136
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Смяна на задните тампони. ABS двигател.

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 03 апр 2011 9:34


Болт А на този тампон аз го отвивам с обикновен камък 17, каре и трите удължителя на гедорито, като го пускам отгоре зад спирачните тръбички където влизат в помпата и така съм с въртящия инструмент на открито. При мен проблема е с другите болтове държащи планката на снимката отбелязани с В, но на моя двигател тая планка е друг вид и е с 3 болта към диференциала закрепена. Ето при мен коя е опората, означена е с №30 на схемата http://ci.catcar.info/audivw/vw/084/084048000.png


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Смяна на задните тампони. ABS двигател.

Мнениеот pas1.8mi » Нед 03 апр 2011 12:28


Както казва Одаджийски се използват всички удължители за "Гедорето",за да се върти чак на нивото на гарнитурата на предното стъкло! :да: Препоръчвам ти след отвиването на болта(и двата вертикални на долу) да освободиш и предния тампон от гайката му(от горе).Така можеш да повдигаш с крик на скоростите за да ти се освободи достатъчно пространство за вадене на стария и монтаж на новия тампон!Успех!


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Смяна на задните тампони. ABS двигател.

Мнениеот Stenly » Нед 03 апр 2011 14:28


Феби ако мислиш,че е качествена марка... качествени тампони оригинални от порше но са скъпи ,лошото е че по магазините има само боклуци.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на задните тампони. ABS двигател.

Мнениеот Dpop » Пон 04 апр 2011 8:58


За да е по-ясно, тампонът на графика N10-0007 от първия пост е захванат на скоростната кутия.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12136
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Смяна на задните тампони. ABS двигател.

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 04 апр 2011 13:22


Dpop написа:За да е по-ясно, тампонът на графика N10-0007 от първия пост е захванат на скоростната кутия.

Тампона лежи в моста и захванат за него, а за самия тампон има две планки към скоростната кутия и диференциала. Виж схемата в предишното ми мнение


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на задните тампони. ABS двигател.

Мнениеот bachest » Вто 05 апр 2011 0:34


К.Одаджийски написа:При мен проблема е с другите болтове държащи планката на снимката отбелязани с В, но на моя двигател тая планка е друг вид и е с 3 болта към диференциала закрепена.


С три болта е и тази планка, но на снимката е дадена с два. Много недодялани снимки намерих за демонстрация.

Stenly написа:Феби ако мислиш,че е качествена марка... качествени тампони оригинални от порше но са скъпи ,лошото е че по магазините има само боклуци.


Ще ти дам и един пример с оригиналните части от порше - въпреки че са оригинални, има детайли/части, които през годините се спират от производство заради някакъв фабричен дефект и се заменят с нови подобрени в които вече е отстранен дефекта. Но така или иначе те вече са произведени и трябва нещо да ги правят. Къде смяташ, че отиват тези части? ...Идеята е човек да гледа когато купува, а не да блее. Било то оригинални или не оригинални.


Относно тампона, доста ме озори и не ми беше до снимки. Както казаха колегите, така и направих. Бърках със стандартен камък 17 + къс удължител + каре + дълъг удължител + тресчотката + водопроводна тръба за да удължа тресчотката. Кофтите при мен беше, че точно над главата на болта минават два корави маркуча. Мисля, че бяха от хидравликата за волана. 'Та и там малко зорене докато се вкара камъка.

Другото което е важно да се спомене след смяната е подравняването на тампоните.
- на предния тампон се отхлабват трите болта (няма го показан)
- на тампона от първата снимка се отхлабва болт В
- на тампона от втората снимка се отхвабват болтове А и С

На спусната предница (не на крик) се раздрусва енергично двигателя във всички посоки. Аз го ловя за алтернатора, че е удобно за хващане. Също така и отдолу на канал го повдигам с ръце където мога. Идеята е тампоните да заемат неутрална позиция и да могат да поемат вибрациите, а не да са извити/усукани в някакво крайно положение. След това се затягат болтовете.


Потребителски аватар
genov1
Мнения: 849
Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
Автомобил: Passat CC
Двигател: CBBB 2008
Местоположение: Стара Загора

Re: Смяна на задните тампони. ABS двигател.

Мнениеот genov1 » Вто 06 мар 2012 13:18


Колега гледам че темата е от миналата година, как са сега, държат ли тампоните ..


bachest
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Смяна на задните тампони. ABS двигател.

Мнениеот bachest » Съб 12 май 2012 21:27


С тях съм - здрави са.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 26 госта