И така колеги,
колата е B5.5 2004 AVF автомат, климатроника си работи без проблем в движение. Когато спра обаче и дам на P или на N усещам как компресора изключва /по оборотите се усеща/ и след примерно 10-20-30 секунди включва пак и така работи неопределено време и изключва за малко и пак включва. По духането може да се усети но по-трудно, защото след като изключи компресора точно 10-20 секунди си духа още студено и без това и горе долу, когато ще свърши студеното се пуска пак компресора.
Знам, че ако имаше проблем климатроника щеше да мига няколко пъти при даване на контакт, а това го няма. Проверих и за грешки с vagcom-няма.
Това за мигането го знам, защото преди година мигаше и не пускаше компресора и се оказа, че е изпуснал фреона от някоя тръба и мисля, че я смениха или завариха не помня точно но не е имало проблеми след ремонта.
Благодаря предварително на отзовалите се.
Проблем с климатроник на P и N при B5.5
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: Проблем с климатроник на P и N при B5.5
перката за охлаждане на климатика ти е изгоряла . в движение се охлажда от въздушната струя и си духа нормално , а на място спира и тръгва от време на време (климатика де),защото неможе да се охлади добре радиатора. аз имах същия проблем . като за начало виж заработва ли перката като включиш климатика , после виж до буксата на перката която е до казанчето за хидравликата някъде идва ли ток. ако идва сменяй перката , около 150 лева е . ако не идва ток до буксата прегледай релетата и предпазителите . понякога като изгори перката изгаря и реле/предпазител .
еми успех
еми успех
- vwtaz
- Мнения: 74
- Регистриран на: Пон 08 юни 2009 16:02
- Автомобил: Passat 3BG
- Двигател: AVF
- Местоположение: Varna
Re: Проблем с климатроник на P и N при B5.5
Колегата Петев е прав спрял е електрическия вентилатор който помага на основния да охлажда кондензатора на климатика. С VAG-COM виж дали имаш записана някаква грешка от тоя род /00792 - A/C Pressure Switch (F129) 35-00 - - / . Това води до доста скъп ремонт на цялата система на климатика което включва смяна на компресора и промиване на останалите компоненти.Ако не му се обърне внимание на време. Електрическия вентилатор е от порядъка 100-380 лева зависи какъв си избрал. На моя му се беше разбил предния лагер и перката блокирала. Сменя се за 15 минути без особени усилия има замо една рапидка да отвиеш и после завърташ вентилатора обратно на часовниковата стрелка с малко зор излиза,кабелите са прекарани от долу но с малко находчивост има място да се прекарат покрай жилото за отваряне на предния капак, така че при следваща смяна да не се разглобява кората от долу. Буксата е до казанчето на хидравликата под пластмасовия капак. Както е писал друг колега от форума това е обща болка на всички Б 5.5 . Номера на вентилатора е 8D0 959 455 R. Различната буква е за различни кодове на мотори този е за AVF мотор.
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 2:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Проблем с климатроник на P и N при B5.5
Ясно, ще трябва да се прави по най-бързия начин. Благодаря за изчерпателните отговори.
Тази вечер вдигнах капака и пуснах климатика и наистина перката тръгна и спря е се чува нещо като щракане, явно се мъчеше да тръгне. Бутнах я леко с ключа и тръгна.
Ако правилно съм разбрал е от перката, а не от тази букса така ли? Изгоряла е и трябва да се смени или може да се прави?
Утре ще се ходи в сервиз, но все пак да знам за какво става дума. Още веднъж благодаря за отговорите, че иначе щях да си го пускам климатика докато се наканя да отида до сервиза..... и
Тази вечер вдигнах капака и пуснах климатика и наистина перката тръгна и спря е се чува нещо като щракане, явно се мъчеше да тръгне. Бутнах я леко с ключа и тръгна.
Ако правилно съм разбрал е от перката, а не от тази букса така ли? Изгоряла е и трябва да се смени или може да се прави?
Утре ще се ходи в сервиз, но все пак да знам за какво става дума. Още веднъж благодаря за отговорите, че иначе щях да си го пускам климатика докато се наканя да отида до сервиза..... и

- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: Проблем с климатроник на P и N при B5.5
явно е тръгнала да си заминава перката щом като я бутнеш и тръгва . в движение може да си караш на климатик но на място не е препоръчително,макар че той си има защита и спира както прави при теб . сменяй перката и си ти 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с климатроник на P и N при B5.5
Защитата е до едно време,понеже тя сработва на 28 или 32 бара,което е ужасно много за компресора.Като се добави износването на компресора и възрастта му и често блокират още на 24-5 бара и после ремонта става доста дебел.
Не си играйте с тези перки и т.н. понеже тези компресори не са особено надежни и се трошат на поразия точно заради перката отпред.

Не си играйте с тези перки и т.н. понеже тези компресори не са особено надежни и се трошат на поразия точно заради перката отпред.

- vwtaz
- Мнения: 74
- Регистриран на: Пон 08 юни 2009 16:02
- Автомобил: Passat 3BG
- Двигател: AVF
- Местоположение: Varna
Re: Проблем с климатроник на P и N при B5.5
Колегата zfa159 е най- компетентен по клима системите той е написал обширен коментар във форума и благодарение на неговите напътствия се спасих от големи неприятности за което му благодаря. За това колега послушаи съветите му. Веднага смени ел.вентилатора па и провери виското на основния вентилатор.
- geordano
- Мнения: 154
- Регистриран на: Вто 24 авг 2004 15:23
- Автомобил: VW CC
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проблем с климатроник на P и N при B5.5
на мен ми се беше случило същото - на място климатроника не работеше.
Отидох при един майстор за диагностика и той като го погледна каза че е изгорял електомотора . Но в момента в който пипна буксата тя се раздели и се оказа че счупено зъбчето на самата букса и тя се е изключила. Стегна я със свинска опашка и нямам проблем вече една година.
п.п. пожелавам на колегата да е същото , защото една свинска опашка не стува нищо , но моторчето си струва пари.
Отидох при един майстор за диагностика и той като го погледна каза че е изгорял електомотора . Но в момента в който пипна буксата тя се раздели и се оказа че счупено зъбчето на самата букса и тя се е изключила. Стегна я със свинска опашка и нямам проблем вече една година.
п.п. пожелавам на колегата да е същото , защото една свинска опашка не стува нищо , но моторчето си струва пари.
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: Чет 01 окт 2009 22:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: veliko tarnovo
Re: Проблем с климатроник на P и N при B5.5
здр.колеги.да отворя тази тема отново изписа ми 00792 грешка при проверка с ваг кома.на перката съм сменил четките и като дам на късо върти та ще се скъса но като я изчистя и го пусна климатика пак я на бива но перката изобщо не завърта а и духа топло къде да го търся проблема някакви насоки
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта