Проблем с температурата и 1-ва степен на перката-passat b3
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: Вто 01 фев 2011 15:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Dobrich
Проблем с температурата и 1-ва степен на перката-passat b3
Добър ден колеги!Собственик съм на Passat 1,8 abs 1993г , колата е с климатроник.Когато се движа извън градско температурата е 85-88с,но когато карам градско температурата започва да се покачва до около 105 градуса и тогава вклчюва перката.мериха температурата с лазарен термометър при показания по табло близки до 110,термометъра показва 103c но дори и да е така пак късно се пуска перката смисъл такъв няма 1 първа степен.сменян е датчика за стартиране на перката.Чета на много места,че първата степен на перките се задеиства от климатроника.Преди 1 година ходих на сервиз заради това ,че колата когато е запалена винаги беше вклиучена 1-ва степен и температурата беше по ниска по спомени извънградско около 80,като аз си мисля че проблема е в датчика за стартиране на перките и оставам колата във въпросния сервиз.След известно време ми се обаждат да отида да си я взема и обявяват една цена около 180 лв за това че това са едни пот първите климатроници и са направени така че винаги да работи 1 степен и сменят до колкото се сештам пресостат и от тогава ьзапочнаха тия неща със загряванвто на автомобила.Ако можете да ми кажете дали е проблема в топресостат или някъде другаде ще съм ви много благодарен.Защото това не са наормални работни температури!
Re: Проблем с температурата и 1-ва степен на перката-passat b3
Колега, здравей! По принцип пресостата следи налягането на фреона и ако се покачи на 15(17) атм. ПУСКА 2 степен на перките. Зависи какъв ти е климатроника, ако е насаждан там работите са много неясни. Да приемем, че е заводски. Пуснат ли е климатроника ВИНАГИ работят перките на 1 степен и ако има нужда пресостата пуска 2-ра. Според мен проблема на колата ти е 1 степен на перките. Като пуснеш климатроника, тръгват ли 1 степен? Ако да, проблема е някъде по датчика за перките, ако НЕ може просто да не ти работи вентилатора на 1 или некъде по кабеляците. Според мен проблема НЕ ти е в пресостата, а в датчика за перките или в самият мотор на перките. Симптомите са за това, което описваш като работни температури. Имаш проблем единствено с 1 степен на перките!
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с температурата и 1-ва степен на перката-passat b3
Проблемацията му е решена,а майсторите му са
Разговаряхме по скайп за проблемите му и положението се оказа такова :
1. в сервиза,където е попаднал са изгорили някак си 1-ва степен на перката,понеже самия ел. мотор беше дал фира и след смяната,при пускане на климатроника,перката си тръгваше на 1-ва степен, но отново не пускаше 1-ва степен при загряване на колата.Оказа се заради дефектен датчик на радиатора (който са му сменили в сервиза,където е ходил уж с чисто нов).
2.сложили са пресостат от Пасат В4,който струва точно 40лв чисто нов и то с целия си акъл са му запоили кабели директно на пинчетата за куплунг,при което постоянно тръгва и спира 2-ра степен и релето постоянно цъка през много кратък интервал от време и е въпрос на време да почине (чува се едно такова "бзззз" понеже датчика не остава в едното си положение,а постоянно цъка между вкл. и изкл няколко пъти за секунда. Съответно му казах да си върне стария,понеже на него нищо не му е имало още от самото начало.
Не разбирам що за хора трябва да са в този сервиз,за да го изклатят близо 200лв и срещу тях да получи прецакан нов датчик за налягане на фреона и изгоряла 1-ва степен на ел. мотора,за да не му се включва.
Иначе проблемът е можел да се разреши с един хубав оригинален термостат за 60лв от Порше или местния представител на VW и да няма повече ядове с ниска температура на двигателя.


1. в сервиза,където е попаднал са изгорили някак си 1-ва степен на перката,понеже самия ел. мотор беше дал фира и след смяната,при пускане на климатроника,перката си тръгваше на 1-ва степен, но отново не пускаше 1-ва степен при загряване на колата.Оказа се заради дефектен датчик на радиатора (който са му сменили в сервиза,където е ходил уж с чисто нов).
2.сложили са пресостат от Пасат В4,който струва точно 40лв чисто нов и то с целия си акъл са му запоили кабели директно на пинчетата за куплунг,при което постоянно тръгва и спира 2-ра степен и релето постоянно цъка през много кратък интервал от време и е въпрос на време да почине (чува се едно такова "бзззз" понеже датчика не остава в едното си положение,а постоянно цъка между вкл. и изкл няколко пъти за секунда. Съответно му казах да си върне стария,понеже на него нищо не му е имало още от самото начало.
Не разбирам що за хора трябва да са в този сервиз,за да го изклатят близо 200лв и срещу тях да получи прецакан нов датчик за налягане на фреона и изгоряла 1-ва степен на ел. мотора,за да не му се включва.
Иначе проблемът е можел да се разреши с един хубав оригинален термостат за 60лв от Порше или местния представител на VW и да няма повече ядове с ниска температура на двигателя.

-
- Мнения: 35
- Регистриран на: Вто 01 фев 2011 15:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Dobrich
Re: Проблем с температурата и 1-ва степен на перката-passat b3
В крайна сметка смених перката и всичко си е 6 точки , с голямата подкрепа на ZFA 159.Проблемът е вече решен! П.С Благодаря за отзивите!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: pac_man и 111 госта