перка на климатроника
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: Чет 01 окт 2009 22:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: veliko tarnovo
перка на климатроника
здр. колеги.някои може ли да ми каже къде се намира релето на перката на климатроника.малката перка на радиатора отпред.като я дам на късо се върти но като включа климатика не се върти.та набедих релето по малкото зло
- volodya iliev
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря 05 дек 2007 19:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: APT 2000 4MOTION
- Местоположение: Дупница
Re: перка на климатроника
Здравей колега буксата ти се състои от две части едната пластмасова половинка е откъм проводниците на перката а другата е от към проводниците,които излизат откъм двигателният отсек.Провери когато включиш климатроника дали идва напражение на проводниците ,които излизат откъм двигателният отсек.Ако не идва никакво напражение там започни с проверка на предпазителите да видиш дали някои не е изгорял.Успех в разрешаването на проблема.
-
- Мнения: 79
- Регистриран на: Чет 01 окт 2009 22:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: veliko tarnovo
Re: перка на климатроника
колега аз така направих.ц пробна лампа на буксата но не светна.бушоните са добре но бях чел че има и реле отдолу под волана но не знам кое е
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: перка на климатроника
А перката на каква кола е монтирана все пак? Имам доборото желание да помогна,ама как да го направя,като климатроници има на едва 6 модела Пасат и с около 10-тина коренно различни вида инсталация за перката.Оригинален ли е или допълнително монтиран? 

-
- Мнения: 79
- Регистриран на: Чет 01 окт 2009 22:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: veliko tarnovo
Re: перка на климатроника
ох да забравих.vw passat 19 tdi 2002 100hp
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: перка на климатроника
Така,там нещата седят така :
- имаш виско перка,закачена към двигателя,която грубо казано постоянно се върти и започва леко да се върти със запалването на двигателя - тя за климатика не те интересува.
- другата перка е малка,седи от дясно и е електрическа,както си забелязал и сам.Тя е електромотор,който принципно има само два кабела.Посредством съпротивление му правят две скорости на вътрене.С пускането на компресора на климатика (климатрноника не трябва да е в режим Econ,а в режим Ауто,околна температура да е над 10-тина градуса и още няколко условия) тя трябва да тръгне на първа степен.След достигане на високо работно налягане на фреона,тръгва на 2-ра степен. Също така тази перка е предвидена да доохлажда двигателя,ако е нужно - на радиатора има датчик,който според температурата на двигателя може да я пуска на 1 или на 2 степен.
От перката излизат два дебели кабела,още спя и цветовете не се сещам.Отиват до казанчето за хидравлична течност зад левия фар,където има букса.Долната част на буксата с мъжките обувки отива към перката.Няма как да сбуркаш буксата - двойна с два дебели кабела (има друга с два дебели,но и един тънък).Като пуснеш климатика,на нея търсиш да има 12V (мери с пробник,понеже иначе потенциалите лъжат).Можеш да подадеш напрежение към самата перка,да видиш дали ще се завърти.
Аз не разбрах къде какво окъсяваш,за да тръгне обаче и си разказвам за по принцип.
Вътре за перката има предпазител по спомен 40А .Той не седи при другите,а отдолу на втората бушониера със силовите вериги (махаш кората при педалите и ще останаш изненадан още колко предпазители имаш
).Ако той е изгорял,вероятно перката си е имала проблем и пак ще изгори - те редовно се чупят.Провери дали перката няма луфтове като поразклатиш с ръка пластмасовите витла...ако има,или се ремонтира или се сменя....за това има писано много във форума.
Ако предпазителя е наред,но перката не работи и няма захранване,тогава минаваш към по-сложната част ,а именно да видиш релетата :
Номер 5 е за 1-ва степен,номер 8 е за втора степен.Недей да подаваш напрежения към управляващите вериги на самия цокъл на релето,понеже можеш да думнеш конотролера на климатроника.Релетата се управляват по маса и от климатроника и от датчика на радиатора.
Ако и с тази информация не се справиш,пиши и ще ти пратя и схема (ще ми трябва точния код на двигателя,понеже са 5 вида схеми за дизел).

- имаш виско перка,закачена към двигателя,която грубо казано постоянно се върти и започва леко да се върти със запалването на двигателя - тя за климатика не те интересува.
- другата перка е малка,седи от дясно и е електрическа,както си забелязал и сам.Тя е електромотор,който принципно има само два кабела.Посредством съпротивление му правят две скорости на вътрене.С пускането на компресора на климатика (климатрноника не трябва да е в режим Econ,а в режим Ауто,околна температура да е над 10-тина градуса и още няколко условия) тя трябва да тръгне на първа степен.След достигане на високо работно налягане на фреона,тръгва на 2-ра степен. Също така тази перка е предвидена да доохлажда двигателя,ако е нужно - на радиатора има датчик,който според температурата на двигателя може да я пуска на 1 или на 2 степен.
От перката излизат два дебели кабела,още спя и цветовете не се сещам.Отиват до казанчето за хидравлична течност зад левия фар,където има букса.Долната част на буксата с мъжките обувки отива към перката.Няма как да сбуркаш буксата - двойна с два дебели кабела (има друга с два дебели,но и един тънък).Като пуснеш климатика,на нея търсиш да има 12V (мери с пробник,понеже иначе потенциалите лъжат).Можеш да подадеш напрежение към самата перка,да видиш дали ще се завърти.
Аз не разбрах къде какво окъсяваш,за да тръгне обаче и си разказвам за по принцип.
Вътре за перката има предпазител по спомен 40А .Той не седи при другите,а отдолу на втората бушониера със силовите вериги (махаш кората при педалите и ще останаш изненадан още колко предпазители имаш

Ако предпазителя е наред,но перката не работи и няма захранване,тогава минаваш към по-сложната част ,а именно да видиш релетата :
Номер 5 е за 1-ва степен,номер 8 е за втора степен.Недей да подаваш напрежения към управляващите вериги на самия цокъл на релето,понеже можеш да думнеш конотролера на климатроника.Релетата се управляват по маса и от климатроника и от датчика на радиатора.
Ако и с тази информация не се справиш,пиши и ще ти пратя и схема (ще ми трябва точния код на двигателя,понеже са 5 вида схеми за дизел).

-
- Мнения: 79
- Регистриран на: Чет 01 окт 2009 22:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: veliko tarnovo
Re: перка на климатроника
благодаря колега много си изчерпателен.Перката и бяха свършили четките и ги смених.отначало работеше но после спря.по принцип като пусна климатика ми изпиша грешка 00792 на ваг кома.демек пресостата е заминал.смених го но пак същата грешка ми набива.та затова набедих токовете и тръгнах да ги проверявам.перката я давам директно към акумулатора но като я закача към буксата не тръгва ,а с пробна лампа от женската букса не идва ток.бушоните са ок сега ще отворя отдолу да видя там какво става. мотора е AVB
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: перка на климатроника
Нещата никак не са толкова елементарни,колкото си мислиш
Докато имаш проблем с пресостата,няма да тръгне нито перката,нито компресора.За да дава грешка за пресостат,значи или той не работи (отпада понеже си го сменил) или колата няма фреон.Другия вариант е да имаш проблем с тоците,но тогава няма общо с перката,понеже пресостата до 98-ма се захранва през 10А отделен предпазител,а след 98-ма вече идва и отива сигнал директно от контролера за климатроника.Погледни дали колата има фреон с налягане над 2 бара и тогава търси под вола теле 




-
- Мнения: 79
- Регистриран на: Чет 01 окт 2009 22:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: veliko tarnovo
Re: перка на климатроника
миналото лято го пълних но ще отида да го замерят може пък да е и изтекъл 

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: перка на климатроника
Ако фреона е наред,пиши,за да ти кажа къде какво да гледаш 



-
- Мнения: 79
- Регистриран на: Чет 01 окт 2009 22:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: veliko tarnovo
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта