Съвети при покупка на Passat B3 1.8mi
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: Нед 07 дек 2008 19:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Каварна
Съвети при покупка на Passat B3 1.8mi
Здравейте колеги.Какво се гледа при покупка на passat B3 1.8mi
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: какво се гледа
Здрасти колега - пооправи си заглавието за да не ти заключат темата - така не става ясно за какво става дума.
По принцип зависи коя година е колата и какви екстри има.
Има много голяма тема за това какво се гледа по принцип при покупка на колаи там можерш да прочетеш много полезни неща - потърси с търсачката.
Иначе то горе-долу са основни неща :
-странни неща по боята,странни фуги и кривини,ръжди и тем подобни неща.За да си сигурен,че не е изпъвана обратно след като е била на геврек.
-после гледаш как са амортисьори,спирачни доскове,маншони по карета,накрайници и т.н.
-гледаш какво плува в охладителната сиситема - дали прилича на антифриз или има неясен ръждив цвят на греяна боза с лимонтозу
-гледаш има ли и какво е на цвят маслото на мотора - дали е черно,дали е бистро,като го стриеш между пръстите си дали има някаквич частици (добавки разни) или си е чисто.
-гледаш дали колата пали лесно,дали поддържа сравнително постоянни обороти на празен ход,дали мотора седи равен иили подскача насам-натам...дали се чуват разни странни тракания и т.н.
Препдолагам може да я покараш - пробваш всички екстри (ако не знаеш как кажи какви са и ще ти обесним едно по едно).Гледаш всикчо,което е електрическо дали работи,дали колата си се заключва и отключва нормално с лекота на всички врати и т.н.
Гледаш как включва скорости,как се държи мотора като динамика и т.н. и т.н.
Тапицериите дали са и запазени,седалките също и т.н. и т.н....понеже се сещаш,че не може да е на 20 години,на 130 000км нов внос и вътре тапицериите да са съдрани,износени,захабени и т.н.
Общо взето гледаш всичко и то внимателно.Не,че няма ремонтируеми неща ама едва ли идеята ти е като моята - да си купиш кола и да налееш в нея 3 пъти повече пари в нея отколкото си я купил за да стане като хората.
Ако не си съвсем наясно с нещата по-добре вземи с теб някой,който разбира от тези неща за да не те излъжат нещо (например,че понеже туку що са я мили работи на 2 цилиндъра и половина - един дизел в една автокъща ).
Най-добре ако дават я закарай в сервиз да я закачат на дигностика и да кажат ако има грешки в ЕКУ-то,да видиш как работи по време на пътя до сервиза,да огледат преден мост,заден мост,тампони,носачи,ръжди,спирачна система и т.н. и т.н. - ще е най-бързо и ако не си много в час с тези неща и най-сигурно за теб - все пак си вземи приятел дето да може да прецени като му кажат какво и е дали си струва покупката.
Да знаеш,че няма да е идална понеже такива има много малко и никой не ги продава ама поне да са дребни забележките
По принцип зависи коя година е колата и какви екстри има.
Има много голяма тема за това какво се гледа по принцип при покупка на колаи там можерш да прочетеш много полезни неща - потърси с търсачката.
Иначе то горе-долу са основни неща :
-странни неща по боята,странни фуги и кривини,ръжди и тем подобни неща.За да си сигурен,че не е изпъвана обратно след като е била на геврек.
-после гледаш как са амортисьори,спирачни доскове,маншони по карета,накрайници и т.н.
-гледаш какво плува в охладителната сиситема - дали прилича на антифриз или има неясен ръждив цвят на греяна боза с лимонтозу
-гледаш има ли и какво е на цвят маслото на мотора - дали е черно,дали е бистро,като го стриеш между пръстите си дали има някаквич частици (добавки разни) или си е чисто.
-гледаш дали колата пали лесно,дали поддържа сравнително постоянни обороти на празен ход,дали мотора седи равен иили подскача насам-натам...дали се чуват разни странни тракания и т.н.
Препдолагам може да я покараш - пробваш всички екстри (ако не знаеш как кажи какви са и ще ти обесним едно по едно).Гледаш всикчо,което е електрическо дали работи,дали колата си се заключва и отключва нормално с лекота на всички врати и т.н.
Гледаш как включва скорости,как се държи мотора като динамика и т.н. и т.н.
Тапицериите дали са и запазени,седалките също и т.н. и т.н....понеже се сещаш,че не може да е на 20 години,на 130 000км нов внос и вътре тапицериите да са съдрани,износени,захабени и т.н.
Общо взето гледаш всичко и то внимателно.Не,че няма ремонтируеми неща ама едва ли идеята ти е като моята - да си купиш кола и да налееш в нея 3 пъти повече пари в нея отколкото си я купил за да стане като хората.
Ако не си съвсем наясно с нещата по-добре вземи с теб някой,който разбира от тези неща за да не те излъжат нещо (например,че понеже туку що са я мили работи на 2 цилиндъра и половина - един дизел в една автокъща ).
Най-добре ако дават я закарай в сервиз да я закачат на дигностика и да кажат ако има грешки в ЕКУ-то,да видиш как работи по време на пътя до сервиза,да огледат преден мост,заден мост,тампони,носачи,ръжди,спирачна система и т.н. и т.н. - ще е най-бързо и ако не си много в час с тези неща и най-сигурно за теб - все пак си вземи приятел дето да може да прецени като му кажат какво и е дали си струва покупката.
Да знаеш,че няма да е идална понеже такива има много малко и никой не ги продава ама поне да са дребни забележките
- Danny boy
- Мнения: 1933
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: какво се гледа
Понеже е стара кола,гледаш задължително предница,най добре в сервиз на канал или подемник да я раклатят малко и да ти кажат какво е тръгнало да си оди.Гледаш поне дали са омаслени амортисьорите,навиваш волана пълен ляв и пълен десен и тръгваш -каретата чукат или не.Ако тракат-за смяна са.Чукането е като прекарване на пръчка по оребрен радиатор.
След това задължително отиваш на елком.Да проверят центровки,нормално ли работи мотора да няма отклонения някакви,газоразпределянето как е,компресия ако могат да замерят.
Гледаш гумите дали са равномерно износени ,наядени и такива ралти.
Гледаш ако е хидравлична рейката течове дали има,адски вой и тн-ремонта е скъп и с неясен изход за колко време ще държи.
Ако има климатик дали работи,охлажда ли и тн.
Като караш се ослушваш за виене на лагери /ръмжене/
Проверяваш всички уреди по колата дали са изправни/ел пакети,люкове,ел фарове,централно ако има,ако е на газ колата,покарай я на бензин и виж как върви или дали върви.
Гледаш за ръжда.Пасата ако не е удрян не гние.Интересува те да няма зверски удар-крива геометрия.Проверява се на убаф стенд-лазерен по възможност
Гледаш колата дали загрява до нормална температура,уредите по таблото трябва да са изправни,
Мога да ти пея цял ден,все неща дето може да се пазариш за цената на долу.Вземи съссеби си човек дето е вещ в тези неща най-добре.
От стара кола само изненади може да чакаш.
Успех.Това са лични наблюдения по моя пасат,който е лекуван от подобни болести.
След това задължително отиваш на елком.Да проверят центровки,нормално ли работи мотора да няма отклонения някакви,газоразпределянето как е,компресия ако могат да замерят.
Гледаш гумите дали са равномерно износени ,наядени и такива ралти.
Гледаш ако е хидравлична рейката течове дали има,адски вой и тн-ремонта е скъп и с неясен изход за колко време ще държи.
Ако има климатик дали работи,охлажда ли и тн.
Като караш се ослушваш за виене на лагери /ръмжене/
Проверяваш всички уреди по колата дали са изправни/ел пакети,люкове,ел фарове,централно ако има,ако е на газ колата,покарай я на бензин и виж как върви или дали върви.
Гледаш за ръжда.Пасата ако не е удрян не гние.Интересува те да няма зверски удар-крива геометрия.Проверява се на убаф стенд-лазерен по възможност
Гледаш колата дали загрява до нормална температура,уредите по таблото трябва да са изправни,
Мога да ти пея цял ден,все неща дето може да се пазариш за цената на долу.Вземи съссеби си човек дето е вещ в тези неща най-добре.
От стара кола само изненади може да чакаш.
Успех.Това са лични наблюдения по моя пасат,който е лекуван от подобни болести.
-
- Мнения: 39
- Регистриран на: Нед 07 дек 2008 19:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Каварна
Re: Съвети при покупка на Passat B3 1.8mi
Благодаря момчета. Не че не ги разбирам тези неща но пасатор не сам карал все пак от кола до кола има голяма разлика.Мислех си дали няма нещо специфично при пасатите.По интерьо по ходовата ясно няма как да не смениш това онова но двигател и копе да са здрави.Как да разбера мотора дали не харчи масалце какво да гледам.
- PASSAT
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Русе
Re: Съвети при покупка на Passat B3 1.8mi
Колега ми то за маслото пише в линка по горе, но все пак ето
някой написа:Нека ваш човек да форсира двигателя почти до червеното на оборотомера ,а вие вижте какво бълва от ауспуха.Ако излиза черен дим (бензинов двигател) значи няма добро изгаряне, ако бълва бял дим - гори доста масло, има и комбинации за които не ми се говори.Ако излиза вода не се притеснявайте, това е конденз от ауспуха!
Ако имате възможност сменете двигателното масло ПРЕДИ покупката.Запомнете как работи и звучи двигателя преди смяната и как след смяната!!!!!!
По този начин по-скапаните добавки ,които евентуално са сипани са извън играта и ще видите истинското "лице" на това което купувате.
Договорете се за това да смените маслото с продавача, сега са доста по склонни на такива неща отколкото преди.
....
!!!!!!!!ЗЛАТНО ПРАВИЛО!!!!!!!!!!
Бръкнете с показалец в "дупето" на колата (ауспуха)
Пръста ви ще стане черен (много или малко) размажете чернилката с палеца си и се опитайте по този начин да я изтриете от пръстите си (размазвайки с показалец и палец) ,ако чернилката почти изчезне всичко е наред, ако обаче не може да я махнете, значи двигателя гори масло!
В най-лошия случай ауспуха си е направо мазен и много тъмно черен!!!
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Пет 20 фев 2009 18:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: kazanlak
Re: Съвети при покупка на Passat B3 1.8mi
Колега,ако си мераклия,ще ти дам моя с гаранция.
Последна промяна от dobrin на Пет 03 апр 2009 15:47, променено общо 1 път.
Причина: Не използвайте техническите раздели, за да рекламирате! И ако не давате съвет, по-добре не пишете изобщо!
Причина: Не използвайте техническите раздели, за да рекламирате! И ако не давате съвет, по-добре не пишете изобщо!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 111 госта