Съвети при покупка на Passat B3 1.8mi

Техническа и сервизна информация за Passat
peponiko
Мнения: 39
Регистриран на: Нед 07 дек 2008 19:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Каварна

Съвети при покупка на Passat B3 1.8mi

Мнениеот peponiko » Чет 02 апр 2009 21:29


Здравейте колеги.Какво се гледа при покупка на passat B3 1.8mi




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: какво се гледа

Мнениеот zfa159 » Чет 02 апр 2009 21:43


Здрасти колега - пооправи си заглавието за да не ти заключат темата - така не става ясно за какво става дума.
По принцип зависи коя година е колата и какви екстри има.
Има много голяма тема за това какво се гледа по принцип при покупка на колаи там можерш да прочетеш много полезни неща - потърси с търсачката.
Иначе то горе-долу са основни неща :
-странни неща по боята,странни фуги и кривини,ръжди и тем подобни неща.За да си сигурен,че не е изпъвана обратно след като е била на геврек.
-после гледаш как са амортисьори,спирачни доскове,маншони по карета,накрайници и т.н.
-гледаш какво плува в охладителната сиситема - дали прилича на антифриз или има неясен ръждив цвят на греяна боза с лимонтозу :lol:
-гледаш има ли и какво е на цвят маслото на мотора - дали е черно,дали е бистро,като го стриеш между пръстите си дали има някаквич частици (добавки разни) или си е чисто.
-гледаш дали колата пали лесно,дали поддържа сравнително постоянни обороти на празен ход,дали мотора седи равен иили подскача насам-натам...дали се чуват разни странни тракания и т.н.
Препдолагам може да я покараш - пробваш всички екстри (ако не знаеш как кажи какви са и ще ти обесним едно по едно).Гледаш всикчо,което е електрическо дали работи,дали колата си се заключва и отключва нормално с лекота на всички врати и т.н.
Гледаш как включва скорости,как се държи мотора като динамика и т.н. и т.н.
Тапицериите дали са и запазени,седалките също и т.н. и т.н....понеже се сещаш,че не може да е на 20 години,на 130 000км нов внос и вътре тапицериите да са съдрани,износени,захабени и т.н.
Общо взето гледаш всичко и то внимателно.Не,че няма ремонтируеми неща ама едва ли идеята ти е като моята - да си купиш кола и да налееш в нея 3 пъти повече пари в нея отколкото си я купил за да стане като хората.
Ако не си съвсем наясно с нещата по-добре вземи с теб някой,който разбира от тези неща за да не те излъжат нещо (например,че понеже туку що са я мили работи на 2 цилиндъра и половина - един дизел в една автокъща mhihi ).
Най-добре ако дават я закарай в сервиз да я закачат на дигностика и да кажат ако има грешки в ЕКУ-то,да видиш как работи по време на пътя до сервиза,да огледат преден мост,заден мост,тампони,носачи,ръжди,спирачна система и т.н. и т.н. - ще е най-бързо и ако не си много в час с тези неща и най-сигурно за теб - все пак си вземи приятел дето да може да прецени като му кажат какво и е дали си струва покупката.
Да знаеш,че няма да е идална понеже такива има много малко и никой не ги продава ;) ама поне да са дребни забележките ;)


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: какво се гледа

Мнениеот snupeca » Чет 02 апр 2009 21:49




Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1933
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: какво се гледа

Мнениеот Danny boy » Чет 02 апр 2009 21:54


Понеже е стара кола,гледаш задължително предница,най добре в сервиз на канал или подемник да я раклатят малко и да ти кажат какво е тръгнало да си оди.Гледаш поне дали са омаслени амортисьорите,навиваш волана пълен ляв и пълен десен и тръгваш -каретата чукат или не.Ако тракат-за смяна са.Чукането е като прекарване на пръчка по оребрен радиатор.
След това задължително отиваш на елком.Да проверят центровки,нормално ли работи мотора да няма отклонения някакви,газоразпределянето как е,компресия ако могат да замерят.
Гледаш гумите дали са равномерно износени ,наядени и такива ралти.
Гледаш ако е хидравлична рейката течове дали има,адски вой и тн-ремонта е скъп и с неясен изход за колко време ще държи.
Ако има климатик дали работи,охлажда ли и тн.
Като караш се ослушваш за виене на лагери /ръмжене/
Проверяваш всички уреди по колата дали са изправни/ел пакети,люкове,ел фарове,централно ако има,ако е на газ колата,покарай я на бензин и виж как върви или дали върви.
Гледаш за ръжда.Пасата ако не е удрян не гние.Интересува те да няма зверски удар-крива геометрия.Проверява се на убаф стенд-лазерен по възможност
Гледаш колата дали загрява до нормална температура,уредите по таблото трябва да са изправни,
Мога да ти пея цял ден,все неща дето може да се пазариш за цената на долу.Вземи съссеби си човек дето е вещ в тези неща най-добре.
От стара кола само изненади може да чакаш.
Успех.Това са лични наблюдения по моя пасат,който е лекуван от подобни болести.


peponiko
Мнения: 39
Регистриран на: Нед 07 дек 2008 19:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Каварна

Re: Съвети при покупка на Passat B3 1.8mi

Мнениеот peponiko » Пет 03 апр 2009 6:06


Благодаря момчета. Не че не ги разбирам тези неща но пасатор не сам карал все пак от кола до кола има голяма разлика.Мислех си дали няма нещо специфично при пасатите.По интерьо по ходовата ясно няма как да не смениш това онова но двигател и копе да са здрави.Как да разбера мотора дали не харчи масалце какво да гледам.


Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Re: Съвети при покупка на Passat B3 1.8mi

Мнениеот PASSAT » Пет 03 апр 2009 7:15


Колега ми то за маслото пише в линка по горе, но все пак ето
някой написа:Нека ваш човек да форсира двигателя почти до червеното на оборотомера ,а вие вижте какво бълва от ауспуха.Ако излиза черен дим (бензинов двигател) значи няма добро изгаряне, ако бълва бял дим - гори доста масло, има и комбинации за които не ми се говори.Ако излиза вода не се притеснявайте, това е конденз от ауспуха!

Ако имате възможност сменете двигателното масло ПРЕДИ покупката.Запомнете как работи и звучи двигателя преди смяната и как след смяната!!!!!!
По този начин по-скапаните добавки ,които евентуално са сипани са извън играта и ще видите истинското "лице" на това което купувате.
Договорете се за това да смените маслото с продавача, сега са доста по склонни на такива неща отколкото преди.
....

!!!!!!!!ЗЛАТНО ПРАВИЛО!!!!!!!!!!
Бръкнете с показалец в "дупето" на колата (ауспуха)
Пръста ви ще стане черен (много или малко) размажете чернилката с палеца си и се опитайте по този начин да я изтриете от пръстите си (размазвайки с показалец и палец) ,ако чернилката почти изчезне всичко е наред, ако обаче не може да я махнете, значи двигателя гори масло!
В най-лошия случай ауспуха си е направо мазен и много тъмно черен!!!


LUzunchev
Мнения: 15
Регистриран на: Пет 20 фев 2009 18:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: kazanlak

Re: Съвети при покупка на Passat B3 1.8mi

Мнениеот LUzunchev » Пет 03 апр 2009 15:41


Колега,ако си мераклия,ще ти дам моя с гаранция.

Последна промяна от dobrin на Пет 03 апр 2009 15:47, променено общо 1 път.
Причина: Не използвайте техническите раздели, за да рекламирате! И ако не давате съвет, по-добре не пишете изобщо!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 111 госта