Б3 диагностика?

Техническа и сервизна информация за Passat
metalqgata
Мнения: 77
Регистриран на: Съб 21 юли 2007 16:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали
Контакти:

Б3 диагностика?

Мнениеот metalqgata » Съб 30 апр 2011 9:48


Пасата е Б3 90г. пф-107к.с. (комби :mrgreen: ) Исках да ми направят центровка на компютър, ама ми казаха, че няма как щото при скоростният лост нямало букси!? Добре де, ама тогава реших (понеже пипах предварението на делкото) че ми трябва центровка на същото! След кратък преглед със стробоскоб, ми взеха 15 кинта и ми казаха че е перфектна! :) Така...
Колата обаче пуши черно от ауспуха(когато е на бензин) и мирише ужасно много на бензин. Не работи равномерно (сякаш на 2-3 цилиндъра) и не върви както трябва.
На газ, работи добре (освен високите обороти които държи) и пуши бяло.
Явно имам гумички на клапаните за смяна, защото си похарчва масло...

Искам съвет! Не знам как да си направя колата да върви нормално! Трябва ли да сменя всички датчици, ламбда сонда и всякакви простотий за да открия проблема?




Потребителски аватар
пинко
Мнения: 162
Регистриран на: Пон 27 сеп 2010 17:54
Автомобил: passat b4
Двигател: 1.8 abs 1994
Местоположение: софия

Re: Б3 диагностика?

Мнениеот пинко » Съб 30 апр 2011 10:12


при мен на в4 буксите се намират под барчето и са закопчани на някаква стойка за да стигнеш до тях се вадят пластмасите около лоста барабар с барчето mhihi


metalqgata
Мнения: 77
Регистриран на: Съб 21 юли 2007 16:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали
Контакти:

Re: Б3 диагностика?

Мнениеот metalqgata » Съб 30 апр 2011 10:21


пинко написа:при мен на в4 буксите се намират под барчето и са закопчани на някаква стойка за да стигнеш до тях се вадят пластмасите около лоста барабар с барчето mhihi



Да де, маха се барчето със скоростният лост и там под пластмасите трябва да се, ама аз нямам!


Потребителски аватар
пинко
Мнения: 162
Регистриран на: Пон 27 сеп 2010 17:54
Автомобил: passat b4
Двигател: 1.8 abs 1994
Местоположение: софия

Re: Б3 диагностика?

Мнениеот пинко » Съб 30 апр 2011 11:00


metalqgata написа:
пинко написа:при мен на в4 буксите се намират под барчето и са закопчани на някаква стойка за да стигнеш до тях се вадят пластмасите около лоста барабар с барчето mhihi



Да де, маха се барчето със скоростният лост и там под пластмасите трябва да се, ама аз нямам!

аз говора за барчето под касетофона при мене излиза даже с пепелника


slavi7575
Мнения: 104
Регистриран на: Нед 07 дек 2008 19:47
Автомобил: Vokswagen Pasat B3
Двигател: PF 1988
Местоположение: Русе

Re: Б3 диагностика?

Мнениеот slavi7575 » Съб 30 апр 2011 11:07


При PF двигателя май че няма изводи за диагностика, поне при моя не съм виждал. А имаше и една тема в която се споменаваше че при тях не може да се прави диагностика с VAG-com. Дори компа не трупал грешки.


Потребителски аватар
пинко
Мнения: 162
Регистриран на: Пон 27 сеп 2010 17:54
Автомобил: passat b4
Двигател: 1.8 abs 1994
Местоположение: софия

Re: Б3 диагностика?

Мнениеот пинко » Съб 30 апр 2011 11:20


ето тук някъде се намира моята а за твоя модел нека да каже някой по запознат
Прикачени файлове
Изображение0404.jpg


Потребителски аватар
volodya iliev
Мнения: 367
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 19:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: APT 2000 4MOTION
Местоположение: Дупница

Re: Б3 диагностика?

Мнениеот volodya iliev » Съб 30 апр 2011 12:52


Здравей колега да този двигател с код PF няма букси за диагностика.Диагностиката се свежда до ръчно измерване на показателите на всеки един от датчиците.За да се направи правилна центровка на бензин двигателя трябва да е загрял до 80гр. след което даваш газ до 2000об.мин и някой отпред откача синият куплунг на синият температурен датчик,които подава информация за температурата на охлаждащата течност към електроният блок за управление на двигателя така електроният блок влиза в авариен режим и вече може да правиш правилна центровка със стробоскоп.Когато приключиш с центровката закачаш обратно куплунга на датчика и проверяваш дали правилно си направил центровката.Интересува ме дебитомера в какво състояние ти е защото с тази газова имам извесни съмнения,че може да е гърмяла някога и дебитомера да е пътник а тои е един от най важните елементи в цялата инжекционна система за добрата работа на двигателя.

Последна промяна от volodya iliev на Съб 30 апр 2011 17:02, променено общо 1 път.


metalqgata
Мнения: 77
Регистриран на: Съб 21 юли 2007 16:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали
Контакти:

Re: Б3 диагностика?

Мнениеот metalqgata » Съб 30 апр 2011 13:40


volodya iliev написа:Здравей колега да този двигател с код PF няма букси за диагностика.Диагностиката се свежда до ръчно измерване на показателите на всеки един от датчиците.За да се направи правилна центровка на бензин двигателя трябва да е загрял до 80гр. след което даваш газ до 2000об.мин и някой отпред откача синият куплунг на синият температурен датчик,които подава информация към електроният блок за управление на двигателя така електроният блок влиза в авариен режим и вече може да правиш правилна центровка със стробоскоп.Когато приключиш с центровката закачаш обратно куплунга на датчика и проверяваш дали правилно си направил центровката.Интересува ме дебитомера в какво състояние ти е защото с тази газова имам извесни съмнения,че може да е гърмяла някога и дебитомера да е пътник а тои е един от най важните елементи в цялата инжекционна система за добрата работа на двигателя.



Кое по-точно е дебитомера? Един клапан дето стои на капака на двигатекля? Ако е той, той си щрака, ама нещо не дава добър контакт буксата му и се каня да я оправя, но все пак си работи а дори и да го махна няма голяма разлика :) Има разлика де... ама явно не е само това... газта ми е с емулатор и... нещо не и разбирам?! май влиза газта през въздушния филтър?? Ама работи на газ де :)


metalqgata
Мнения: 77
Регистриран на: Съб 21 юли 2007 16:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали
Контакти:

Re: Б3 диагностика?

Мнениеот metalqgata » Съб 30 апр 2011 13:41


пинко написа:ето тук някъде се намира моята а за твоя модел нека да каже някой по запознат


Мойте ги търсиха там когато ходих на центровка, ама ги нямаше :) Благодаря ти много за подробното инфо :) :bowdown


Потребителски аватар
volodya iliev
Мнения: 367
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 19:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: APT 2000 4MOTION
Местоположение: Дупница

Re: Б3 диагностика?

Мнениеот volodya iliev » Съб 30 апр 2011 14:20


Здравей отново дебитомера ти е кутията където стои въздушният филтър отдясно се намира като застанеш пред колата в него влиза една букса а и там наи вероятно е рязана кутията за да ти вкарат маркучите за газта а това,което се намира над капака на клапаните цилиндричното и в него влиза една букса и казваш,че щрака се нарича електромагнитен клапан за стабилизиране на оборотите на празен ход.


metalqgata
Мнения: 77
Регистриран на: Съб 21 юли 2007 16:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали
Контакти:

Re: Б3 диагностика?

Мнениеот metalqgata » Съб 30 апр 2011 14:34


volodya iliev написа:Здравей отново дебитомера ти е кутията където стои въздушният филтър отдясно се намира като застанеш пред колата в него влиза една букса а и там наи вероятно е рязана кутията за да ти вкарат маркучите за газта а това,което се намира над капака на клапаните цилиндричното и в него влиза една букса и казваш,че щрака се нарича електромагнитен клапан за стабилизиране на оборотите на празен ход.



Мдаа :) Значи тая гад е :) Да, рязана е кутията за да се вкара газта, а като дръпна буксата на ония ми ти и дебитомер и колата спира :) Бяха паднали кабелите му връз шайбата на алтернатора и малко се пооръфаха, при което колата нещеше да върви на бензин :( Ама нали съм си жичкаджия, снадих ги и тръгна! А за това ония клапан като мръдна буксата и се променят оборотите :) А какво може да му е прее..но на дебитомера и какво влияние може да окаже в/у работата на двигателя?

А това животно има ли компютър и къде е?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12127
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Б3 диагностика?

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 30 апр 2011 14:45


Щом разбираш от жици хващай уреда и почвай да мериш. Ето https://picasaweb.google.com/k.odadjiiski/YgnRDG# кое какво трябва да показва!


Потребителски аватар
volodya iliev
Мнения: 367
Регистриран на: Сря 05 дек 2007 19:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: APT 2000 4MOTION
Местоположение: Дупница

Re: Б3 диагностика?

Мнениеот volodya iliev » Съб 30 апр 2011 14:47


Дебитомера може да се развали ако е имало някога гърмеж в кутията на въздушният филтър и от този гърмеж се изкривява самата клапа вътре и като се изкриви вече започва да не работи както трябва започва да подава съвсем различна информация към електроният блок в зависимост от натоварването на двигателя и нещата никак не са приятни както си споменал и ти не може да се изфорсира пуши защото самата клапа вътре може и да заяжда и да опира в корпуса вече и оттам нещата са се влошили.Самият електронен блок,който управлява цялата работа на двигателя се намира като вдигнеш предният капак махаш пластмасовата кора,която се намира под предният прозорец под чистачките няма начин да я сбъркаш и там стои електроният блок за управление на двигателя.Моят пасат го имам от март 2003г. и никога не е имал газова а и не мисля да му слагам вярно по ефтина е газта но главоболията,който може да ми докара са неприятни.


metalqgata
Мнения: 77
Регистриран на: Съб 21 юли 2007 16:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали
Контакти:

Re: Б3 диагностика?

Мнениеот metalqgata » Съб 30 апр 2011 15:16


volodya iliev написа:Дебитомера може да се развали ако е имало някога гърмеж в кутията на въздушният филтър и от този гърмеж се изкривява самата клапа вътре и като се изкриви вече започва да не работи както трябва започва да подава съвсем различна информация към електроният блок в зависимост от натоварването на двигателя и нещата никак не са приятни както си споменал и ти не може да се изфорсира пуши защото самата клапа вътре може и да заяжда и да опира в корпуса вече и оттам нещата са се влошили.Самият електронен блок,който управлява цялата работа на двигателя се намира като вдигнеш предният капак махаш пластмасовата кора,която се намира под предният прозорец под чистачките няма начин да я сбъркаш и там стои електроният блок за управление на двигателя.Моят пасат го имам от март 2003г. и никога не е имал газова а и не мисля да му слагам вярно по ефтина е газта но главоболията,който може да ми докара са неприятни.


Аз колата я купих така. А за гърмежите.. амии тя само при мене гърмя поне 3-4 пъти, ама има една клапа и като гръмне изскача трабата (маркуча) от кутията и общо взето остава незасегнато :) Т.е. тази клапа си върши работата добре.. може ли от датчиците да е нещо? Аз ще се възползвам от показанията които им даде колегата и ще меря да видя какви ще покаже моята кола. Ама колата ми мирише чак в купето на бензин а отзат не може да се диша. Имах пукнат маркуч, ама когато го оправих не спря да мирише на бенз...


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12127
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Б3 диагностика?

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 30 апр 2011 15:24


Това дето мирише на бензин, може да е от спукана генерация някъде отгоре към купето, огледай я хубаво. Друго което ми се случи на мен онзи ден, Регулатора на налягането на бензина, му е пробила мембраната и минава бензин по вакумните маркучи, зад дросела и към въздушния филтър. От тука и ебава работата на целия двигател. Ако неможе да поддържа точното налягане от 3 атм мисля беше, помпата прави 3,5 и по този начин набива много гориво. Затова и пуши черно. Не знам колко време е карало така при мен, но онзи ден вече беше разяло вакумното маркуче и от там разля бензин по рейката и колекторите. Добре че е жената да го усети вътре в колата, че аз съм инвалид в това отношение. Става въпрос за това отбелязано със стрелката
Изображение
Намира се закачено на горивната рейка с дюзите дето е. Маркуча който идва от резервоара влиза в него.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 63 госта