


Индикатор за горивото
Индикатор за горивото
Колата е Пасат B3. Проблема е, че след поредното зареждане индикатора за гориво не мърда от нулата. Стрелката е подпряна на шипчето. Преди време имах същия проблем и се оправи сам. И сега не бих ви занимавал, ама онзи ден останах без бензин на цариградско (сега е момента да "благодаря" на кмета, че има бензиностанция на всеки 100 м.), и понеже измръзнах не искам да се повтаря пак, така че помагайте.
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Вто 01 ное 2005 22:01
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: 2.0 140HP BMP 2005 Diesel
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Индикатор за горивото
Не знам дали му е точно тук мястото но имам проблем с индикатора и аз. Пасата е B3, 1991, 90 коня, 1.8 моно инж., RP мотор. Значи понеже не карам на бензин основно и много отдажна не съм сипвал по над 5-6 литра си мислех, че понеже е малко количеството затуй не го отчита... Да ама не.
Въпроса ми е такъв.. Някой знае ли къде на таблото влиза кабела от датчика за горивото? Питам защото преди 2 години нивомера си работеше и показваше, а след туй на 2 пъти съм вадил таблото да сменям изгорели лампички и забелязах че освен широката букса с кабели има сокет и за някаква малка букса... Да не би там да се вклиучва датчика и да ми е изпаднал някъде кабела при ваденето? Нямам спомени първия път колко кабела откачих. 
Мерси предварително.


Мерси предварително.

-
- Мнения: 367
- Регистриран на: Пет 11 апр 2008 10:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Индикатор за горивото
махате буксата на бенз помпата и с едно мостче от тел ( напълвате резервоара ) ако не се напълни проблем по кабела .платката за нивото на самата бенз помпа .лоша спойка в таблото на контролните уреди Вади се бенз помпа сваля се поплавъка зачиства се платката по която се допира пластината предаваща сигнал към таблото за нивото на бензина със спирт след това се огъва леко контактната пластина и се събира всичко даваш на контакт и мърдаш леко поплавъка за да разбереш дали работи и гледащ дали се ;пълни резервоара;ако ли не значи проблем по кабела отиваш до таблото или лоша спойка в платката на бензиномера в таблото но най често проблема е в този случай дето ти го описах по горе защото се беше случило и на мене
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19715
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Индикатор за горивото
angel1223 написа:махате буксата на бенз помпата и с едно мостче от тел...


Всичко на колегата Ангел му е вярно, но аз бих пробвал с резисторче 100 Ома- 1кОм

- Bobko81
- Мнения: 96
- Регистриран на: Вто 29 юли 2008 17:11
- Автомобил: Skoda Fabia I 1 4 16V
- Двигател: AUB
- Местоположение: Видин
Re: Индикатор за горивото
Пасат Б3 1.8(1990)Здравейте колеги и аз отскоро се сблъсках с този проблем,в резервоара има около 20л бензин но стрелката ту показва ту не мърда.При свален предпазител(18 от ляво на дясно)на бензиновата помпа пак се мърда стрелката нормално ли е това.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Индикатор за горивото
Bobko81 написа:Пасат Б3 1.8(1990)Здравейте колеги и аз отскоро се сблъсках с този проблем,в резервоара има около 20л бензин но стрелката ту показва ту не мърда.При свален предпазител(18 от ляво на дясно)на бензиновата помпа пак се мърда стрелката нормално ли е това.
Сваляш таблото и започваш да презапояваш всички спукани спойки.По едон време ще видиш един стабилизатор с 3 крачета от едната страна ма таблото на един цокъл.Него го вадиш от цокъла,зачистваш крачетата и на цокъла и на стабилизатора и за по-сигурно го запояваш за да няма проблеми.след това сглобяваш обратно.Ако пак имаш същия проблем вероятно отзад се случва нещо с датчика за нивото на горивото и както описа колегата го разглобяваш и ремонтираш

доколкото знам и предполагам отзад датчика за нивото на горивото взима маса а не +12V така,че и да откачиш предпазителя на горивната помпа спираш нея а датчика си остава да си работи.Самия датчик се захранва от въпросния стабилизатор в таблото заедно с датчика за температурата на охладителната течност...те затова често двете правят разни аномалии едновременно.
Успех!
- Bobko81
- Мнения: 96
- Регистриран на: Вто 29 юли 2008 17:11
- Автомобил: Skoda Fabia I 1 4 16V
- Двигател: AUB
- Местоположение: Видин
Re: Индикатор за горивото
Благодаря колега за изчерпателния отговор,само да се позатопли времето тези дни ще сваля таблото и ще проверя спойките и буксите.
- jonn_krissy
- Мнения: 689
- Регистриран на: Пет 09 яну 2009 10:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Гоце Делчев
- AYSI
- Мнения: 30
- Регистриран на: Вто 26 авг 2008 11:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Свищов
- Контакти:
Re: Индикатор за горивото
zfa159 написа:Bobko81 написа:Пасат Б3 1.8(1990)Здравейте колеги и аз отскоро се сблъсках с този проблем,в резервоара има около 20л бензин но стрелката ту показва ту не мърда.При свален предпазител(18 от ляво на дясно)на бензиновата помпа пак се мърда стрелката нормално ли е това.
Сваляш таблото и започваш да презапояваш всички спукани спойки.По едон време ще видиш един стабилизатор с 3 крачета от едната страна ма таблото на един цокъл.Него го вадиш от цокъла,зачистваш крачетата и на цокъла и на стабилизатора и за по-сигурно го запояваш за да няма проблеми.след това сглобяваш обратно.Ако пак имаш същия проблем вероятно отзад се случва нещо с датчика за нивото на горивото и както описа колегата го разглобяваш и ремонтираш
доколкото знам и предполагам отзад датчика за нивото на горивото взима маса а не +12V така,че и да откачиш предпазителя на горивната помпа спираш нея а датчика си остава да си работи.Самия датчик се захранва от въпросния стабилизатор в таблото заедно с датчика за температурата на охладителната течност...те затова често двете правят разни аномалии едновременно.
Успех!
И аз имах такъв проблем точно това е решението имаше студени спойки на таблото до буксата, но понякога има проблем и със стабилизатора за индикатора! При мен стана, успех и на вас

Re: Индикатор за горивото
Аз имах същия проблем: Пълня "варела" - неще като се сгорещи колата лятото включва от време на време и пак отказва. Отидох на майстор и той ми каза: "Стабилизатор на напрежението!" Дори не беше ме изслушал какъв ми е точно проблема
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Индикатор за горивото
Да,ама повечето майстори обичат да го сменят...а не се сещат да му изчистят цокъла.По принцип стабилизатора гори много рядко понеже е доста читав.ако изгори той гори съвсем и не показва нищо...не може да изгори на половина понеже е електронен елемент.Истината за тях е малко по-различна...самия цокъл на стабилизатора представлява три метални пластинки,които от едната си страна са запоени на платката а ж другата им част,оформена като куплунг влизат крачетата на стабилизатора...и се разчита на притискането между пластинките и крачето.Тук става тънко - след като това нещо одъртее и стане на годинки започват да се окисляват пластинките и.....започват да дават контактно съпротивление,което зависи от околната влажност,протиащия ток,темепратурата и т.н. и т.н. един куп фактори...и мерилките започват да мерят глупости.Майстора гледа и казва "ахааа,стабилизатора е дал фира и не вади постоянно напрежение и стрелката мери грешно,дай да го сменим"...и изважда стария и слага нов...при това нещо той изтъргва пластинките и новия заработва идеално...и мълвата,че стабилизаторите горят тръгва от майстор на майстор и от клиент на клиент.
Имал съм 2 Пасат-а и съм бърникал в талбата на общо около 10-тина....нито един не беше с изгорял стабилизатор а само с окислени крачета.Затова на всичките процедусрата е следната - измъква се стария,почистват се гнездата на куплунга и крачетата на стабилизатора (дори да изглеждат перфектни) и се сглобява обратно...запоява се добре всяко краче и....готово.Ако след това отново има проблем вече съм съгласен да се сменя стабилизатора...макар че досега не ми се е налагало и разбира се това,че е запоен не е никакъв проблем - разпочва се и се сменя без проблем ако се налага смяната му поради някаква причина.
Имал съм 2 Пасат-а и съм бърникал в талбата на общо около 10-тина....нито един не беше с изгорял стабилизатор а само с окислени крачета.Затова на всичките процедусрата е следната - измъква се стария,почистват се гнездата на куплунга и крачетата на стабилизатора (дори да изглеждат перфектни) и се сглобява обратно...запоява се добре всяко краче и....готово.Ако след това отново има проблем вече съм съгласен да се сменя стабилизатора...макар че досега не ми се е налагало и разбира се това,че е запоен не е никакъв проблем - разпочва се и се сменя без проблем ако се налага смяната му поради някаква причина.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта