Здравейте,
Някой може ли да ми даде повече информация за лагерите на междинния вал /този дето вътри делкото/ на двигател RP? До колкото разбрах били някакви втълки. Интересуват ме номиналния размер, съществуват ли ремонтни размери, как се проверява степента на износване? И още нещо - лесно ли се намират? В Ауто + ме гледаха като объл камък като ги питах - даже се опитаха да ме убедят че моя двигател нямал междинен вал! Мъка, мъка ....
Междинен вал - лагери?
- ЧАНДЛЪР БИНК
- Мнения: 456
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 14:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Преди доста време карах МИТСУБИШИ ГАЛАНТ и след едно изпълнение на магистралата ми се наложи да правя основен рем. на мотора. След разглобяване се установи че лагерите на балансиращите валове(2бр ) бяха в картера при маслото и основната причина за блокирането на мотора. Започна се едно ходене по мъките да се намерят такива лагери но нямаше никаде . След консултация в сервиза кадето правих колата единодушно решихме че ще се правят нови. Материяла беше ФОСФОРЕН БРОНЗ а лагерите ми ги направиха в базата на КНЯЖЕВО. Естествено на мен не ми хареса колата след хилядите доработки който сложихме в мотора и я продадох. Човека на който я продадох я кара още (вече 60к след рем.)
П.С. Пишати всичко това че като гледам поста ти прилича на моята случка по магазините. ИЗОБЩО НЕ Е ВЯРНО ЧЕ ТИЯ ЛАГЕРИ СА ВЕЧНИ. НЯМА НИЩО ВЕЧНО!!!
П.С. Пишати всичко това че като гледам поста ти прилича на моята случка по магазините. ИЗОБЩО НЕ Е ВЯРНО ЧЕ ТИЯ ЛАГЕРИ СА ВЕЧНИ. НЯМА НИЩО ВЕЧНО!!!
Имам проблема със лампата за маслото и зумера ... та след мерене на налягане на маслото, проверка на датчика, смяма на масло и филтър и т.н. стигнах до извода че ще се отваря мотора да се види какво има вътре
. Понеже съм чел че често износването на вътросните лагери на междинния вал са една от причините за загубата на налягане ми се ще да съм подготвен предварително за този вариант. Никъде не открих размери за шийките на вала - намерих само допустимия аксиален луфт - 0,25мм максимум.

- ЧАНДЛЪР БИНК
- Мнения: 456
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 14:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- Sunny
- Дезертьор
- Мнения: 3605
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
В повечето случаи проблема с маслото идва от лагерите на коляновия вал или маслената помпа, а не от междинния вал. Както каза popeye, шанса да имаш проблеми там е много по-малък.
Моя съвет е да погледнеш първо помпата и лагерите на коляновия. Това можеш да го направиш отдолу през картера, докато за да извадиш междинния вал трябва да вадиш мотора от коша, иначе няма как да излезе вала. Не си създавай излишни главоболия и затруднения на бюджета за да гледаш нещо където можеш изобщо да нямаш проблем
Моя съвет е да погледнеш първо помпата и лагерите на коляновия. Това можеш да го направиш отдолу през картера, докато за да извадиш междинния вал трябва да вадиш мотора от коша, иначе няма как да излезе вала. Не си създавай излишни главоболия и затруднения на бюджета за да гледаш нещо където можеш изобщо да нямаш проблем
- ЧАНДЛЪР БИНК
- Мнения: 456
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 14:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Благодаря за полезната информация - остава да се надявам че при пасата ваденето на мотора ще е по-лесно - в смисъл има повече място. Днес питах в друг магазаин - оказа се че лагерчетата за междинния вал ги има - нямало ремонтни размери - само номинален 11 лв/бр. Препоръчайте марка основни/биелни лагери, glyco, mahle??
Двигателят е разглобен - положението е следното:
- маслена помпа с много голям луфт между зъбите, както и на задвижващата ос;
- практически няма износване на шийките на коляновия вал, биелните и основните лагери са поизносени без да са си пеоменяли цвета.
- цилиндрите са в много добро състояние - измерени с вътромер в 2 направления на 90 градуса по цялата дължина на цилиндъра.
- буталата изглеждат наред.
- междинния вал има радиален луфт, който се усеща "на ръка".
Смятам да сменя маслената помпа, основни и биелни лагери, лагери на междинния вал и сегментите - всичко номинални размери. Съвети и препоръки от всякакъв род са добре дошли
- маслена помпа с много голям луфт между зъбите, както и на задвижващата ос;
- практически няма износване на шийките на коляновия вал, биелните и основните лагери са поизносени без да са си пеоменяли цвета.
- цилиндрите са в много добро състояние - измерени с вътромер в 2 направления на 90 градуса по цялата дължина на цилиндъра.
- буталата изглеждат наред.
- междинния вал има радиален луфт, който се усеща "на ръка".
Смятам да сменя маслената помпа, основни и биелни лагери, лагери на междинния вал и сегментите - всичко номинални размери. Съвети и препоръки от всякакъв род са добре дошли

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: KGL и 143 госта