Междинен вал - лагери?

Техническа и сервизна информация за Passat
cman
Мнения: 45
Регистриран на: Вто 28 юни 2005 23:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Междинен вал - лагери?

Мнениеот cman » Чет 21 юли 2005 20:58


Здравейте,
Някой може ли да ми даде повече информация за лагерите на междинния вал /този дето вътри делкото/ на двигател RP? До колкото разбрах били някакви втълки. Интересуват ме номиналния размер, съществуват ли ремонтни размери, как се проверява степента на износване? И още нещо - лесно ли се намират? В Ауто + ме гледаха като объл камък като ги питах - даже се опитаха да ме убедят че моя двигател нямал междинен вал! Мъка, мъка ....




Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1252
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Чет 21 юли 2005 22:37


тези плъзгащи лагери са почти вечни, защо ще ги сменяваш


Потребителски аватар
ЧАНДЛЪР БИНК
Мнения: 456
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 14:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ЧАНДЛЪР БИНК » Пет 22 юли 2005 7:38


Преди доста време карах МИТСУБИШИ ГАЛАНТ и след едно изпълнение на магистралата ми се наложи да правя основен рем. на мотора. След разглобяване се установи че лагерите на балансиращите валове(2бр ) бяха в картера при маслото и основната причина за блокирането на мотора. Започна се едно ходене по мъките да се намерят такива лагери но нямаше никаде . След консултация в сервиза кадето правих колата единодушно решихме че ще се правят нови. Материяла беше ФОСФОРЕН БРОНЗ а лагерите ми ги направиха в базата на КНЯЖЕВО. Естествено на мен не ми хареса колата след хилядите доработки който сложихме в мотора и я продадох. Човека на който я продадох я кара още (вече 60к след рем.)



П.С. Пишати всичко това че като гледам поста ти прилича на моята случка по магазините. ИЗОБЩО НЕ Е ВЯРНО ЧЕ ТИЯ ЛАГЕРИ СА ВЕЧНИ. НЯМА НИЩО ВЕЧНО!!!


Потребителски аватар
Jovany
Мнения: 479
Регистриран на: Вто 19 юли 2005 18:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jovany » Пет 22 юли 2005 7:47


Малиии то е било голяма фиеста щом си стигнал до основен ремонт :D


cman
Мнения: 45
Регистриран на: Вто 28 юни 2005 23:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот cman » Пет 22 юли 2005 9:22


Имам проблема със лампата за маслото и зумера ... та след мерене на налягане на маслото, проверка на датчика, смяма на масло и филтър и т.н. стигнах до извода че ще се отваря мотора да се види какво има вътре :). Понеже съм чел че често износването на вътросните лагери на междинния вал са една от причините за загубата на налягане ми се ще да съм подготвен предварително за този вариант. Никъде не открих размери за шийките на вала - намерих само допустимия аксиален луфт - 0,25мм максимум.


Потребителски аватар
ЧАНДЛЪР БИНК
Мнения: 456
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 14:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ЧАНДЛЪР БИНК » Пет 22 юли 2005 9:28


Много е вероятно де е от тях (Точно това бе проблема за да блокирам)


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Пет 22 юли 2005 11:36


В повечето случаи проблема с маслото идва от лагерите на коляновия вал или маслената помпа, а не от междинния вал. Както каза popeye, шанса да имаш проблеми там е много по-малък.
Моя съвет е да погледнеш първо помпата и лагерите на коляновия. Това можеш да го направиш отдолу през картера, докато за да извадиш междинния вал трябва да вадиш мотора от коша, иначе няма как да излезе вала. Не си създавай излишни главоболия и затруднения на бюджета за да гледаш нещо където можеш изобщо да нямаш проблем


cman
Мнения: 45
Регистриран на: Вто 28 юни 2005 23:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот cman » Пет 22 юли 2005 13:18


Знам че трябва да се вади мотора заради междинния вал но от друга страна - така и така ще се занимавам по-добре е да се провери всичко. В този ред на мисли - може ли да се измъкне мотора без скоростната кутия или само комплект излиза?


Потребителски аватар
ЧАНДЛЪР БИНК
Мнения: 456
Регистриран на: Пон 25 апр 2005 14:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ЧАНДЛЪР БИНК » Пет 22 юли 2005 13:28


Аз съм свалял на голф1,голф2 няма проб е разкачат се доста неща. То се подразбира от операцията която ще правиш. И мотора излиза с клизма от рода на завърти насам натам трябват поне 3човека ако ще го правиш в домашна обстановка. Иначе в сервиз с подемник и лебетка няма да имаш проблем


cman
Мнения: 45
Регистриран на: Вто 28 юни 2005 23:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот cman » Пет 22 юли 2005 18:06


Благодаря за полезната информация - остава да се надявам че при пасата ваденето на мотора ще е по-лесно - в смисъл има повече място. Днес питах в друг магазаин - оказа се че лагерчетата за междинния вал ги има - нямало ремонтни размери - само номинален 11 лв/бр. Препоръчайте марка основни/биелни лагери, glyco, mahle??


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1252
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Пет 22 юли 2005 19:15


Sunny написа:В повечето случаи проблема с маслото идва от лагерите на коляновия вал или маслената помпа, а не от междинния вал.


абсолютно


cman
Мнения: 45
Регистриран на: Вто 28 юни 2005 23:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот cman » Нед 24 юли 2005 21:07


Двигателят е разглобен - положението е следното:
- маслена помпа с много голям луфт между зъбите, както и на задвижващата ос;
- практически няма износване на шийките на коляновия вал, биелните и основните лагери са поизносени без да са си пеоменяли цвета.
- цилиндрите са в много добро състояние - измерени с вътромер в 2 направления на 90 градуса по цялата дължина на цилиндъра.
- буталата изглеждат наред.
- междинния вал има радиален луфт, който се усеща "на ръка".

Смятам да сменя маслената помпа, основни и биелни лагери, лагери на междинния вал и сегментите - всичко номинални размери. Съвети и препоръки от всякакъв род са добре дошли :)


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1252
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Нед 24 юли 2005 22:04


като знам какво се продава в магазините шанса да стане по-зле е 90%


cman
Мнения: 45
Регистриран на: Вто 28 юни 2005 23:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот cman » Пон 25 юли 2005 6:51


popeye написа:като знам какво се продава в магазините шанса да стане по-зле е 90%


възможно ли е да си по-конкретен?


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1252
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Пон 25 юли 2005 21:29


възможно е с новите лагери да стане по-зле



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: KGL и 143 госта