Проблем с бензина
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Вто 16 ное 2010 8:10
- Автомобил: Пасат B3
- Двигател: PB 1800
- Местоположение: София
Проблем с бензина
Става въпрос за Пасат В3 1.8 РВ 115 коня.Разпадна ми се детонационния датчик.Опитах да запаля не се получи.Свалих свещите и завъртях,все едно гейзери имаше в цилиндрите,толкова бензин изхвърли.Бензин имаше и в маслото.След това колата запали на газ.Дойде жичкаджия и установи,че в клемата която е за дюзйте има постоянно напрежение при въртене на стартер и не прекъсва.Нормално ли е това.Въпроса ми е.Детонационния датчик командва ли отварянето на дюзите или не.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12116
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Прблем с бензина
Не мисля. Доколкото съм запознат детонационния датчик дава информация като се появи детонация на ЕКУ-то и то "дърпа" центровката с датчика на Хол примерно, но като се замисля би могло и да влияе на количеството гориво. От опит съм установил, че е изключително важно да е стегнат към блока с точните нютон метри, а именно според аутодата 20 NM
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Вто 16 ное 2010 8:10
- Автомобил: Пасат B3
- Двигател: PB 1800
- Местоположение: София
Re: Прблем с бензина
И на мен няколко души ми казаха,че едва ли има връзка.Но за сега нямам друго обяснение.
- volodya iliev
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря 05 дек 2007 19:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: APT 2000 4MOTION
- Местоположение: Дупница
Re: Прблем с бензина
К.Одаджийски написа:Не мисля. Доколкото съм запознат детонационния датчик дава информация като се появи детонация на ЕКУ-то и то "дърпа" центровката с датчика на Хол примерно, но като се замисля би могло и да влияе на количеството гориво. От опит съм установил, че е изключително важно да е стегнат към блока с точните нютон метри, а именно според аутодата 20 NM
Здравей колега подкрепям казаното от колегата мои съвет е да си смениш този датчик защото той също изпълнява важна функция в работата на двигателя.Според книгата,която имам за техническа експлоатация и ремонт на пасата там е описано цялото устроиство на тази инжекциона система Дигифант и там се споменава,че ако някои от датчиците работят неизправно ЕКУ-то минава към резервна програма на управление на двигателя,като се базира на информацията получавана от разходомера за въздух,датчика за детонация и датчика за температурата на охлаждащата течност този синият,което позволява на автомобила да продължи движението си без двигателя да се повреди.При мен преди около 2г. датчика също се разпадна и аз си го смених с чисто нов като си взех оригинален от Порше на цена от 105лв.Имаше и по евтин вариант на бош и други производители на цени от около 80/90лв. в зависимост от производителя но аз така си прецених за себе си и си взех оригинален.Другият вариант е да си търсиш читав датчик втора ръка по автоморгите от същият двигател,като твоя.Успех в разрешаването на проблема.
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Вто 16 ное 2010 8:10
- Автомобил: Пасат B3
- Двигател: PB 1800
- Местоположение: София
Re: Прблем с бензина
Благодаря ти за хубавият отговор.Датчика го чакам тези дни и ще видим какво ще се получи.
- suba
- Мнения: 522
- Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
- Автомобил: AUDI А6
- Двигател: APS
- Местоположение: София
Re: Прблем с бензина
Не е от датчика тоя проблем колега.
Аз карах 1 месец без него (разпадна се
) и си палеше колата.Той дава инфо на ЕКУ дали се получава детонация в цилиндрите и то променя ъгъла на изпреварване на запалване с 1-2 градуса.Като го няма ЕКУ-то измества ъгъла на 10-15 да не се строши мотора.Но колата си пали и върви (лошо но върви).
Това с бензина в маслото е или от не изгасени дюзи при каране на газ (просто откачи буксата на дюзите и виж какво ще направи) или някоя дюза не затваря и си пикае непрекъснато.
Успех!
Аз карах 1 месец без него (разпадна се

Това с бензина в маслото е или от не изгасени дюзи при каране на газ (просто откачи буксата на дюзите и виж какво ще направи) или някоя дюза не затваря и си пикае непрекъснато.
Успех!
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Вто 16 ное 2010 8:10
- Автомобил: Пасат B3
- Двигател: PB 1800
- Местоположение: София
Re: Прблем с бензина
Проблема е,че го прави когато е на бензин.И както го описах по-горе,няма прекъсване в главната клема на рейката,а тока е постоянен.
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Вто 16 ное 2010 8:10
- Автомобил: Пасат B3
- Двигател: PB 1800
- Местоположение: София
Re: Прблем с бензина
А и искам да попитам,има един датчик който е свързан с маркуч към рейката.Някой може ли да ми каже за какво е.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Прблем с бензина
Според схемата, масата се прексъва от компютъра и съответно той я командва, + на инжекторите се взима през релето за горивната помпа,което също се командва от компютъра.
Идеята на нещата е,че като дадеш на контакт,цъква за няколко секунди релето на помпата и после изключва и чака да има импулси от датчика на Хол,за да пусне отново + към помпата и инжекторите. + предполагам си има,докато въртиш на стартер,той достига по червено-черен кабел до рейката с дюзите.Явно проблема е с масата към компютъра.Там имаш няколко варианта - или транзистора в компютъра ти е умрял и подава постоянно маса към инжекторите или кабела е окъсил някъде.Кабела е червен и отива на 12-ти пин на компютъра.
Идеята на нещата е,че като дадеш на контакт,цъква за няколко секунди релето на помпата и после изключва и чака да има импулси от датчика на Хол,за да пусне отново + към помпата и инжекторите. + предполагам си има,докато въртиш на стартер,той достига по червено-черен кабел до рейката с дюзите.Явно проблема е с масата към компютъра.Там имаш няколко варианта - или транзистора в компютъра ти е умрял и подава постоянно маса към инжекторите или кабела е окъсил някъде.Кабела е червен и отива на 12-ти пин на компютъра.
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Вто 16 ное 2010 8:10
- Автомобил: Пасат B3
- Двигател: PB 1800
- Местоположение: София
Re: Прблем с бензина
Сега забелязах1че клемата за датчика на Хол се клати.Като че ли е отчупена.Може ли от там да е проблема.
- volodya iliev
- Мнения: 367
- Регистриран на: Сря 05 дек 2007 19:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: APT 2000 4MOTION
- Местоположение: Дупница
Re: Прблем с бензина
Здравей отново колега този датчик,които е свързан с маркуч от другата страна на рейката в форума някой казват,че това било дюзата за студен старт тоест изпълнява функцията за запалване само при студен двигател а в една друга тема го определят,като датчик,които следи налягането на бензина в реиката и играел ролята на прекъсвач на бензиновата помпа определял кога да работи и кога не.Това е,което мога да ти дам като информация защото в книгата,която имам нищо не се споменава за този датчик а там пише,че при запалване на студен двигател допълнителното количество гориво,което се впръсква в цилиндрите се подава през основните дюзи които са си за двигателя докто при двигател 2Е,които е 2000куб. 115к.с и е със същата инжекциона система допълнителното количество горива се впръсква през дюзата за студен старт,която е закрепена отстрани на колекторите.
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Вто 16 ное 2010 8:10
- Автомобил: Пасат B3
- Двигател: PB 1800
- Местоположение: София
Re: Прблем с бензина
Благодаря ти отново
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Вто 16 ное 2010 8:10
- Автомобил: Пасат B3
- Двигател: PB 1800
- Местоположение: София
Re: Прблем с бензина
Днес замерих червеният кабел и няма окъсяване.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12116
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Прблем с бензина
Тозе отгоре датчик дето е свързан с маркуч към рейката е само за налягане. PF и PB нямат пета дюза за студен старт.
-
- Мнения: 72
- Регистриран на: Вто 16 ное 2010 8:10
- Автомобил: Пасат B3
- Двигател: PB 1800
- Местоположение: София
Re: Прблем с бензина
Колеги днес сложих детонационния датчик и както се очакваше проблема остана.Някой може ли да ми каже от къде черпи инфо компютъра за да знае кога да отвори дюзите и кога да ги затвори.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта