пасат б5 обслужване

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
basata-user
Мнения: 1036
Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
Автомобил: pasat b5
Двигател: 1.8T AEB
Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
Контакти:

пасат б5 обслужване

Мнениеот basata-user » Съб 02 мар 2013 12:39


здравейте колеги от скоро съм с пасат б5 1.8Т АЕБ дадоха ми оферта за обслужване но не мисля че всичко трябва да се сменява нека по запознатите да кажат кои от частите да взема мерси предварително :love.vwclub

GATES 5492XS Ангренажен ремък

INA 533 0032 20 Хидравличен обтегач
INA 531 0499 20 Обтяжна ролка
INA 532 0161 10 Водеща ролка

GATES 5PK1303 Пистов ремък
INA 533 0077 30 Обтегач

GATES 4PK855 Пистов ремък
INA 531 0309 10 Обтяжна ролка

GATES 6301MC Трапецовиден ремък

MANN CUK 3955 Филтър купе с активен въглен

MANN WK 830/7 Горивен филтър




Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: пасат б5 обслужване

Мнениеот dlug » Съб 02 мар 2013 14:11


Аз лично не бих взимал предварително пистови и трапецовидни ремъци и ролки за тях. Бих казал на майстора (поне на моя имам доверие) да ги погледне и да каже дали са за смяна. Моите не съм ги сменял все още (3 години от както съм купил колата). Масло и ангренаж да, да си спокоен, че там белята е голяма


Потребителски аватар
basata-user
Мнения: 1036
Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
Автомобил: pasat b5
Двигател: 1.8T AEB
Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
Контакти:

Re: пасат б5 обслужване

Мнениеот basata-user » Съб 02 мар 2013 16:53


по твоите думи трябва да сменя само ангренажа и обтяжната ролка :) маслото и филтрите вече са сменени :) двигателя ръбати тихо няма никакви шумове от ролки или ремъци :biggrin


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: пасат б5 обслужване

Мнениеот mupk0 » Съб 02 мар 2013 17:01


Сменя се всичко.Представи си ,че майстора ти каже има хляб в тях и утре се скъса и събере мотора.....после той ли ще е виновен?Ако искаш да нямаш яд 100 000км или 5години се обслужва всичко.Даже малко работи са ти писали.Лагер на виското,лагер на компресора на климатика също е добре да ги смениш,че ако се разхлопат пак цялата предница долу заради тях.Водна помпа и термостат не виждам?Масла с филтри също.Да не говорим и за спирачки евентуално.Ако искаш да ти е по-нисък и разхода смени свещите.Ако ще караш и на алтернативни горива задължително.Приготви си около 1000лв(+/- малко) общо взето.


Потребителски аватар
basata-user
Мнения: 1036
Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
Автомобил: pasat b5
Двигател: 1.8T AEB
Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
Контакти:

Re: пасат б5 обслужване

Мнениеот basata-user » Съб 02 мар 2013 17:09


не е проблем свалянето на предницата за 10 минути е на земята :wink
имам и друг въпрос за погряващите седалки не работят и двете :icon_sad днес разкачих копчетата има инсталация зад тях проверих бушоните няма изгорял :neutral погледнах под седалката има само една букса с 3 кабела (на снимката) кое реле е за тях дайте малко инфо че рових по форума но нищо не намерих за да ми помогне :neutral
Прикачени файлове
IMG-20130302-WA0001.jpg

Последна промяна от basata-user на Съб 02 мар 2013 17:15, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: пасат б5 обслужване

Мнениеот zfa159 » Съб 02 мар 2013 17:15


Е тук не съм много съгласен.
За водна помпа - тя е външна,докато не се разбие няма причина да се сменя.Върти си се от ремък,не е на ангренажа или на нещо друго,няма нужда да се сменя,ако си е в ред (оригиналната е доста по-хубава от "новите" дето продават).Същото важи и за термостата.
Предвид,че е бензинов мотора - те доста по-рядко прецакват обтяжните ролки на пистовите ремъци,понеже нямат тези вибрации като дизелите и наистина ако няма нужда,няма за какво да се сменят.Същото важи и за лагера на компресора (който пък издава шум поне няколко месеца преди да се разпадне).
За виското - това е вярно, 99% от тези коли са с вече издухала виско муфа и съответно като охлаждане нямат проблем,ама климатика вижда голям зор лятото в жегите.
Така или иначе освен за ангренажа, за другото не се налага да се смъква предницата - нито за водна помпа, нито за термостат, нито за обтяжните ролки на пистовите ремъци, нито за виското...само за ангренажа, където казахме - сменяш всичко задължително без компромис,като си смени и хидравличния обтегач, както са ти написали.
Предвид, че мотора е бензинов,няма никакъв проблем дори да скъса пистовия ремък,няма да счупи нищо. При дизелите не е точно така,защото мотора е много по-мощен в режим на празен ход и доста по-трудно гасне ако нещо се заплете по ролките,заради което често къса ремъка,той става на парчета и чупи кутията на ангренажа и вече прецаква ангренажа и троши двигателя. Също така никога ремъка не се къса просто така от раз - започва да се раздърпва, да скъсрцорят разни ролки, има си първични белези, които продължават доста време и ако човек си се грижи за колата, няма как да не чуе/види,че нещо не е в ред и съответно да му се случи тоталния разпад на нещата.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: пасат б5 обслужване

Мнениеот mupk0 » Съб 02 мар 2013 17:30


Съгласен съм с това,но закво да си трошиш ръцете да сменяш тея работи когато предницата е там,вместо да не го направиш когато е времето(при смяна на ангренажа).Тва със свалянето на предницата за 10мин е смешно...не е направена за да се сваля и качва всеки ден.Щом имаш пари да си купиш такава кола и си преценил ,че можеш да я караш защо въобще се чудиш?Разход за 1000лв на фона на кола 5-6хил. не е нещо грандиозно.Нали знаеш за лафа с мустака и гребенчето...ем важи с пълна сила.Няма смисъл да си правиш експерименти и да те оставя на пътя колата някъде,защото не се знае нито закъде си тръгнал нито кво ще стане...а си представи ,че се скъса няква ролка или ремък макар и пистов ,а си тръгнал да вършиш нещо за някви бая пари...няма ли да се косиш?Всеки си шета на акъла,но за мене има някви работи дето не си заслужава да се пести от тях,освен ако не си се надценил ква кола да си купиш...

Последна промяна от gr_kanev на Нед 03 мар 2013 17:10, променено общо 1 път.
Причина: Освен бутон "цитат", има и "нов отговор" - използвай го !


Потребителски аватар
basata-user
Мнения: 1036
Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
Автомобил: pasat b5
Двигател: 1.8T AEB
Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
Контакти:

Re: пасат б5 обслужване

Мнениеот basata-user » Съб 02 мар 2013 17:48


всичките неща дето са писани ще се сменят явно :wink
Стефане какво ще кажеш за подгрева на седалките какво да погледна :neutral ако не мога да се справя сам знам къде да те открия че имам една жена дет няма сгряване :mhihi


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: пасат б5 обслужване

Мнениеот znainainai » Съб 02 мар 2013 19:18


За подгрева на седалките ако има захранване до тях в което не се и съмнявам то проблема е в самите седалки. Масово прекъсват по бордовете или се късат кабелчетата на термо датчика който следи да не ти се запалят макарите.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: batteto.1984, К.Одаджийски и 49 госта