Здравейте колеги. От доста време ремъците ми бяха за обтягане(този на динамото свиреше яко при намокряне). Ремъците са нови, скоро сменяни и си мислех че всички проблеми са свързани с тях. Е да ама не. Наложи ми се дълго пътуване и реших да отида на майстор (срам ме е да го пиша направо) понеже валеше да ми натегне и този на хидравликата. В крайни положения волана се въртеше на подскоци все едно приплъзваше ремък заради по-голямото усилие в крайните положения. Оказа се че има несъосие на трите ремъчни шайби(колата е с климатик) като тази на хидравликата е по-навътре в посока към тялото на помпата с около 2 мм. Според майстора помпата е заминала и се нуждае от рециклиране и съответно около 120 лв за това. Няма течове, няма шумове просто притреперване на волана в крайни положения. Моите предположения са че при евентуално рециклиране преди това основата под ремъчната шайба е набита малко по навътре. Мога сам да я рециклирам, имам нужда от един лагер 6203 и един семеринг на обща стойност макс. 10 лв. Другия начин е да изтегля основата малко по навън с около 2 мм.
Нуждая се от съветите и помоща Ви.Колата е пасат В3 двигател 2Е
Благодаря предварително.
Съвет относно хидравлична помпа на В3
- Dpop
- Мнения: 3400
- Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
- Автомобил: VW
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Съвет относно хидравлична помпа на В3
Здравей колега. Помпата трябва нормално да си прилегне към двигателя, като между тях има само една гарнитура.
Ако можеш корегирай с подложка-шайба въпросните 2 мм, за да се постигне съосното разположение на ремъка. Шайбата на хидр. помпа е захваната с болтове.
Ако можеш корегирай с подложка-шайба въпросните 2 мм, за да се постигне съосното разположение на ремъка. Шайбата на хидр. помпа е захваната с болтове.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19710
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Съвет относно хидравлична помпа на В3
120лв?!?
Тоя познава ли парите, баси?
Я го кажи кой е, да знам да не ходя при него.
Относно лагера и семеринга - не е хубаво да слагаш к'ъв да е лагер там
Аз и взех (уж) хубав, с гумено-метална капсуловка, ама чини около 24-28 пари (по спомен).
Семеринга за хидравлика е специален
Отвък не е гумен, а пастмасов... Поне така ми обясни Димитър Хубенов (ХУБАТА).
Лошото е, че нашия размер не го произвеждат
( добре, че моя беше читав - само лагера смених)


Тоя познава ли парите, баси?

Я го кажи кой е, да знам да не ходя при него.
Относно лагера и семеринга - не е хубаво да слагаш к'ъв да е лагер там

Аз и взех (уж) хубав, с гумено-метална капсуловка, ама чини около 24-28 пари (по спомен).
Семеринга за хидравлика е специален

Отвък не е гумен, а пастмасов... Поне така ми обясни Димитър Хубенов (ХУБАТА).
Лошото е, че нашия размер не го произвеждат

Re: Съвет относно хидравлична помпа на В3
не се вкарвай във филми колега имах този проблем зимата не можах да развия шайбатаи счупих помпата от форума си купих друга но старата я разглобих и установих че проблема е в шайбата.тя е тенекиена и се износва ръбовете и бяха като бръснач направих си от аломин и всичко е ок.
- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Съвет относно хидравлична помпа на В3
И да смениш семеринга или лагера щом не ти вие помпата или тече нищо няма да се промени.Можеш да издърпаш шайбата навън много лесно ,и аз съм го правил наскоро на моя пасат слагах рециклирана помпа и шайбата беше разместена 2мм навътре.За целта се развиват инбусните болчета на шайбата и на тяхно място се навиват с по- дълга които да опрат на корпуса на помпата почваш да навиваш/редуваш/болтовете последователно ,като навиваш по 1/3 оборот и самия фланец на който е хваната шайбата с пукане излиза по малко.Като го изкараш достатъчно спираш,гледай да не подминеш че ще трбвя да чукаш на обратно.Най-лесно става като свалиш помпата,работа за 10 мин е.
Ама ще ме прощаваш ,ти щом за обтягане на ремък ходиш на майстор едва ли ще се оправиш сам с помпата.Има вероятност да ти се е пoзносил статора/бъбрека на помпата / и да не прави достатъчно налягане,в този случай се преглежда клапана на помпата и ако не е натегнат докрай отрегулираш като го завиваш ако ли е завит до край....
Имам две помпи с едната хидравликата е много лека а с другата е доста по тежка,ама на тази с по леката натегнах клапана и стана чудна, а другата беше натегнат докрай и регулиране по нормалния начин не може.
Ако все пак си решил да се бориш с помпата:
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... pic=100445
семеринга ти е :
За помпа TRW
с размери: 19,05х36Х6,7 високотемпературен
а лагера е високооборотен ,високотемпературен 6203DDUCM-NSK , 6203EEJ30-SNR,
6203-2RSH-SKF..и тн.
Ама ще ме прощаваш ,ти щом за обтягане на ремък ходиш на майстор едва ли ще се оправиш сам с помпата.Има вероятност да ти се е пoзносил статора/бъбрека на помпата / и да не прави достатъчно налягане,в този случай се преглежда клапана на помпата и ако не е натегнат докрай отрегулираш като го завиваш ако ли е завит до край....
Имам две помпи с едната хидравликата е много лека а с другата е доста по тежка,ама на тази с по леката натегнах клапана и стана чудна, а другата беше натегнат докрай и регулиране по нормалния начин не може.
Ако все пак си решил да се бориш с помпата:
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... pic=100445
семеринга ти е :
За помпа TRW
с размери: 19,05х36Х6,7 високотемпературен
а лагера е високооборотен ,високотемпературен 6203DDUCM-NSK , 6203EEJ30-SNR,
6203-2RSH-SKF..и тн.
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Пон 20 дек 2010 23:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Съвет относно хидравлична помпа на В3
Благодаря ти. Колкото за изтеглянето на основата си поръчах едно приспособление подобно на едно от руски сайт,рязано на лазер от 6 мм плоча. А ходенето на майстор бе наложително, защото валеше и нямах възможност да клякам около колата в такова време.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19710
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Съвет относно хидравлична помпа на В3
[quote="Danny boy"...като навиваш по 1/3 оборот и самия фланец на който е хваната шайбата с пукане излиза по малко.Като го изкараш достатъчно спираш,гледай да не подминеш че ще трбвя да чукаш на обратно...[/quote]
Моооомент!
Фланеца не е хубаво да се бара!
Първо - той е зацепен на оста на конус!
Второ - подсигурен е срещу превъртане с лепило! За това и пука
Изкарвайки фланеца навън отхлабвате сглобката и вероятноста да превърти/изпадне някъде в движение е огромна.Няма да е приятно да се разлетят ремъци там, особено ако колата е в оборот.
Номера го правих с подлагане на шайби м/у фланеца и шайбата.
Но преди това ги дадох на плосък шлайф, да ми направят няколо размера дебелини през 1/2мм, в комплекти по 3
Щом шайбата на помпата е вече навътре - предполагам, че поне веднъж е била рециклирана.
При мен влезе навътре след като я отварях. Като обмазах с лепило вече много по-лесно се 'хлъзгаше' фланеца навътре, преди то да е засъхнало и за това прекалих с набиването
Моооомент!

Фланеца не е хубаво да се бара!
Първо - той е зацепен на оста на конус!
Второ - подсигурен е срещу превъртане с лепило! За това и пука

Изкарвайки фланеца навън отхлабвате сглобката и вероятноста да превърти/изпадне някъде в движение е огромна.Няма да е приятно да се разлетят ремъци там, особено ако колата е в оборот.
Номера го правих с подлагане на шайби м/у фланеца и шайбата.
Но преди това ги дадох на плосък шлайф, да ми направят няколо размера дебелини през 1/2мм, в комплекти по 3

Щом шайбата на помпата е вече навътре - предполагам, че поне веднъж е била рециклирана.
При мен влезе навътре след като я отварях. Като обмазах с лепило вече много по-лесно се 'хлъзгаше' фланеца навътре, преди то да е засъхнало и за това прекалих с набиването

- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Съвет относно хидравлична помпа на В3
Радо ,небой се нищо няма да стане,по съм сколонен да вярвам че фланеца е пресова сглобка поне 0.03 мм доста често се използва и осигурен с лепило за цилиндрични съединения отколкото конус.И кой подяволите ще лепи съединение като конуса който отнема 5 степени на свобода?
И как ти се струва да отцепя конусно съединение 2мм и да не се разпадне,..аиде моля те
И как ти се струва да отцепя конусно съединение 2мм и да не се разпадне,..аиде моля те

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Съвет относно хидравлична помпа на В3
А някой ще сподели ли къде живее клапана,който пипате за налягането на помпата и какво се разглобява за да се докопам до него? 

- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Съвет относно хидравлична помпа на В3
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=62982
14 и 15 снимка е клапана състои се от 2 тела,стои под щуцера за високото на помпата по спомени ключ 22,долното тяло 15 снимка ,на кето е надяната пружината завършва с болтче с шестостенна глава 11 /на челото има финна цедка/ навито в това тяло пружинката се вижда през отвотра.Попринцип резбата е лепена с лепило за резби.Развива се лесно като се хване в универсал за контра/диапазон на най-ниските обороти на машината/ и с камък 11 се развива.Понякога ,не на всички помпи, не е дозавито до края и има възможност да се дозавие и малко поолеква волана.На едната ми помпа беше завито докрай и беше тежък волана на другата имаше 1.3мм и го дозавих и доста олекна на место.Като го развиеш има една малка съчма,внимавай да не изкочи нанякъде-това ако го чистиш,досега не съм попадал на мръсен.За 20 години помпата малко или много е загубила кпд и според мене има нужда малко да се вдигне налягането в системата.Тези които са завити докрай според мене би могло да се подложи някаква шайбичка 1-1,5мм вътре в клапанчето стига да го позволява пружината да се свие и да се завие за да се натегне,лично аз не съм пробвал това.Хубаво е да осигуриш резбата отново с осигурител за резби или да стегнеш по якичко.
14 и 15 снимка е клапана състои се от 2 тела,стои под щуцера за високото на помпата по спомени ключ 22,долното тяло 15 снимка ,на кето е надяната пружината завършва с болтче с шестостенна глава 11 /на челото има финна цедка/ навито в това тяло пружинката се вижда през отвотра.Попринцип резбата е лепена с лепило за резби.Развива се лесно като се хване в универсал за контра/диапазон на най-ниските обороти на машината/ и с камък 11 се развива.Понякога ,не на всички помпи, не е дозавито до края и има възможност да се дозавие и малко поолеква волана.На едната ми помпа беше завито докрай и беше тежък волана на другата имаше 1.3мм и го дозавих и доста олекна на место.Като го развиеш има една малка съчма,внимавай да не изкочи нанякъде-това ако го чистиш,досега не съм попадал на мръсен.За 20 години помпата малко или много е загубила кпд и според мене има нужда малко да се вдигне налягането в системата.Тези които са завити докрай според мене би могло да се подложи някаква шайбичка 1-1,5мм вътре в клапанчето стига да го позволява пружината да се свие и да се завие за да се натегне,лично аз не съм пробвал това.Хубаво е да осигуриш резбата отново с осигурител за резби или да стегнеш по якичко.
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Пон 20 дек 2010 23:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Съвет относно хидравлична помпа на В3
До къде стигнах с моята хидравлика:
Смених си ремъците (тук някои колеги които не ме познават биха се учудили
).
Номерата на ремъците по "Gates" за B3/2E вариант хидравлика, климатик, алтернатор са:
- Ремък хидравлика(колянов вал,хидравлична помпа и ролка водна помпа): 6276МС
- Ремък климатик (колянов вал, ролка водна помпа, климатик): 6468МС
- Ремък алтернатор (климатик,алтернатор) 6205МС
Сумарно трите ремъка струват 20,48лв.
При свалянето на старите ремъци единствения проблем бе инструмента за натягане на ремъка на климатика(много малко и неудобно място в непосредствена близост до радиатора) Става лесно ако жертвате стара трехсчотка на 3/8(реже се на около 130 мм) и камък мисля че беше 22.
Хидравличната помпа нямаше луфтове, течове и видимо бе наред. Имам резервна помпа, но и тя е толкова навътре като моята, което ме наведе на мисълта, че всичко е наред, просто някой майстор си е оставил ръчичките някъде.Под помпата подложих шайба 2 бр рязана на лазер с б=0,8 мм. Старата ремъчна шайба видимо бе износена в повече от едната страна.
Водната помпа бе добре, нямаше луфтове.
Смущава ме само тази двойна ремъчна шайба Когато свалих ремъка на хидравликата ролката на водната помпа се въртеше затруднено. В ЕТКА не намерих нишо по въпроса. Нямах време да свалям шайбата и за момента я оставих така. Като свалих всичките ремъци пак пробвах въпросната ролка: въртяха се комплект двете без луфтове и шумове. Каква е връзката между тях? Лагер, втулка ... . Помогнете ако Ви е такава колата с практични съвети.
На същата конфигурация някой да е рециклирал алтернатор? Трябват ми номерата на лагерите и евентуално на пластмасовата чашка/втулка на единия.
Поръчах си нова шайба за хидравликата,но от Ст.45 че тази ламаринената не можа да ме спечели и с цена и с качество.Стоманата е от "Мастер М" прътова на ф100мм и б18мм. Който иска мога да му дам чертежа на ролката, подложната шайба под нея и чертежа на приспособлението за издърпване (за сега пращам на e-mail). Ще се опитам да ги сложа тук, но трябва да ги направя първо в JPG за да е по лесно за гледане .
P.S. На чертежа стрелките са местата за проба при обтягане на ремъците. Отклонението трябва да е 5-7 мм.
А проблема на хидравликата ми изчезна.
Смених си ремъците (тук някои колеги които не ме познават биха се учудили

Номерата на ремъците по "Gates" за B3/2E вариант хидравлика, климатик, алтернатор са:
- Ремък хидравлика(колянов вал,хидравлична помпа и ролка водна помпа): 6276МС
- Ремък климатик (колянов вал, ролка водна помпа, климатик): 6468МС
- Ремък алтернатор (климатик,алтернатор) 6205МС
Сумарно трите ремъка струват 20,48лв.
При свалянето на старите ремъци единствения проблем бе инструмента за натягане на ремъка на климатика(много малко и неудобно място в непосредствена близост до радиатора) Става лесно ако жертвате стара трехсчотка на 3/8(реже се на около 130 мм) и камък мисля че беше 22.
Хидравличната помпа нямаше луфтове, течове и видимо бе наред. Имам резервна помпа, но и тя е толкова навътре като моята, което ме наведе на мисълта, че всичко е наред, просто някой майстор си е оставил ръчичките някъде.Под помпата подложих шайба 2 бр рязана на лазер с б=0,8 мм. Старата ремъчна шайба видимо бе износена в повече от едната страна.
Водната помпа бе добре, нямаше луфтове.
Смущава ме само тази двойна ремъчна шайба Когато свалих ремъка на хидравликата ролката на водната помпа се въртеше затруднено. В ЕТКА не намерих нишо по въпроса. Нямах време да свалям шайбата и за момента я оставих така. Като свалих всичките ремъци пак пробвах въпросната ролка: въртяха се комплект двете без луфтове и шумове. Каква е връзката между тях? Лагер, втулка ... . Помогнете ако Ви е такава колата с практични съвети.
На същата конфигурация някой да е рециклирал алтернатор? Трябват ми номерата на лагерите и евентуално на пластмасовата чашка/втулка на единия.
Поръчах си нова шайба за хидравликата,но от Ст.45 че тази ламаринената не можа да ме спечели и с цена и с качество.Стоманата е от "Мастер М" прътова на ф100мм и б18мм. Който иска мога да му дам чертежа на ролката, подложната шайба под нея и чертежа на приспособлението за издърпване (за сега пращам на e-mail). Ще се опитам да ги сложа тук, но трябва да ги направя първо в JPG за да е по лесно за гледане .
P.S. На чертежа стрелките са местата за проба при обтягане на ремъците. Отклонението трябва да е 5-7 мм.
А проблема на хидравликата ми изчезна.
Последна промяна от peter70 на Чет 26 май 2011 22:09, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB -2 0 4motion
- Местоположение: Велико Търново
Re: Съвет относно хидравлична помпа на В3
Цитат: "На същата конфигурация някой да е рециклирал алтернатор? Трябват ми номерата на лагерите и евентуално на пластмасовата чашка/втулка на единия".
За лагерите ще видиш номерата им като ги свалиш, за всеки Пасат независимо че са от един и същи модел, то лагерите им са непонятно различни. Пластмасовата чашка за някои модели е почти невъзможно да ги намериш, при моята се наложи да се реже чашка от БМВ.
За лагерите ще видиш номерата им като ги свалиш, за всеки Пасат независимо че са от един и същи модел, то лагерите им са непонятно различни. Пластмасовата чашка за някои модели е почти невъзможно да ги намериш, при моята се наложи да се реже чашка от БМВ.
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Пон 20 дек 2010 23:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Съвет относно хидравлична помпа на В3
Благодаря ти все пак. Не се учудвам вече на нищо. Пасата е чистокръвен германец и в Ауто+ доста се чудиха на конфигурацията на ремъците. При тях излизаха съвсем други. В крайна сметка си купих такива като тези на колата и не сбърках.
Никой ли не знае за тази паразитна ролка нещо?
Никой ли не знае за тази паразитна ролка нещо?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта