Дали Ламбда сондата прави проблем или е нещо друго?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3603
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Дали Ламбда сондата прави проблем или е нещо друго?

Мнениеот Sunny » Чет 01 юли 2004 10:40


От около 2 седмици (момента съвпада с поставянето на газовата уредба) имам следния проблем:
Двигателя държи много ниски обороти на бензин и не върви както трябва. При запалване изпушва черен дим. След нулиране на ECU-то като запаля пък оборотите са много високи (около 1500 на ухомер) не изпушва и върви като самолет, но това е до гасенето на двигателя и след това пак в начално положение :(
Ламдата подава някакъв сигнал доколко е нормален незнам. Газовата е с емулатор на ламбда сонда, но проблема си го има. При закачването на стенд констатираха проблем в основния кабел към делкото, смених го (Боже колко пари ме оръсиха за нищо и никакво си кабелче :cry: :cry: ) и след смяната му работата на цилиндрите е перфектна, но нивото на сажди на ниски обороти сиостана много високо и така и не можаха да го смъкнат. На по-високи обороти (замервания при 3000 и 4000) няма никакъв проблем в двигателя и всички показатели са си в нормата.
Накрая излиза че трябва да карам само на високи обороти или пък да нулирам комп-а след всяко спиране. Мисля че е натрупване на грешки (за съжаление нямам лампа на таблото която да сигнализира за такива) и незнам от какво са.
Двигателя е АBS 1,8 МI




Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Чет 01 юли 2004 14:24


черния пушек е от много богата горивна смес и непълно изгаряне...нещо газовата шашка компа...ама да каже някой който кара на газ


drob4o
Мнения: 86
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот drob4o » Чет 01 юли 2004 20:07


Що не махнеш газовата уредба, нали след като са я монтирали почват проблемите, или ламбда емулатора лъже компютърът на бензин или плочката която са ти поставили под инжекциона не са ти я доизкусурили ( разбирай не е сложена подходящата за твоя двигател, не са я монтирали добре и отттам засмуква въздух или са ти разкачили нещо ?????); ламда сондата може и да ти заминала какво ти казаха за нея на диагностиката ако това не са ти проверили каква диагностика си правил а какви грешки има компа не може да не са ти го разпитали защото без уред за разпитване и блокиране на компа само разбазикват настройките и нищо не правят. Ако всичко това не са го направили на диагностиката искай си парите за нея. А след това махане на газовата ситема оправяне колата на бензин и след това ако са ти останали пари и желание слагай пак. Това е най простата инжекционна система на VW и лесно се установяват проблемите.
Айде чао засега дано не съм те отчаял, ако не съм очквай продължение :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3603
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Пет 02 юли 2004 15:49


Проблема беше в лоша връзка при буксата на ламбдата.
Машината вече е добре, все пак мерси за помощта :!:

Между другото Red_Jetta ако ламбдата ти работи ще усещаш разлика между бензин и газ


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Пет 02 юли 2004 15:51


е браво, ти си минал с малкия дявол, че ламбда не се прави а се сменя и цената е над 100 кинта, а как се развива от колекторите не е истина просто


Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3603
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Пет 02 юли 2004 15:55


Pichaga написа:е браво, ти си минал с малкия дявол, че ламбда не се прави а се сменя и цената е над 100 кинта, а как се развива от колекторите не е истина просто


100 кинта е цената на универсалната, за моя мотор цената е 120 - дано на никой не му се налага да сменя и все пак ако имате проблеми с нея гледайте не само клемата с двата кабела след като се хване маса от мотора ами и единичния кабел който си излиза от ламбдата защото на него също има букса за изваждане само на ламбдата.
А пък като я гледам наистина къде е завряна на ... (цензура) хич не ми се мисли как се сменя


drob4o
Мнения: 86
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот drob4o » Пет 02 юли 2004 19:14


Браво, това е добра новина леко и безаварийно каране на газ.
Аз съм малко скептичен за газта, но това си е мое мнение

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D


Потребителски аватар
Rado
Мнения: 144
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Rado » Вто 03 авг 2004 19:15


Ако е с 3 кабела се баркате оригинална само в Бош на улица Сребарна строва 149.70лв. Със сигурност я няма за по малко пари оригинална...........


brother_Tom

Мнениеот brother_Tom » Пет 17 сеп 2004 17:10


За това, колко са грамотни техниците поставящи газови уредби не искам да коментирам.
При превключване на газ, сигнала от ламбда сондата се променя (при добре центрован двигател,на бензин, показанията и са между 0,3V и 1.04V . При работа на газ напрежението от Ламбда сондата става 1,36V дори по-голямо понякога). Съвсем нормално и закономерно след кратък период от време (то е различно за всеки тип бордов компютър) да се генерира грешка и тогава компютъра минава в специален режим, при който се игнорира показанието на ламбда сондата - в твоя случай на емулатора, и ECU модула приема служебна стойност 1.00V! На тази база ECU-то си прави изчисленията за всички параметри които контролира (момента на запалване, положение на дроселова клапа, продължителност на впръскване, и т.н. според характеристиките на конкретният компютър). При теб проблема е с емулатора и /или сигналите които се (или не) подават към ECU. Ако можеш да ми дадеш повече информация за газовата уредба (как е свързана елекртически) и за емулатора мисля, че ще мога да ти помогна.
Аз карам Passat 1,8 Мi повече от две години на газ. Поради подобни проблеми се наложи да изчета всичко писано и неписано по тези въпроси. Сега имам над 1Gb информация в компютъра си, сдобих се с диагносточен софтуер и съответен хардуер за комуникация м/у PC и ECU на VW. И съм абсолютно доволен вече- карам без никакви проблеми (естествено промених много неща).
Най-добре отиди при тези, които са ти монтирали газ-уредбата и ги помоли да ти разкажат подробно какво са искали да постигнат и какво точно са направили с колата ти. ( интересувай се кои кабели са рязали и защо, ако могат да ти кажат. Обикновено казват -"така се прави!")

Успех


brother_Tom

Мнениеот brother_Tom » Пет 17 сеп 2004 17:13


За това, колко са грамотни техниците поставящи газови уредби не искам да коментирам.
При превключване на газ, сигнала от ламбда сондата се променя (при добре центрован двигател,на бензин, показанията и са между 0,3V и 1.04V . При работа на газ напрежението от Ламбда сондата става 1,36V дори по-голямо понякога). Съвсем нормално и закономерно след кратък период от време (то е различно за всеки тип бордов компютър) да се генерира грешка и тогава компютъра минава в специален режим, при който се игнорира показанието на ламбда сондата - в твоя случай на емулатора, и ECU модула приема служебна стойност 1.00V! На тази база ECU-то си прави изчисленията за всички параметри които контролира (момента на запалване, положение на дроселова клапа, продължителност на впръскване, и т.н. според характеристиките на конкретният компютър). При теб проблема е с емулатора и /или сигналите които се (или не) подават към ECU. Ако можеш да ми дадеш повече информация за газовата уредба (как е свързана елекртически) и за емулатора мисля, че ще мога да ти помогна.
Аз карам Passat 1,8 Мi повече от две години на газ. Поради подобни проблеми се наложи да изчета всичко писано и неписано по тези въпроси. Сега имам над 1Gb информация в компютъра си, сдобих се с диагносточен софтуер и съответен хардуер за комуникация м/у PC и ECU на VW. И съм абсолютно доволен вече- карам без никакви проблеми (естествено промених много неща).
Най-добре отиди при тези, които са ти монтирали газ-уредбата и ги помоли да ти разкажат подробно какво са искали да постигнат и какво точно са направили с колата ти. ( интересувай се кои кабели са рязали и защо, ако могат да ти кажат. Обикновено казват -"така се прави!")

Успех


Потребителски аватар
~None~
Мнения: 690
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 14:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: EU

Мнениеот ~None~ » Пет 17 сеп 2004 20:27


brother_Tom написа:... сдобих се с диагносточен софтуер и съответен хардуер за комуникация м/у PC и ECU на VW.


Братко Том, айде ако не те мързи, сподели от къде да се дръпне такова нещо че съм се навил и аз да си го направя.


Потребителски аватар
mrks423
Мнения: 70
Регистриран на: Сря 21 юли 2004 17:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mrks423 » Пет 17 сеп 2004 20:42


Добре написано Братко.


Потребителски аватар
brother_Tom
Мнения: 166
Регистриран на: Пет 17 сеп 2004 18:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот brother_Tom » Пет 17 сеп 2004 21:29


Ако ви допада да се занимавате с хоби електроника посетете адреси:
http://evm.wallst.ru/ K-L line adapter

http://www.id2.cz/obd2_enter_x.htm
http://ch.telemost.ru/12-misc/12k-line1.htm

схемите са изпитани. На Евгени от Челябинск може да се вярва!
Единият от чиповете MC33199 или MC33199D се намира страшно трудно в България - почти никой не е чувал за тях. " Бързото" решение е внос по поръчка. Най-добре е да имате проверен човек живеещ в Русия или Германия който може да свърши работа.

Колкото до софтуера, който ще ви върши работа зависи от модела на ECU -то на вашият VW. Опитайте програмата от тези адреси:

http://www.autolib.diakom.ru:8001/CARS2 ... er_vw.html.

Или даже най-добре: http://www.autoelectric.ru/devices.htm

и разбира се:
://www.ross-tech.com/vag-com/tour/main_screen.html,


Ако обичате да знаете какво как и защо се прави посетете:

http://faq.ford77.ru/engine/jet/com_eec.htm

Информацията е много полезна за обмяна на опит.

Някой ден като ми остане време, имам намерение да отида и по нататък -да свържа моят Passat с РС- то си чрез IR- модем. (омръзна ми да разнасям кабели и жици, просто ще спирам под прозореца с колата а РС-то само ще я сканира;-)))

Благодаря за интереса,
удоволствието да намериш съмишленици е изцяло мое!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: astragt, Radi_70 и 27 госта