Има писано по въпроса но за съжаление се оказва че това което се пише май не се отнася за съпротивлението на датчика за уреда на таблото а за датчика за инжекциона. След големи ядове и проблеми сменен термостат нахалос се оказа че термостата ми отваря и перката се включва при светеща лампа и температура от 115гр. по таблото. Веднага след като спрях мотора и изравних налягането на система забодох обикновен живачен термометър директно в тройника на мястото на датчика. Той показа 96градуса. С потенциометър вместо датчик се оказа че 90градуса отговарят на около 66 ома. Стабилизатора в таблото дава 10,5В. Не виждам друга причина за подобна аномалия освен в датчика или самия уред. Който е с фабрична калибровка. Та пак конкретно на въпроса какви са данните на този датчик. Парадокса е че един час след като съм изгасил колата уреда ми продължава да показва 100град.
Втори въпрос .
Аз съм с един датчик с четири извода. Има два вида с жълта шайба и със зелена. Първия е 29лв в ауто плюс втория 40лв каква е разликата.
За да се сгърчи съвсем проблема еще кажа че имам два датчика един който отвереме на време полудяваше инак работеше нормално и сега ползвам за тапа и работен . Интересното е че двата датчика показват идентични стойности.
Кой с каквото може да помогне да се изказва.
П.С Термостатите са варени в тенжера и работят и двата. Ключа за включване също е варен и включва на 92гр. Новия темостат е Мейле. Някой кара ли с такъв?
mod edit: vaskoto1
Проблема се оказа в температурния датчик. С новия датчик и новия термостат температурата ковна 90градуса като варира едва забележимо между 88 и 92 примерн. За всеки случай измерих темепературата с лазерен термометър на тройника непосредствено под датчика и в различни точки на блока и главата. Резултата е почти константни 90,5-92,5градуса. Термостатата започна да отваря точно на 87градуса. Камък ми падна от сърцето.БЛагодаря на всички за помоща!!!
Съпротивление на температурния датчик. И проблеми.Решени!
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Съпротивление на температурния датчик. И проблеми.Решени!
Последна промяна от silent на Пон 23 окт 2006 19:17, променено общо 2 пъти.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Съпротевление на температурния датчик. И големи проблеми
silent написа:Има писано по въпроса но за съжаление се оказва че това което се пише май не се отнася за съпротивлението на датчика за уреда на таблото а за датчика за инжекциона. мдам-прав си-този на таблото не е толкова важен...
След големи ядове и проблеми сменен термостат нахалос се оказа че термостата ми отваря и перката се включва при светеща лампа и температура от 115гр. по таблото. Веднага след като спрях мотора и изравних налягането на система забодох обикновен живачен термометър директно в тройника на мястото на датчика. Той показа 96градуса. С потенциометър вместо датчик се оказа че 90градуса отговарят на около 66 ома. Стабилизатора в таблото дава 10,5В. Не виждам друга причина за подобна аномалия освен в датчика или самия уред. има друга причина-от 4те кабелчета 2 са маси, един е за компа а жълто/червения е за таблото. той минава обаче през бушонното табло и през всички шини там. които са месингови и ако има малко водица (което не е ненормално имайки предвид възрастта на уплътненията и колата) те се окисляват. меден окис=полупроводник=кофти връзки (или в твоя случай замасяване)=яки нерви. съветвам да се пусне едно директно кабелче до таблото (арматурното) където цвета на кабела за водата е същия, като се отреже съществуващия за проба. и да се види тогава.
Който е с фабрична калибровка. Та пак конкретно на въпроса какви са данните на този датчик. Парадокса е че един час след като съм изгасил колата уреда ми продължава да показва 100град.
Втори въпрос .
Аз съм с един датчик с четири извода. Има два вида с жълта шайба и със зелена. Първия е 29лв в ауто плюс втория 40лв каква е разликата. разликата е че зеления е за дизел а жълтия за бензин-само 2 вида са...
За да се сгърчи съвсем проблема еще кажа че имам два датчика един който отвереме на време полудяваше инак работеше нормално и сега ползвам за тапа и работен . Интересното е че двата датчика показват идентични стойности. хммм може да се окаже че все пак на финала имаш проблеми с температурата-внимавай-тия показания на термометъра може да не са съвсем верно защото оттам влиза студена вода към главата... недей се доверява сляпо...
Кой с каквото може да помогне да се изказва.
П.С Термостатите са варени в тенжера и работят и двата. термостата с варене можеш само да установиш дали се отваря НАПЪЛНО и дали се затваря НАПЪЛНО а дали реагира адекватно на малките изменения на темп.-можеш с тенджерата само да гадаеш... той не работи 1/0 той е динамичен за да може стрелката да седи-застане ли той-стрелката се разиграва!
Ключа за включване също е варен и включва на 92гр. Новия темостат е Мейле. Някой кара ли с такъв?
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
зеления на бензин е кофти-обеднява и колата не бачка студена добре. за другата хава-нямам инфо... Rolling Eyes
В случая е много по важно, че си сигурен, че датчика е зелен за дизела.....защото не бях видял инфо че има такова "деление" другото е подробност подлежаща на уточнение.... голямо мерси и бира , vaskoto1

п.с мамка им италианска - слагат каквото имат

- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Възможно ли е да има някакво запушване. Или помпата да прави проблеми. Бях чувал че имало случай на превъртаща турбинка от ротора. След като писах направих едно тестово кръгче с дължина не повече от 400 метра и стрелката отиде на 100 гр. След това пипнах тройника ръката ми издържаше температурата.... Ден преди да направи проблема източих антифриза за да сменя пластмасовото коляно отстрани на блока и да сложа уплътнение на тройника че течеше и от там. След това я карах нормално загря даже малко вдигна темепература около 95гр. След това обаче перката се включи и всичко беше нормално
Колеги,
Добре, че повдигнахте тази тема. Моят Passat 3 93 г. 2 Е откакто го имам - 5 години нормално показва работна температура 70 градуса. Колата не е прегрявана, термостата е сменен с нов, вентилаторът включва нормално, сменял съм за проба и датчика (с жълт пръстен) и при всичко това показанието на уреда на таблото е около 70 градуса. След консултация по телефона с Ваското 1 проверих веригата от датчика до таблото. Всичко беше наред. Тогава разглобих таблото, запоих триизводовия стабилизатор на напрежение (10 волта) за платката (фабрично той се включва чрез куплунг, който с годините корозира), проверих и презапоих ВНИМАТЕЛНО крачетата на куплунга за връзка (имаше няколко напукани спойки), проверих и цялата платка с лупа. Намерих едно сменено съпротивление във веригата на температурния датчик (беше заменено с две последователно свързани по 10 ома). Не знам дали това е заводска настройка на системата но предположих, че с него може да се настройва показанието на термометъра на таблото. Вместо него включих чрез проводници потенциометър от 25 ома и го изведох извън таблото. След това карах колата два дни и настроих с потенциометъра средно показание от 90 градуса. Оставих даже колата да работи известно време на място докато влкючи перката и видях, че температурата се покачи до около 95 градуса. След като вентилаторът изключи температурата се установи на около 90 градуса. Остава ми да премеря температурата на антифриза с цифров термометър и да настроя показанието по-точно, след което се отпоява потенциометъра, измерва се неговото съпротивление с цифров волтметър и след това на платката се запоява постояно съпротивление със същата стойност.
Мисля, че така може да се получи добър резултат.
Привети на колегите
Добре, че повдигнахте тази тема. Моят Passat 3 93 г. 2 Е откакто го имам - 5 години нормално показва работна температура 70 градуса. Колата не е прегрявана, термостата е сменен с нов, вентилаторът включва нормално, сменял съм за проба и датчика (с жълт пръстен) и при всичко това показанието на уреда на таблото е около 70 градуса. След консултация по телефона с Ваското 1 проверих веригата от датчика до таблото. Всичко беше наред. Тогава разглобих таблото, запоих триизводовия стабилизатор на напрежение (10 волта) за платката (фабрично той се включва чрез куплунг, който с годините корозира), проверих и презапоих ВНИМАТЕЛНО крачетата на куплунга за връзка (имаше няколко напукани спойки), проверих и цялата платка с лупа. Намерих едно сменено съпротивление във веригата на температурния датчик (беше заменено с две последователно свързани по 10 ома). Не знам дали това е заводска настройка на системата но предположих, че с него може да се настройва показанието на термометъра на таблото. Вместо него включих чрез проводници потенциометър от 25 ома и го изведох извън таблото. След това карах колата два дни и настроих с потенциометъра средно показание от 90 градуса. Оставих даже колата да работи известно време на място докато влкючи перката и видях, че температурата се покачи до около 95 градуса. След като вентилаторът изключи температурата се установи на около 90 градуса. Остава ми да премеря температурата на антифриза с цифров термометър и да настроя показанието по-точно, след което се отпоява потенциометъра, измерва се неговото съпротивление с цифров волтметър и след това на платката се запоява постояно съпротивление със същата стойност.
Мисля, че така може да се получи добър резултат.
Привети на колегите
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
Re: Съпротевление на температурния датчик. И големи проблеми
silent написа:Та пак конкретно на въпроса какви са данните на този датчик.
Мисля, че е някъде 150-200 ома при 90 градуса.
Но преди да търсиш причината на други места, изключи първо датчика и неговата верига. За целта, както ти е казал vaskoto1 провери за падове на напрежение по веригата. Проверката само на съпротивление не е достатъчна понякога.
Имам данните за съпротивлението на този датчик , но ще ги изпратя по-късно че не успявам да отворя файла.Доколкото си спомням при 90 гр. съпротивлението е около 200 ома. При понижаване на температурата съпротивлението расте . Най-късно до утре ще ти изпратя за различните температури съответните съпротивления (произход " Ръководство за ремонт на VW Passat").
Колега миналата седмица бях писал за подобни проблеми , които се случиха с моят Пасат ( ABS мотор 1992г. ).Оказа се че старият термостат си отваря ,е след като го замених с нов и го проверих . Да ама този същият датчик ме беше изиграл - показва каквото си иска и когато си иска. Сега си сложих нов и термостата ми отваря малко под 90 градуса - това ми показва на таблото.Препоръчвам ти да си купиш датчика от Юнитрейд.Пиеш едно валидолче и влизаш в магазина.Цената е 60 лв. с ДДС.
Колега миналата седмица бях писал за подобни проблеми , които се случиха с моят Пасат ( ABS мотор 1992г. ).Оказа се че старият термостат си отваря ,е след като го замених с нов и го проверих . Да ама този същият датчик ме беше изиграл - показва каквото си иска и когато си иска. Сега си сложих нов и термостата ми отваря малко под 90 градуса - това ми показва на таблото.Препоръчвам ти да си купиш датчика от Юнитрейд.Пиеш едно валидолче и влизаш в магазина.Цената е 60 лв. с ДДС.
-
- Мнения: 355
- Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Виж това:
http://www.bentleypublishers.com/tech/vw/bentley.vw1301.testing.htm
проблема е че не пише точните градуси,но все пак ориентировъчно става.
Използвайки и това:
http://volkswagen.msk.ru/electro/b3/b3_90_instruments.pdf
и имайки предвид горната таблица вече може да провериш с точност системата датчик-уред.
п.п. колеги,не "лекувайте" показанията на уреда с добавяне на резистори
защото това оказва влияние и на момента на запалване на лампата за
прегряване,а това може да е фатално за двигателя.
http://www.bentleypublishers.com/tech/vw/bentley.vw1301.testing.htm
проблема е че не пише точните градуси,но все пак ориентировъчно става.
Използвайки и това:
http://volkswagen.msk.ru/electro/b3/b3_90_instruments.pdf
и имайки предвид горната таблица вече може да провериш с точност системата датчик-уред.
п.п. колеги,не "лекувайте" показанията на уреда с добавяне на резистори
защото това оказва влияние и на момента на запалване на лампата за
прегряване,а това може да е фатално за двигателя.
-
- Мнения: 355
- Регистриран на: Вто 11 окт 2005 18:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
niviat написа:Намерих данните.
0 градуса 4,8-6,2 кОм
20 гр. 2-3 кОм
30 гр. 1,6-2,0 кОм
50 гр. 700 - 900 Ом
80 гр. 300 - 400 Ом
100гр. 175 - 225 Ом
колега,това са данните за частта от датчика,която управлява компютъра,а този който е за таблото е с около 2 пъти по-ниски стойности.
http://www.railservice.ru/jury/mono.html
...та значи тества се така: при 50 ома - 110 грд.,при 34 ома - трябва да светне лампата.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта