Да вметна най-напред към колегата с компресорите за 'талянските коли - те освен на Алфа,не са бутални и нямат клапаните,за които става дума по-надолу и дори да е отворен,няма никакъв проблем за тях,освен ако не влиза пясък,така че ги съхраняваш повече от добре

Иначе за тези на VW - то тапички добре,ама трябва и маслото да им се точи,което никой не ебава да прави.Общо взето не е въпрос на съхранение,а на това,че не е работил.Колкото и да го съхраняваш и каквото и да го правиш,преди да се сложи на колата,трябва да се сменят всички оплътнения по него и да се смени регулиращия клапан за налягането на фреона.
Причините да трябва да се прави са следните :
1. маслото е хигроскопично и по-добре да го няма,от колкото да седи вътре и да попива влага от околната среда,което способства да ръждяса всичко вътре и да не става за нищо после....когато системата работи,влагата се абсорбира от дехидратора.
2. маслото поддържа всички гумички и оплътнения по компресора и цялата система живи и херметични,когато компресора не работи,маслото си седи долу в картерчето му и всички гумени опълтнения по него стават на дупе (да не използвам по-грозна дума).
3. клапана за налягането на фреона е предвиден да седи постоянно във фреон и масло и когато компресора седи просто свален,той спича в дадено положение (ако не е херметично затворен) и компресора после не работи.
Дефакто ти от морга можеш да си купиш компресор,който представлява здрава бутална група и здрав корпус,останалото се смята за консуматив и следва да се подмени.Нормална цена за това според мен трябва да е 100-тина лв за масовите компресори,защото с ремонтирането ще стъпи на 250-300лв,колкото струва да си купиш рециклиран такъв компресор от сервиз за компресори (рециклирането му е преглеждане на буталната група и смяна на всички опълтнения по него + клапана за налягане и лагера на шайбата).
Аз лично съм сменял 8 компресора един след друг от морга на Голф 3,докато накрая на човека му омръзна и си купи рециклиран за 250лв. (сметнете си 8 броя по 40лв за труд + 8 броя по 20лв за зареждане и изпразване,защото при всяко зареждане и изпразване,изхвърлям новото климатично масло,което сипвам..за тези пари щеше чисто нов да си купи).
Не се замисляте за елементарните сметки на нещата,а именно - компресора в моргата има огромен шанс да не заработи изобщо или да заработи,но да тече,понеже не се съхранява правилно и не е предвиден да седи без фреон,както вече описах.
Сметнете си сега 2 неуспешни опита за смяна на компресор от морга - работа по сваляне на стария и качване на новия - 40лв,зареждане на системата - поне 30-40лв .Това го изиграйте два пъти,понеже първия от моргата не е работел и сте го сменили с още един - още 40лв. Вече сте дали едни 70-80лв отгоре (за повторния демонтаж/монтаж и пълнене) и не е ясно какво ще се случи,защото компресора може да спре да работи след седмица,две,месец или да се окаже,че има малък теч на фреон и след месец да няма никой в системата - тогава бъркате в джобчето,ремонтирате закупения от морга компресор,давате 200лв за рециклирането му,отново 40лв за монтаж,80лв за 800 грама фреон в системата. Мисля,че излиза много,ама много по-скъпо от колкото още в началото да си вземете един рециклиран компресор или да си купите от морга и да си го рециклирате и тогав да го качите на колата.
Има и друг проблем - масово от моргите казват,че няма проблем да се върне,след което не си го искат,понеже ти си им го бил прецакал или пък го носиш за смяна на всички гумички вътре,преди да го сложиш на колата си и той вътре е на кайма,при което пича казва "оо,ама ти си го отварял,не си го искам" и духаш супата.
Така че не ми е ясно защо е важно колко струва компресора във моргата,като е по-важно какво ще ти струва на теб компресора от моргата (себестойността му ти е най-малкия разход,както вече се опитах да споделя с вас).
