2Е върти трудно сутрин?Има връзка със стартовата дюза!!!

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

2Е върти трудно сутрин?Има връзка със стартовата дюза!!!

Мнениеот suba » Сря 23 дек 2009 9:44


Здравейте колеги!
Сутрин когато температурата е под 0 прави следният проблем.Двигателят върти много трудно със симптоми на слаб акумулатор.Проблемът обаче е ,че амумулаторат е нов (2м 65Ah),масло на 1000 км "Лъки и Моли" 15w40 MoS2,стартера е след ремонт на втулки и шалтер и всички маси и плюсове са добре закрепени и неокислени.
Локализирах,че проблемът по някакъв начин е свързан с дюзата за студен старт :o .Случайно я бях откачил и забелязах,че когато тя не впръсква двигателят върти спокойно дори при -15 градуса (ама не пали по обясними причини).Но закачя ли я и впръсне ли веднага занитва.
Иначе през денят няма проблем.Само ако седи колата цял ден без да е палена завърта труднио 2-3 оборота и запалва.
Ако някой ми обясни къде е проблемът лично ще пусна специялна похвална тема във форума :D :wink: и ще го обявя за най-големият разбирач на VW.
Въртя се вече сумайти и време и нито аз нито една камара майстори не могат да ми обяснят за какво става въпрос.




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 2Е върти трудно сутрин?Има връзка със стартовата дюза!!!

Мнениеот vaskoto1 » Сря 23 дек 2009 18:11


е, и кое е трудното?
какво представлява тая дюза? електромагнит. как работи електромагнита-в режим на късо. кога акумулатора е най слаб-сутрин, след като е седял цяла нощ на студа.
кога е най стегнат мотора-като е студен. кога пръска дюзата? докато върти стартера.
ето ти отговор.
искаш от него да върти с частично късо, при стегнат от студа мотор. :idea:


ARusev
Мнения: 396
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: 2Е върти трудно сутрин?Има връзка със стартовата дюза!!!

Мнениеот ARusev » Сря 23 дек 2009 20:41


suba написа:Проблемът обаче е ,че амумулаторат е нов (2м 65Ah)

Всяко ново изделие може да се повреди, счупи, изтощи и т.н.. Защо не замериш напрежението на акумулатора и това на зареждане? Може да излезе нещо.


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: 2Е върти трудно сутрин?Има връзка със стартовата дюза!!!

Мнениеот suba » Сря 23 дек 2009 23:08


vaskoto1 написа:е, и кое е трудното?
какво представлява тая дюза? електромагнит. как работи електромагнита-в режим на късо. кога акумулатора е най слаб-сутрин, след като е седял цяла нощ на студа.
кога е най стегнат мотора-като е студен. кога пръска дюзата? докато върти стартера.
ето ти отговор.
искаш от него да върти с частично късо, при стегнат от студа мотор. :idea:

Това означява ли колега,че самата дюза е с по-голямо съпротивление от колкото трябва да е.И товари повече от нормалното.Аз така си го обяснявам защото има още 4 електромагнита в режим на късо,но те предполагам са си в ред и не влияят по този начин.Утре ще замеря съпротивлението и.До колкото знам то трябва да е между 15-20 Ом

ARusev написа:
suba написа:Проблемът обаче е ,че амумулаторат е нов (2м 65Ah)

Всяко ново изделие може да се повреди, счупи, изтощи и т.н.. Защо не замериш напрежението на акумулатора и това на зареждане? Може да излезе нещо.

Така е колега.Мерил съм го-12,1.13,5-13,7 при всичко което може да се влкючи и 14,1 при изгасени (до колкото може де) консуматори.Ходих да му мерят и електролита,наред си е.


najdobrix
Мнения: 154
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 2Е върти трудно сутрин?Има връзка със стартовата дюза!!!

Мнениеот najdobrix » Чет 24 дек 2009 10:43


много голям аванс на запалването :drunk


ARusev
Мнения: 396
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: 2Е върти трудно сутрин?Има връзка със стартовата дюза!!!

Мнениеот ARusev » Чет 24 дек 2009 21:38


Напрежение 12,1V ми говори за зареден до около 30% акумулатор. Май е време да го дозаредиш. Кой всъщност му мери плътността на електролита?
До тук са направени два от тестовете на акумулатора. Третия можеш да го направиш сам. Закачаш волтметър на акумулатора и го монтираш така, че да го виждаш от купето. Включваш стартера и отчиташ колко пада напрежението по време на работата му. При 20 градуса не трябва да пада под 9,6V, при -10 градуса - под 8,8V.
Ако всичко е наред, и тъй като зарядното напрежение е добро, остава да видиш дали нямаш отечки на ток повече от 30mA. Ако има - намери откъде идват чрез последователно вадене на предпазителите.

"...какво представлява тая дюза? електромагнит. как работи електромагнита-в режим на късо..."
Електромагнита на пусковата дюза едва ли черпи повече 1 ампер ( и това е много даже). На фона на 120-150А ток за завъртане на стартера, загубата на ток в пусковата дюза спокойно може да се пренебрегне.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 2Е върти трудно сутрин?Има връзка със стартовата дюза!!!

Мнениеот vaskoto1 » Чет 24 дек 2009 23:20


vaskoto1 написа:кога пръска дюзата? докато върти стартера.

русев, четеш избирателно, майка...
1 ампер, ама друг път. опитай да я замериш, преди да пишеш. и я насложи върху стартера...
4те други дюзи работят на импулси, милисекунди. само тая плюе за цели няколко секунди нон стоп.
замисля ли се някой, защо тая дюза е изхвърлена при последните 2Ета? това е неудачно наследство от механичките, само че там се командва от едно механично термо-реле-време. който го е ял-знае...


ARusev
Мнения: 396
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: 2Е върти трудно сутрин?Има връзка със стартовата дюза!!!

Мнениеот ARusev » Пет 25 дек 2009 20:54


"русев, четеш избирателно, майка...
1 ампер, ама друг път. опитай да я замериш, преди да пишеш."
Моето уважение, Васко ! Всъщност аз съм ти почитател - с удоволствие чета твоите теми и отговори в този форум и си записвам линковете на много от тях, за да ги ползвам при необходимост. Както, струва ми се, писах в този форум, образованието е важно, но опита е безценен, а при теб не липсват и двете. :applause:
Няма да ходя да меря тоци в тези празнични дни, то няма и да е лесно - доста кабели(сонди) ще ми трябват. Но скоро ще си купувам ампер-клещи за постоянен ток, и ще те помоля за съвет в тази връзка. FLUKE предлагат няколко модела, аз съм се спрял на два - с обхват 600A DC и 1000A DC. Посъветвай ме кой от двата модела да си купя, че да ми върши работа и за измерване тоците в Пасата, включително и този на пусковия инжектор. :cry:
Съжалявам, че те натоварвам по празниците, но не съм жичкаджия, и разбираемо е, не мога да реша сам горния въпрос, макар че още помня закона на Ом ( може би защото беше първия закон в учебника ми по електротехника отпреди около 35 г.) :roll:
" Напрежение 12,1V ми говори за зареден до около 30% акумулатор." Васко, и ти четеш избирателно, приятел! :D
Все пак колегата има проблем с акумулатора, и той е виден. Посъветвай го какво да прави, щото на теб очевидно ще ти повярва. Както писах по горе, има защо! :!:
Моля за извинение, колега suba, за спама! Направи ли проверката под товар на акумулатора? Зареди ли го? Има ли още проблеми с паленето? Провери ли за по-сериозни утечки на ток? :?:
Май пропуснах да ти кажа, че добре зареден и изправен акумулатор има напрежение 12,5-12,7V.
Успех, колега suba ! :да:


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: 2Е върти трудно сутрин?Има връзка със стартовата дюза!!!

Мнениеот suba » Съб 26 дек 2009 0:57


Няма проблем за спама колега.Това са си полезни неща.
И аз съм фен на vaskoto1,защото определено ги чатка много повече от мен нещата и има какво да се научи от неговите теми и отговори.
А за замерванията не съм правил нищо защото от :drunk не ми остава време а и не ми е сега до това,но в понеделник най-късно ще замеря и съпротивлението на дюзата и акумулатора въпреки ,че съм почти сигурен,че му няма нищо,защото сим го зареждал за 1 час преди тръгване сутрин и пак си е същото.Ще си проверя и центровката за която спомена najdobrix.До тогава :beer и весели празници.


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: 2Е върти трудно сутрин?Има връзка със стартовата дюза!!!

Мнениеот suba » Пон 28 дек 2009 21:52


И така,след като оцеляхме по първата част от празниците :D ,направих някои замервания рано тази сутрин и получих следните резултати.
При температура на въздуха около 2 градуса,на студен не пален двигател.
Акумулатора показа 12,7 волта,което мисля,че е добре.
При завъртане на стартера волтажа падна на 11,5.
След пускане на дюзата в комбинация със стартера волтажа падна на 10 волта.
Иначе съпротивлението на дюзата е 11 Ом (при обхват 200 Ом),което ми се видя ниско според аутодатата (15-20 Ом).
От тези замервания,ако съм ги направил както трябва де, си мисля,че дюзата не товари чяк токова (въпреки,че разликата е 1,5 волта),че двигателят изведнъж да забие и да почне да върти трудно,но това е мое съмнение и е по-скоро въпрос, колеги???


ARusev
Мнения: 396
Регистриран на: Пет 21 сеп 2007 20:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: 2Е върти трудно сутрин?Има връзка със стартовата дюза!!!

Мнениеот ARusev » Пон 28 дек 2009 23:47


1. 12,7V е много добре.
2. " При завъртане на стартера волтажа падна на 11,5."
Това измерване по време на въртене на стартера ли го направи, или след това ?
3. Същия въпрос и за следващото замерване - "След пускане на дюзата в комбинация със стартера волтажа падна на 10 волта."
4. При 11 ома съпротивление (което е нормално), и ако намотката не е свързана накъсо с корпуса, по закона на Ом може да се пресметне: 12,7:11=1,15А ток, но и 10А да е (макар че не вярвам компютъра да може да ги осигури), това не трябва да товари много акумулатора.
5. Ако измерванията по 2 и 3 са направени по време на въртене на стартера, значи акумулатора е О.К.. :D Тогава остава да провериш връзките на кабелите с акумулатора и със стартера и корпуса - да са чисти от масла и окиси и да са надеждно притегнати. :!:
6. Ако всичко е добре - провери ("клемореда") клемите на контактния ключ.
Пожелавам ти успех !


najdobrix
Мнения: 154
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 2Е върти трудно сутрин?Има връзка със стартовата дюза!!!

Мнениеот najdobrix » Вто 29 дек 2009 20:41


:?:


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: 2Е върти трудно сутрин?Има връзка със стартовата дюза!!!

Мнениеот suba » Вто 29 дек 2009 20:58


Измерванията ги правих по време на въртене на стартера.
Днеска прегледах пак връзките и накрая направих пак същите измервания,самоче този път сложих "-" на мултицета на двигателя а не на полюса на АБ.Резултатите бяха абсолютно същите.Така,че за мене няма проблем по кабелите + ,маса. Клемореда не съм го проверявал ,но от него мисля,че ще прави проблем не само като се задейства дюзата.
Гледах и центровката :6 градуса както са си казали чичковците немци.
Аз лично пак съм в задънена улица.само моят 2Е ли прави така? :?
Само като идея се чюдя дали е възможно де се върже някакво устройство което да пуска напрежението на импулси към дюзата,през някакви милисикунди, а не постоянно :roll: Можеби тогава проблемът ще изчезне ако въобще има такова нещо де.


milmar_ffc
Мнения: 4
Регистриран на: Пон 24 дек 2007 16:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Севлиево

Re: 2Е върти трудно сутрин?Има връзка със стартовата дюза!!!

Мнениеот milmar_ffc » Вто 29 дек 2009 21:19


И моят двигател е 2Е и той така трудно пали сутрин , но така си го карам вече 4 години. Може ли проблема да е в 15W40 масло -- не е ли по добре 10W40 дават го да е по добро при студено време.За сега никой не може да ми каже как да се реши този проблем.Дано има решение...


Потребителски аватар
suba
Мнения: 522
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:56
Автомобил: AUDI А6
Двигател: APS
Местоположение: София

Re: 2Е върти трудно сутрин?Има връзка със стартовата дюза!!!

Мнениеот suba » Вто 29 дек 2009 21:46


Здравей колега!Сега не ми е толкова гадно като знам ,че не съм сам :beer
За маслото.За мен си е перфектно.То и сега го лапа (1,5-2л на 10 хил.) пък ако му сложя 10W40 ще започне да го засичям -Л/100км.Не знам за теб ама моят пасат е на 270000 по километраж.
А относно проблема си върти перфектно при минусови температури,стига дюзата да не впръсква.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 82 госта