въпрос за климатроник?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

въпрос за климатроник?

Мнениеот svere » Чет 23 юни 2011 7:41


Здравейте колеги!
Значи...... в събота след продължително каране на климатик, след като спрях за малка почивка, отворих капака и ми направи впечетление, че тръбите на климатика дето влизат в купето за покрити със скреж. По-дебелата беше цялата, а по тънката имаше скреж до кранчето. В тази връзка, тези крачета за какво са? И ако въобще са кранчета, как се регулират?
Извинявам се за тъпите въпроси :oops: :oops:

ПС:колата е пасат Б5 1.9тди с климатроник




Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: въпрос за климатроник?

Мнениеот Peteff » Чет 23 юни 2011 9:28


От скромния ми опит с климатици за дома ,мога да споделя че щом има заскрежаване вероятно климатика ти иска леко "доливане" с фреон . Тези кранчета както ти ги наричаш са точно за въпросното доливане и замерване на наляганията на системата .
Само да спомена че когато фреона е по малко от колкото трябва компресора се товари и амортизира повече . Затова съвета ми е - иди на някой авто-климатикаджия да ти долее фреон колкото трябва. А така и така ще си отишъл най добре направи една профилактика на климатика - смяна на масло, доливане и там каквото още трябва . 40-50-тина лева макс да ти вземат за процедурата . Поздрави


Потребителски аватар
a.ngelov
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 23 юни 2011 15:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: въпрос за климатроник?

Мнениеот a.ngelov » Чет 23 юни 2011 16:09


Може и да е от прекалено количество фреон,при всикчи положения трябва да отидеш при опитен майстор.


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: въпрос за климатроник?

Мнениеот Петър Петров » Чет 23 юни 2011 22:48


Потърси zfa159 - колегата е точен и най-важното разбира ги тия неща!


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: въпрос за климатроник?

Мнениеот svere » Пет 24 юни 2011 6:43


и аз съм на мнението на колегата @a.ngelov


Потребителски аватар
Mega
Мнения: 444
Регистриран на: Чет 01 юли 2004 17:11
Автомобил: VW Bora 1.8 - 4Motion
Двигател: AGN - 125
Местоположение: София
Контакти:

Re: въпрос за климатроник?

Мнениеот Mega » Пон 27 юни 2011 19:48


... Както е казал колегата по-горе най-вероятно имаш малко фреон в ситемата. Когато ходиш при автоклиматикаджия много внимателно гледай какво масло наливат в системата! Повечето наливат такова за хладилници, по-евтино Турско или по-скъпо, което не е подходящо и не е предписано от производителя! Маслата за хладилници не са изчислени за работа в температурния диапазон на двигателя! Маслото за VW, както и повечето коли е висококачествено PAG масло (справка Autodata). PAG маслата имат три вискозитета съответно: 46, 100, 150, като най-масовия е 46. Това масло е скъпо и не се позлва масово в машините за зареждане! Сега на пазара излиза нов модел масло с вискозитет 68, което замества и трите предишни. Предмиствата са, че не смесва с фреона (или поне много малко, до 3-4%).


p.s. Възможно е и да е много мръсен филтъра на купето, но е по-малко вероятно!

Последна промяна от Mega на Пон 27 юни 2011 20:42, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: въпрос за климатроник?

Мнениеот k_garchev » Пон 27 юни 2011 20:02


Това би трябвало да е нормално!Прави конденз!Дори при много топло време под десния калник се появяват капки вода,когато автомобила стои на едно място!Ако духа студено значи всичко е ОК!Но ако скоро си купил колата,по-добре отиди за един бърз профилактичен преглед!


Потребителски аватар
Mega
Мнения: 444
Регистриран на: Чет 01 юли 2004 17:11
Автомобил: VW Bora 1.8 - 4Motion
Двигател: AGN - 125
Местоположение: София
Контакти:

Re: въпрос за климатроник?

Мнениеот Mega » Пон 27 юни 2011 20:19


Нищо нормално няма, нормалната работа на климатика е тръбите да са студени, ледени, мокри, но не и замръзнали. При тези симптоми както каза и колегата по-горе малко фреон в системата. След като намалее още ще спре да духа студено, след това хладно, накрая ще изключи.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: въпрос за климатроник?

Мнениеот zfa159 » Пон 27 юни 2011 20:35


Mega написа:... Както е казал колегата по-горе най-вероятно имаш малко фреон в ситемата. Когато ходиш при автоклиматикаджия много внимателно гледай какво масло наливат в системата! Повечето наливат такова за хладилници, по-евтино Турско или по-скъпо, което не е подходящо и не е предписано от производителя! Маслата за хладилници не са изчислени за работа в температурния диапазон на двигателя! Маслото за VW, както и повечето коли е висококачествено PAG масло (справка Autodata). PAG маслата имат три вискозитета съответно: 46, 100, 150, като най-масовия е 46. Това масло е скъпо и не се позлва масово в машините за зареждане! Сега на пазара излиза нов модел масло с вискозитет 68, което замества и трите предишни. Предмиствата са, че не смесва с фреона (или поне много малко, до 3-4%).

Ами всички,които аз познавам и са мои колеги т.е. правят климатици,не използват турско масло,нито китайски фреон,просто защото качествена машина за зареждане струва 5000+ лв и е малоумно да и разказваш играта с евтино масло и некачествен фреон.Масло с вискозитет 68 (EAL Arctic 68 / ISO 68) се използва масово за хладилни системи с фреон 134,който също се използва за някои домашни хладилници и то не се препоръчва за климатични системи на автомобили (никой производител не го препоръчва за своят автомобил в каталожните данни).Съществува си универсално масло за климатични системи,което няма нищо общо с ISO 68.Универсалното не е ISO 68,но е точно това,за което ти говориш и не се смесва с фреона :) Маслото ISO 68 си е просто масло с вискозтите 68 и е точно като 46,100 и 150,само че не се ползва за автомобили. Иначе тези масла не са толкова скъпи - около 20-30лв за литър ,включително и универсалното,което аз ползвам,не минава 32лв за литър.
Иначе за проблема - общо взето зависи от състоянието на капилярната тръбичка на тази система и количеството на фреона.Също така зависи от датчика за температура,при която се изключва компресора (около +3 градуса на изпарителя),защото ако тогава компресора не спре,фреона излиза с температура по-ниска от 0 градуса от изпарителя и тръбите започват да се обледяват.
:beer


Потребителски аватар
Mega
Мнения: 444
Регистриран на: Чет 01 юли 2004 17:11
Автомобил: VW Bora 1.8 - 4Motion
Двигател: AGN - 125
Местоположение: София
Контакти:

Re: въпрос за климатроник?

Мнениеот Mega » Пон 27 юни 2011 20:47


... Новото масло за което говоря сега излиза на пазара, не е познато, защото е ново. Сертифицирано е от производителите на компресори и цената е 62 лв. на литър (за сега).


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: въпрос за климатроник?

Мнениеот zfa159 » Вто 28 юни 2011 8:18


Ами,не точно.Работя с него от началото на сезона,от както се и предлага при повечето дистрибутори и цената му е 31-2лв при хората,от които аз взимам маслата,оцветителя,фреона и т.н.,които са доста сериозен вносител и определено знаят какво продават и кое колко струва :) Дори не е менте,ами е италианско и никак не е лошо.
Преди работих с Мобил,но те още се мотаят да го пуснат на пазара,а и цената му там е доста дебела (споменатата от теб),но при тях цената и за обикновените масла Iso 46,100 и 150 е доста по-дебела от на повечето други производители (40+ лв за литър).Там и вноса е сложен и ментета има,пък проверения вносител,с който аз работех,се излагаше с количествата,които поддържаше на склад и ми се наложи да спра да работя с него.
Общо взето универсалното масло съществува,понеже не се смесва с фреона и по-голямата част от него,си седи в компресора,където няма толкова сериозни вариации на темпоературата и не е нужно да има много широк диапазон на запазване на свойствата,защото при нормална работа на компресора и системата като цяло,общо взето компресора поддържа почти постоянна температура (двигателя и триенето на механичните части го загрява,фреона,който постъпва в него пък го охлажда).Иначе старите масла пътуват заедно с фреона из цялата система и това съдзава нуждата да отговарят на по-сериозни изисквания,понеже излизат заедно с фреона на 70-80 градуса,после минават през кондензатора и се охлажда,после през дехидратора и температуата му спада сериозно (до към 30-35-40 градуса), от там се разпръсква през ТРВ-то и рязко се охлажда до 0,при японските коли до към -5 градуса,после постъпва в компресора и рязко се нагрява покрай фреона отново на 70-80 градуса и така непрекъснато.
:beer


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Re: въпрос за климатроник?

Мнениеот svere » Чет 07 юли 2011 9:15


Благодаря колеги!
днес ходих на диагностика на климатика ицялата система.
Повечето се оказаха прави.......малко беше фреона,около 250гр (или мг, не знам точно) от реално необходими 750
иначе при тест на вакум за изпускане и т.н всичко е ок
При току що пуснат климатик на духалките показа 1,3градуса.
Това нормално ли е?


Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3073
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: въпрос за климатроник?

Мнениеот escrime » Чет 07 юли 2011 10:26


svere написа:...на духалките показа 1,3градуса...


Климатик с менингит... mhihi

Супер е колега, даже е много студено. :003:


Потребителски аватар
Mega
Мнения: 444
Регистриран на: Чет 01 юли 2004 17:11
Автомобил: VW Bora 1.8 - 4Motion
Двигател: AGN - 125
Местоположение: София
Контакти:

Re: въпрос за климатроник?

Мнениеот Mega » Пет 08 юли 2011 9:26


escrime написа:
svere написа:...на духалките показа 1,3градуса...


Климатик с менингит... mhihi

Супер е колега, даже е много студено. :003:



Изобщо не е супер, толкова ниска температура говори за проблем. При по-дълъг път ще му обледени изпарителя! Нормална температура при духалките е от 3-9 градуса.


Потребителски аватар
escrime
Мнения: 3073
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
Двигател: OM642

Re: въпрос за климатроник?

Мнениеот escrime » Пет 08 юли 2011 11:43


Ха, това не го знаех... :oops:

Поръсвам си клавиатурата с пепел.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта