Банално е, но на мен е *за първи път* - смяна на накладки Влоши се качеството на спиране на Пасата, при оглед на предните спирачки грубо измерих 11мм дебелина(феродо+метална плочка)на външната накладка - вътрешната 1-2мм по дебела
Време ли е за смяна? Сваля ли се целия спирачен апарат? Някакви особености?
Благодаря за съветите Ви!



спирачки на В3
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: спирачки на В3
Обикновено накладките се сменят,когато останат около и под 1мм феродо пред металната плочка. 11мм звучи да има поне 7-8мм феродо още т.е. имат още много време да работят.
Иначе като се сменят накладките,е хубаво да се раздвижат водачите ако има нужда (99% има нужда),заради което е хубаво да се свали целия апарат и от двата водача.Иначе не е необходимо по принцип и се развива само от долния водач,отваря се нагоре и се сменят накладките.

Иначе като се сменят накладките,е хубаво да се раздвижат водачите ако има нужда (99% има нужда),заради което е хубаво да се свали целия апарат и от двата водача.Иначе не е необходимо по принцип и се развива само от долния водач,отваря се нагоре и се сменят накладките.

- StariaPassat
- Мнения: 49
- Регистриран на: Пон 21 юни 2010 17:07
- Автомобил: Passat b3
- Двигател: 9A 1992
- Местоположение: София
Re: спирачки на В3
Незнам по какви критерии се определя "влошаването", но моето некомпетентно мнение е, че много е важно каква марка са (качество), чул съм че трабва да се захабят според улеите на спирачния диск (ако е стар), иначе сцеплението не е достатъчно. Незнам дали стават недостатъчно ефективни ако в началото си ги попретоварил, при което се получавало някакво "изпичане" на накладките.
П.С. Съжалявам ако се изказвам неподготвен
П.С. Съжалявам ако се изказвам неподготвен

- vasilb
- Мнения: 742
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: спирачки на В3
В книжката на VW си пише, че първите 200 км. след смяна на накладки трябва да се кара внимателно и без резки спирачки, защото не работят с пълната си сила ( т.е. накладките не са се напаснали по износването на диска и има триене само по горните ръбове). Когато прегреят не спират, но за изпичане и след като са изстинали да са с влошено качество ... не съм чул.
По повод въпроса - да не караш със зимни гуми и в тези жеги да са се разтекли хептен и от там като натиснеш спирачката да се пързаляш като по лед ...? Просто предположение. Пробвай ги на валяци колко спират и от там вече да се търси проблема. Спирачната течност кога е сменяна?
По повод въпроса - да не караш със зимни гуми и в тези жеги да са се разтекли хептен и от там като натиснеш спирачката да се пързаляш като по лед ...? Просто предположение. Пробвай ги на валяци колко спират и от там вече да се търси проблема. Спирачната течност кога е сменяна?

Re: спирачки на В3
1.Има съвместимост на накладки и дискове(по марки),получава се износване на дискове или накладки но това е най-малкия от всички проблеми.
2.При нови накладки първите няколко стотин километра не се натискат рязко защото се изпича(запалва)горния слой което влошава работата им.
3.Раздвижват се водачите и се почистват от боклуци,луфтове на водачи.
4.Хубаво е да се извади и буталото да се изчисти от ръжда.
5.При стари дискове и нови накладки е хубаво да се паснат накладките към дисковете.
Аз съм карал със запалени веднъж накладки,но почнаха да свирят като че спира влак,казаха ми да им премахна горния изпечен слой и да ги спася защото бяха нови,но реших че живота ми е по скъп от 50-100лв и ги метнах в коша.
6.От супер евтини и фалшиви накладки също може да боли глава.
2.При нови накладки първите няколко стотин километра не се натискат рязко защото се изпича(запалва)горния слой което влошава работата им.
3.Раздвижват се водачите и се почистват от боклуци,луфтове на водачи.
4.Хубаво е да се извади и буталото да се изчисти от ръжда.
5.При стари дискове и нови накладки е хубаво да се паснат накладките към дисковете.
Аз съм карал със запалени веднъж накладки,но почнаха да свирят като че спира влак,казаха ми да им премахна горния изпечен слой и да ги спася защото бяха нови,но реших че живота ми е по скъп от 50-100лв и ги метнах в коша.
6.От супер евтини и фалшиви накладки също може да боли глава.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Съб 11 юли 2009 9:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: RUSE PASAT B3 1992 1.8 mi ABS benzin - gaz
Re: спирачки на В3
alabala63 написа:Банално е, но на мен е *за първи път* - смяна на накладки Влоши се качеството на спиране на Пасата, при оглед на предните спирачки грубо измерих 11мм дебелина(феродо+метална плочка)на външната накладка - вътрешната 1-2мм по дебела
Време ли е за смяна? Сваля ли се целия спирачен апарат? Някакви особености?
Благодаря за съветите Ви!
Благодарско за мненията Ви: спирачки-накладки!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 28 госта